OŚRODEK KOORDYNACYJNO- REHABILITACYJNO- OPIEKUŃCZY W SPECJALNYM OŚRODKU SZKOLNO-WYCHOWAWCZYM NR 2 W GDAŃSKU.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Lucyna Maculewicz - Dyrektor Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej Nr 3
Advertisements

Powiatowa Poradnia Psychologiczno - Pedagogiczna w Kłobucku ul. Ks
Organizacja pomocy psychologiczno - pedagogicznej
Wczesna interwencja i wspomaganie rozwoju dziecka w aspekcie doświadczeń OWIiWR oraz NPWWR Wczesna interwencja i wspomaganie rozwoju dziecka w aspekcie.
PROJEKT „Doskonalenie szansą na rozwój” _____________________________________________________________________ Dorota Kamińska – Poradnia Psychologiczno.
Opiekun osób starszych
1 Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu EUROPEJSKI FUNDUSZ SPOŁECZNY W RAMACH WIELKOPOLSKIEGO REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO
Awans zawodowy nauczycieli.
Europejski Fundusz Społeczny (EFS), to nie inwestowanie w budowę dróg, świetlic, boisk sportowych, szkół czy tworzenie linii produkcyjnych - to INWESTYCJA.
Biuro Edukacji Urzędu m.st. Warszawy Warszawa, 24 luty 2016 r. Elektroniczny system rekrutacji do gimnazjów na rok szkolny 2016/2017.
Priorytetowe kierunki działania gdańskich poradni psychologiczno-pedagogicznych Materiał opracowany przez dyrektorów gdańskich poradni psychologiczno-
Zmiany dotyczące zasad kierowania uczniów do Młodzieżowych Ośrodków Socjoterapii (MOS) Konferencja dla dyrektorów, doradców zawodowych i pedagogów gimnazjów.
KONCEPCJA PRACY Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Nisku na lata
Gdańskie Okienka Przedszkolne od PO KL do rejestru nr 276/Z-P/10.
Projekt współfinansowany ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna Wsparcie jst w procesie przygotowania.
Prawo telekomunikacyjne Ewa Galewska CBKE. Sektor telekomunikacyjny Monopole naturalne Operatorzy zasiedziali Brak równowagi pomiędzy podmiotami Wysokie.
Czy będzie więcej przedszkoli? Placówki publiczne i niepubliczne w Gdańsku kwiecień 2010.
SZKOŁA ŚRODOWISKIEM ROZWOJU UCZNIA. Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PRIORYTET IX. ROZWÓJ KOMPETENCJI.
USTAWA z dnia 8 stycznia 1999 r. Przepisy wprowadzające reformę ustroju szkolnego. (Dz. U. z dnia 12 lutego 1999 r.) Art. 1.1.Przepisy ustawy z dnia 7.
NIE BÓJMY SIĘ INTEGRACJI! W dzisiejszych czasach widać jak pod mikroskopem ile jest jeszcze uprzedzeń i nietolerancji w stosunku do osób niepełnosprawnych.
BEZPIECZNA+ Jest to Rządowy program wspomagania w latach 2015–2018 organów prowadzących szkół w zapewnieniu bezpiecznych warunków nauki, wychowania i.
Art. 42 ustawy – Karta Nauczyciela Organizacja pracy świetlicy szkolnej Pomoc psychologiczno-pedagogiczna.
WNIOSKI Z KONTROLI I NADZORU NAD REALIZACJĄ ZADAŃ POMOCY SPOŁECZNEJ
Spotkanie z rodzicami- inauguracja roku szkolnego 2016/
Działania MCPS na rzecz rozwoju ekonomii społecznej II posiedzenie Mazowieckiego Komitetu Rozwoju Ekonomii Społecznej
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH W PSP NR2 IM.J.KORCZAKA W KLUCZBORKU   Na.
PSiSUS – dr Jacek Borowicz
Sześciolatek idzie do szkoły
rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 12 marca 2009 r
Czym jest CUW ? Katowice Posiedzenie 28 czerwca 2016r.
Współpraca organizacji strzeleckich w Polsce
CELE I ZADANIA PRZEDSZKOLA
Finansowanie doskonalenia nauczycieli
Dz.U Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. - Prawo oświatowe
Programy nauczania.
Organizacja Kuratorium Oświaty
Wstęp do nauki o państwie i polityce
Świetlice szkolne w rzeczywistości prawnej
Ustawa o zawodach lekarza i lekarza dentysty
Dokumentacja szkolna w zakresie pomocy psychologiczno-pedagogicznej
Zmiany w prawie oświatowym
Zmiany w przepisach ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r
Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej w systemie oświaty w świetle zmian prawnych i finansowych Warszawa, kwiecień 2018 r. Opracowanie: Emilia.
Biuro Edukacji Urzędu m.st. Warszawy Warszawa, 9 kwietnia 2018 r.
Konferencja dla Dyrektorów
Zmiany w statutach przedszkoli po reformie oświaty 2017
Egzamin ósmoklasisty 2019.
Finansowanie programu
„Ramowe plany nauczania” Szczecin, dnia 01 października 2018 r.
Ocena pracy nauczyciela i dyrektora
Arkusze organizacji pracy szkoły
Zmiany w awansie zawodowym od 1 września 2018r.
Zmiany w ustawie o systemie oświaty
SPECJALNE POTRZEBY EDUKACYJNE
Zatrudnianie nauczycieli w projektach współfinansowanych z UE- wybrane zagadnienia Elbląg, 22 czerwca 2017 r.
Propozycja kryteriów wyboru projektów w trybie konkursowym
REGIONALNY PROGRAM OCHRONY ZDROWIA PSYCHICZNEGO
Termin realizacji projektu
Punkty konsultacyjne w ramach projektu Świętokrzyskiego Kuratora Oświaty Wsparcie szkół ogólnodostępnych w realizacji zadań związanych.
Priorytet III. Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3. 5
Współpraca z placówkami wspierającymi rozwój ucznia
CZYNNIK LUDZKI JAKO POTENCJALNE ŹRÓDŁO ZAGROŻEŃ W SYSTEMIE OCHRONY INFORMACJI NIEJAWNYCH OPRACOWAŁ: ppłk mgr inż. Janusz PARCZEWSKI, tel
Priorytet III. Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3. 5
Zatrudnianie nauczycieli w projektach współfinansowanych z UE- wybrane zagadnienia Olsztyn, 21 września 2017 r.
Psychiatria dzieci i młodzieży
Opiniowanie zmian do arkuszy organizacji
Wspomaganie pracy szkół
w świetle Ustawy „Za Życiem”
Zapis prezentacji:

OŚRODEK KOORDYNACYJNO- REHABILITACYJNO- OPIEKUŃCZY W SPECJALNYM OŚRODKU SZKOLNO-WYCHOWAWCZYM NR 2 W GDAŃSKU

Ośrodek powołano na podstawie porozumienia nr MEN/2017/DWKI/2030, zawarte w dniu 19.12.2017 r. w Warszawie pomiędzy Ministrem Edukacji Narodowej, reprezentowanym przez Joannę Wilewską- Dyrektor Departamentu Wychowania i Kształcenia Integracyjnego a Gminą Miasta Gdańska, reprezentowaną przez Pawła Adamowicza- Prezydenta Miasta Gdańska

Ośrodek Koordynacyjno- Rehabilitacyjno- Opiekuńczy został zorganizowany jako szczególne zadanie Specjalnego Ośrodka Szkolno- wychowawczego Nr 2 w Gdańsku Wiodące zadania Ośrodka Koordynacyjno- Rehabilitacyjno- Opiekuńczego to: Udzielanie rodzicom specjalistycznej informacji dotyczącej problemów rozwojowych Wskazywanie właściwych dla dziecka i jego rodziny form kompleksowej, specjalistycznej pomocy, w szczególności rehabilitacyjnej, terapeutycznej, fizjoterapeutycznej, psychologicznej, pedagogicznej i logopedycznej

w wymiarze do 5 godzin tygodniowo 3. Wskazywanie jednostek udzielających specjalistycznej pomocy dzieciom 4. Organizowanie Wczesnego Wspomagania Rozwoju Dziecka na warunkach i w formach określonych w przepisach wydanych na podstawie art.127 ust. 19, pkt 1, ustawy z dn. 14.12.2016 r. Prawo Oświatowe, w wymiarze do 5 godzin tygodniowo

Prowadzenie akcji informacyjnych 5. Koordynowanie korzystania z usług specjalistów dostępnych na terenie powiatu, w tym: Zbieranie i upowszechnianie informacji o usługach i świadczących je specjalistach Prowadzenie akcji informacyjnych Monitorowanie działań związanych z udzielaniem pomocy dzieciom i ich rodzinom

Główne kierunki działalności ośrodka, wynikają z ustawy „Za życiem”: Zapewnienie specjalistycznej opieki dziecku i jego rodzinie w zależności od potrzeb dziecka i jego rodziny Zapewnienie konsultacji lekarzy różnych specjalności, w zależności od potrzeb dziecka ze szczególnym uwzględnieniem dzieci do 3 roku życia Zapewnienia usług terapeutów, fizjoterapeutów, psychologów, pedagogów, logopedów i innych specjalistów WAŻNE!!! Specjaliści zatrudniani są na umowę zlecenie

Kontakt z Ośrodkiem: Adres: Ul. Ks. M. Góreckiego 16 80-544 Gdańsk Koordynator : Elżbieta Kawalec Tel./fax. 58 343 03 21 e:mail: okro.gdansk@gmail.com