28 listopada 2018roku Sulejówek

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„Bezpośrednie wspomaganie szkół poprzez kompleksowe doskonalenie nauczycieli - drogą do sukcesu edukacyjnego uczniów Powiatu Tarnowskiego” Realizowany.
Advertisements

PROJEKT „Doskonalenie szansą na rozwój” _____________________________________________________________________ Dorota Kamińska – Poradnia Psychologiczno.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Benchmarking – narzędzie efektywnej kontroli zarządczej.
1 Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu EUROPEJSKI FUNDUSZ SPOŁECZNY W RAMACH WIELKOPOLSKIEGO REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO
Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli Wydział w Ciechanowie Ciechanów ul. Wyzwolenia 10 A Tel/fax.:
Europejski Fundusz Społeczny (EFS), to nie inwestowanie w budowę dróg, świetlic, boisk sportowych, szkół czy tworzenie linii produkcyjnych - to INWESTYCJA.
Bariery w rozwoju edukacyjnym ucznia Wicemarszałek Województwa Małopolskiego Leszek Zegzda Kraków, 13 czerwca 2008 r.
SPRAWOZDANIE O STANIE REALIZACJI ZADA Ń O Ś WIATOWYCH W ROKU SZKOLNYM 2014/2015 W GMINIE NOWE SAMORZ Ą DOWA ADMINISTRACJA PLACÓWEK O Ś WIATOWYCH Załącznik.
Agnieszka Pidek-Klepacz Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego w Lublinie Lublin, 6 luty 2014 r. Wsparcie edukacji zawodowej w ramach Regionalnego.
SZKOŁA ŚRODOWISKIEM ROZWOJU UCZNIA. Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PRIORYTET IX. ROZWÓJ KOMPETENCJI.
Ocena poziomu kompetencji i umiejętności administracji publicznej w zakresie zarządzania rozwojem i kreowania innowacji Urząd Marszałkowski Województwa.
LIDER PROJEKTUPARTNERZY PROJEKTU Towarzystwo Wiedzy Powszechnej Oddział Regionalny w Płocku Stowarzyszenie Academia Economica Projekt współfinansowany.
Realizacja działań w sferze nauki w ramach PO KL PRIORYTET IV – komponent centralny Działania w ramach Priorytetu IV koncentrują się na podwyższaniu.
URZĄD MARSZAŁKOWSKI WOJEWÓDZTWA LUBELSKIEGO W LUBLINIE Departament Europejskiego Funduszu Społecznego „Możliwości pozyskania funduszy strukturalnych UE.
Środki na szkolnictwo zawodowe w nowej perspektywie finansowej Iwona Nakielska Dyrektor Departamentu EFS Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego.
„System obsługi wsparcia finansowanego ze środków PFRON”
Oś Priorytetowa 8 Aktywni na rynku pracy
Bielski Model Doradztwa Zawodowego
RPO WiM – oś Regionalny rynek pracy działania WUP w 2015 roku
WSPARCIE ROZWOJU POMORSKIEJ EDUKACJI przez Samorząd Województwa Pomorskiego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach RPO WP na lata
Świętokrzyscy hotelarze dla rynku pracy
Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego
Rola Krajowych Sieci Tematycznych w ramach projektów innowacyjnych PO KL
Pilotażowe wdrożenie programowania w edukacji formalnej w oparciu o innowacje pedagogiczne w szkołach - szkolenia realizowane w ramach projektu MEN.
Dyrektor Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Łodzi
Wizyty Studyjne Wizyty studyjne Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
Strategia RIT Subregionu Zachodniego Województwa Śląskiego – RIT.
„Mały Mistrz” Ogólnopolski program na lata
Komitetu Monitorującego Regionalny Program Operacyjny Województwa
