Punkt Informacyjno – Konsultacyjny dla studentów niepełnosprawnych

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Wojewódzki program wyrównywania szans i przeciwdziałania wykluczeniu społecznemu oraz pomocy w realizacji zadań na rzecz zatrudniania osób niepełnosprawnych.
Advertisements

dr Anna Murkowska dr Przemysław Wolski
Uniwersytet Warszawski
Wewnętrzny system zapewniania jakości KSZTAŁCENIA
Animatorzy społeczni na rzecz
Prezentacja wyników badań
Pełnosprawny Student VI
Sytuacja studentów głuchych po wejściu Ustawy o języku migowym
Aleksander Waszkielewicz Fundacja Instytut Rozwoju Regionalnego
Poradnik dla wyższych uczelni
regulaminów uczelni wyższych pod kątem dostosowania ich zapisów
10 lat działalności Biura ds. Osób Niepełnosprawnych – bliżej Europy w obszarze równości szans.
Fundacja Polskich Kawalerów Maltańskich w Warszawie "Pomoc Maltańska"
Rozszerzenie grupy odbiorców dotacji
Punkt Informacyjno – Konsultacyjny dla studentów niepełnosprawnych
Propozycje działań na rzecz jakości kształcenia przygotowane przez Uczelniany Zespół Zapewnienia Jakości Kształcenia na podstawie Raportu z drugiej Ogólnouniwersyteckiej.
Pełnomocnik Rektora ds. Zapewnienia i Doskonalenia Jakości Kształcenia
System Zapewnienia i Doskonalenia Jakości Kształcenia w UMB obejmuje: Uczelniany Zespół do Spraw Zapewnienia i Doskonalenia Jakości Kształcenia. Wydziałowe.
Obowiązki uczelni wyższych Konwencji o prawach osób niepełnosprawnych
KONFERENCJA „PEŁNOSPRAWNY STUDENT”
„W kierunku podnoszenia kwalifikacji zawodowych”
Projekt Integracja dla samodzielności współfinansowany jest przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
1.Prezentacja zadań UZZJK zgodnie z zaleceniami PKA. 2.Przedstawienie bieżącej sytuacji dotyczącej przeprowadzonych hospitacji i ankietyzacji na poszczególnych.
EFEKTY REALIZACJI PROJEKTU
PODDZIAŁANIE PODNOSZENIE KWALIFIKACJI KADR POMOCY I INTEGRACJI SPOŁECZNEJ PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI.
KONFERENCJA PRASOWA 30 listopada 2009 roku Projekty dotychczas realizowane ze środków Unii Europejskiej : Lekarz, pielęgniarka – nowoczesny pracownik.
ROLA SPZ WE WSPARCIU DORADCÓW ZAWODOWYCH PRACUJĄCYCH W INNYCH PLACÓWKACH Prezenter EWA JAGODZIŃSKA PSYCHOLOG – DORADCA ZAWODOWY SPZ LUBLIN.
Model współpracy instytucji publicznych i organizacji pozarządowych na rzecz zatrudnienia osób z niepełnosprawnościami Aleksander Waszkielewicz Fundacja.
Kraina Małych Odkrywców – Uniwersytet Dziecięcy Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego MARZEC – LIPIEC.
Projekt Kwalifikacja jakości w Uniwersytecie Nr POKL /11 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu.
Program na rzecz poprawy warunków życia społecznego i zawodowego osób niepełnosprawnych w województwie podlaskim na lata Prezentacja założeń,
Biuro Spraw Studenckich Centrum Kształcenia i Obsługi Studiów UMCS
Pełnosprawny Student VIII
Jak zachęcić osoby z niepełnosprawnością do mówienia o swoich potrzebach oraz korzystania ze wsparcia BON dr Mirosław Rutkowski Uniwersytet Jana Kochanowskiego.
Szkoły wyższe na rzecz energetyki jądrowej
