Dokument: ZASADY FUNKCJONOWANIA SYSTEMU ZAPEWNIENIA JAKOŚCI KSZTAŁCENIA

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Wydział Studiów Międzynarodowych i Informatyki Kierunek: Administracja
Advertisements

System Zapewnienia Jakości Kształcenia w AGH
Dr inż. Magdalena Jabłońska
Zapewnianie jakości kształcenia na Uniwersytecie Warszawskim w roku akademickim 2012/2013 Agata Wroczyńska i Paweł Stępień Uniwersytet Warszawski 30.
Zapewnianie jakości kształcenia w jednostkach Uniwersytetu Warszawskiego w warunkach znowelizowanego Prawa o szkolnictwie wyższym Paweł Stępień i.
Uniwersytet Warszawski
KRK – na Uniwersytecie Warszawskim Marta Kicińska-Habior
Wewnętrzny system zapewniania jakości KSZTAŁCENIA
Wewnętrzny system zapewniania jakości kształcenia
Program badań statystycznych statystyki publicznej (PBSSP) na rok 2008
Efekty kształcenia a zadania uczelnianego systemu doskonalenia jakości na przykładzie Uniwersytetu Warszawskiego Paweł Stępień Uniwersytet Warszawski 29.
Rola studentów w zapewnianiu jakości kształcenia w jednostkach Uniwersytetu Warszawskiego.
Mały Senat 23 listopada 2011 Marta Kicińska-Habior.
Uniwersytet Warszawski
Pełnomocnik Rektora ds. Zapewnienia i Doskonalenia Jakości Kształcenia
System Zapewnienia i Doskonalenia Jakości Kształcenia w UMB obejmuje: Uczelniany Zespół do Spraw Zapewnienia i Doskonalenia Jakości Kształcenia. Wydziałowe.
Dr Mariusz Maciejczak Pełnomocnik Rektora ds. Jakości Kształcenia
AKREDYTACJA LABORATORIUM Czy warto
1.Prezentacja zadań UZZJK zgodnie z zaleceniami PKA. 2.Przedstawienie bieżącej sytuacji dotyczącej przeprowadzonych hospitacji i ankietyzacji na poszczególnych.
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
EGZAMINACYJNA CENTRALNA KOMISJA 1 EGZAMIN POTWIERDZAJĄCY KWALIFIKACJE ZAWODOWE.
INSTYTUT SOCJOLOGII UNIWERSYTET WROCŁAWSKI
Jakość kształcenia w roku akademickim 2012/13
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego Wydział Europejskiego Funduszu Społecznego Wrocław, 10 grudnia 2007r. INSTYTUCJA POŚREDNICZĄCA komponentu.
Wewnętrzny system zapewniania jakości PJWSTK - główne założenia i kierunki działań w ramach projektu „Kaizen - japońska jakość w PJWSTK” Projekt współfinansowany.
WYDZIAŁOWE SYSTEMY ZAPEWNIANIA JAKOŚCI KSZTAŁCENIA Szczecin 15 listopad 2013.
Polskie biblioteki akademickie w Unii Europejskiej - Łódź, Rola biblioteki uczelnianej w procesie internacjonalizacji kształcenia Tomasz Saryusz-Wolski.
Krajowe Ramy Kwalifikacji w Szkolnictwie Wyższym
Sprzeczności i „niewykonalne” zapisy
System Zapewniania jakości kształcenia w szkolnictwie wyższym
OKRESOWA OCENA NAUCZYCIELI AKADEMICKICH W POLITECHNICE ŚLĄSKIEJ
Systemy jakości na uczelniach technicznych: Politechnika Gdańska
Rozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 28 maja 2008 r. w sprawie programu Kreator innowacyjności – wsparcie innowacyjnej przedsiębiorczości.
Projekt Kwalifikacja jakości w Uniwersytecie Nr POKL /11 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu.
Budowa i funkcjonowanie systemu zapewniania jakości kształcenia na Wydziale Lingwistyki Stosowanej UW.
Możliwości wspierania uczniów wybitnie uzdolnionych 5 grudnia 2013 r. Barbara Wikieł.
