Projekt realizowany jest na podstawie umowy dofinansowania nr UM_SE

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Rekrutacja do klasy I SP w roku szkolnym 2016/2017.
Advertisements

BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Powiatowy Urząd Pracy w Śremie Powiatowy Urząd Pracy w Śremie SFINANSUJEMY NOWE MIEJSCA PRACY Śrem, 4 listopada 2010 roku.
Ubezpieczenie w Narodowym Funduszu Zdrowia ŁÓDZKI ODDZIAŁ WOJEWÓDZKI NARODOWEGO FUNDUSZU ZDROWIA NFZ Dla studentów spoza Unii Europejskiej oraz spoza krajów.
1 Kobiety na rynku pracy. 2 Współczynnik aktywności zawodowej kobiet i mężczyzn w wieku w Polsce i w UE w 2013 roku.
Obowiązki wobec ZUS  Po podpisaniu umowy o dobrowolne ubezpieczenie z NFZ, ubezpieczony powinien złożyć we właściwym dla swojego miejsca zamieszkania.
OBOWIĄZKI INFORMACYJNE BENEFICJENTA Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Aglomeracji Wałbrzyskiej.
Sytuacja na rynku pracy – bezrobocie na terenie miasta Zawiercie Zawiercie, r.
„Program dofinansowania zakupu i montażu odnawialnych źródeł energii ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Opolu”
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Wniosek o dofinansowanie projektu w ramach RPO WP na lata wraz z załącznikami Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
Kwalifikowalność wydatków w RPO Działanie 8.3. Materialne i niematerialne dziedzictwo kulturowe Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego.
Projekt Regulaminu Działania Komitetu Monitorującego Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
Składka na ubezpieczenie społeczne System finansowy ubezpieczeń społecznych Podstawy prawa zabezpieczenia społecznego.
ZABRZAŃSKI RYNEK PRACY – FORMY AKTYWIZACJI OSÓB BEZROBOTNYCH I POSZUKUJĄCYCH PRACY Zabrze, Powiatowy Urząd Pracy w Zabrzu.
Zmienione kryteria formalne dla poszczególnych działań/poddziałań EFS w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014.
Kryteria formalne specyficzne i kryteria premiujące w ramach konkursu nr RPLU IZ /16 Ewa Pachowska – Kurzepa Departament Wdrażania EFS.
Dokumenty potrzebne do złożenia wniosku o dofinansowanie projektu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata
PROJEKT „AKTYWNIE W BIZNES” KWIECIEŃ 2012 – MARZEC 2013 ORGANIZATOR : STOWARZYSZENIE „AKTYWNOŚĆ KOBIET NA DOLNYM ŚLĄSKU” PARTNER FINANSUJĄCY: WAŁBRZYSKA.
CAPS LOCK - CERTYFIKOWANE SZKOLENIA JĘZYKOWE I KOMPUTEROWE
Najczęściej popełniane błędy w przygotowywanych wnioskach o dofinasowanie Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata Gdańsk,
Podsumowanie wdrażania części Osi „Przedsiębiorczość” RPO Warmia i Mazury 2007–2013 w 2008 roku.
Usługa ePodatki (MF) Michał Dobrzyński, Departament Informatyki MRPiPS tel
Usługa PUE-ZUS (Platforma Usług Elektronicznych Zakładu Ubezpieczeń Społecznych) Michał Dobrzyński, Departament Informatyki MRPiPS
Wyższa Szkoła Gospodarki w Bydgoszczy