Wsparcie osób nieposiadających orzeczenia Kontekst prawny Aleksander Waszkielewicz Fundacja Instytut Rozwoju Regionalnego Pełnosprawny Student VIII Kraków,
Dostępność przestrzeni publicznej dla osób słabosłyszących w odniesieniu do konwencji ONZ o prawach osób słabosłyszących Krzysztof Wostal Polska Fundacja.
Priorytet VI Poddziałanie Temat: Działania służące wydłużaniu aktywności zawodowej Instytucja Pośrednicząca II Wojewódzki Urząd Pracy w Olsztynie.
SAMORZĄD WOJEWÓDZTWA, A PROBLEM PRZEMOCY W RODZINIE
Sprawozdanie z działań szkolnego doradcy zawodowego
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Katowicach, Pałac Młodzieży w Katowicach, Stowarzyszenie Inicjatyw Sportowych X Regionalne Centrum Wolontariatu.
Jakość kształcenia, a potrzeby osób z niepełnosprawnościami Monika Szpringer Robert Dutkiewicz.
WYPEŁNIANIE FORMULARZA WNIOSKU O PRZYZNANIE STYPENDIUM SPECJALNEGO DLA OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH (INSTRUKCJA DO ZAŁĄCZNIKA NR 2 DO REGULAMINU USTALANIA WYSOKOŚCI,
„Monitoring obywatelski Konwencji o prawach osób z niepełnosprawnościami” Anna Rdest Fundacja Instytut Rozwoju Regionalnego Pełnosprawny Student VIII Kraków,
SPORT DLA STUDENTÓW Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIAMI
Artur Kochański.  Samorząd Miasta Lublin  Placówki służby zdrowia  Jednostki pomocy społecznej  Organizacje pozarządowe  Instytucje rynku pracy 
DROGOWSKAZY KARIERY STUDIA PRACA KARIERA PRZYSZŁOŚĆ.
Kto może ubiegać się o stypendium Rektora?
UCZELNIA PRZYJAZNA NIEPEŁNOSPRAWNYM Wsparcie studentów niepełnosprawnych Katowice, 10 października 2015.
Pełnosprawny Student IX Kraków, 3 listopada 2015 r. ASYSTENT DLA STUDENTÓW Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIAMI.
DOSTĘPNOŚĆ INFORMACJI
Pełnosprawny Student IX Kraków, 3 listopada 2015 r. Projekt zwiększenia dotacji na zadania związane z kształceniem osób z niepełnosprawnościami Aleksander.
Pełnosprawny Student IX Kraków, 3 listopada 2015 r. DR MARIA GORCZYŃSKA PEŁNOMOCNIK REKTORA UNIWERSYTETU EKONOMICZNEGO W KATOWICACH DS. OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Współpraca Miasta Białegostoku z organizacjami pozarządowymi
Uniwersytet Trzeciego Wieku. (ang. University of the Third Age, U3A)  placówka dydaktyczna dla osób w podeszłym wieku.
Potrzeby rodzin z dzieckiem niepełnosprawnym na terenie Gminy Miejskiej Kraków Analiza w zakresie wsparcia rodzin w ramach polityki społecznej Urzędu Miasta.
Minimalny standard usług i katalog stawek 9.2 B
„Promocja zdrowia psychicznego w środowisku akademickim, wsparcie studentów z doświadczeniem kryzysu psychicznego”
Opiekunowie roczników
Nowe technologie a niepełnosprawność
Biuro Spraw Studenckich Centrum Kształcenia i Obsługi Studiów UMCS
Uczelniany System Zapewnienia Jakości Kształcenia
Rozwiązywania Problemów Alkoholowych
Pełnosprawny Student III
Pełnosprawny Student V Kraków, 15 listopada 2011r.
Organizacja systemu wsparcia na poziomie ponaduczelnianym
Jarosław Malesza Fundacja Pomocy Chorym Na Zanik Mięśni
Modele wsparcia uczelni w celu zwiększenia ich dostępności  dla osób z niepełnosprawnościami
Ustawa oczami praktyków
Zapis prezentacji:

