Zmiany w przepisach ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Rekrutacja do klasy I SP w roku szkolnym 2016/2017.
Advertisements

„Pewnie i bez lęku do egzaminów potwierdzających kwalifikacje zawodowe w letniej sesji 2006 r."
1 Kobiety na rynku pracy. 2 Współczynnik aktywności zawodowej kobiet i mężczyzn w wieku w Polsce i w UE w 2013 roku.
Awans zawodowy nauczycieli.
Sesja czerwcowa 2010 Organizacja etapu praktycznego egzaminu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe.
Egzamin gimnazjalny 2016 Gimnazjum im. J.B.Solfy w Trzebielu.
STAŻ. Definicja: Staż oznacza nabywanie przez bezrobotnego umiejętności praktycznych do wykonywania pracy przez wykonywanie zadań w miejscu pracy bez.
1 Studia o profilu praktycznym. Aspekty prawne i organizacyjne KONFERENCJA „PO PIERWSZE PRACA…” Konin, 18 września 2014 r. Artur Zimny Państwowa Wyższa.
wchodzi w życie z dniem 1 września 2017 r.
zmiany od września w naszych placówkach

WYBRANE ZAGADNIENIA MATERIALNEGO I PROCESOWEGO PRAWA PRACY
Sześciolatek idzie do szkoły
Ustawa z dnia 26 stycznia 1982 r. Karta Nauczyciela (Dz. U. z 2016 r
NOWELIZACJA USTAWY O SYSTEMIE INFORMACJI OŚWIATOWEJ
Finansowanie doskonalenia nauczycieli
Prowadzonych przez MIASTO BIAŁYSTOK na rok szkolny 2017/2018
Programy nauczania.
Przejście zakładu pracy na innego pracodawcę
Nieodpłatny kurs doskonalący dla lekarzy POZ „Warsztaty EKG”
Akty prawne Ustawa z dnia 14 grudnia 2016r. Przepisy wprowadzające ustawę - Prawo Oświatowe (Dz.U. z 2017r., poz. 60) w nawiązaniu do ustawy z dnia 7.
Statut Szkoły art. 98 ustęp 1.
REFORMA EDUKACJI
Sześciolatek idzie do szkoły
Zmiany w systemie oświaty – co dla nas oznaczają?
Zebranie z wykonawcami w celu wyjaśnienia treści SIWZ na wykonywanie usług leśnych z zakresu gospodarki leśnej w Nadleśnictwie Drawno w roku 2017 Drawno,
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 8 sierpnia 2017 r
EGZAMIN POTWIERDZAJĄCY KWALIFIKACJE ZAWODOWE
Zebranie plenarne Zarządu Oddziału
Reforma Edukacji
Świetlice szkolne w rzeczywistości prawnej
Zmiany wprowadzone ustawą o finansowaniu zadań oświatowych
Spotkanie z dyrektorami w rejonach wizytacyjnych
Proponowane zmiany w Karcie Nauczyciela
Zmiany w przepisach ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r
Rekrutacja do szkół ponadgimnazjalnych
Egzamin ucznia klasy ósmej
Biuro Edukacji Urzędu m.st. Warszawy Warszawa, 9 kwietnia 2018 r.
Awans zawodowy nauczyciela
Przepisy prawa oświatowego wprowadzone od 1 stycznia 2018 r.
Zmiany w prawie oświatowym stan prawny na październik 2017 obowiązujący od stycznia 2018 oraz września 2018,2019, 2020 dr Tomasz Grad.
Egzamin ósmoklasisty 2019.
Narada dotycząca wyników i wniosków ze sprawowanego nadzoru pedagogicznego przez Lubuskiego Kuratora Oświaty w roku szkolnym 2017/2018 i organizacji.
Ustawa o finansowaniu zadań oświatowych
Radca prawny PCEN Rzeszów
Awans zawodowy nauczycieli
Ocena pracy nauczyciela i dyrektora
Rekrutacja elektroniczna DO SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH w roku 2018
Zmiany w awansie zawodowym od 1 września 2018r.
Leszek Morąg, nauczyciel-konsultant PCEN
Zmiany w ustawie o systemie oświaty
Ustawa 2.0 – pomoc materialna
Nowe rozporządzenie MEN z dnia 26 lipca 2018 r
AGH: Sprawy pracownicze
Podstawa prawna Zasady przyjęć do klas I w szkołach podstawowych, dla których organem prowadzącym jest Miasto Kobyłka, zostały przygotowane w oparciu o.
Zmiany w przepisach ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r
Ustawa z dnia 13 marca 2003 r. o szczególnych zasadach rozwiązywania z pracownikami stosunków pracy z przyczyn niedotyczących pracowników (tzw. zwolnienia.
EGZAMIN POTWIERDZAJĄCY KWALIFIKACJE W ZAWODZIE
Podstawy prawa pracy Zajęcia nr 3.
Przejście zakładu pracy na innego pracodawcę
Wdrażanie znowelizowanych przepisów ustawy – Karta Nauczyciela
Rekrutacja do szkół ponadgimnazjalnych 2019/2020
Akty prawne Ustawa z dnia 14 grudnia 2016r. Przepisy wprowadzające ustawę - Prawo Oświatowe (Dz.U. z 2017r., poz. 60) w nawiązaniu do ustawy z dnia 7.
Zatrudnianie nauczycieli w projektach współfinansowanych z UE- wybrane zagadnienia Olsztyn, 21 września 2017 r.
Harmonogram Rekrutacji 2019/2020
Wdrażanie znowelizowanych przepisów ustawy – Karta Nauczyciela
Treść umowy o pracę wymiar czasu pracy termin rozpoczęcia pracy
NIE WSZCZYNA SIĘ POSTĘPOWAŃ AWANSOWYCH
Akty prawne Ustawa z dnia 14 grudnia 2016r. Przepisy wprowadzające ustawę - Prawo Oświatowe (Dz.U. z 2017r., poz. 60) w nawiązaniu do ustawy z dnia 7.
Narada dotycząca wyników i wniosków ze sprawowanego nadzoru pedagogicznego przez Lubuskiego Kuratora Oświaty w roku szkolnym 2018/2019 i organizacji.
Zapis prezentacji:

Zmiany w przepisach ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r Zmiany w przepisach ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. – Karta Nauczyciela dotyczące AWANSU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA i DYREKTORA wchodzące w życie od 1 września 2018 r. (art. 76 pkt 4-12 ustawy z dnia 27 października 2017 r. o finansowaniu zadań oświatowych - Dz. U. 2017 r. poz. 2203)

Od roku szkolnego 2018/2019 cała ścieżka awansu zawodowego rozciągnie się do 15 lat z uwagi wydłużenie stażu na stopień n-la kontraktowego i przedłużenie przerw między stażami.

Wydłużenie stażu na stopień n-la kontraktowego – z 9 m-cy do roku i dziewięciu m-cy (art. 9c ust. 1 pkt 1 KN). Przedłużenie przerw między stażami: n-l kontraktowy będzie mógł rozpocząć staż na stopień n-la mianowanego po przepracowaniu w szkole co najmniej trzech lat (zamiast dwóch), n-l mianowany będzie mógł rozpocząć staż na stopień n-la dyplomowanego po przepracowaniu w szkole co najmniej czterech lat (zamiast roku), od dnia nadania poprzedniego stopnia awansu zawodowego (art. 9d ust. 4 KN).

Wprowadzono możliwość skracania przerw między stażami w zależności od oceny pracy – nauczyciel kontraktowy i nauczyciel mianowany, legitymujący się wyróżniającą oceną pracy, może rozpocząć staż na kolejny stopień awansu zawodowego po przepracowaniu w szkole co najmniej dwóch lat od dnia nadania poprzedniego stopnia awansu (do art.9d KN dodano ust. 4a).

Powiązanie oceny pracy ze ścieżką awansu zawodowego: zastąpienie oceny dorobku zawodowego nauczyciela (pozytywna, negatywna) za okres stażu oceną pracy uwzględniającą m.in. dorobek zawodowy za okres stażu, jednym z warunków nadania kolejnego stopnia awansu zawodowego jest odbycie stażu zakończonego co najmniej dobrą oceną pracy, ocena ma wpływ na długość ścieżki awansu zawodowego. Zadaniem opiekuna stażu będzie opracowanie opinii o dorobku zawodowym n-la za okres stażu - zamiast opracowanie projektu oceny dorobku zawodowego nauczyciela za ten okres (art.9d ust. 5 KN).

Zgodnie z art. 6a ust. 4 KN nauczyciel będzie mógł otrzymać ocenę: wyróżniającą, bardzo dobrą, dobrą, negatywną. O nadanie stopnia awansu zawodowego będzie mógł ubiegać się ten nauczyciel, który otrzyma co najmniej dobrą ocenę pracy (art. 9b ust. 1 KN).

Nauczycielom – kontraktowemu i mianowanemu – którzy w okresie trwania stażu zmienili miejsce zatrudnienia, nadal do stażu zaliczać się będzie okres już odbyty, o ile w ciągu trzech m-cy podejmą zatrudnienie w szkole, a za okres stażu otrzymają co najmniej dobrą ocenę pracy (art.9f ust. 2 KN). W art.9f KN dodano ust. 4 w brzmieniu: W przypadku przywrócenia n-la do pracy, do stażu, o którym mowa w art. 9c ust. 1, zalicza się okres stażu odbytego przed rozwiązaniem lub wygaśnięciem stosunku pracy.