ZASADY FUNKCJONOWANIA UCZELNIANEGO SYSTEMU ZAPEWNIANIA JAKOŚCI KSZTAŁCENIA W POLITECHNICE WROCŁAWSKIEJ § 3. W celu realizacji zadań USZJK na szczeblu uczelnianym,
Dr inż. Magdalena Jabłońska ZASADY FUNKCJONOWANIA
Dokument: ZASADY FUNKCJONOWANIA SYSTEMU ZAPEWNIENIA JAKOŚCI KSZTAŁCENIA
Studia doktoranckie w Procesie Bolońskim Katarzyna Martowska Zespół Ekspertów Bolońskich UKSW, Warszawa,
Jakość kształcenia, a potrzeby osób z niepełnosprawnościami Monika Szpringer Robert Dutkiewicz.
Omówienie formularza Sprawozdania z oceny własnej – doświadczenia jednostek w uznawaniu efektów uczenia się osiągniętych poza edukacją formalną (2014)
System zapewniania i doskonalenia jakości kształcenia na Uniwersytecie Warszawskim – wybrane zagadnienia Agata Wroczyńska i Paweł Stępień Spotkanie z Przewodniczącymi.
KRK – na Uniwersytecie Warszawskim 7czerwca 2011 Marta Kicińska-Habior.
Eksploatacja zasobów informatycznych przedsiębiorstwa.
Nagroda Prezesa Rady Ministrów (Rozporządzenia PRM z z dnia 27 sierpnia 2004 r. ) 1)wyróżnione rozprawy doktorskie dla osób, którym został nadany stopień.
Jak w Krakowskiej Akademii im. A. F. Modrzewskiego w Krakowskiej Akademii im. A. F. Modrzewskiego potwierdzać efekty uczenia się zdobyte poza systemem.
Kto może ubiegać się o stypendium Rektora?
Uczelniany System Zapewnienia Jakości Kształcenia w Akademii im. Jana Długosza w Częstochowie Sprawozdanie z działalności w roku akademickim 2014/2015.
POTWIERDZANIE EFEKTÓW UCZENIA SIĘ Szczecin 26 październik 2015.
Pełnosprawny Student IX Kraków, 3 listopada 2015 r. DR MARIA GORCZYŃSKA PEŁNOMOCNIK REKTORA UNIWERSYTETU EKONOMICZNEGO W KATOWICACH DS. OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH.
Monitoring efektów realizacji Projektu PL0100 „Wzrost efektywności działalności Inspekcji Ochrony Środowiska, na podstawie doświadczeń norweskich” Ołtarzew:
OCENA INSTYTUCJONALNA W ŚWIETLE AKTUALNYCH KRYTERIÓW OCENY JAKOŚCI Stanisław Kondracki Ekspert Polskiej Komisji akredytacyjnej Uniwersytet Przyrodniczo-Humanistyczny.
Wydział Ekonomii, Zarządzania i Turystyki ul. Nowowiejska Jelenia Góra.
Zasady zgłaszania innowacji pedagogicznej w kontekście
Zarządzanie Oświatą studia II stopnia
Opiekunowie roczników
Dokumenty regulujące proces studiów na Wydziale Lekarskim UJ CM Gdzie szukać informacji? Bogusława Adamczyk Kraków, 14 grudnia 2016.
W SZKOLNICTWIE WYŻSZYM
Uczelniany System Zapewnienia Jakości Kształcenia
W SZKOLNICTWIE WYŻSZYM
ISO 9001:2008 SYSTEM ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ w SP ZOZ WSPR w BIAŁYMSTOKU.
przedstawiciela Wielkopolskiego Kuratora Oświaty
Dr inż. Magdalena Jabłońska ZASADY FUNKCJONOWANIA
Wydział Inżynierii Materiałowej i Metalurgii
Wyniki ankiety oceny jakości kształcenia przeprowadzonej wśród nauczycieli w roku akademickim 2017/2018 Realizując zadania wynikające z Wewnętrznego Systemu.
AGH: Zamierzenia Spotkanie Władz AGH,
Jakość kształcenia w szkolnictwie wyższym
Wyniki ankiety oceny jakości kształcenia przeprowadzonej wśród studentów w roku akademickim 2017/2018 Realizując zadania wynikające z Wewnętrznego Systemu.
PROJEKTY POWER
Zapis prezentacji:

