Partnerzy projektu: Miasto Grajewo Comune di Torino

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Działania w zakresie rewitalizacji służące realizacji Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2014 – 2020 Urząd Marszałkowski.
Advertisements

Śląskie programy rewitalizacji - wsparcie dla gmin Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Funduszu Spójności w ramach Programu.
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI ROCZNEGO I WIELOLETNIEGO PROGRAMU WSPÓŁPRACY SAMORZĄDU WOJEWÓDZTWA KUJAWSKO-POMORSKIEGO Z ORGANIZACJAMI POZARZĄDOWYMI ZA ROK.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Benchmarking – narzędzie efektywnej kontroli zarządczej.
CO TO SĄ PROJEKTY INNOWACYJNE? PROJEKTY INNOWACYJNE WYTYCZNE EFS NIE WSKAZUJĄ ODRĘBNEJ DEFINICJI INNOWACYJNOŚCI.
Model współpracy NGO – Miasto Łódź Prezentacja projektu partnerskiego Centrum OPUS i Urzędu Miasta Łodzi Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
Program Operacyjny „Rybactwo i Morze” PO RYBY Warszawa, 4 listopada 2015 r.
Rola Regionalnych Ośrodków EFS w przygotowaniu województwa kujawsko-pomorskiego do sprawnej absorpcji EFS Polskie Towarzystwo Ekonomiczne w Bydgoszczy.
„Aktywni zawodowo” program promocji zatrudnienia osób z niepełnosprawnością intelektualną i zaburzeniami psychicznymi w Gdyni.
Harmonogram i program prac związanych ze sporządzeniem planów gospodarowania wodami dla obszarów dorzeczy wraz z zestawieniem działań, które należy przeprowadzić.
Departament Zarządzania Funduszami i Projektami Unijnymi GRUPA ROBOCZA WSPIERAJĄCA PRZYGOTOWANIE KUJAWSKO – POMORSKIEGO REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO.
Poznańska Rada Działalności Pożytku Publicznego Kadencja
Regionalny Program Operacyjny Województwa Lubelskiego na lata Iwona Nakielska Dyrektor Departamentu Wdrażania EFS Urząd Marszałkowski Województwa.
Ekoefektywność – możliwości ubiegania się o wsparcie z programów EWT Marta Bocianowska Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego Departament Rozwoju.
Projekt współfinansowany ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna Wsparcie jst w procesie przygotowania.
Celem Konkursu jest wsparcie małopolskich przedsiębiorstw społecznych - firm, których działalność gospodarcza służy realizacji celów społecznych, a także.
Komisja Wspólna Rządu i Samorządu Terytorialnego, dnia 22 lutego 2012.
Projekt InMoST InMoST: Wielkopolska sieć współpracy w zakresie innowacyjnych metod wytwarzania oprogramowania Termin realizacji: –
Bądź Aktywny - Bądź Najlepszy szkolenia oraz specjalistyczne doradztwo dla kadry instytucji pomocy społecznej Projekt systemowy Regionalnego Ośrodka Polityki.
Strategia rozwoju kierowanego przez społeczność na lata Lokalna Grupa Działania Ziemia Gotyku.
Ocena poziomu kompetencji i umiejętności administracji publicznej w zakresie zarządzania rozwojem i kreowania innowacji Urząd Marszałkowski Województwa.
LIDER PROJEKTUPARTNERZY PROJEKTU Towarzystwo Wiedzy Powszechnej Oddział Regionalny w Płocku Stowarzyszenie Academia Economica Projekt współfinansowany.
Kryteria formalne specyficzne i kryteria premiujące w ramach konkursu nr RPLU IZ /16 Ewa Pachowska – Kurzepa Departament Wdrażania EFS.
Dokumenty potrzebne do złożenia wniosku o dofinansowanie projektu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata
Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Lesznie Planujesz rozpoczęcie lub rozwój działalności? Chcesz być konkurencyjny na rynku? Masz innowacyjny pomysł.
ZAKRES I FORMY ZAANGAŻOWANIA LOKALNYCH GRUP DZIAŁANIA WE WDRAŻANIE REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO WOJEWÓDZTWA KUJAWSKO-POMORSKIEGO NA LATA
Strategia Rozwoju Powiatu Kluczborskiego planowanie strategiczne w JST Małgorzata Ziółkowska tel kom
Podsumowanie wdrażania części Osi „Przedsiębiorczość” RPO Warmia i Mazury 2007–2013 w 2008 roku.
BEZPIECZNA+ Jest to Rządowy program wspomagania w latach 2015–2018 organów prowadzących szkół w zapewnieniu bezpiecznych warunków nauki, wychowania i.
EContentplus – szansa dla archiwów, muzeów i bibliotek Anna Bramska Krajowy Punkt Kontaktowy eContentplus Chalin, 5 września 2006.
Spotkanie z przedstawicielami organizacji pozarządowych Lublin, 8 grudnia 2011.
KANDYDAT DO ŁÓDZKIEJ RADY DZIAŁALNOŚCI POŻYTKU PUBLICZNEGO ŁUKASZ WASZAK.
LOKALNY PROGRAM REWITALIZACJI MIASTA ŻARY NA LATA
SPEED UP Praktyki na rzecz wspierania ekosystemów sprzyjających przedsiębiorczości w rozwoju polityki miejskiej OFERTA PARTNERSKA.
Lokalna Grupa Działania Sandry Brdy Chojnice. Obszar. Powiat chojnicki: Gmina Chojnice Miasto i Gmina Czersk Miasto i Gmina Brusy Gmina Konarzyny Powiat.
Budżet partycypacyjny w Warszawie na rok 2018 Zespół ds. budżetu partycypacyjnego.
„System obsługi wsparcia finansowanego ze środków PFRON”
Program „Fundusz Inicjatyw Obywatelskich – Śląskie Lokalnie”
Lokalny Program Rewitalizacji
Lokalny Program Rewitalizacji Miasta Głubczyce do roku 2020
Lokalny Program Rewitalizacji Gminy Sanok na lata
O NAS Stowarzyszenie Wsparcie Społeczne "Ja-Ty-My" jest organizacją pozarządową działającą od 2002 r. Obszary działań: rehabilitacja społeczna i zawodowa.
System akredytacji AKSES
Departament Zarządzania Funduszami i Projektami Unijnymi, Wydział Zarządzania RPO Nowa perspektywa finansowa Wstępny zarys RPO
Rola Krajowych Sieci Tematycznych w ramach projektów innowacyjnych PO KL
„Nie wystarczy mieć cel – 
CZYM JEST PROGRAM WSPÓŁPRACY?
Warsztat konsultacyjny
Komitetu Monitorującego Regionalny Program Operacyjny Województwa
II Spotkanie Robocze Bruksela,
Koncepcja tworzenia Programu Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego
„SYSTEMOWE WSPIERANIE RODZINY”
Społeczny Zespół do spraw aktywizacji pszczelarstwa
Wzmacnianie potencjału rozwoju w wymiarze lokalnym i regionalnym
Informacja w zakresie stanu wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego Toruń, 27 października 2016 r.
Polskie Towarzystwo Ekonomiczne w Bydgoszczy
DOBRY START szkolenia dla usługodawców osób niepełnosprawnych
Marszałek Województwa Podkarpackiego
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Miasto Przyjazne Dzieciom
Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej w Opolu
FUNDUSZ DRÓG SAMORZĄDOWYCH
Sprawozdanie z postępu realizacji Programu Rewitalizacji Miasta Ostrowca Świętokrzyskiego na lata
Centrum PISOP Jesteśmy grupą aktywnych ludzi, którzy od 15 września 2000 r. tworzą niezależne Stowarzyszenie Należymy do Ogólnopolskiej Sieci SPLOT.
Otwarty konkurs ofert na dofinansowanie w roku 2018 zadań własnych realizowanych przez organizacje z udziałem środków zewnętrznych Rzeszów, 8 marca 2018.
OŚRODEK WSPARCIA EKONOMII SPOŁECZNEJ W EŁKU prowadzony przez
Rozwój kompetencji kluczowych uczniów i ich kształcenie przez szkoły
Wspomaganie pracy szkół
Możliwości uzyskania dofinansowania na utworzenie gospodarstwa opiekuńczego w ramach dostępnych źródeł- Lokalne Grupy Działania.
Zapis prezentacji:

„Nasze Grajewo model wspólnotowego zarządzania rewitalizacją z wykorzystaniem doświadczeń Turynu”

Partnerzy projektu: Miasto Grajewo Comune di Torino Ośrodek Wspierania Organizacji Pozarządowych Miasto Grajewo Comune di Torino Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój

Po co realizujemy projekt Po co realizujemy projekt? Naszym celem jest wsparcie realizowanego w Grajewie procesu rewitalizacji. Projekt jest kompatybilny z projektem realizowanym w ramach konkursu Modelowa Rewitalizacja Miast współfinansowanym ze środków Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna 2014-2020 oraz z budżetu państwa. Rewitalizacja to proces wyprowadzania ze stanu kryzysowego obszarów zdegradowanych, prowadzony w sposób kompleksowy, poprzez działania na rzecz lokalnej społeczności, przestrzeni i gospodarki.

Projekt 1 Projekt 2 Projekt 3 Projekty w ramach GPR Projekt „Modelowa rewitalizacja miast” Projekty w ramach GPR Projekt innowacyjny ponadnarodowy Projekty horyzontalne wspierające proces rewitalizacji Projekt 1 Projekt 2 Projekt 3

Jaki jest cel główny projektu? Rozwój funkcji społeczno-gospodarczych Grajewa poprzez opracowanie, przetestowanie i wdrożenie nowatorskiego rozwiązania wspólnotowego zarządzania rewitalizacją we współpracy z partnerem włoskim Miastem Turyn.  Misją rewitalizacji w Grajewie jest: „Ożywić centrum Grajewa” 

Dlaczego ważna jest współpraca ponadnarodowa? inspirowanie się rozwiązaniami włoskimi wymiana informacji i doświadczeń 

Do kogo kierujemy projekt? miasto Grajewo wraz z podległymi jednostkami działające na terenie Grajewa podmioty ekonomii społecznej  przede wszystkim organizacje pozarządowe dzieci i młodzież seniorzy osoby z niepełnosprawnościami

Dlaczego zostały wybrane takie grupy docelowe? Wynika to ze zdiagnozowanych w Gminnym Programie Rewitalizacji problemów społecznych oraz potrzeb. „Zbudować społeczeństwo obywatelskie, w którym mieszkańcy aktywnie działają na rzecz społeczności lokalnej.”

Jakie są założenia projektu? Nowatorskie rozwiązanie współzarządzania procesem rewitalizacji składać się będzie z komponentów: a) współzarządzanie procesem rewitalizacji z uwzględnieniem sektora społecznego b) zogniskowane wsparcie podmiotów ekonomii społecznej, c) model usług społecznych świadczonych przez podmioty ekonomii społecznej mający na celu szerokie włączenie mieszkańców w procesy rewitalizacji

Zadania w projekcie 1. Przygotowanie rozwiązania we współpracy z partnerem ponadnarodowym 2. Testowanie wypracowanego rozwiązania na grupie docelowej projektu 3. Analiza efektów testowanego rozwiązania 4. Opracowanie z partnerem ponadnarodowym ostatecznej wersji wdrożeniowej produktu z uwzględnieniem wyników testowania i przeprowadzonej analizy 5. Wdrożenie rozwiązania do praktyki 6. Wypracowanie rekomendacji dla instytucji użytkownika w celu zapewnienia skutecznej trwałości stosowania wypracowanego rozwiązania, ze wsparciem partnera ponadnarodowego

Przygotowanie rozwiązania we współpracy z partnerem ponadnarodowym wyłonienie spośród przedstawicieli M. Grajewo oraz organizacji pozarządowych GRUPY INICJATYWNEJ która będzie podstawą budowania modelu oraz będzie tworzyć zarys koncepcyjny i programowy II WIZYTA STUDYJNA u partnera ponadnarodowego w Turynie Cel: zapoznanie się ze specyfiką wdrażania rewitalizacji III po powrocie z Włoch GI opracuje wstępne założenia nowatorskiego rozwiązania - Wypracowanie rozwiązania bazować będzie na diagnozie ujętej w Gminnym Programie Rewitalizacji.