Punkt Informacyjno – Konsultacyjny dla studentów niepełnosprawnych Pełnosprawny Student V Kraków, 15 listopada 2011 r. Punkt Informacyjno – Konsultacyjny dla studentów niepełnosprawnych Katarzyna Skalska Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie

Cel działania Punktu Informacyjno –Konsultacyjnego dla studentów niepełnosprawnych: Wszechstronny rozwój studentów niepełnosprawnych w środowisku akademickim, tak by w przyszłości mogli realizować się w życiu zawodowym i społecznym.

W Uniwersytecie Marii Curie Skłodowskiej w roku akademickim 2010/2011 studiowało: 465 studentów niepełnosprawnych w tym: 15 studentów niesłyszących i słabosłyszących, 34 studentów niewidomych i słabowidzących, 118 studentów z dysfunkcją narządu ruchu, 298 studentów z innymi rodzajami niepełnosprawności.

Etapy tworzenia wsparcia studentów niepełnosprawnych na UMCS: I etap – Pełnomocnik Rektora ds. studentów niepełnosprawnych (około 4 lat) II etap – założenie PIK – poradnictwo dla studentów niepełnosprawnych (około 1 roku) III etap – założenie Zrzeszenia Studentów Niepełnosprawnych IV etap – wdrożenie form wsparcia dla studentów niepełnosprawnych

Jak skutecznie przejść z etapu świadczenia poradnictwa na rzecz studentów niepełnosprawnych do skutecznego wsparcia studentów niepełnosprawnych w środowisku akademickim? I. Kontakt ze studentami niepełnosprawnymi diagnoza potrzeb grupy na rzecz, której działamy, możliwość przedstawienia oferty PIK, podejmowanie wspólnie działań na rzecz przełamywania barier.

Sposób realizacji: dialog ze studentami ze Zrzeszenia na temat proponowanych rozwiązań, spotkanie z pracownikiem PFRON na temat programu „STUDENT II”, Dni Adaptacyjne dla studentów pierwszego roku, wyjazd szkoleniowo – rehabilitacyjny.

II. Zwrócenie uwagi środowiska akademickiego na problem dostępności uczelni dla studentów niepełnosprawnych: wzrost wiedzy na temat niepełnosprawności, pozyskanie osób, które pomogą nam w realizacji naszych działań podejmowanie decyzji na uczelni, które będą brały pod uwagę potrzeby osób niepełnosprawnych.

Sposób realizacji: Szkolenia Fundacji Instytutu Rozwoju Regionalnego na temat: „Zwiększania dostępności uczelni wyższych dla ON” pracownicy dziekanatów, kierownicy Domów Studenckich, pracownicy Bibliotek Wydziałowych i Biblioteki Głównej, pracownicy dydaktyczni – opiekunowie poszczególnych roczników studiów. Spotkanie dla Kadry Kierowniczej Domów Studenckich na temat: „Studentów przeżywających kryzysy zdrowia psychicznego”

III. Przygotowanie oferty Punktu Informacyjno – Konsultacyjnego: wsparcie studentów niepełnosprawnych w procesie studiowania, rozwój studentów niepełnosprawnych. Sposób realizacji: transport na Uczelnię, asystent dydaktyczny, szkolenia z zakresu rozwoju osobistego, lektoraty z języka angielskiego, zajęcia na pływalni, pomoc psychologiczna i prawna, klub psychoedukacji, wypożyczalnia sprzętu.

IV. Wsparcie studentów niepełnosprawnych w grupie rówieśniczej: kształtowanie właściwych postaw wobec niepełnosprawności, budowanie nieformalnego systemu wsparcia dla studentów niepełnosprawnych. Sposób realizacji: członkowie Zrzeszenia to studenci niepełnosprawni i pełnosprawni, szkolenia Wydziałowych Samorządów Studenckich na temat: „Zwiększania dostępności uczelni wyższych do potrzeb osób niepełnosprawnych”, studenci pełnosprawni pełnią rolę asystentów w czasie szkoleń i wyjazdów.

V. Działania na płaszczyźnie administracyjnej: prawidłowe wydatkowanie dotacji MNiSW, uwzględnianie potrzeb studentów niepełnosprawnych w decyzjach administracyjnych. Sposób realizacji: współpraca z FIRR, współpraca z innymi uczelniami, wprowadzenie „Regulaminu przyznawania wsparcia w ramach dotacji na zadania związane z kształceniem studentów niepełnosprawnych oraz wydatkowania dotacji obowiązujący na UMCS”, współpraca z innymi działami na Uczelni.

Dziękuję za uwagę Dane kontaktowe: Katarzyna Skalska Tel: 081 537 58 90 katarzyna.skalska@poczta.umcs.lublin.pl Projekt jest współfinansowany ze środków Fundacji im. Stefana Batorego oraz Gminy Miejskiej Kraków Patronat honorowy: Partner: Patroni medialni: