Organizacja zajęć w klasach I-III ze szczególnym uwzględnieniem 6-latka i łagodnym przejściem w II etap edukacyjny- cz.II Aleksandra Klimza klimza@womczest.edu.pl.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Niedaleko Koronowa, przy drodze krajowej nr 25 położona jest niezwykle malownicza miejscowość będąca polską stolicą truskawek - Buszkowo, w której od.
Advertisements

NADZÓR PEDAGOGICZNY W ROKU SZKOLNYM 2012/2013
TRAFNE MOTYWUJĄCE SPRAWIEDLIWE OCENIANIE OCENIANIE.
KONFERENCJA METODYCZNA pod hasłem Diagnostyka i ewaluacja - konieczność czy potrzeba?  Organizatorzy: Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Koninie Miejski.
Janusz Żak Korzyści wychowawcze i osobiste płynące z realizacji edukacji europejskiej.
To co najważniejsze… o czym trzeba wiedzieć .
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
Badanie poziomu wiedzy uczniów gimnazjum klas I-III z podziałem na część humanistyczną i część matematyczno-przyrodniczą wrzesień 2010.
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA W ROKU SZKOLNYM 2013/2014 WIDEOKONFERENCJA RODN WOM w Częstochowie r.
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
Procesy poznawcze cd Uczenie się.
Konferencja 10 października 2012 Organizacja pracy w roku szkolnym 2012/2013.
WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH. W ZSP w Czarnkowie szczególną troską otoczona jest młodzież o specjalnych potrzebach edukacyjnych. W pracy z uczniem.
OCENA KSZTAŁTUJĄCA ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 94.
GOTOWOŚĆ SZKOLNA siedmiolatków
DYDAKTYKA MATEMATYKI Arkadiusz Mroczyk.
Sesja panelowa - Panel 1 i 2 Sesja panelowa - Panel 1 i 2 Korzyści wynikające z realizacji modułowych programów nauczania dla zawodu Konferencja System.
Reforma edukacji Zmiana programowa Informacje dla rodziców.
Praca z dzieckiem agresywnym
WYMAGANIA WOBEC M. IN. SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH: I
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH. W ZSP w Czarnkowie szczególną troską otoczona jest młodzież o specjalnych potrzebach edukacyjnych. W pracy z uczniem.
Organizacja roku szkolnego 2013/2014 Szkoła trzech podmiotów RODZIC+DZIECKO+ NAUCZYCIEL.
Organizacja zajęć w klasach I-III ze szczególnym uwzględnieniem 6-latka i łagodnym przejściem w II etap edukacyjny Aleksandra Klimza
Realizacja podstawy programowej poprzez różne formy aktywności cz. 3
Matura z matematyki w 2015 roku
Wykorzystanie EWD w ewaluacji wewnętrznej szkoły
Realizacja podstawy programowej poprzez różne formy aktywności w klasach I-III, cz.2 Aleksandra Klimza
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
Realizacja edukacji zdrowotnej na III i IV etapie edukacyjnym
Koncepcja i strategia Szkoły Promującej Zdrowie
8 września 2014 autor: Joanna Dembowa
RODZICE W SZKOLE.
„ E-valesco znaczy wzmocnić ” Płock, wrzesień 2013 r.
WYNIKI EWALUACJI WEWNĄTRZSZKOLNEJ 2013/2014. W roku szkolnym 2013/2014 kolejny raz podjęliśmy działania mające na celu podniesienie jakości pracy naszej.
Kuratorium Oświaty w Kielcach
Efektywność uczenia się dziecka zależy m.in. od następujących czynników:
SZKOLNY PROGRAM PROFILAKTYKI 2014 – 2017 SZKOŁA PODSTAWOWA NR 6 im
Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli ZCEMiP w Szczecinie w r. szk. 2014/15.
Priorytety Ministra Edukacji Narodowej i Sportu na rok szkolny 2005/2006.
Kierunki realizacji polityki oświatowej na rok szkolny 2015/2016 Rok Otwartej Szkoły Pracownia Wychowania i Profilaktyki ŁCDNiKP.
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
Planowanie pracy nauczyciela. PODSTAWA PROGRAMOWA  1. Cele ogólne – czego mamy nauczyć  2. Treści programowe – realizując je mamy nauczyć umiejętności.
Działania Opolskiego Kuratora Oświaty na rzecz poprawy bezpieczeństwa dzieci i młodzieży w woj. opolskim w roku szkolnym 2014/2015. Plany na rok szkolny.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA SZKOŁY PODSTAWOWE ( ) przeprowadzono 205 ewaluacji, w tym: 25 ewaluacji całościowych 180 ewaluacji problemowych Podsumowanie.
M ETODA C AROLE S UTTON.. P ODSTAWY TEORETYCZNE - Jakie założenia co do natury człowieka - przyjmuje ? - Dzięki czemu rozwija się człowiek? - Jakie mogą.
1 Plan nadzoru pedagogicznego Lubelskiego Kuratora Oświaty na rok szk. 2015/2016 wynikający z podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
Wykaz Krajowych i Narodowych Programów Profilaktyki – zawierających zadania resortu edukacji.
Wrocławskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli INFORMATYKA DLA WSZYSTKICH Konferencja OTWARCIA ROKU SZKOLEGO 2015/2016 dla NAUCZYCYCIELI INFORMATYKI Wrocław.
1 Nadzór pedagogiczny Lubelskiego Kuratora Oświaty w roku szkolnym 2014/2015.
EDUKACJA MATEMATYCZNA skuteczna, przyjazna dziecku i nauczycielowi Arkadiusz Mroczyk.
Założenia pilotażu Czas pilotażu : 1 rok z możliwością przedłużenia do 3 lat, Początek pilotażu: 1 września 2016 r. Cel główny pilotażu: Sprawdzenie w.
M – jak motywacja EWALUACJA WEWNĘTRZNA OBSZAR SKUTECZNOŚĆ PLANOWANIA I REALIZOWANIA PROCESÓW EDUKACYJNYCH W SZKOLE DZIAŁANIA NAUCZYCIELI PODEJMOWANE W.
Motywowanie ucznia do aktywnego uczestniczenia w procesie dydaktycznym 1. Dlaczego należy podjąć trud szukania nowych sposobów na aktywizowanie uczniów?
Wizja i misja szkoły Zespół Szkół Specjalnych nr 110 przy Szpitalu Klinicznym im. K. Jonschera Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu.
Reklama Szkoły w Rogoźnicy
Wdrażanie nowej podstawy programowej kształcenia ogólnego.
Obserwacja wybranych uczniów
Projekty zrealizowane w ZS1
Rola oceny na lekcjach wychowania fizycznego
Kreatywność w realizacji podstawy programowej z wychowania fizycznego
Jak skutecznie realizować podstawę programową?
Realizacja podstawy programowej na II etapie edukacyjnym
Kontrola i ewaluacja zajęć wychowania fizycznego
Akademia wychowawcy. Jak krok po kroku zorganizować pomoc psychologiczno – pedagogiczną? Elżbieta.
POMOC PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA WEDŁUG AKTUALNYCH PRZEPISÓW PRAWA – cz. 3 Elżbieta Doroszuk
Realizacja podstawy programowej poprzez różne formy aktywności cz. 4
Zapis prezentacji:

Organizacja zajęć w klasach I-III ze szczególnym uwzględnieniem 6-latka i łagodnym przejściem w II etap edukacyjny- cz.II Aleksandra Klimza klimza@womczest.edu.pl

Podstawowe kierunki realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2013/2014: 1.Wspieranie rozwoju dziecka młodszego w związku z obniżeniem wieku realizacji obowiązku szkolnego. 2.Podniesienie jakości kształcenia w szkołach ponadgimnazjalnych. 3.Działania szkoły na rzecz zdrowia i bezpieczeństwa uczniów. 4.Kształcenie uczniów niepełnosprawnych w szkołach ogólnodostępnych.

Metody i mechanizmy uczenia się 1.Metoda a sposób Metody to sposoby osiągania celów. Dobierając metody do pracy z dziećmi należy kierować się następującymi zasadami: dziecko powinno uczyć się przez działanie metody powinny być dla dzieci atrakcyjne i adekwatne do ich poziomu wiedzy i umiejętności dobór metod zależy od treści, które mają realizować. Na metody, trzeba mieć swoje sposoby.

Mechanizmy uczenia się 1.Naśladowanie i modelowanie 2.Powtarzanie 3.Kary i nagrody, czyli wzmocnienia pozytywne i negatywne 4.Presja sytuacyjna

Ważne zasady dla skuteczności wzmocnień To zachowanie uczniów wskazuje, czy wzmocnienia są skuteczne. Z chwilą pojawienia się właściwych reakcji należy natychmiast je wzmocnić. Dostarczać tylko tyle wzmocnień ile trzeba, by zadanie zostało wykonane. Utrzymywać uczniów w stanie „niedosytu”. Na początku wzmacniać każdą właściwą reakcję. Stopniowo przechodzić na wzmacnianie tylko niektórych. Jeżeli konieczne jest wywołanie u ucznia pierwszych właściwych reakcji, stosować wzmocnienia natury pierwotnej, konkretne. Wzmocnienia o charakterze wtórnym mogą być mniej konkretne, bardziej zewnętrzne Wzmacniać tylko właściwe reakcje. Słabą siłę mają wzmocnienia oparte na obietnicach

Razem czy osobno? Praca w grupie Dyskusja na dowolny temat. Zastosowanie nowych umiejętności. „Nie ma lepszej okazji do uczenia się komunikowania, wyciągania wniosków, przewidywania niż praca w grupach. Dlatego warto nauczyć się organizować dzieciom pracę w grupach”

Bibliografia Skura M., & Lisicki M., Na progu Ile w dziecku ucznia, a w nauczycielu mistrza? O co chodzi w pierwszej klasie? Warszawa 2012.

Dziękuję za uwagę Aleksandra Klimza klimza@womczest.edu.pl