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
II Spotkanie Robocze Bruksela,
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Nieodpłatny kurs doskonalący dla lekarzy POZ „Warsztaty Spirometrii”
„Od dziś pracuję na swój sukces”
„MŁODY OBYWATEL”.
Podsumowanie wsparcia PO KL w województwie warmińsko-mazurskim
kształcących w zawodach
Harmonogram prac nad przyszłą perspektywą Toruń, listopad 2012 r.
Szkoła Podstawowa nr 11 im. Henryka Sienkiewicza
Główny Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Toruniu Środa z funduszami na wsparcie zakładania działalności gospodarczej i rozwój zawodowy Toruń,
Informacja w zakresie stanu wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego Toruń, 27 października 2016 r.
Pilotażowe wdrożenie programowania w edukacji formalnej w oparciu o innowacje pedagogiczne w szkołach - szkolenia realizowane w ramach projektu MEN.
Projekt pn. Uczeń na 6 w Szkole Podstawowej nr 4 z Oddziałami Integracyjnymi im. ks. Jana Twardowskiego w Olecku współfinansowany z EFS w ramach Regionalnego.
KOŁO NAUKOWE Z ZAKRESU NAUK MATEMATYCZNO - PRZYRODNICZYCH
20 stycznia 2018roku Sulejówek
Gdańsk, luty 2018 r. Projekt współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego.
Program kompleksowego wsparcia szkół oraz przedszkoli, podporządkowany potrzebom tych podmiotów w obszarach wymagających szczególnego wsparcia – Powiat.
Spotkanie dla Beneficjentów
DOBRY START szkolenia dla usługodawców osób niepełnosprawnych
Nasz projekt: „Kadra edukacyjna XXI. wieku”.
Program „Profilaktyka Nowotworów głowy i szyi”
Stan wdrażania programów operacyjnych na lata
Informacja w zakresie stanu wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego Toruń, 18 kwietnia 2018 r.
Wsparcie kadry jednostek samorządu terytorialnego
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Priorytet III. Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3. 5
Gdańsk, marca 2018 r. Projekt współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego.
Finansowanie zadań oświatowych
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Priorytet III. Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3. 5
FUNDUSZ DRÓG SAMORZĄDOWYCH
Informacja w zakresie stanu wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego Grudziądz, 11 września 2017 r.
Rozwijanie kompetencji kluczowych uczniów – szkolenia i doradztwo dla JST w województwie lubelskim Wsparcie kadry jednostek samorządu terytorialnego w.
Rozwój kompetencji kluczowych uczniów i ich kształcenie przez szkoły
Wspomaganie pracy szkół
Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w MAŁOPOLSKICH SAMORZĄDACH Zadać pytanie uczestnikom czym jest.
Możliwości uzyskania dofinansowania na utworzenie gospodarstwa opiekuńczego w ramach dostępnych źródeł- Lokalne Grupy Działania.
Ramowy program szkolenia w zakresie wspomagania szkół w wykorzystywaniu nowoczesnych technologii w procesie nauczania/uczenia się Kompetencje informatyczne.
Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w ŚLĄSKICH SAMORZĄDACH Zadać pytanie uczestnikom czym jest dla.
Ramowy program szkolenia w zakresie wspomagania szkół w wykorzystywaniu nowoczesnych technologii w procesie nauczania/uczenia się Kompetencje informatyczne.
Zapis prezentacji:

28 listopada 2018roku Sulejówek Konkurs Szkolenie i doradztwo dotyczące rozwijania kompetencji kluczowych uczniów niezbędnych do poruszania się na rynku pracy dla przedstawicieli jednostek samorządu terytorialnego (JST) Projekty współfinansowane przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego 28 listopada 2018roku Sulejówek ORE -Dorota Jastrzębska

Konkurs są realizowane w ramach II osi Priorytetowej Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój (PO WER) Efektywne polityki publiczne dla rynku pracy, gospodarki i edukacji. Działanie 2.10 Wysoka jakość systemu oświaty. Projekty powinny przyczyniać się do realizacji celów PO WER, w szczególności muszą wpisywać się w realizacje celu szczegółowego Osi Priorytetowej II: Poprawa funkcjonowania i zwiększenia wykorzystania systemu wspomagania szkół w zakresie kompetencji kluczowych uczniów niezbędnych do poruszania się na rynku pracy (ICT, matematyczno-przyrodniczych, języków obcych), nauczania eksperymentalnego, właściwych postaw ( kreatywności, innowacyjności, pracy zespołowej) oraz metod zindywidualizowanego podejścia do ucznia.

Cel realizowanych w ramach projektu działań (szkolenie i doradztwo) Cel konkursu: jest wdrożenie programów szkoleniowo-doradczych wraz z obudową metodyczną, wypracowanych w ramach projektu pozakonkursowego ORE „Wsparcie kadry jednostek samorządu terytorialnego w zarządzaniu oświatą ukierunkowanym na rozwój szkół i kompetencji kluczowych uczniów.” Cel realizowanych w ramach projektu działań (szkolenie i doradztwo) jest podniesienie kompetencji przedstawicieli JST w zakresie zarządzania oświatą ukierunkowanego na rozwój szkół i kompetencji kluczowych uczniów. Str. 10 Regulaminu Konkursu

Efekty projektów: Podjęte działania ( szkolenie, doradztwo) mają przyczynić się do wypracowania strategicznych rozwiązań, które po ich zakończeniu zostaną wdrożone do praktyki samorządowej. Zakłada się, że efektem projektów będzie: opracowanie przez każdy z zespołów reprezentujących JST dokumentu strategicznego - planu rozwoju oświaty oraz wspomagania szkół w zakresie kompetencji kluczowych uczniów w gminie/powiecie; objęcie, w każdej JST biorącej udział w szkoleniu, kompleksowym procesem wspomagania szkół/placówek w oparciu o opracowany plan rozwoju oświaty oraz wspomagania szkół w zakresie kompetencji kluczowych uczniów. Str. 10 Regulaminu Konkursu

W ramach projektów Beneficjenci są zobowiązani do: 1) przeszkolenia przedstawicieli JST w oparciu o programy szkoleniowo-doradcze i materiały szkoleniowe wypracowane w projekcie pozakonkursowym realizowanym przez Ośrodek Rozwoju Edukacji w partnerstwie ze Związkiem Miast Polskich pt. „Wsparcie kadry jednostek samorządu terytorialnego w zarządzaniu oświatą ukierunkowanym na rozwój szkół i kompetencji kluczowych uczniów,” 2) udzielenia wsparcia doradczego przedstawicielom JST w opracowaniu lokalnego planu rozwoju oświaty oraz wspomagania szkół w zakresie kompetencji kluczowych uczniów,

3) przeprowadzenia 4 spotkań w środowisku lokalnym każdej JST, w celu udzielenia pomocy w zawiązaniu lokalnej koalicji na rzecz rozwoju oświaty, jako wstępu do stworzenia planu rozwoju oświaty, 4) zaplanowania i skoordynowania prac związanych z realizacją procesowego wspomagania z poziomu jednostki samorządu terytorialnego (w tym także zaplanowania sfinansowania realizacji tego zadania), 5) zapewnienia przedstawicielom JST uczestnictwa w 6 sieciach współpracy dla samorządowców uruchomionych w regionie (województwie) dotyczących różnych obszarów tematycznych,

…… a następnie w oparciu o sporządzony plan: zainicjowania działań związanych z realizacją procesowego wspomagania w podległych szkołach i placówkach. podsumowania rezultatów procesowego wspomagania w obszarach, których dotyczyła interwencja. Efekty/ rezultaty wspomagania szkół i placówek to  zmiany w sposobie pracy szkoły i korzyści, jakie szkoła uzyskuje w wyniku  działań realizowanych przez pracowników instytucji systemu wspomagania i przedstawicieli JST ukierunkowanych na rozwój kompetencji kluczowych uczniów. Str. 11 Regulaminu Konkursu  

Wskaźniki: Wskaźnik produktu ( określony w POWER): Liczba przedstawicieli kadry kierowniczej systemu oświaty objętych wsparciem w zakresie określonym w programie. Docelowo w ramach całego konkursu: 3 328 Wskaźnik rezultatu ( specyficzny dla konkursu): Liczba szkół, które zostały objęte pełnym rocznym procesem wspomagania w oparciu o wypracowany przez JST lokalny plan rozwoju oświaty oraz wspomagania szkół w zakresie kompetencji kluczowych uczniów Wartość docelowa dla całego konkursu: 2200