Instrumenty na lokalnym rynku pracy Powiatowy Urząd Pracy w Radomiu
Dolnośląski Wojewódzki Urząd Pracy
ZINTEGROWANE INWESTYCJE TERYTORIALNE AGLOMERACJI WAŁBRZYSKIEJ ZAŁĄCZNIKI DO WNIOSKU O DOFINASOWANIE PROJEKTU W RAMACH RPO WD EFRR Wałbrzych.
RPO WiM – oś Regionalny rynek pracy działania WUP w 2015 roku
Dz.U Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. - Prawo oświatowe
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Powiatowy Urząd Pracy w Kołobrzegu
Nieodpłatny kurs doskonalący dla lekarzy POZ „Warsztaty EKG”
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Nieodpłatny kurs doskonalący dla lekarzy POZ „Warsztaty Spirometrii”
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
na realizację operacji w ramach Planu Działania
Powiatowy Urząd Pracy w Kołobrzegu
Powiatowy Urząd Pracy w Kołobrzegu
w ramach programu Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej
Gdańsk, luty 2018 r. Projekt współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego.
Wsparcie dla przedsiębiorców oferowane przez Powiatowy Urząd Pracy dla Miasta Torunia Toruń, 6 lutego 2018 r.
Wielkopolski Regionalny
Projekt realizowany w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata
„ZASADY WYPEŁNIANIA WNIOSKU O WYBÓR LGD DO REALIZACJI LSR”
. PRAWIDŁOWY OPIS DOWODÓW KSIĘGOWYCH Najczęściej występujące uchybienia dot. opisu dowodów księgowych i rozliczeń finansowych. Gdańsk, 23 lutego 2018 r.
Finansowanie programu
dla aktywnych rodziców
Lokalna Grupa Działania „Dorzecze Bobrzy”
RODZINA 500 PLUS #fakty.
RODZINA 500 PLUS #fakty.
RZECZNIK FUNDUSZY EUROPEJSKICH
Propozycja kryteriów wyboru projektów w trybie konkursowym
Zmiany w zakresie procedury
Spotkanie dla pracodawców ,,Warto wiedzieć, warto skorzystać„
System Mobility Tool+ Projekt „Staże zagraniczne dla uczniów i absolwentów szkół zawodowych oraz mobilność kadry kształcenia zawodowego” Konkurs 2016.
. PRAWIDŁOWY OPIS DOWODÓW KSIĘGOWYCH Najczęściej występujące uchybienia dot. opisu dowodów księgowych i rozliczeń finansowych. Gdańsk, 23 marca 2018 r.
Podstawa prawna Zasady przyjęć do klas I w szkołach podstawowych, dla których organem prowadzącym jest Miasto Kobyłka, zostały przygotowane w oparciu o.
Gdańsk, marca 2018 r. Projekt współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego.
INSTRUMENTY RYNKU PRACY SZANSĄ NA NOWE MIEJSCA PRACY
Podstawy prawa zabezpieczenia społecznego
RODZINA 500 PLUS #fakty.
Zasady składania i oceny wniosków
RODZINA 500 PLUS #fakty.
Treść umowy o pracę wymiar czasu pracy termin rozpoczęcia pracy
Otwarty konkurs ofert na dofinansowanie w roku 2018 zadań własnych realizowanych przez organizacje z udziałem środków zewnętrznych Rzeszów, 8 marca 2018.
Konkursy nr RPKP IZ /19 Zmiany w zakresie procedur
Gospodarowanie odpadami
Możliwości uzyskania dofinansowania na utworzenie gospodarstwa opiekuńczego w ramach dostępnych źródeł- Lokalne Grupy Działania.
Zapis prezentacji:

