Zarządzanie Zespołem Pracowników

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Mgr Renata Werpachowska Fundacja Synapsis © Małopolskie Centrum Wspierania Rozwoju MCWR Sp. z o.o. Przygotowanie do dorosłości osób z autyzmem.
Advertisements

Zarządzanie Zmianą Sesja 3 Radzenie sobie z ludzkimi aspektami zmiany: opór.
GRUPY I ZESPOŁY © dr E.Kuczmera-Ludwiczyńska, mgr D.Ludwiczyński.
Olsztyn, 27 czerwca 2012 Propozycja zmian kryteriów merytorycznych dla Osi I Przedsiębiorczość RPO WiM w ramach Poddziałania
Zarządzanie jakością kształcenia. Poznajmy się Imię i nazwisko Skąd przyjechałaś/-eś? Podaj 3 informacje na swój temat: 2 prawdziwe i 1 fałszywą- informacje.
I.Efekty II.Procesy III.Funkcjonowanie szkoły IV.Zarządzanie szkołą.
Metodologia tworzenia strategii wg Mirosława Gębskiego Euroinvestment.
Projekt Regulaminu Działania Komitetu Monitorującego Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
Audyt rachunkowości w jsfp (podsumowanie) oraz audyt projektów UE Ministerstwo Finansów 25 czerwca 2015 r. 1.
Najnowsze technologie – Profesjonalni wykonawcy. Geneza Stowarzyszenie powstało 9 kwietnia 2011 roku w miejscowości Rochna, położonej w centralnej Polsce,
Innowacje i konkurencyjność łańcuchów dostaw we współczesnej gospodarce Dr hab. Grażyna Śmigielska, Prof. UEK.
… przemy ś lenia pedagogiczne. „Najważniejszym okresem w życiu nie są lata studiowania na wyższej uczelni, ale te najwcześniejsze, czyli okres od narodzenia.
OPTYMALNY CEL I PODSTAWY ROZWOJU SZKOŁY. PRZEDE WSZYSTKIM DZISIEJSZA SZKOŁA POWINNA PRZYGOTOWYWAĆ DO ŻYCIA W DRUGIEJ POŁOWIE XXI WIEKU.
Współczesne konfiguracje organizacji Struktura sieciowa to szczególny typ powiązań, relacji między organizacjami. Takie powiązania nazywane są: sieciami,sieciami,
Założenia psychologii kognitywnej (poznawczej) jako innowacyjna forma pracy z uczniem realizowana w Zespole Szkół w Gębicach.
„Jak zwiększyć bezpieczeństwo uczestników ruchu drogowego?” Co nam dała realizacja projektu?
Dobre praktyki oraz najczęstsze błędy popełniane przez przedsiębiorców r. Piotr Nędzewicz.
Strategia personalizacji - kiedy stosować strategię personalizacji, a kiedy kodyfikacji wiedzy?
1 Studia o profilu praktycznym. Aspekty prawne i organizacyjne KONFERENCJA „PO PIERWSZE PRACA…” Konin, 18 września 2014 r. Artur Zimny Państwowa Wyższa.
Nauczyciel i uczeń zupełnie inaczej.  Proces zindywidualizowanej edukacji, nakierowany na integralny – obejmujący wiedzę, umiejętności i postawy – rozwój.
Projektowanie prezentacji multimedialnych Piotr Rakowski Gliwice 2006.
Zarządzanie zespołem pracowników - wprowadzenie. Cele przedmiotu C1: Przekazanie studentom wiedzy o celach i strukturze procesu zarządzania personelem,
Bielski Model Doradztwa Zawodowego
Rola Krajowych Sieci Tematycznych w ramach projektów innowacyjnych PO KL
Efekty realizacji podejścia LEADER w ramach PROW
Innowacja pedagogiczna „ Mierzymy daleko, sięgamy wysoko” prowadzona w Szkole Podstawowej nr 21 w Lublinie w roku szkolnym 2016/2017 Autorki innowacji:
GDZIE JESTEŚMY? DOKĄD ZMIERZAMY?
Szkoła Podstawowa im. Tadeusza Kościuszki w Wawrzeńczycach
Według światowej organizacji zdrowia WHO zdrowie to nie jedynie brak choroby, ale dobrostan psychiczny, fizyczny i społeczny oraz adaptacja.
Skuteczne nakłanianie do zmiany postaw wobec nikotyny
ORGANIZACJA.
Cele działania:  -rozwijanie zainteresowań uczniów  -umożliwienie uczniom prezentacji ich pasji i zdolności  -rozwijanie umiejętności autoprezentacji.
Nazwa firmy Plan biznesowy.
„Łączą nas efekty projektów” – wymagania programowe a doświadczenia po pierwszych naborach w Programie Interreg V-A Polska – Słowacja
Statut Szkoły art. 98 ustęp 1.
kształcących w zawodach
Metoda projektu.
Specjalność: MARKETING
Poszukiwany, poszukiwana, czyli
Cechy charakterystyczne stosunków administracyjnoprawnych
Kierunek: Zarządzanie
TRZECIE spotkanie Zespołu
Specjalność Przedsiębiorczość i doradztwo biznesowe
Przedszkole Promujące Zdrowie
Moduł G Marketing w procesie tworzenia wartości
Agroexpert sp. z o.o. podsumowanie roku 2017 oraz plany na przyszłość…
Certyfikaty branżowe Odbiorcy docelowi:
Program profilaktyczno-wychowawczy
Narzędzie rozwoju i kształtowania kultury organizacyjnej
Zgłoszenie do konkursu
PO CO FIRMIE SPRATEGIA SPRZEDAŻY?
Prezentacja planu biznesowego
„Żeby im się chciało, jak się nie chce”
KOMUNIKACJA KORPORACYJNA I PUBLIC RELATIONS
PRZYWÓDZTWO W ORGANIZACJI
PEDAGOGICZNE PRZYCZYNY NIEPOWODZEŃ SZKOLNYCH
Nazwa firmy Biznesplan.
KODEKS ETYKI Przygotowała Tamara Bużantowicz
Zgłoszenia do nagrody specjalnej Najlepszy praCCodawca
SZKOŁA PODSTAWOWA im. MARII KONOPNICKIEJ W STĘŻYCY
Jesteśmy „One PPG” Nasz cel We protect and beautify the world
ISTOTA I PRZYCZYNA POWSTAWANIA TRUDNOŚCI DYDAKTYCZNYCH I WYCHOWAWCZYCH
Wpływ czytania na rozwój dzieci i młodzieży
Współczesne kierunki polityki społecznej
Rozwijanie kompetencji kluczowych uczniów – szkolenia i doradztwo dla JST w województwie lubelskim Wsparcie kadry jednostek samorządu terytorialnego w.
Rozwój kompetencji kluczowych uczniów i ich kształcenie przez szkoły
Zespół Szkół Ogólnokształcących Nr 1 w Opolu
Wspomaganie pracy szkół