Grupa docelowa: Uczestnikami szkoleń oraz odbiorcami usług doradczych realizowanych w ramach konkursów mogą być wyłącznie przedstawiciele jednostek samorządu terytorialnego ( kadry JST). Kryterium dostępu nr 4: Grupę docelową projektu stanowią przedstawiciele JST: Osoby odpowiedzialne za podejmowanie decyzji zarządczych w samorządzie w zakresie spraw oświatowych tj. prezydencie, burmistrzowie, starostowie i wójtowie. pracownicy operacyjni realizujący zadania z zakresu oświaty w JST, tj. dyrektorzy/naczelnicy wydziałów oświaty, inspektorzy ds. oświaty, skarbnicy, pracownicy zajmujący się planowaniem finansowym i analizami budżetowymi oraz pracownicy zespołów ekonomiczno- administracyjnych, radni komisji oświaty.

Zajęcia powinny być realizowane w grupach homogenicznych, grupujących samorządowców reprezentujących konkretny typ jednostki samorządu terytorialnego (gminy wiejskie, gminy miejsko-wiejskie, powiaty, gminy miejskie)

Okres realizacji projektu wynosi 24 miesiące Kryteria dostępu: Kryterium nr 1 Okres realizacji projektu wynosi 24 miesiące

od maja 2019 do końca trwania projektu Przykładowy plan działania w projekcie konkursowym trwającym 24 miesiące: Czas Działanie Grudzień 2018 – styczeń 2019 Prace przygotowawcze – opracowanie szczegółowych scenariuszy zajęć szkoleniowych, rekrutacja uczestników (JST), nabór i przygotowanie trenerów do szkoleń itp. Luty 2019 – grudzień 2020 .  Przeprowadzenie szkoleń, w ramach szkolenia opracowanie lokalnego planu rozwoju oświaty oraz wspomagania szkół w zakresie kompetencji kluczowych uczniów. Luty 2019 – styczeń 2020 Doradztwo w procesie tworzenia planów - kierowane do zespołów przedstawicieli JST opracowujących plany.   Wrzesień 2019 – grudzień 2019 . Przeprowadzenie 4 spotkań w środowisku lokalnym każdej JST, w celu zawiązania lokalnej koalicji na rzecz rozwoju oświaty od maja 2019 do końca trwania projektu Prowadzenie sieci współpracy dla przedstawicieli JST (minimum 6 sieci w każdym województwie.) Styczeń 2020 – marzec 2020 Do końca marca 2020 roku – gotowe zweryfikowane i przekazane do ORE plany Opracowany lokalny plan rozwoju oświaty oraz wspomagania szkół w zakresie kompetencji kluczowych uczniów. Weryfikacja opracowanego przez przedstawicieli każdego JST lokalnego planu rozwoju oświaty oraz wspomagania szkół w zakresie kompetencji kluczowych uczniów określonych w PO WER. Przekazanie do ORE opracowanych planów.

Działania realizowane w wytypowanych szkołach/placówkach przez pracowników instytucji wspomagania lub inne osoby funkcjonujące na rynku szkoleń, które ukończyły szkolenia organizowane w projekcie pt. System doskonalenia nauczycieli oparty na ogólnodostępnym kompleksowym wspomaganiu szkół, osoby pełniące funkcje szkolnych organizatorów rozwoju edukacji w projektach dofinansowanych w ramach Konkursu nr 1/POKL/3.5/2012, Kwiecień 2020 – grudzień 2021 Objęcie procesowym wspomaganiem wytypowanych szkół/placówek diagnoza pracy szkoły ze szczególnym uwzględnieniem potrzeb związanych z rozwijaniem wybranych kompetencji kluczowych uczniów, zaplanowanie i zrealizowanie działań służących poprawie jakości pracy szkoły we wskazanych w diagnozie obszarach (z całą radą pedagogiczną lub wybranymi zespołami nauczycieli), dokonanie podsumowania prowadzonych działań i ich wpływu na jakość pracy szkoły we wskazanych obszarach (raport z przeprowadzonego procesu wspomagania).  