Wsparcie zatrudnienia osób pełniących funkcje opiekuńcze w Mieście Golub – Dobrzyń

Projekt realizowany jest na podstawie umowy dofinansowania nr UM_SE Projekt realizowany jest na podstawie umowy dofinansowania nr UM_SE.433.1.020.2018 zawartej z Urzędem Marszałkowskim Województwa Kujawsko – Pomorskiego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2014-2020, Oś priorytetowa 8 Aktywni na rynku pracy, Działanie 8.4 Godzenie życia zawodowego i rodzinnego, Poddziałania 8.4.1 Wsparcie zatrudnienia osób pełniących funkcje opiekuńcze. Środki na realizację projektu pochodzą z Europejskiego Funduszu Społecznego oraz budżetu Miasta Golubia – Dobrzynia. Wartość projektu to 138 000,00 zł, w tym dofinansowanie: 117 300,00 zł. Termin realizacji projektu: do 31.12.2019r.

ZAKRES WSPARCIA Projekt obejmuje pokrycie kosztów związanych z bieżącym świadczeniem usług opieki nad dziećmi do lat 3 przez okres 12 m-cy i nie dłużej niż do 31.12.2019r., w następujących formach: dofinansowanie pobytu dziecka w żłobku do wysokości 800 zł miesięcznie; dofinansowanie wynagrodzenia niani do wysokości 800 zł miesięcznie (w tym ZUS i podatek dochodowy); dofinansowanie pobytu dziecka w klubie dziecięcym do wysokości 600 zł miesięcznie dofinansowanie wynagrodzenia opiekuna dziennego do wysokości 600 zł miesięcznie

WARUNKI UCZESTNICTWA Aby wziąć udział w projekcie należy: zamieszkiwać w Gminie Miasto Golub-Dobrzyń, być rodzicem lub opiekunem prawnym dziecka, które ukończyło 20. tydzień życia, a nie ukończyło 3 lub, w uzasadnionych przypadkach 4 lat, nie wykonywać pracy zawodowej ze względu na obowiązek opieki nad dzieckiem, dobrowolne podpisać umowę uczestnictwa w Projekcie oraz oświadczenie dotyczące przetwarzania danych osobowych wraz ze zobowiązaniem do udzielania informacji o sytuacji własnej na rynku pracy celem pomiaru rezultatów Projektu.

przebywanie na urlopie macierzyńskim/ WARUNKI UCZESTNICTWA Nie wykonywanie pracy zawodowej ze względu na obowiązek opieki na dzieckiem oznacza: pozostawanie bez zatrudnienia (w tym osoby przebywające na urlopie wychowawczym) przebywanie na urlopie macierzyńskim/ rodzicielskim

WARUNKI UCZESTNICTWA Do objęcia wsparciem nie kwalifikują się osoby, które w momencie rekrutacji do projektu powróciły już do pracy, w tym przebywają na urlopie wypoczynkowym i/lub miały zapewnioną opiekę nad dzieckiem w żłobku lub klubie dziecięcym lub opiekuna dziennego lub niani. Jeśli umowa ze żłobkiem lub nianią została już zawarta i realizowana, oznacza to, że w momencie przystępowania do Projektu rodzic dziecka nie jest już obarczony obowiązkiem sprawowania opieki nad potomkiem (którą to opiekę sprawuje żłobek lub niania), a zatem nie kwalifikuje się do udziału w Projekcie. Z uwagi na fakt, że tzw. urlop tacierzyński to pozostała część urlopu macierzyńskiego, z której matka dziecka rezygnuje na rzecz ojca (w przypadku narodzin jednego dziecka będzie on trwał zaledwie 6 tygodni), zasadne byłoby, aby to matka (jako osoba powracająca do pracy po urlopie macierzyńskim) była Uczestnikiem projektu. IZ RPO zaleca więc, aby każdy przypadek zamiaru objęcia wsparciem ojca powracającego do pracy po tzw. urlopie tacierzyńskim był konsultowany – na etapie realizacji Projektu – z IZ RPO. Organizator zastrzega sobie możliwość wskazanych konsultacji w przypadku gdy kandydatem do Projektu będzie ojciec.