Kompetencje kluczowe w grupie odkrywców
Zapis prezentacji:

Zarządzanie Zespołem Pracowników Stymulowanie kreatywności i innowacyjności w zespole Wykład 10 Jolanta Babiak

Innowacyjność zespołów Manifestacja wysiłku zespołu w radzeniu sobie ze zmianami w środowisku organizacyjnym Innowacyjność reprezentuje szczególną kategorię zmiany – jest intencjonalna, wykreowana, aby przynosić korzyści, i nowatorska dla zespołu Innowacyjność jest dwukomponentowym procesem obejmującym kreatywność i implementację innowacyjnego rozwiązania. Na początku dominuje kreatywność, potem zastąpiona jest wdrożeniem innowacyjnych rozwiązań

Innowacyjność zespołu: niezbędne czynniki i ich charakterystyki Zadanie: Wewnętrznie motywujące Wysoki poziom zewnętrznych wymagań Kompozycja grupy Selekcja kreatywnych osób Zdywersyfikowane kompetencje i charakterystyki demograficzne Kontekst organizacyjny Wynagradzanie innowacyjności Klimat rozwoju i ustawicznego uczenia się Klimat sprzyjający innowacyjności Proces Normy dotyczące innowacyjnego zachowania Refleksyjność Kierowanie wspierające innowacyjność Konflikt i rozłam Budowanie porozumienia między zespołami

1) zadanie powinno być wewnętrznie motywujące Treść zadania jest jednym z podstawowych czynników motywujących zespół do innowacyjności (lub demotywujących) Charakterystyki pracy wspierającej innowacyjność: Wymóg wykorzystania różnorodnych umiejętności Tożsamość zadania - poziom pełni zadania i procesu jego wykonania Ważność zadania – dla organizacji i otoczenia Informacja zwrotna – wiedza na temat poziomu wykonania jest kluczowa dla weryfikacji osiągnięć i niepowodzeń Wysoki poziom autonomii w odniesieniu do tego w jaki sposób i kiedy pracować nad zadaniem

