Gimnazjum nr 1 im. Stanisława Wyspiańskiego ul. Skalnicza 3, 59-800 Lubań woj. dolnośląskie PODNIESIENIE EFEKTYWNOŚCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW ZE SPECJALNYMI POTRZEBAMI EDUKACYJNYMI Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.3 Poprawa jakości kształcenia Poddziałanie 3.3.3 Modernizacja treści i metod kształcenia – projekty systemowe Program Operacyjny Kapitał Ludzki
WPŁYW INDYWIDUALIZACJI Gimnazjum nr 1 im. Stanisława Wyspiańskiego w Lubaniu WPŁYW INDYWIDUALIZACJI NA EFEKTY KSZTAŁCENIA 2019-02-24
Podstawa prawna indywidualizacji Gimnazjum nr 1 im. Stanisława Wyspiańskiego w Lubaniu Podstawa prawna indywidualizacji § 6 Nauczyciel jest zobowiązany indywidualizować pracę z uczniem na obowiązkowych i dodatkowych zajęciach edukacyjnych odpowiednio do potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów. Rozporządzenie MEN z dnia 17 listopada 2010 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych. 2019-02-24
Gimnazjum nr 1 im. Stanisława Wyspiańskiego w Lubaniu Diagnoza możliwości edukacyjnych ucznia w oparciu o: Opinie, orzeczenia PPP, świadectwa, zaświadczenie OKE; Badania „na wejściu”; Rozmowy z rodzicami; Obserwacje uczniów. 2019-02-24
Gimnazjum nr 1 im. Stanisława Wyspiańskiego w Lubaniu Opracowanie indywidualnych programów działań dla uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych w obszarach: dydaktycznym, wychowawczym , socjalizacyjnym, terapeutycznym. 2019-02-24
Gimnazjum nr 1 im. Stanisława Wyspiańskiego w Lubaniu Indywidualizacja obejmuje: zajęcia dydaktyczne – lekcje, zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze, zajęcia terapeutyczne i specjalistyczne, koła zainteresowań, wycieczki – wyjazdy edukacyjne. 2019-02-24
Gimnazjum nr 1 im. Stanisława Wyspiańskiego w Lubaniu Systemy oceniania uwzględniają indywidualne potrzeby i możliwości uczniów. Określają zakres wymagań i formy sprawdzania umiejętności uczniów uwzględniając podstawę programową. 2019-02-24
Gimnazjum nr 1 im. Stanisława Wyspiańskiego w Lubaniu Akceptacja działań indywidualizujących proces dydaktyczno – wychowawczy przez rodziców, uczniów i nauczycieli warunkiem skuteczności tych działań. 2019-02-24
Gimnazjum nr 1 im. Stanisława Wyspiańskiego w Lubaniu Drugim warunkiem skuteczności działań jest współpraca rodziców, nauczycieli, pedagogów, psychologów. Szczególnie ważna jest współpraca nauczycieli przedmiotowych i dodatkowych nauczycieli tzw. wspomagających oraz komplementarność ich działań. 2019-02-24
Wyniki egzaminów zewnętrznych jedną z miar efektywności kształcenia Gimnazjum nr 1 im. Stanisława Wyspiańskiego w Lubaniu Wyniki egzaminów zewnętrznych jedną z miar efektywności kształcenia 2019-02-24
Wyniki egzaminów gimnazjalnych w skali staninowej Gimnazjum nr 1 im. Stanisława Wyspiańskiego w Lubaniu Wyniki egzaminów gimnazjalnych w skali staninowej Część humanistyczna Stanin/rok 2007 2008 2009 2010 2011 Najwyższy (9) Bardzo wysoki (8) Wysoki (7) Wyżej średni (6) Średni (5) Niżej średni (4) Niski (3) Bardzo niski (2) Najniższy (1) 2019-02-24
Wyniki egzaminów gimnazjalnych w skali staninowej Gimnazjum nr 1 im. Stanisława Wyspiańskiego w Lubaniu Wyniki egzaminów gimnazjalnych w skali staninowej Część matematyczno-przyrodnicza Stanin/rok 2007 2008 2009 2010 2011 Najwyższy (9) Bardzo wysoki (8) Wysoki (7) Wyżej średni (6) Średni (5) Niżej średni (4) Niski (3) Bardzo niski (2) Najniższy (1) 2019-02-24
Edukacyjna Wartość Dodana część humanistyczna egzaminu gimnazjalnego
Edukacyjna Wartość Dodana część matematyczno-przyrodnicza
Niemierzalne efekty kształcenia Gimnazjum nr 1 im. Stanisława Wyspiańskiego w Lubaniu Niemierzalne efekty kształcenia Wzrost motywacji uczniów i wiary we własne możliwości. Zadowolenie rodziców z pracy szkoły. Socjalizacja uczniów. Mniejsza liczba problemów wychowawczych.