Początek faktycznego świadczenia usług opiekuńczych przez instytucję lub nianię może mieć miejsce nie wcześniej niż po zakończeniu urlopu macierzyńskiego/ rodzicielskiego, a jednocześnie nie później niż powrót Uczestnika do pracy. W przypadku osób na urlopach macierzyńskich /rodzicielskich oznacza to, że początek opieki powinien przypaść na pierwszy dzień pracy. Wynika to z zasady zakazu podwójnego finansowania tej samej usługi ze środków publicznych (opłacania niani ze środków projektu oraz rodzica z zasiłku macierzyńskiego / rodzicielskiego, za sprawowanie opieki nad tym samym dzieckiem). Z osobami, które w dniu przystąpienia do projektu pozostawały bez pracy lub przebywały na urlopie wychowawczym zostanie podpisana umowa uczestnictwa na okres 3 miesięcy, a następnie w zależności od aktywności uczestnika w projekcie, przedłużona na okres kolejny nie dłuższy niż 12 miesięcy oraz nie przekraczający daty zakończenia projektu tj. 31.12.2019 r. Uczestnikowi projektu z tej grupy, który w trakcie jego trwania podejmie pracę, tym samym osiągając cel główny projektu, możliwe jest refundowanie kosztów opieki nad dzieckiem do lat 3, do okresu 12 miesięcy.

Zainteresowani kandydaci składają następujące dokumenty rekrutacyjne: REKRUTACJA formularz zgłoszenia uczestnictwa w projekcie; oświadczenie uczestnika projektu dot. przetwarzania danych osobowych; akt urodzenia dziecka; orzeczenie o niepełnosprawności rodzica/ opiekuna prawnego; orzeczenie o niepełnosprawności dziecka ; oświadczenie o sytuacji na rynku pracy i gotowości do podjęcia pracy (dotyczy osób, które w dniu przystąpienia do projektu pozostają bez pracy, w tym osoby przebywające na urlopie wychowawczym); zaświadczenie z Urzędu Pracy o zarejestrowaniu jako osoba bezrobotna; zaświadczenie z zakładu pracy o zatrudnieniu i aktualnym statusie (przebywaniu na urlopie macierzyńskim, rodzicielskim lub wychowawczym ze wskazaniem dat) Zainteresowani kandydaci składają następujące dokumenty rekrutacyjne:

REKRUTACJA Dokumenty rekrutacyjne należy składać w Biurze Obsługi Interesantów Urzędu Miasta Golubia – Dobrzynia (parter, pok. IC) w poniedziałki, środy i czwartki od 7:30 do 15:30, we wtorki od 7:30 do 17:00 oraz w piątki od 7:30 do 14:00 lub przesłać pocztą na adres Urzędu Miasta Golubia – Dobrzynia, ul. Plac 1000 – lecia 25, 87 – 400 Golub – Dobrzyń.

Dokumenty rekrutacyjne REKRUTACJA Komplet dokumentów należy składać w zaklejonej kopercie, opisanej według następującego wzoru: Imię i nazwisko kandydata Adres zamieszkania Gmina Miasto Golub-Dobrzyń ul. Plac 1000 – lecia 25 87 – 400 Golub – Dobrzyń Biuro Projektu – pok. nr 15 Dokumenty rekrutacyjne dotyczące projektu pt. „Wsparcie zatrudnienia osób pełniących funkcje opiekuńcze w Mieście Golub – Dobrzyń” realizowanego w ramach RPO Województwa Kujawsko -Pomorskiego na lata 2014-2020; Poddziałania 8.4.1 Wsparcie zatrudnienia osób pełniących funkcje opiekuńcze

REKRUTACJA O zakwalifikowaniu do projektu decydują kryteria formalne (obligatoryjne) i kryteria dodatkowe (punktowe). Kandydat ma prawo jednorazowego uzupełnienia złożonego formularza rekrutacyjnego i jego załączników w przypadku złożenia dokumentów niekompletnych lub posiadających uchybienia formalne, w terminie 3 dni roboczych od dnia odebrania pisma informującego/maila informacyjnego o takiej możliwości. Uzupełniane lub poprawiane mogą być wyłącznie oczywiste braki lub błędy, tj.: brak podpisu; niewypełnione pola w formularzu; brak jakiejkolwiek strony formularza; omyłki pisarskie i błędy rachunkowe; brak któregokolwiek z załączników. W przypadku nie dokonania prawidłowego uzupełnienia lub nie poprawienia dokumentów w wyznaczonym terminie dokumenty rekrutacyjne zostaną odrzucone.