2) Wysoki poziom zewnętrznych wymagań Zewnętrzny kontekst, w którym działa zespół tj. klimat organizacyjny, system wspierania, otoczenie rynkowe, niepewność związana z konkurencją, wywierają wpływ na jego innowacyjność Zbyt wygórowane wymagania i wysoka niepewność może mieć wpływ ograniczający innowacyjność; kreatywność najczęściej występuje, gdy jednostki nie czują zbyt dużej presji, ale postrzegają okoliczności jako bezpieczne i doświadczają pozytywnych emocji

Wybór kreatywnych osób Aby zbudować innowacyjny zespół menedżerowie powinni być przekonani o tym, że członkowie mają tendencje do generowania kreatywnych pomysłów Osoby, które charakteryzują się wysokim poziomem otwartości na doświadczenie wykazują wysoki poziom kreatywności Osoby kreatywne preferują eksplorowanie nowych pomysłów, myślenie globalne (nie lokalne), syntetyzujące i analityczne oraz umiejętności perswazyjne. Kreatywność wymaga również wystarczającej wiedzy eksperckiej, która jest podłożem nowych rozwiązań Ufność i wiara w swoje kompetencje dodatnio koreluje z innowacyjnością Wytrwałość w dążeniach, tolerancja niepewności, wysoka dyscyplina to charakterystyki współwystępujące z innowacyjnością

Wybór osób o zróżnicowanych kompetencjach i doświadczeniu Kreatywność i innowacyjność powiązana jest ze zróżnicowaną wiedzą i doświadczeniem, jakie posiadają członkowie zespołu Integracja różnych perspektyw wywołuje łączenie się idei z różnych dziedzin Różnorodność ułatwia kreowanie innowacyjnych rozwiązań, może jednakże być podłożem konfliktów

Adekwatne wynagradzanie Najbardziej odczuwalnym przez zespoły i wskazującym na wspieranie kreatywności i innowacyjności jest odpowiednie wynagradzanie zachowań innowacyjnych Gainsharing: nagrodą za innowacyjność jest udział w zyskach finansowych powiązanych z sukcesem innowacyjnego produktu

Stwarzanie klimatu wspierającego uczenie się i rozwój Zespoły w organizacjach mają możliwość uczenia się od klientów, dostawców, siebie nawzajem, podczas szkoleń. Zmiana i poszerzenie wiedzy jest podłożem innowacyjności „Zorientowanie zewnętrzne” umożliwia wykorzystanie nowej wiedzy w organizacji Transfer wiedzy – spotkania z dostawcami, zamiana zadań między zespołami, wdrażanie najlepszych praktyk i rozwiązań

Stwarzanie innowacyjnego klimatu organizacji Wyzwania Wspieranie i zachęcanie organizacyjne Wsparcie grupy Kierowanie Utrudnianie (jego brak) ze strony organizacji

Ustalenie zespołowych norm innowacyjności Oczekiwania ze strony członków zespołu wobec siebie Akceptacja zachowań pro-innowacyjnych Praktyczne wspieranie takich zachowań przez członków zespołu

Wspieranie refleksji dotyczącej innowacyjnego działania zespołu Kolektywne myślenie o: celach zespołu Strategiach procesach Kolektywnie myślenie prowadzi do zmiany statusu quo i radykalnych zmian tj. Kreatywnej destrukcji obecnych procedur Do refleksyjnego myślenia o przyzwyczajeniach w pracy, celach, procesach zespołowych, wynikach zespołu potrzebny jest czas i miejsce poza organizacją aby zespoły miały możliwość zdystansowania się wobec swojej pracy

Styl kierowania wspierający innowacyjność Kierujący niesie ze sobą: Wiedzę ekspercką Zdolności i nastawienie wobec grupy Kreuje skład grupy i jej normy Monitoruje Proponuje informację zwrotną Coaching

Kierowanie konfliktem Zorientowanie na zadania Zorientowanie na osoby

Budowanie porozumienia Siła zespołów: kompetencje członków, wiedza członków, kolektywne podejmowanie decyzji Słabe strony :wewnątrzgrupowa konkurencja, wzajemna niechęć członków

Bibliografia Henry, J. (2006). Creative Management and Devlopment. “Flourishing in Teams: Developing Creativity and Innovation” Michael A. West & Claudia A. Sacrament, SAGE Publications Ltd. doi.org/10.4135/9781446213704.n3