RAZEM DLA BEZPIECZEŃSTWA

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Rodzice w szkole Andrzej Pery Warszawa, marzec 2012.
Advertisements

Z ODDZIAŁAMI INTEGRACYJNYMI IM. TWÓRCÓW LITERATURY DZIECIĘCEJ
Wspieranie dziecka i rodziny w środowisku lokalnym DZIAŁALNOŚĆ ASYSTENTA RODZINY OŚRODEK POMOCY SPOŁECZNEJ W ŚREMIE, CZERWIEC 2011R.
Rola poradni w rozpoznawaniu potrzeb edukacyjnych i możliwości psychofizycznych dzieci oraz udzielaniu wsparcia merytorycznego dyrektorom w zakresie.
Wnioski grupy V Jak systemowo w skali szkoły zapewnić wsparcie dla ucznia, który tego potrzebuje?
Podejmowanie interwencji w sytuacjach szczególnych zagrożeń
RAZEM DLA BEZPIECZEŃSTWA
dr Elżbieta Męcina-Bednarek
Badanie przeprowadzone W październiku 2012
„Bezpieczeństwo nie jest wszystkim, lecz bez
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
Projekt Kompleksowe wsparcie szkół – sukces edukacji współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Rodzice i nauczyciele; płaszczyzna porozumienia
Wspomaganie nauczania w klasach I-III
„Oczekiwania rodziców wobec szkoły”
Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ i PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
Szkoła wspomaga wychowanie
Nie pytaj co inni mogą zrobić dla Ciebie, pomyśl co Ty możesz zrobić dla innych – o samorządności w naszej szkole.
Konferencja dla dyrektorów szkół i przedszkoli Europejski wymiar edukacji- rola dyrektora szkoły w realizacji międzynarodowych projektów współpracy szkół
WYMAGANIA WOBEC M. IN. SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH: I
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
PEDAGOGIZACJA RODZICÓW
Dobre praktyki w Publicznym Gimnazjum nr 44 w Łodzi
Szkoły Społeczne Towarzystwa Oświatowego „EDUKACJA”
DEBATA Po co nam samorząd?. Według nas: Działalność na rzecz szkoły i uczniów Reprezentowanie głosów uczniów.
Debata na temat samorządu i demokracji w szkole…
Nadzór pedagogiczny a nowy system doskonalenia nauczycieli
Rola wspomagania na etapie diagnozowania, planowania, monitorowania i ewaluacji potrzeb szkoły/placówki. Suwałki, r.
Rola szkoły ponadgimnazjalnej w procesie przygotowania ucznia do życia we współczesnym społeczeństwie Jerzy Fraś.
Zintegrowana Polityka Bezpieczeństwa
Zadania projektu Wdrożenie dwóch form działań Roczny plan Sieć współpracy wspomagania szkoły i samokształcenia.
Szkoła Współpracy.
„DEBATY SPOŁECZNE na terenie gminy Skrzyszów”
Dla Zasadniczej Szkoły Wielozawodowej w Obornikach Śląskich
Debata pracowników szkoły
 W ankiecie uczestniczyło 93 rodziców uczniów z 267 rodziców uczniów zapisanych do naszej szkoły. Stanowi to 34,83%. Na niektóre pytania nie została.
Projekt „Nikogo nie zgubić, każdego rozwinąć” - perspektywa partnera realizującego działania i dyrektora szkoły.
PATRON SZKOŁY NADANIE SZKOLE IMIENIA ZADANIA WYCHOWAWCZE I ORGANIZACYJNE.
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ I PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
Wspomaganie pracy szkół i przedszkoli.  Doskonalenie nauczycieli jest kluczem do rozwoju szkół i podnoszenia jakości kształcenia.  Jednym z najważniejszych.
prezentacja dotychczasowych systemów edukacyjnych oraz praktyk dydaktyczno-wychowawczych i opiekuńczych w Wielkiej Brytanii i w Polsce, ocena bazowa sytuacji.
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY NA LATA
Ogólnopolski Dzień Praw Dziecka w Publicznej Szkole Podstawowej im.Marszałka J.Piłsudskiego w Jedlni Letnisku 20 listopada 2014.
RODZICE W SZKOLE.
„Szkoła Współpracy. Uczniowie i rodzice kapitałem społecznym nowoczesnej szkoły” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Co może zrobić szkoła, a co powinni zrobić wcześniej rodzice ?
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 166 W ŁODZI
SZKOLNY PROGRAM PROFILAKTYKI 2014 – 2017 SZKOŁA PODSTAWOWA NR 6 im
Praca pedagogiczna w Zespole Szkół Usług i Przedsiębiorczości w Płocku „Walka, rywalizacja i sukces to fatalne słowa. One paraliżują nas w życiu” Krystyna.
Małe grupy w szkole na przykładzie modelu pracy w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym nr 2 w Skarżysku-Kamiennej Opracowanie: mgr Bartosz Rybienik.
Nasza „mała” demokracja
Nauczyciel – mentor, tutor, coach
Zespół Szkoły Podstawowej i Gimnazjum nr 1 w Szczyrku.
INSPIRACJĄ DO PODEJMOWANYCH DZIAŁAŃ
ZADANIA SZKOŁY W WALCE Z DOPALACZAMI Agnieszka Siczek – doradca metodyczny Radomski Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli ul. J. Słowackiego 17 ul. J. Słowackiego.
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
Ewaluacja w nadzorze pedagogicznym
Czy uczniowie czują się w szkole bezpieczni?
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
PATRON SZKOŁY NADANIE SZKOLE IMIENIA ZADANIA WYCHOWAWCZE I ORGANIZACYJNE Okres : IX 2015 – XI 2016.
Ewaluacja w pracy nauczyciela
BARBARA OGRODOWSKA WICESTAROSTA NOWODWORSKI GDAŃSK, 6 CZERWCA 2016 r. POWIAT NOWODWORSKI.
Na podstawie Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 lutego 2013 r. w sprawie szczegółowych zasad działania publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych,
Wspomaganie w nadzorze pedagogicznym
7 Nawyków – mapa wdrożenia
„POSTAW NA RODZINĘ” KAMPANIA PROFILAKTYCZNA
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
II KONFERENCJA RAD RODZICÓW RODZICE W SZKOLE
Procedury bezpieczeństwa
Zapis prezentacji:

RAZEM DLA BEZPIECZEŃSTWA

Bezpieczeństwo dzieci – nasza wspólna sprawa !!! Spotkanie I

Jak dbać o bezpieczeństwo? Paragrafy czy relacje? Zdecydowanie relacje - tylko jakie?

„Dopóki będę ministrem edukacji, nie zgodzę się na to, by rodzice decydowali o tym, jak uczy i wychowuje szkoła.” minister Edukacji Narodowej Jerzy Wiatr wypowiedź z 1996r.

„Rodzice zgodnie ze swoimi przekonaniami powinni angażować się w nawiązanie serdecznego i czynnego kontaktu ze szkołą i nauczycielami,... bo szkoła jest uzupełnieniem wychowania rodzinnego, a jej zadaniem jest zarówno kształcić jak i wychowywać. Jan Paweł II

Bermudzki Trójkąt relacji

Co możemy zrobić? Jak budować relacje? Próbować być „partnerami” !!!

„Istotą partnerstwa jest równość lub równorzędność podmiotów określanych jako „partnerzy”. W partnerstwie wszelkie relacje muszą być symetryczne, w przeciwnym razie jeden z partnerów staje się przedmiotem dla drugiego, jest manipulowany przez drugiego. Partnerstwo to współ – bycie, czyli udział każdego z partnerów w byciu drugiego na zasadzie równorzędności.” M. Sawicki „Rozważania o szkole”

Rodzice i szkoła – podstawa współpracy. RODZICE - są pierwszymi i najważniejszymi wychowawcami swoich dzieci SZKOŁA – wspomaga wychowawczą role rodziny, wypełnia funkcję dydaktyczną, wychowawczą i opiekuńczą

Szkoła i rodzina jako partnerzy w trosce o bezpieczeństwo dzieci – obszary oddziaływań. bezpieczeństwo w szkole bezpieczeństwo w drodze do szkoły bezpieczeństwo w środowisku lokalnym bezpieczeństwo w domu

Jak współpracować dla bezpieczeństwa dzieci? Zasady i działania.

1. Zasada aktywności w realizacji celu i wzajemnej motywacji. O bezpieczeństwo naszych dzieci dbamy wspólnie i dobrowolnie. Motywujemy się do nowych działań. Każdy pomysł jest godzien uwagi.

2. Zasada odpowiedzialnego partnerstwa Każdy z nas (rodzice, nauczyciele, pracownicy obsługi szkoły) dostrzega swoje obowiązki i prawa wynikające z jego roli, jednocześnie każdy z nas ponosi odpowiedzialność za bezpieczeństwo dzieci. Nikt z nas sam nie pokona zła!

3. Zasada szybkiego przepływu informacji O niebezpieczeństwach, które dostrzegamy w naszym środowisku informujemy innych. Zawsze jest czas na rozmowę indywidualną i wspólną dyskusję. Czas naszej reakcji jest ważny w przypadku zagrożenia!

4. Zasada wspólnych oddziaływań. Jako zainteresowani sprawą partnerzy razem określamy cele, podejmujemy decyzje i strategie działania. Nie jesteśmy wrogami dla siebie!

5. Zasada aktywnej, czynnej współpracy i wspierania się. Każdy angażuje się w działanie na miarę swoich możliwości. Poszukujemy i dajemy wsparcie innym. Każdy organ państwa i organizacja, która chce nas wspierać jest naszym sojusznikiem !

WSPARCIE WEWNĘTRZNE ZEWNĘTRZNE Dyrektor szkoły Wychowawca Inni nauczyciele Pedagog Samorząd Uczniowski Inni rodzice ZEWNĘTRZNE Lekarz Policjant Prawnik Terapeuta Instytucje pomocy społ. Przyjaciel

Pamiętaj !!! Nie możemy nie dostrzegać zła i niebezpieczeństwa !!! 40 par nauczycielskich uszu i oczu nie zawsze dostrzega niebezpieczeństwo !!! 400 par oczu i uszu uczniowskich widzi i słyszy dużo lepiej !!! 800 rodziców – ich wzrok i słuch, to wielka siła w walce o bezpieczną szkołę!!!