REKRUTACJA – KRYTERIA DODATKOWE dochody netto na 1 członka rodziny (średnia z ostatnich 3 pełnych miesięcy kalendarzowych, na podstawie oświadczenia składanego przez uczestnika na Formularzu rekrutacyjnym. Przez dochody rozumiemy środki finansowe pochodzące z wynagrodzenia za pracę, tj. umowy o pracę, umowy cywilnoprawnej lub działalności gospodarczej): do 800 zł – 4 pkt. do 1400 zł – 3 pkt. do 2000 – 2 pkt. powyżej 2000 zł – 0 pkt. samotni rodzice/opiekunowie– 3 pkt. niepełnosprawni kandydaci (czyli osoby posiadające orzeczenie o niepełnosprawności dowolnego stopnia) – 2 pkt. niepełnosprawność dziecka (czyli osoby posiadające orzeczenie o niepełnosprawności dowolnego stopnia) – 2 pkt. osoby sprawujące opiekę nad dzieckiem/dziećmi funkcjonujące w rodzinie wielodzietnej (3 i więcej dzieci) – 2 pkt. osoby korzystające ze wsparcia Miejskiego Ośrodka Polityki Społecznej (pobierające świadczenia pieniężne) – 1 pkt. mieszkańcy Obszarów Rewitalizacji – 1 punkt.

REKRUTACJA – DOKUMENTY SKŁADANE NA WEZWANIE PRZED PODPISANIEM UMOWY Komisja rekrutacyjna zweryfikuje złożone dokumenty rekrutacyjne, analizując je pod kątem spełnienia kryteriów obligatoryjnych i premiujących. Na tej podstawie Komisja rekrutacyjna tworzy i zatwierdza listę rankingową Uczestników Projektu dla każdej z grup. W przypadku dużej liczby chętnych utworzona zostanie lista rezerwowa. Kandydaci zakwalifikowani na listę rankingową zostaną wezwani do złożenia dokumentów i oświadczeń niezbędnych przed podpisaniem umowy.

oświadczenie o spełnieniu kryteriów grupy docelowej – według wzoru stanowiącego załącznik nr 4 do regulaminu oświadczenie (załącznik nr 5 do regulaminu), z którego będzie wynikać, że koszt usługi opieki nad dzieckiem do lat 3, który ma zostać pokryty w projekcie, nie stanowi kosztów finansowanych w ramach innych projektów współfinansowanych ze środków publicznych (realizowanych w tym samym okresie)

kopia umowy / umowy wstępnej / umowy uaktywniającej / deklaracji współpracy z określonymi warunkami sprawowania opieki nad dzieckiem przez instytucję / nianię wraz ze wskazaniem terminu rozpoczęcia sprawowania opieki nad dzieckiem (tj. momentu rozpoczęcia faktycznej opieki nad dzieckiem ze wskazaniem wysokości opłat miesięcznych stałych, wpisowego, bez kosztów zajęć dodatkowych) lub w uzasadnionych przypadkach oświadczenie o wyborze formy opieki nad dzieckiem (załącznik nr 6 d regulaminu). Oświadczenie przed podpisaniem umowy Projektowej, może być złożone przez rodzica / opiekuna w sytuacji, w której np. nie został zakończony proces rekrutacji w żłobku, klubie dziecięcym lub w zamiarze zatrudnienia niani. W takiej sytuacji kopię umowy / umowy wstępnej / umowy uaktywniającej / deklaracji współpracy rodzic / opiekun jest zobowiązany dostarczyć Organizatorowi projektu nie później niż 21 dni przed złożeniem pierwszego wniosku o refundację kosztów opieki nad dzieckiem do lat 3

Umowa / deklaracja musi być zawarta po terminie złożenia dokumentów rekrutacyjnych a przed podpisaniem umowy projektowej. Rodzic / opiekun zobowiązany jest przedstawić Organizatorowi powyższe dokumenty niezwłocznie po ich podpisaniu, przed podpisaniem umowy przystąpienia do projektu, nie później jednak niż w dniu podpisania umowy projektowej.