Testowanie wypracowanego rozwiązania na grupie docelowej projektu opracowanie Planu angażowania mieszkańców i partnerów społecznych  wdrożenie funkcji koordynacyjnej w Urzędzie Miasta Grajewo zogniskowana animacja lokalna w środowisku skupiająca się wokół przedsięwzięć z GPR polegająca na: tworzenie społecznych koncepcji zagospodarowania obiektów objętych programem rewitalizacji; warsztaty przyszłościowe dla różnych grup odbiorców; warsztaty planistyczne z wykorzystaniem map. II WIZYTA przedstawicieli partnera z Turynu w Grajewie; konsultacje rozwiązań przyjętych w Grajewie w trakcie wizyty studyjnej eksperci poznają specyfikę miasta, wezmą udział w spacerze po terenie rewitalizacji, poznają strukturę zarządzania procesem rewitalizacji w Grajewie. Celem wizyty jest przekazanie spostrzeżeń i sugestii oraz wypracowanie rozwiązań. 

Analiza efektów testowanego rozwiązania Przeprowadzenie konsultacji społecznych Planu angażowania mieszkańców i partnerów społecznych z szerokim włączeniem mieszkańców i grup defaworyzowanych. II Audyt funkcji koordynacyjnej urzędu M. Grajewo przegląd opracowanych procedur i przyjętej struktury organizacyjnej III Analiza efektów podjętych działań animacyjnych raport z analizy efektów.

Opracowanie z partnerem ponadnarodowym ostatecznej wersji wdrożeniowej produktu Biorąc pod uwagę wyniki konsultacji społecznych Planu angażowania mieszkańców i partnerów społecznych, wyniki audytu funkcji koordynacyjnej urzędu oraz raportu z analizy wyników testowania, GI przy zdalnym wsparciu ekspertów włoskich opracuje ostateczną wersję wdrożeniową produktu. II Wypracowane rozwiązanie będzie poddane konsultacjom społecznym a finalna wersja rozwiązania zostanie przyjęta uchwałą przez radę M. Grajewo.

Wdrożenie rozwiązania do praktyki Wdrożenie rozwiązania do praktyki polegać będzie na 8 miesięcznym monitorowanym i analizowanym stosowaniu wypracowanego rozwiązania w Grajewie. I Swoją funkcję pełnić będzie pełnomocnik ds. procesu rewitalizacji Miasta Grajewo; aktywnie wspierany będzie Komitet Rewitalizacyjny; zostaną wdrożone w urzędzie wypracowane i opisane procedury.  II Urząd Miasta Grajewo wdrażać będzie Plan angażowania mieszkańców finansując go z wielu źródeł finansowania (częściowo ze środków projektu, ale także przy rosnącym angażowaniu środków własnych i środków partnerów społecznych). III Animacja zostanie wsparta poprzez zlecenie PES minimum 3 zadań publicznych zogniskowanych na obszarze rewitalizacji wpisujących się z Plan angażowania mieszkańców oraz w Program Współpracy Miasta Grajewo z organizacjami pozarządowymi.

Wypracowanie rekomendacji Rekomendacje zawierać będą następujące elementy: I opis modelu zlecania usługi (opis poszczególnych wymogów prawnych; dokumentacja procedury zlecenia);   II opis nowatorskiego modelu zarządzania Konsorcjum PES (diagnoza powstania konsorcjum; opis ścieżki wsparcia konsorcjum, opis potencjału konsorcjum wymagania minimalne; wymagania optymalne do realizacji opisanego pakietu usług); III opis pakietu zlecanych usług wraz ze standardami tych usług; społeczna koncepcja zagospodarowania budynku na cele realizacji usług

W modelu zostaną wykorzystane działania z zakresu demokracji bezpośredniej i partycypacji obywatelskiej, które ożywią rewitalizowaną część miasta. Model będzie miał konstrukcję multisektorową - funkcja koordynacyjna należeć będzie (wzorem Turynu) do sektora publicznego, natomiast organizacje pozarządowe oraz mieszkańcy będą włączani w proces rewitalizacji i inicjatywy realizowane w GPR Grajewa.

Okres realizacji projektu: 01.10.2018 – 30.09.2021 Budżet projektu: 1 236 423,60 zł.