Gimnazjum nr 1 im. Stanisława Wyspiańskiego

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Legnica 4 października 2011r. Jelenia Góra 5 października 2011r. Wałbrzych 6 października 2011r. Wrocław 11 października 2011r. Opole 7, 12 października.
Advertisements

Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 1 września 2011 r. z wyjątkami
INDYWIDUALIZACJA PRACY Z DZIECKIEM W WIEKU PRZEDSZKOLNYM W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOŚCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW ZE SPECJALNYMI.
Prezentacja przygotowana przez zespół badawczy przy CKE pod kierunkiem dr R.Dolaty PRIORYTETY POMORSKIEGO KURATORA OŚWIATY w roku szkolnym 2008/
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
Prawa dziecka/ucznia niepełnosprawnego wynikające z przepisów prawa oświatowego opracowała: Iwona Kapczyńska.
INDYWIDUALIZACJA PROCESU NAUCZANIA I WYCHOWANIA
POMOC PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNA I KSZTAŁCENIE SPECJALNE
Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ W ZESPOLE SZKÓŁ W KOWALEWIE ZA ROK SZKOLNY 2011/2012.
Egzamin * kwiecień * 2014r. 1 GSU wrzesień 2013/14.
Egzamin gimnazjalny od roku 2012 Podstawa prawna: Rozporządzenie MEN z r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania.
Z MIANY W PRAWIE O ŚWIATOWYM Kuratorium Oświaty w Lublinie sierpień 2011r.
Projekt ICT w nauczaniu przedmiotów matematycznych i przyrodniczych w gimnazjach Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Spotkanie dla Dyrektorów Szkół i Przedszkoli
Podstawy prawne funkcjonowania poradni
Praca z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych
PODSTAWY PRAWNE PRACY Z UCZNIEM O SPECJALNYCH POTRZEBACH EDUKACYJNYCH
Model pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi jest częścią projektu: „Podniesienie efektywności kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami.
PODSTAWY PRAWNE. ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 20 sierpnia 2010 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków i sposobu oceniania,
Planowane zmiany w aktach prawnych Październik 2010.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ 2010/2011 Gimnazjum Publiczne nr 2 w Solcu Kujawskim Nauka w szkołach powinna być prowadzona w taki sposób , aby uczniowie.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkołach
Indywidualne nauczanie
ZESPÓŁ SZKÓŁ W OSTASZEWIE
Projekt edukacyjny w gimnazjum
KALEJDOSKOP SZANS KALEJDOSKOP MOZLIWOŚCI Szkoła Podstawowa nr 13 im. Komisji Edukacji Narodowej w Jeleniej Górze Jelenia Góra r.
rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007 r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy.
GIMNAZJUM W PIECKACH Zebranie Rodziców 05. listopada 2010 r
Wyniki Zespołu Szkół w Besku w egzaminach zewnętrznych
INDYWIDUALIZACJA PROCESU NAUCZANIA I WYCHOWANIA UCZNIÓW
Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej na terenie szkoły
Uprawnienia laureatów i finalistów olimpiad przedmiotowych oraz laureatów konkursów przedmiotowych Warszawa, 22 kwietnia 2014 r.
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
REFORMA SYSTEMU POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ
Egzamin gimnazjalny 2015 Podstawy prawne i organizacja
Raport z ewaluacji wewnętrznej 2014/2015
Egzamin gimnazjalny Informacje dla rodziców uczniów klas trzecich
Wyniki sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego w 2014r. uczniów szkó ł w gminie Mas ł ów.
 Dla uczniów z orzeczeniem: o potrzebie indywidualnego obowiązkowego, rocznego przygotowania przedszkolnego indywidualnego nauczania  Dla uczniów z opinią.
POMOC PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA NOWE OBOWIĄZKI NAUCZYCIELA
Gimnazjum im. Jana Pawła II w Choceniu Klasa Terapeutyczna.
LUBELSKA OŚWIATA W LICZBACH Rok szkolny 2008/2009.
Raport z ewaluacji wewnętrznej PSP nr 17 im. M. Konopnickiej w Wałbrzychu rok szkolny 2014/2015 Opracowanie: G. Broniek-Pelister J. Gawonicz A. Müller.
Podsumowanie ewaluacji wewnętrznej w roku szkolnym 2014/2015, w Szkole Podstawowej nr 1 w Jaworzu Podstawa prawna: Rozporządzenie MEN z r. w.
Zmiany w prawie oświatowym, obowiązujące od dn r.
DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ Diagnoza – Doskonalenie – Rozwój. Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli powiatu rypińskiego. Priorytet III Wysoka.
Egzamin gimnazjalny Na podstawie § 32 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania.
Wyniki egzaminu gimnazjalnego w Społecznym Gimnazjum w Rybniku.
Szkoła2009/ / / / / /2015 LO Urle 154 / 5164 / 6182 / 7184 / 7178/ / 7 ZSO Radzymin 391 / /14357 /
Gimnazjum Nr 2 im. Mikołaja Kopernika w Olecku.
Egzamin gimnazjalny Informacje dla rodziców uczniów klas trzecich Egzamin * kwiecień * 2016r.
EGZAMIN GIMNAZJALNY 2016/17 NAJWAŻNIEJSZE INFORMACJE.
Aspekt prawny opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju oraz orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego.
Gimnazjum Nr 2 im. Mikołaja Kopernika w Olecku
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
wyników sprawdzianu szóstoklasistów z dn R.
Zmiany w prawie oświatowym
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach podstawowych.
Uprawnienia laureatów i finalistów olimpiad przedmiotowych oraz laureatów konkursów przedmiotowych Warszawa, 22 kwietnia 2014 r.
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna a kształcenie specjalne
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
Rola oceny na lekcjach wychowania fizycznego
Jak skutecznie realizować podstawę programową?
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
EGZAMIN GIMNAZJALNY 2018/2019.
Akademia wychowawcy. Jak krok po kroku zorganizować pomoc psychologiczno – pedagogiczną? Elżbieta.
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
Anna Kowalska, SP w Koszalinie
Zapis prezentacji:

Gimnazjum nr 1 im. Stanisława Wyspiańskiego ul. Skalnicza 3, 59-800 Lubań woj. dolnośląskie  PODNIESIENIE EFEKTYWNOŚCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW ZE SPECJALNYMI POTRZEBAMI EDUKACYJNYMI Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.3 Poprawa jakości kształcenia Poddziałanie 3.3.3 Modernizacja treści i metod kształcenia – projekty systemowe Program Operacyjny Kapitał Ludzki

WPŁYW INDYWIDUALIZACJI Gimnazjum nr 1 im. Stanisława Wyspiańskiego w Lubaniu WPŁYW INDYWIDUALIZACJI NA EFEKTY KSZTAŁCENIA 2019-02-24

Podstawa prawna indywidualizacji Gimnazjum nr 1 im. Stanisława Wyspiańskiego w Lubaniu Podstawa prawna indywidualizacji § 6 Nauczyciel jest zobowiązany indywidualizować pracę z uczniem na obowiązkowych i dodatkowych zajęciach edukacyjnych odpowiednio do potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów. Rozporządzenie  MEN z dnia 17 listopada 2010 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych. 2019-02-24

Gimnazjum nr 1 im. Stanisława Wyspiańskiego w Lubaniu Diagnoza możliwości edukacyjnych ucznia w oparciu o: Opinie, orzeczenia PPP, świadectwa, zaświadczenie OKE; Badania „na wejściu”; Rozmowy z rodzicami; Obserwacje uczniów. 2019-02-24

Gimnazjum nr 1 im. Stanisława Wyspiańskiego w Lubaniu Opracowanie indywidualnych programów działań dla uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych w obszarach: dydaktycznym, wychowawczym , socjalizacyjnym, terapeutycznym. 2019-02-24

Gimnazjum nr 1 im. Stanisława Wyspiańskiego w Lubaniu Indywidualizacja obejmuje: zajęcia dydaktyczne – lekcje, zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze, zajęcia terapeutyczne i specjalistyczne, koła zainteresowań, wycieczki – wyjazdy edukacyjne. 2019-02-24

Gimnazjum nr 1 im. Stanisława Wyspiańskiego w Lubaniu Systemy oceniania uwzględniają indywidualne potrzeby i możliwości uczniów. Określają zakres wymagań i formy sprawdzania umiejętności uczniów uwzględniając podstawę programową. 2019-02-24

Gimnazjum nr 1 im. Stanisława Wyspiańskiego w Lubaniu Akceptacja działań indywidualizujących proces dydaktyczno – wychowawczy przez rodziców, uczniów i nauczycieli warunkiem skuteczności tych działań. 2019-02-24

Gimnazjum nr 1 im. Stanisława Wyspiańskiego w Lubaniu Drugim warunkiem skuteczności działań jest współpraca rodziców, nauczycieli, pedagogów, psychologów. Szczególnie ważna jest współpraca nauczycieli przedmiotowych i dodatkowych nauczycieli tzw. wspomagających oraz komplementarność ich działań. 2019-02-24

Wyniki egzaminów zewnętrznych jedną z miar efektywności kształcenia Gimnazjum nr 1 im. Stanisława Wyspiańskiego w Lubaniu Wyniki egzaminów zewnętrznych jedną z miar efektywności kształcenia 2019-02-24

Wyniki egzaminów gimnazjalnych w skali staninowej Gimnazjum nr 1 im. Stanisława Wyspiańskiego w Lubaniu Wyniki egzaminów gimnazjalnych w skali staninowej Część humanistyczna Stanin/rok 2007 2008 2009 2010 2011 Najwyższy (9)   Bardzo wysoki (8) Wysoki (7) Wyżej średni (6) Średni (5) Niżej średni (4) Niski (3) Bardzo niski (2) Najniższy (1) 2019-02-24

Wyniki egzaminów gimnazjalnych w skali staninowej Gimnazjum nr 1 im. Stanisława Wyspiańskiego w Lubaniu Wyniki egzaminów gimnazjalnych w skali staninowej Część matematyczno-przyrodnicza Stanin/rok 2007 2008 2009 2010 2011 Najwyższy (9)   Bardzo wysoki (8) Wysoki (7) Wyżej średni (6) Średni (5) Niżej średni (4) Niski (3) Bardzo niski (2) Najniższy (1) 2019-02-24

Edukacyjna Wartość Dodana część humanistyczna egzaminu gimnazjalnego

Edukacyjna Wartość Dodana część matematyczno-przyrodnicza

Niemierzalne efekty kształcenia Gimnazjum nr 1 im. Stanisława Wyspiańskiego w Lubaniu Niemierzalne efekty kształcenia Wzrost motywacji uczniów i wiary we własne możliwości. Zadowolenie rodziców z pracy szkoły. Socjalizacja uczniów. Mniejsza liczba problemów wychowawczych.