Ustawa o publicznym transporcie zbiorowym

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Czynniki wzrostu komunikacji miejskiej na przykładzie Białej Podlaskiej Kielce 9 października 2012 r.
Advertisements

Pomorskie społeczeństwo wiedzy. Jak wykorzystać unijną szansę? Janusz Gałęziak.
Starzenie się ludności a rozwój srebnej, białej, zielonej gospodarki
KSZTAŁTOWANIE SYSTEMU OBSŁUGI PASAŻERSKIEJ ADLOMERACJI (REGIONU)
ORGANIZACJA KOLEJOWYCH PRZEWOZÓW OSÓB
POLITYKA ENERGETYCZNA W WOJEWÓDZTWIE ŁÓDZKIM Łódź, 28 marca 2008 r. POLITYKA ENERGETYCZNA W WOJEWÓDZTWIE ŁÓDZKIM Urząd Marszałkowski w Łodzi Łódź, 28 marca.
Narzędzia pomagające zwiększyć efektywność energetyczną
Grupa Wymiany Doświadczeń z zarządzania gminną gospodarka mieszkaniową moderator: Ewa Bartosik Doskonalenie zarządzania usługami publicznymi i rozwojem.
Grupa Wymiany Doświadczeń z zarządzania transportem miejskim moderator: dr Michał Wolański Katedra Transportu Szkoły Głównej Handlowej Doskonalenie zarządzania.
Andrzej Brzeziński Marek Roszkowski
Prywatyzacja usług publicznych.
Urząd Miasta Ostrowiec Świętokrzyski Kielce 12 marca 2009 r.
Bytomski Oświatowy Okrągły Stół
Bezprzewodowy szerokopasmowy dostep do internetu w pasmie 3,6-3,8 GHz (WiMAX)
Wymiar miejski polityki spójności Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Piotr Siewierski Ministerstwo Rozwoju Regionalnego Łódź, 7 grudnia 2012.
Z-CA PREZYDENTA GDAŃSKA UNIA METROPOLII POLSKICH
Doświadczenia Opola w budowie efektywnego i konkurencyjnego transportu miejskiego Miejski Zakład Komunikacyjny Spółka z o.o. w Opolu.
Doskonalenie zarządzania usługami publicznymi i rozwojem w jednostkach samorządu lokalnego Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach.
radca prawny Jędrzej Klatka
Problemy drogowego regionalnego transportu publicznego materiał na posiedzenie Komisji Infrastruktury oraz Komisji Samorządu Terytorialnego i Polityki.
Internet na obszarach wiejskich szanse i możliwości Bartosz Margol Biuro Programów Wiejskich Fundusz Współpracy.
Wpływ informatyki na poprawę funkcjonowania miasta.
System finansowy JST Podstawy prawne Podział zadań i kompetencji
Główne założenia ustawy o publicznym transporcie zbiorowym Kielce, 1 lipca 2014 r., Świętokrzyski Urząd Wojewódzki.
Przygotowanie przewoźnika do zamówień publicznych w transporcie zbiorowym w najbliższym czasie 9 październik 2014 Kielce 1 PIGTSiS - Kielce r.
Platforma informacyjna wsparciem procesu optymalizowania rozwoju systemu transportowego KRAKOWIC dr hab. inż. Andrzej Szarata Politechnika Krakowska Katowice,
Internet dla Mazowsza.
Platforma informacyjna jako wsparcie opracowywania studiów transportowych Leszek Żychoń.
OPOLE SMART CITY 2020 w Opolu oraz Aglomeracji Opolskiej
Marcin Gromadzki Public Transport Consulting
X Samorządowe Forum Kapitału i Finansów. Honorowy patronat Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej Bronisława Komorowskiego.
Wykluczenie cyfrowe.
Projekt Budżetu na 2016 rok Gminy Wiązowna
Finansowe skutki dla JST podniesienia kwoty wolnej od podatku PIT do 8000 zł.
Wystąpienie Prezydenta m.st. Warszawy Warszawa, 10 grudnia 2016 r. PROJEKT BUDŻETU M.ST. WARSZAWY NA 2016 R. ORAZ PROJEKT WPF M.ST. WARSZAWY NA LATA
Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich, styczeń 2014 r.
Czy chcemy Mazowsza BIEDY?. Mazowsze DZIŚ powierzchnia: km2 wpływy z CIT: 1,24 mld zł podmioty gospodarcze: 725 tys.
Potencjalne konsekwencje wydzielenia regionu stołecznego Mazowsza dla wykonywania zadań samorządów wojewódzkich Paweł Swianiewicz Zakład Rozwoju i Polityki.
PROGRAM OPERACYJNY Infrastruktura i Środowisko Zielona Góra, r.
Zakres obowiązywania kpa
Rozwój społeczeństwa informacyjnego – współpraca rządu, samorządu i biznesu Witold Drożdż Podsekretarz Stanu MSWiA Przewodniczący Międzyresortowego Zespołu.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Aktualizacja Planu zrównoważonego rozwoju publicznego transportu zbiorowego na sieci komunikacyjnej w wojewódzkich przewozach pasażerskich „Plan transportowy”
Koleje samorządowe w ujęciu Planu Transportowego dla województwa dolnośląskiego Kliczków, 4 listopada 2015 Agnieszka Zakęś Zastępca Dyrektora Departamentu.
Organizacja miejskiego transportu zbiorowego na przykładzie Komunikacyjnego Związku Komunalnego Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego Przewodniczący Zarządu.
Kluczbork, październik 2015 PUBLICZNY TRANSPORT ZBIOROWY Realizacja zadania przez Powiat kluczborski
Aktualizacja Planu zrównoważonego rozwoju publicznego transportu zbiorowego na sieci komunikacyjnej w wojewódzkich przewozach pasażerskich „Plan transportowy”
Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Monitorowanie regionalnego sektora usług komunalnych Zenon.
Specjalność: „Zarządzanie w Administracji Publicznej” studia I stopnia kierunek: „Zarządzanie”
Sytuacja finansowa JST w latach Warszawa, maj 2014.
Finansowe i organizacyjne uwarunkowania funkcjonowania przedszkoli, szkół podstawowych i gimnazjówsamorządowych Mariusz Tobor.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Perspektywy funkcjonowania regionalnych przewozów kolejowych w Polsce dr Marcin Wołek Katedra Rynku Transportowego Uniwersytet Gdański Zakopane,
Kształtowanie jakości usług transportu kolejowego: w poszukiwaniu źródeł finansowania Dr Michał Wolański, Szkoła Główna Handlowa w Warszawie Dr Marcin.
Potencjalne konsekwencje wydzielenia regionu stołecznego Mazowsza dla wykonywania zadań samorządów wojewódzkich Paweł Swianiewicz Zakład Rozwoju i Polityki.
Justyna Wieczorkiewicz-Molendo Biuro ZIT WrOF Urząd Miejski Wrocławia Mechanizm Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych /ZIT/ jako nowe rozwiązania dla.
Nowosolna, 29 sierpnia 2016 r. Fundusz sołecki w praktyce.
My Pasażerowie Manifest pasażerów, przygotowany w ramach kampanii obywatelskiej lepszytransport.pl.
dr Marcin Wołek Katedra Rynku Transportowego Uniwersytet Gdański
The development of sustainable urban mobility in Upper Silesia agglomeration Robert Tomanek Katowice,
Struktura samorządowych szkół ogólnodostępnych
Specjalność: „Zarządzanie w Administracji Publicznej”
Plan transportowy Źródła prawa: - Utz - ustawa z dnia 16 grudnia 2010 r. o publicznym transporcie zbiorowym - Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z.
ALMADA – dobre praktyki transportowe
Studia II stopnia (magisterskie) rok akademicki 2018/2019
Transport drogowy na Mazowszu
Studia II stopnia (magisterskie) rok akademicki 2018/2019
Powiat. POWIATY Powiat – jednostka samorządu terytorialnego i podziału administracyjnego II stopnia w Polsce. Jednostką nadrzędną jest województwo, podrzędną.
Zakopane 25 października 2018
Debata „Przeglądu Komunalnego” i Forum Gospodarki Odpadami Dlaczego zapłacimy więcej za gospodarkę odpadami? Warszawa, 14 stycznia 2019 r.
Zapis prezentacji:

Ustawa o publicznym transporcie zbiorowym dr Michał Wolański Katedra Transportu Szkoły Głównej Handlowej Konwent Marszałków Województw RP – Mazowsze 2018 Płock, 23 sierpnia 2018r.

Problem Co się dzieje? Komunikacja poza miastam umiera – spadek o 50% od wstąpienia Polski do UE Miasta są zajeżdżane przez samochody z obszarów podmiejskich, mniejsze miasta nie mają jak prowadzić polityki transportowej Postępuje wykluczenie transportowe – 20% sołectw bez jakiegokolwiek transportu Komunikacja komercyjna – na głównych liniach, z miast powiatowych do województw, ale nie do gmin

Przyczyna Dlaczego tak się dzieje? Pasażerów jest coraz mniej i rentowność linii spada Samorządy nie chcą podejmować funkcji organizatora, bo: Nie muszą (plan transportowy nie wiąże, nie ma jasnego podziału kompetencji) Nie wiedzą jak, prawo jest niejasne (różne rodzaje komunikacji, w tym miejska, trudności z koncesją) Boją się ryzyka (spijania śmietanki)

Rozwiązaniem (1/2) Kompetencje regulacyjne dla samorządu Możliwość wyboru modelu konkurencji w planie transportowym – o rynek (z prawem wyłącznym) lub o pasażera (ale z ramami regulacyjnymi) Zmniejszenie liczby samorządów odpowiedzialnych za organizację komunikacji Szukanie efektywności Radykalne ograniczenie komunikacji szkolnej, dofinansowywanie komunikacji przez gminy Plan transportowy diagnozujący białe plamy, wskazujący standardy obsługi i obejmujący komunikację szkolną, ale nie definiujący sieci linii

Rozwiązanie (2/2) Pomoc finansowa Dostęp do funduszy unijnych Wariant I Zastąpienie dopłat do ulg ustawowych ryczałtowymi dotacjami dla samorządów (wg klucza – np. powierzchnia, ludność, dotychczasowe dopłaty) Dodatkowy fundusz dotacji budżetowych dla samorządów w formie konkursowej – zależnej od stopnia eliminacji „białych plam” Wariant II Zachowanie dopłat do ulg ustawowych Dodatkowy fundusz dotacji budżetowych dla samorządów (wg klucza – np. powierzchnia, ludność) Dostęp do funduszy unijnych

dr Michał Wolański 605 99 63 09 Michal.Wolanski@SGH.waw.pl Dziękuję za uwagę dr Michał Wolański 605 99 63 09 Michal.Wolanski@SGH.waw.pl