SYSTEM ZAPEWNIENIA JAKOŚCI KSZTAŁCENIA na Wydziale Inżynierii Materiałowej i Metalurgii

Dokument: ZASADY FUNKCJONOWANIA SYSTEMU ZAPEWNIENIA JAKOŚCI KSZTAŁCENIA Gliwice, maj 2008 r.

Decyzja o wdrożeniu SZJK Decyzję o wdrażaniu Systemu Zapewnienia Jakości Kształcenia na Uczelni podjęto Uchwałą Senatu Nr XXVII/188/07/08 z dnia 28 stycznia 2008 r.

Uczelniany SZJK Założenia oraz dokumentację Systemu opracował Zespół powołany przez Prorektora ds. Dydaktyki w składzie: 1. Prof. dr hab. inż. Adam Hernas – Pełnomocnik Rektora [RM] 2. Dr hab. inż. Krzysztof Barbusiński, prof. nzw. w Pol. Śl [RIE] 3. Dr inż. Lesław Gajda [RM] 4. Dr hab. inż. Andrzej Gierczycki, prof. nzw. w Pol. Śl. [RCh] 5. Dr inż. Jan Kapinos [RE] 6. Dr inż. Barbara Kliszczewicz [RB] 7. Dr inż. Dorota Kobylińska [RMF] 8. Dr inż. Michał Molenda [ROZ] 9. Dr inż. Katarzyna Mościńska [RAu] 10. Dr inż. Marek Roszak [RMT] 11. Dr inż. arch. Joanna Serdyńska [RAr] 12. Dr hab. inż. Stanisław Szweda, prof. nzw. w Pol. Śl. [RG] 13. Dr inż. Robert Wieszała [RT]

SZJK Uczelniany System Zapewnienia Jakości Kształcenia prezentuje ramy uwarunkowań i działań związanych z jakością kształcenia. Wydziałowe Systemy Zapewnienia Jakości Kształcenia, zbudowane na założeniach uczelnianych, mają uwzględniać własną specyfikę i zawierać szczegółowe procedury i inne niezbędne dokumenty.

SZJK Uczelniany System ma na celu udzielenie odpowiedzi na pytanie: co należy zrobić na Wydziałach w zakresie zapewnienia jakości kształcenia? Wydziałowy System zawiera odpowiedzi na pytanie: co? i jak? jest wykonywane w ramach tego systemu. Działania i przedsięwzięcia w tym zakresie mają być odpowiednio zaplanowane, a ich realizacja nadzorowana.

Podstawy wymagań SZJK System metodycznie zawiera zarówno wymagania Państwowej Komisji Akredytacyjnej jak i elementy wymagań norm ISO serii 9000. System jest zgodny z ogólnymi założeniami edukacji wyższej w Polsce i typowymi w krajach UE, a także zgodny ze standardami określonymi w Deklaracji Bolońskiej oraz w dokumencie dotyczącym jakości kształcenia przyjętym w Bergen w 2005 roku.

Opis SZJK System zaprezentowany jest w Księdze Jakości Kształcenia (KJK zał.1 do zasad funkcjonowania) oraz w procesach (rysunek 1) integralnie związanych z kształceniem, które porządkują prawną oraz merytoryczną i techniczną dokumentację Systemu.

