Cyclelogistics Ahead Prezentacja standardowa Nr kontraktu: IEE/13/628/SI2.675579 Czas trwania: maj 2014 – kwiecień 2017 Wersja slajdów: październik 2014
Podsumowanie projektu Cyclelogistics Ahead bazuje na sukcesach odniesionych w poprzednim projekcie „Cyclelogistics – moving Europe forward” Cyclelogistics Ahead wspiera osiągnięcie celu logistyki miejskiej o niemal zerowej emisji do 2030 roku, jako część Programu Energetycznego Komisji Europejskiej Cyclelogistics Ahead odnosi się do trzech grup docelowych: 1. Sektora transportu, 2. Gmin oraz 3. Prywatnych i komercyjnych użytkowników końcowych
Duży potencjał W miastach europejskich, co druga podróż z udziałem zmotoryzowanych pojazdów (samochodu lub ciężarówki), związana z transportem towarów, mogłaby być wykonana z wykorzystaniem rowerów i rowerów towarowych Źródło: Studium podstawowe; Projekt Cyclelogistics; www.cyclelogistics.eu
Potencjał dla obszaru dostaw W obszarze dostaw, co czwarta podróż, związana z transportem towarów, mogłaby być wykonana za pomocą rowerów towarowych zamiast pojazdów zmotoryzowanych Źródło: Studium podstawowe; Projekt Cyclelogistics; www.cyclelogistics.eu
Oczekiwane rezultaty Start rowerowych usług kurierskich 3 warsztaty dla wyszkolenia trenerów prowadzące do 20-25 certyfikowanych trenerów w 13 krajach. Ponad 110 start-up’ów w całej Europie Poprzez programy szkoleniowe i konsultingowe 6 Warsztatów Wzmacniających w Nowych Państwach Członkowskich UE, prowadzące do Co najmniej 8-10 start-up’ów w Nowych Państwach Członkowskich UE
Oczekiwane rezultaty Profesjonalizacja i poszerzenie istniejących działalności usług kurierów rowerowych Rozwój usług (poprzez specjalne moduły szkoleniowe) Co najmniej 100 istniejących firm logistycznych opartych o rowery poprawi swoje usługi Ustanowienie 35 kontraktów/aplikacji związanych z logistyką zero-emisyjną zawartych z firmami „expres kurier”
Oczekiwane rezultaty Działania infrastrukturalne Utworzenie 6-8 (mobilnych/mikro) centrów konsolidacji lub intermodalnych centrów konsolidacji Przejście na pojazdy bez emisyjne dla „ostatniej mili”
Oczekiwane rezultaty Działania regulacyjne oraz lokalne/regionalne platformy współpracy Działania regulacyjne wdrożone w co najmniej 6 miastach partnerskich (restrykcje lub zachęty) Integracja logistyki bez emisyjnej w gminne procedury zakupowe w 10 miastach, skutkująca wykorzystaniem co najmniej 30 rowerów towarowych
Oczekiwane rezultaty Działania skoncentrowane na użytkownikach końcowych Kampanie podnoszące świadomość Przejrzystość co do logistyki dzięki marce, używanej w co najmniej 200 firmach 20 działań pilotażowych dotyczących innowacyjnych ofert przechowywania dla konsumentów oraz rozwiązania IT i dostawy do domu we współpracy z supermarketami i restauracjami
Partnerstwo
Koordynator projektu Lider rozpowszechniania Kontakt Koordynator projektu Lider rozpowszechniania Susanne Wrighton Vincent Meerschaert Austrian Mobility Research Traject Mobility Management FGM – AMOR +32 9 242 32 80 +43 316 810451-21 vme@traject.be wrighton@fgm.at www.cyclelogistics.eu