woj. dolnośląskie – 256 uczestników z 77 JST Kryterium nr 2 Alokacja na konkurs woj. dolnośląskie – 256 uczestników z 77 JST woj. lubuskie – 128 uczestników z 37 JST woj. mazowieckie – 384 uczestników z 70 JST woj. świętokrzyskie – 128 uczestników z 40 JST woj. warmińsko-mazurskie – 160 uczestników z 50 JST woj. zachodniopomorskie – 176 uczestników z 53 JST woj. opolskie – 96 uczestników, z 31 JST

c.d. Regulamin konkursu – Kryteria dostępu 3,5,6,7,8,9 ( strona 35 Regulaminu)

Załączniki: (zmiany) Załącznik nr 15 -Wzór raportu z przeprowadzonego procesu wspomagania, Załącznik nr 16 - Wymagania kwalifikacyjne i kompetencje dla trenerów realizujących szkolenia i doradztwo w konkursie, Załącznik nr 17 -Deklaracja współpracy, Załącznik nr 18 –Karta Zgłoszenia jednostki samorządu terytorialnego do udziału w szkoleniu w ramach projektu konkursowego, Załącznik nr 19 – Program szkoleniowo-doradczy dla kadry kierowniczej i pracowników operacyjnych JST (gminy wiejskie), Załącznik nr 20 -Program szkoleniowo-doradczy dla kadry kierowniczej i pracowników operacyjnych JST (gminy miejskie i miejsko-wiejskie), Załącznik nr 21-Program szkoleniowo-doradczy dla kadry kierowniczej i pracowników operacyjnych JST (powiaty), Załącznik nr 22-Przykładowe scenariusze do programów, Załącznik nr 23- Plan podnoszenia jakości oświaty oraz wspomagania szkół/placówek Załącznik nr 24 – Wzór Wykazu szkól/placówek objętych procesowym wspomaganiem w ramach projektu konkursowego

Informacje na temat projektu ORE: www.ore.edu.pl

Materiały szkoleniowe Programy szkoleniowo-doradcze wraz z obudową metodyczną: Na potrzeby projektów konkursowych, w projekcie koncepcyjnym przygotowane zostały materiały szkoleniowe w postaci; Część I Program szkoleniowo-doradczy dla przedstawicieli jednostek samorządu terytorialnego, Część II Przewodnik metodyczny po programie szkoleniowo- doradczym wraz z wybranymi scenariuszami zajęć, Część III Wdrożone praktyki samorządowe w zakresie kompleksowego wspomagania szkół. Programy i materiały były konsultowane z przedstawicielami wszystkich typów jednostek samorządu terytorialnego w ramach Grup Wymiany Doświadczeń.

Materiały szkoleniowe:

Materiały szkoleniowe: Publikacja: „ Rola jednostek samorządu terytorialnego w rozwijaniu szkół i kompetencji kluczowych uczniów ”

Filmy z przykładami dobrych praktyk samorządowych Materiały multimedialne: Filmy z przykładami dobrych praktyk samorządowych Rozwijamy kompetencje kluczowe. Pierwszy krok – debata oświatowa. ( Miasto Zawiercie), Piknik naukowy- sposób na rozwijanie kompetencji kluczowych ( Gmina Piaski), Rozwijamy kompetencje kluczowe. Edukacja- współpraca i rozwój (Miasto i Gmina Nidzica), Działania strategiczne – angażujemy rodziców i uczniów (Gmina i Miasto Chęciny). i kolejne…………….

Platforma Doskonalenie w sieci www.doskonaleniewsieci

Platforma Doskonalenie w sieci www.doskonaleniewsieci Administratorem Platformy Doskonalenie w sieci z ramienia ORE jest: Mateusz Fijołek Mail: mateusz.fijolek@ore.edu.pl Tel: 22 345 37 00 wew. 302

OŚRODEK ROZWOJU EDUKACJI Dziękuję z uwagę OŚRODEK ROZWOJU EDUKACJI 00-644 Warszawa; ul. Polna 46a Dorota Jastrzębska - kierownik projektu dorota.jastrzebska@ore.edu.pl (22) 570-83-43 Piotr Matuszak – specjalista/ekspert piotr.matuszak@ore.edu.pl (22) 570-83-42