Dokumentacja SZJK KJK WYDZIAŁOWA Procedury wydziałowe Instrukcje i dokumenty wydziałowe Deklaracja Rektora o jakości kształcenia Księga Jakości Kształcenia (KJK UCZELNIANA) Procedury, dokumenty uczelniane Poziom uczelniany Poziom wydziałowy Deklaracja Dziekana

SZJK – co obejmuje? prezentację Uczelni/Wydziału, deklarację i politykę jakości, zasady zarządzania kadrą (m.in. system motywowania i rozwoju kadry) oraz infrastrukturą związaną z dydaktyką, organizację studiów i mobilność studentów, plany studiów i programy nauczania, proces kształcenia, warunki prowadzenia i zaliczania zajęć dydaktycznych, procedurę praktyk i dyplomowania, etykę realizacji procesu dydaktycznego, zasady obsługi administracyjnej, promocję Uczelni/Wydziału oraz proces rekrutacji, ankietyzacje, hospitacje, audytowanie systemu/procesów i coroczne przeglądy systemu, ciągłe doskonalenie systemu.

SZJK podstawy prawne Podstawą działań i realizacji procesów związanych z jakością kształcenia są odpowiednie dokumenty prawne różnego szczebla, takie jak: ustawa – Prawo o szkolnictwie wyższym, stosowne rozporządzenia ministra właściwego do spraw szkolnictwa wyższego, Statut Uczelni, zarządzenia i pisma okólne Rektora, uchwały Senatu, regulaminy studiów wraz z załącznikami.

Mapa procesów Przepisy prawne Procesy główne dydaktyczny Wymagania rynku, przyszli pracodawcy Opracowanie programów uruchomienie kierunków studiów I i II stopnia oraz specjalności studiów Przepisy prawne Rekrutacja Zaliczenie semestru Organizacja praktyk Proces dyplomowania Organizacja prowadzenie zajęć dydaktycznych Absolwent Pracodawcy Procesy doskonalące badanie jakości zajęć dydaktycznych audyty wewnętrzne działania korygujące zapobiegawcze rozpatrywanie podań, wniosków i odwołań od decyzji przeglądy Systemu Procesy pomocnicze Dotyczące kadry Zatrudnianie nauczycieli akademickich okresowa ocena kadry doskonalenie zawodowe Dotyczące wyposażenia zakupy materiałów, urządzeń i usług nadzór i utrzymanie pomieszczeń oraz wyposażenia nadzorowanie sieci komputerowej oprogramowania Dotyczące systemu nadzór nad dokumentacją zapisami Procesy główne Mapa procesów

Dokumentacja Wydziałowego SZJK Wydziałowa Księga jakości Procedura - Nadzór nad dokumentacją i zapisami Procedura - Przegląd Systemu Procedura - Obowiązki prowadzących zajęcia dydaktyczne Procedura - Proces dyplomowania Procedura - Rozpatrywanie podań, wniosków i odwołań Procedura - Etyka studentów i prowadzących zajęcia dydaktyczne Procedura - Ankietyzacja Procedura - Hospitacje zajęć Procedura - Działania doskonalące Procedura - Audyt wewnętrzny Kolorem niebieskim zaznaczono opracowane procedury Wydziałowe.

Prace Wydziałowej Komisji ds. SZJK Dalsze prace Opracowanie kolejnych procedur (do 30 X 2008), Opracowanie Wydziałowej Księgi Jakości (do 30 X 2008), Konsultacje z Władzami Wydziału i Kierownikami Katedr w sprawie poprawy i zatwierdzenia dokumentacji (na bieżąco po opracowaniu partii dokumentów), Wdrażanie SZJK (od 1 X 2008).

Propozycja spotkań Spotkania w gronie dotychczasowych osób bezpośrednio pracujących nad tworzeniem dokumentacji – jeden raz w tygodniu, Spotkania Komisji w składzie pełnym – jeden raz w miesiącu Po każdym spotkaniu sporządzany jest protokół z zebrania.