FORMY OPIEKI – ŻŁOBEK W żłobku mogą przebywać dzieci od ukończenia 20 tygodnia życia do ukończenia 3 roku życia. Rodzice ponoszą opłaty za pobyt i wyżywienie dziecka w żłobku, których wysokość ustalana jest przez podmiot tworzący żłobek. Finansowanie kosztów opieki w żłobku odbywać się będzie na podstawie dokumentacji podmiotu, który świadczy usługi opieki nad dzieckiem, potwierdzającej koszt opieki i wyżywienia obowiązujący w placówce. Żłobek, do którego kierowane jest dziecko w ramach projektu, musi znajdować się w rejestrze żłobków i klubów dziecięcych, prowadzonym przez wójta, burmistrza lub prezydenta miasta, właściwego ze względu na miejsce prowadzenia żłobka, o którym mowa w Ustawie o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3. Maksymalny koszt opieki nad dzieckiem musi opierać się o rzeczywiste koszty ponoszone w danej placówce, zgodnie z obowiązującym cennikiem/regulaminem, finansowanie w ramach projektu do wysokości 800 zł na dziecko miesięcznie (koszt może obejmować wpisowe, koszt pobytu i koszt wyżywienia, przy czym wpisowe jest finansowane dla jednego uczestnika tylko raz). Kosztem niekwalifikowalnym jest koszt zajęć dodatkowych, które nie wchodzą w koszt podstawowej opieki.

FORMY OPIEKI – KLUB DZIECIĘCY W klubie dziecięcym mogą przebywać dzieci w wieku od ukończenia 1 roku życia do ukończenia 3 roku życia. Rodzice ponoszą opłaty za pobyt i wyżywienie dziecka w klubie dziecięcym, których wysokość ustalana jest przez podmiot tworzący klub dziecięcy. Finansowanie kosztów opieki w klubie dziecięcym odbywać się będzie na podstawie dokumentacji podmiotu, który świadczy usługi opieki nad dzieckiem, potwierdzającej koszt opieki i wyżywienia obowiązujący w placówce. klub dziecięcy, do którego kierowane jest dziecko w ramach projektu, musi znajdować się w rejestrze żłobków i klubów dziecięcych, prowadzonym przez wójta, burmistrza lub prezydenta miasta, właściwego ze względu na miejsce prowadzenia klubu dziecięcego, o którym mowa w Ustawie o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3. Maksymalny koszt opieki nad dzieckiem musi opierać się o rzeczywiste koszty ponoszone w danej placówce, zgodnie z obowiązującym cennikiem/regulaminem, finansowanie w ramach projektu do wysokości 600 zł na dziecko miesięcznie (koszt może obejmować wpisowe, koszt pobytu i koszt wyżywienia, przy czym wpisowe jest finansowane dla jednego uczestnika tylko raz). Kosztem niekwalifikowalnym jest koszt zajęć dodatkowych, które nie wchodzą w koszt podstawowej opieki.

FORMY OPIEKI – OPIEKUN DZIENNY Dzienny opiekun sprawuje opiekę nad dziećmi w wieku od ukończenia 20 tygodnia życia do ukończenia 3 roku życia. Rodzice dziecka ponoszą opłaty za pobyt oraz wyżywienie u dziennego opiekuna. Finansowanie kosztów opieki u dziennego opiekuna odbywać się będzie na podstawie dokumentacji, poświadczającej koszt usługi opieki nad dzieckiem, obowiązujący u dziennego opiekuna. Opiekun dzienny, do którego kierowane jest dziecko w ramach projektu, musi znajdować się w wykazie dziennych opiekunów, prowadzonym przez wójta, burmistrza lub prezydenta miasta, o którym mowa w Ustawie o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3. Maksymalny koszt opieki nad dzieckiem musi opierać się o rzeczywiste koszty ponoszone u danego opiekuna dziennego, finansowanie w ramach projektu do wysokości 600 zł na dziecko miesięcznie (koszt może obejmować koszt pobytu i koszt wyżywienia, w oparciu o stawki zgodne z uchwałą podjętą przez właściwą gminę zatrudniającą opiekuna dziennego). Kosztem niekwalifikowalnym jest koszt zajęć dodatkowych, które nie wchodzą w koszt pobytu dziecka.

