Szkoła zarządzająca wiedzą

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Czy umiesz się uczyć? Strategia wdrażania projektu innowacyjnego pt.: „Umiem się uczyć”
Advertisements

TEORIA I PRAKTYKA EDUKACJI UCZNIÓW ZDOLNYCH Realizacja przez szkoły zadań związanych z kształceniem i promowaniem uczniów szczególnie uzdolnionych w latach.
Nauczanie na odległość Dr inż. Marlena Plebańska.
„Bezpośrednie wspomaganie szkół poprzez kompleksowe doskonalenie nauczycieli - drogą do sukcesu edukacyjnego uczniów Powiatu Tarnowskiego” Realizowany.
PROJEKT „Doskonalenie szansą na rozwój” _____________________________________________________________________ Dorota Kamińska – Poradnia Psychologiczno.
Dziecko z zaburzeniami rozwoju w szkole masowej – uwagi praktyczne.
Zarządzanie jakością kształcenia. Poznajmy się Imię i nazwisko Skąd przyjechałaś/-eś? Podaj 3 informacje na swój temat: 2 prawdziwe i 1 fałszywą- informacje.
Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli Wydział w Ciechanowie Ciechanów ul. Wyzwolenia 10 A Tel/fax.:
I.Efekty II.Procesy III.Funkcjonowanie szkoły IV.Zarządzanie szkołą.
ŻYJ z PASJĄ ! Program wspierania uzdolnień i zdrowego stylu życia dzieci i młodzieży Projekt współfinansowany przez Ministerstwo Edukacji Narodowej.
GRY PLANSZOWE W EDUKACJI MATEMETYCZNEJ Arkadiusz Mroczyk.
OPTYMALNY CEL I PODSTAWY ROZWOJU SZKOŁY. PRZEDE WSZYSTKIM DZISIEJSZA SZKOŁA POWINNA PRZYGOTOWYWAĆ DO ŻYCIA W DRUGIEJ POŁOWIE XXI WIEKU.
Szanowna Pani Dyrektor, Szanowny Panie Dyrektorze, Pragniemy zaprosić Pani/Pana szkołę do udziału w Ogólnopolskim Projekcie Edukacyjnym „Przekonujemy się.
SZKOŁA ŚRODOWISKIEM ROZWOJU UCZNIA. Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PRIORYTET IX. ROZWÓJ KOMPETENCJI.
Dzieci i szkolnictwo w Mali. Warunki życia dzieci Jednym z największych problemów w kraju jest bardzo wysoki współczynnik umieralności dzieci do 5. roku.
WYNIKI EWALUACJI WEWNĄTRZSZKOLNEJ ROK SZKOLNY
Na podstawie ogólnopolskiego projektu Polskiego Związku Szachowego „Edukacja przez szachy w szkole” realizator - Dolnośląski Związek Szachowy
? ? ? ? ? ? ? ? ? ?. Podstawowe informacje Ogólnopolski program Od r. do r. 5 edycja „Czytamy i odkrywamy” Wykorzystanie technologii.
Edukacja w badaniach - podstawowe dane Michał Sitek Warszawa,
BEZPIECZNA+ Jest to Rządowy program wspomagania w latach 2015–2018 organów prowadzących szkół w zapewnieniu bezpiecznych warunków nauki, wychowania i.
● Kwartalnik istniejący w wersji elektronicznej i udostępniany bezpłatnie ● Ukazuje się od 2005 roku ● Zespół redakcyjny: Teresa Kosiarek (redaktor naczelny),
ANALIZA ANKIETY DLA RAD RODZICÓW.
System edukacji w Polsce
Belgia.
zmiany od września w naszych placówkach
Bielski Model Doradztwa Zawodowego
Co to jest spacer edukacyjny?
Przyroda.
Wizyty Studyjne Wizyty studyjne Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
Szkoła Podstawowa im. Tadeusza Kościuszki w Wawrzeńczycach
WPŁYW EUROPEJSKIEGO RYNKU PRACY NA KSZTAŁCENIE ZAWODOWE
Koncepcja i strategia Szkoły Promującej Zdrowie
PROJEKT EDUKACYJNY W GIMNAZJUM STO KATOWICE
Program antytytoniowej edukacji zdrowotnej
Czy według Państwa potrzebne są w szkole zajęcia dodatkowe?
Edukacja matematyczna i przyrodnicza
Pojęcie protokołu dyplomatycznego
Szkoła Podstawowa nr 11 im. Henryka Sienkiewicza
Szkoła Promująca Zdrowie
DOBRY START szkolenia dla usługodawców osób niepełnosprawnych
KONFERENCJA „Ogólnopolski Dzień Tornistra”
Program profilaktyczno-wychowawczy
Katarzyna Kotowska Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna Nr 1
Badając wymaganie „Nauczyciele współpracują w planowaniu i realizowaniu procesów edukacyjnych” stwierdzamy, że cała kadra jest zaangażowana w.
Informacja o stanie realizacji wybranych zadań oświatowych w Gminie Janowiec Kościelny w roku szkolnym 2016/2017.
PEDAGOGICZNA BIBLIOTEKA WOJEWÓDZKA Platforma e-learningowa
BIZNES DLA SZKÓŁ SZKOŁY DLA BIZNESU
Uczeń na progu II etapu edukacyjnego. Cz.2
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
Międzynarodowy Rynek Pracy
Zmiany w ustawie o systemie oświaty
SPECJALNE POTRZEBY EDUKACYJNE
Zatrudnianie nauczycieli w projektach współfinansowanych z UE- wybrane zagadnienia Elbląg, 22 czerwca 2017 r.
„Żeby im się chciało, jak się nie chce”
Priorytet III. Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3. 5
PEDAGOGICZNE PRZYCZYNY NIEPOWODZEŃ SZKOLNYCH
Priorytet III. Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3. 5
„Opracowanie przedmiotowego programu nauczania, ze szczególnym uwzględnieniem kształtowania kompetencji kluczowych u uczniów” Opracowanie Alina Szeloch.
Zgłoszenia do nagrody specjalnej Najlepszy praCCodawca
odbudowa prestiżu kształcenia zawodowego
ISTOTA I PRZYCZYNA POWSTAWANIA TRUDNOŚCI DYDAKTYCZNYCH I WYCHOWAWCZYCH
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 12 W GDAŃSKU
Jakość – zespół działań danej organizacji (szkoły) ukierunkowany na spełnienie wymagań określonego klienta (ucznia).
Zespół Szkół Ogólnokształcących Nr 1 w Opolu
Eksperyment edukacją przyszłości
Wspomaganie pracy szkół
Kompetencje informatyczne – III etap edukacyjny
Ramowy program szkolenia w zakresie wspomagania szkół w wykorzystywaniu nowoczesnych technologii w procesie nauczania/uczenia się Kompetencje informatyczne.
Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w ŚLĄSKICH SAMORZĄDACH Zadać pytanie uczestnikom czym jest dla.
Ramowy program szkolenia w zakresie wspomagania szkół w wykorzystywaniu nowoczesnych technologii w procesie nauczania/uczenia się Kompetencje informatyczne.
Zapis prezentacji:

Szkoła zarządzająca wiedzą Dr Stanisław Kowal

Szkoła jako instytucja zależna od państwa versus autonomiczna

Szkoła jako instytucja element zcentralizowanej, zbiurokratyzowanej machiny versus usytuowana w środowisku lokalnym

Szkoła jako instytucja jednolita versus zróżnicowana

Szkoła jako instytucja pełniąca „kierowniczą” rolę w środowisku wychowawczym versus samorządowa

Szkoła jako instytucja „pedagogizująca rodziców” versus współpracująca z rodzicami

Szkoła jako instytucja izolowana od świata zewnętrznego versus otwarta na świat zewnętrzny

profesjonalista szeroko zorientowany na wiedzę Nauczyciel wąski specjalista versus profesjonalista szeroko zorientowany na wiedzę

Nauczyciel realizujący odgórnie ustalone programy versus tworzący własne programy nauczania

operujący na poziomie rytuałów Nauczyciel operujący na poziomie rytuałów versus osobiście odpowiedzialny, dokonujący profesjonalnych osądów i podejmujący autonomiczne decyzje

Nauczanie przygotowujące do pełnienia ról versus edukacja prorozwojowa, akcentująca „tu i teraz”

Nauczanie upolitycznione i zideologizowane versus ignorujące polityczne i ideologiczne wymiary edukacji

Nauczanie oparte na władzy nad uczniami versus szanujące autonomię uczniów jako osób uczących się

Nauczanie unifikujące i zrutynizowane versus przywiązujące dużą wagę do ewaluacji i nastawione na zmianę

Nauczanie skoncentrowane na przekazie gotowej wiedzy versus preferujące aktywne poszukiwanie wiedzy

ukierunkowane na proces uczenia się Nauczanie zorientowane na wynik versus ukierunkowane na proces uczenia się

stosujące kooperatywne formy uczenia się Nauczanie uczące rywalizacji versus stosujące kooperatywne formy uczenia się

Nauczanie opierające się na gotowych zestawach treści nauczania versus ujmujące standardy w postaci kompetencji

Nauczanie atomizujące wiedzę w ramach przedmiotów nauczania versus akcentujące holistyczne rozumienie

stosujące ocenianie formujące, testy i egzaminy zewnętrzne Nauczanie traktujące stopnie szkolne jako środek motywacji i narzędzie dyscyplinowania versus stosujące ocenianie formujące, testy i egzaminy zewnętrzne

realizujące program nauczania w długotrwałym cyklu kształceniowym Nauczanie realizujące program nauczania w długotrwałym cyklu kształceniowym versus realizujące program w krótkich zamkniętych cyklach odpowiadających fazom rozwoju ucznia

Nauczanie ograniczające źródła i materiały do „obowiązujących” podręczników versus korzystające z wielu różnorodnych źródeł i materiałów