co najmniej 3 lata nieprzerwanej pracy na tym stanowisku, Terminy złożenia wniosków o podjęcie postępowania przez nauczycieli nieodbywających stażu (art. 9e ust. 1-3 KN) : Stanowisko Warunki złożenia wniosku o podjęcie postępowania Termin złożenia wniosku dyrektor szkoły co najmniej 3 lata nieprzerwanej pracy na tym stanowisku, ze stopniem naukowym doktora – 2 lata oraz wyróżniająca ocena pracy po upływie 5 lat (zamiast 4 lata) ze stopniem naukowym doktora po upływie 4 lat – zamiast 3 lat od nadania stopnia n-la mianowanego

Zmiany dot. postępowania o nadanie stopnia n-la kontraktowego (art Zmiany dot. postępowania o nadanie stopnia n-la kontraktowego (art.9g ust. 1 KN). Egzamin przed komisją egzaminacyjną na stopień nauczyciela kontraktowego (zamiast rozmowy przeprowadzanej przez komisję kwalifikacyjną). Komisję egzaminacyjną dla nauczycieli ubiegających się o awans na stopień nauczyciela kontraktowego powołuje dyrektor szkoły. W skład wchodzą: dyrektor lub wicedyrektor szkoły, jako przewodniczący komisji; przedstawiciel organu sprawującego nadzór pedagogiczny; przedstawiciel organu prowadzącego szkołę; ekspert z listy ekspertów; opiekun stażu.

W celu łatwiejszego pozyskiwania do pracy w szkole nauczycieli akademickich legitymujących się wysokim poziomem kwalifikacji i kompetencji oraz znaczącym dorobkiem zawodowym do art. 9a KN dodano ust. 5, który stanowi: „Nauczyciele akademiccy posiadający stopień naukowy oraz legitymujący się co najmniej 5-letnim okresem pracy w szkole wyższej, z dniem nawiązania stosunku pracy w szkole uzyskują stopień nauczyciela mianowanego”. Tacy nauczyciele akademiccy, którzy 1.09.2018 r. już będą zatrudnieni w szkole, z mocy prawa awansują na stopień n-la mianowanego, chyba że uzyskali go już wcześniej na podstawie przepisów dotychczasowych (przepisy przejściowe - art. 124 u.f.z.o.).

Z osobą posiadającą wymagane kwalifikacje, rozpoczynającą pracą w szkole, stosunek pracy nawiązuje się na podstawie umowy o pracę na czas określony obejmujący dwa lata szkolne w celu odbycia stażu na stopień n-la kontraktowego. W razie ustalenia dodatkowego stażu, z n-lem stażystą nawiązuje się stosunek pracy na kolejny rok szkolny (art. 10 ust. 2 KN).

W szczególnych przypadkach uzasadnionych potrzebami szkoły, z osobą rozpoczynającą pracę w szkole, legitymującą się wymaganym poziomem wykształcenia, lecz nieposiadającą przygotowania pedagogicznego, dopuszcza się nawiązanie stosunku pracy, o ile ta osoba zobowiąże się do uzyskania przygotowania pedagogicznego w trakcie odbywania stażu (art. 10 ust. 3 KN) – w tym czasie musi uzyskać przygotowanie pedagogiczne, gdyż odstąpiono od zawarcia kolejnej umowy.

Przepisy przejściowe w zakresie awansu zawodowego: staż na kolejny stopień awansu zawodowego nauczyciela rozpoczęty i niezakończony przed dniem 1.09.2018 r. jest odbywany według dotychczasowych przepisów (art. 125 u.f.z.o.) . do postępowań o nadanie nauczycielom stopnia awansu zawodowego, wszczętych i niezakończonych przed dniem 1.09. 2018 r., stosuje się przepisy dotychczasowe (art. 126 u.f.z.o.).

Przepisy przejściowe w zakresie awansu zawodowego c.d.: w przypadku nauczycieli, którzy zakończyli staż na kolejny stopień awansu zawodowego przed dniem 1.09.2018 r., lecz do tego dnia nie otrzymali oceny dorobku zawodowego lub nie złożyli wniosku o podjęcie postępowania kwalifikacyjnego lub egzaminacyjnego, ocena dorobku zawodowego za okres stażu jest dokonywana oraz postępowanie kwalifikacyjne lub egzaminacyjne jest prowadzone wg. dotychczasowych przepisów (art. 127 u.f.z.o.).

Przepisy przejściowe c.d.: w przypadku nauczyciela stażysty, który w dniu 1.09.2018 r. odbywa staż na kolejny stopień awansu, rozpoczęty z początkiem roku szkolnego 2017/2018, ocena dorobku zawodowego n-la za okres stażu jest dokonywana oraz postępowanie kwalifikacyjne na stopień nauczyciela kontraktowego jest prowadzone według dotychczasowych przepisów (art. 128 u.f.z.o.). w roku szkolnym 2018/2019 nauczyciel kontraktowy może rozpocząć staż na stopień nauczyciela mianowanego, jeżeli legitymuje się co najmniej dwuletnim okresem pracy w szkole od dnia uzyskania stopnia nauczyciela kontraktowego (art. 130 u.f.z.o.).

Dziękuję za uwagę