FORMY OPIEKI – NIANIA Niania może sprawować opiekę nad dziećmi w wieku od 20 tygodnia życia. Niania zatrudniana jest przez rodziców dziecka na podstawie umowy uaktywniającej, zawieranej w formie pisemnej. Umowa ta powinna określać m. in. strony umowy, jej cel i przedmiot, czas i miejsce sprawowania opieki, liczbę dzieci powierzonych opiece, obowiązki niani, wysokość wynagrodzenia oraz sposób i termin jego wypłaty, czas, na jaki umowa została zawarta, a także warunki, sposób zmiany oraz rozwiązania umowy. W ramach projektu finansowany jest koszt wynagrodzenia niani do wysokości 800 zł na dziecko miesięcznie. W ramach projektu możliwe jest pokrycie kosztów składek na ubezpieczenia społeczne niani sprawującej opiekę nad dzieckiem, które opłaca rodzic zgodnie z umową o świadczenie usług oraz zgodnie z Ustawą o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3. Dopuszcza się możliwość finansowania w ramach projektu składki na ubezpieczenie chorobowe niani, o ile rodzice zobowiązali się do opłacania tej składki (w ramach wyżej określonego limitu). Koszty składek na ubezpieczenia społeczne pokrywane w stosownych przypadkach przez ZUS zgodnie z Ustawą o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3 od podstawy stanowiącej kwotę nie wyższą niż wysokość minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego zgodnie z przepisami o minimalnym wynagrodzeniu za pracę nie są objęte dofinansowaniem w ramach projektu. W ramach projektu można sfinansować wyłącznie te składki na ubezpieczenie społeczne, które są opłacane przez rodzica. Koszty składek na ubezpieczenia społeczne pokrywane przez Zakład Ubezpieczeń Społecznych zgodnie z Ustawą o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3 nie są objęte dofinansowaniem w ramach projektu.

REFUNDACJA Podstawową formą wypłat będzie refundacja, dokonywana w maksymalnie comiesięcznych transzach, na rachunek bankowy Uczestnika, po złożeniu przez niego Wniosku o refundację kosztów bieżącej opieki nad dziećmi do lat 3 (zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik 9 do Regulaminu) wraz z: zaświadczeniem potwierdzającym wysokość kosztów wydane przez organizatora opieki; oświadczeniem, że koszt usługi opieki nad dzieckiem do lat 3, który ma zostać pokryty w Projekcie, nie stanowi kosztów finansowanych w ramach innych projektów współfinansowanych ze środków publicznych (realizowanych w tym samym okresie); dowodami potwierdzającymi poniesione w 100% wydatki, tj. rachunek lub fakturę (od instytucji lub niani), dowodem zapłaty (pokwitowanie, kopię przelewu, adnotację “zapłacono gotówką”, itp.); oświadczeniem o podjęciu zatrudnienia lub o realizacji działań, których celem jest powrót na rynek pracy (w przypadku osób, które w dniu przystąpienia do projektu pozostawały bez pracy).

Urząd Miasta Golubia – Dobrzynia Koordynator: Marta Jaworska BIURO PROJEKTU Urząd Miasta Golubia – Dobrzynia ul. Plac 1000 – lecia 25 87 – 400 Golub – Dobrzyń Pokój na 15, I pietro Koordynator: Marta Jaworska e – mail: mjaworska@golub-dobrzyn.pl tel. 56 683 54 10 – 13, wew. 50