TRANSPORT PUBLICZNY - WARSZAWA+ czy 1 STREFA

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Rozwój infrastruktury sportowej w Gminie Wyszków Analiza wariantowa.
Advertisements

Zintegrowane Inwestycje Terytorialne. ( ZIT ). Dofinansowanie :ZIT 11,4 mln euro WRPO 8,0 mln euro Beneficjenci :- Uniwersytet im. A. Mickiewicza, - Politechnika.
PRIORYTETOWA ODPRAWA AUTOKARÓW eBOOKING BUS
Budżet Miasta Gdańska na rok Wskaźniki przyjęte w projektowaniu budżetu na rok Realne tempo wzrostu PKB – 3,8% Średnioroczna dynamika cen.
Transportowy model symulacyjny miasta Gdańska
1 Zintegrowany system elektronicznej karty miejskiej do pobierania opłat za przejazdy komunikacją miejską System dynamicznej informacji pasażerskiej w.
„e-Gdańsk – europejska metropolia on-line” Projekt Współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.
OPERATORZY LOGISTYCZNI 3 PL I 4PL NA TLE RYNKU TSL Prof. zw.dr hab. Włodzimierz Rydzkowski Uniwersytet Gdańsk, Katedra Polityki Transportowej.
2 * dane z Głównego Urzędu Statystycznego - stan na 31.XII.2009 Drogi krajowe o długości:Drogi wojewódzkie o długości: Drogi powiatowe o twardej nawierzchni.
Urząd Transportu Kolejowego, Al. Jerozolimskie 134, Warszawa, Polityka regulacyjna państwa w zakresie dostępu do infrastruktury na.
SSPW woj. Warmińsko-Mazurskiego Parametry infrastruktury: ponad 2273 km szkieletowej i dystrybucyjnej sieci światłowodowej oraz 226 węzłów.
Organizacja miejskiego transportu zbiorowego na przykładzie Komunikacyjnego Związku Komunalnego Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego Przewodniczący Zarządu.
Projekt budowy sieci automatycznych toalet publicznych na terenie miasta Poznania. Projekt modernizacji toalet miejskich na terenie miasta Poznania.
Bariery w rozwoju edukacyjnym ucznia Wicemarszałek Województwa Małopolskiego Leszek Zegzda Kraków, 13 czerwca 2008 r.
INNOWACJE I PATENTY Innowacje i nowe technologie - przykład - Gepardy Biznesu Spotkania lokalne organizowane są w ramach projektu systemowego Urzędu Marszałkowskiego.
Dworzec Łódź – Fabryczna dziś Węzeł Multimodalny Łódź – Fabryczna - po przebudowie Koncepcja funkcjonalno – przestrzenna Opracowanie: SYSTRA/AREP/BBF.
DOZAMEL Sp. z o.o. – Zarządca WPP Spotkanie Rady Parku Rozwój i integracja infrastruktury WPP etap I oraz dalsze zamierzenia Zarządcy WPP.
Projekty PPP w Poznaniu Koncesja na roboty budowlane Ustawa o koncesji na roboty budowlane lub usługi Większość ryzyk po stronie partnera prywatnego.
Raport Electus S.A. Zapotrzebowanie szpitali publicznych na środki finansowe w odniesieniu do zadłużenia sektora ochrony zdrowia Rzeszów, 16 luty 2012.
Raport Electus S.A. Zapotrzebowanie szpitali publicznych na środki finansowe w odniesieniu do zadłużenia sektora ochrony zdrowia Olsztyn, r.
Tanie pożyczki na założenie lub rozwój firmy r Nowy Dwór Mazowiecki.
m.st. Warszawa | Warszawska Polityka Mobilności
BUSINESS LEX POZNAŃ, Ul. Chwaliszewo 60/62 Tel Fax
Prezentacja projektu. Usytuowanie inwestycji: Lokalizacja inwestycji: Przebieg trasy: Rejon nad ulicą Libelta – Rondo Kaponiera – Dworzec Zachodni -
Rozbudowa Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej przez Samorząd Województwa Małopolskiego 30 czerwca 2016r. Jacek Krupa Marszałek Województwa Małopolskiego.
„Poprawa bezpieczeństwa na Centralnej Magistrali Kolejowej poprzez likwidację przejazdów w poziomie szyn w km 127 i 147 oraz budowę skrzyżowań dwupoziomowych”
Ogólne zasady ruchu drogowego – ruch pojazdów na autostradzie i drodze ekspresowej, strefie zamieszkania oraz na drogach wewnętrznych.
Regionalne Inwestycje Terytorialne w perspektywie finansowej dla subregionu ostrołęckiego Adam Struzik Marszałek Województwa Mazowieckiego Ostrołęka,
1 Funkcjonowanie komunikacji aglomeracyjnej na terenie Gminy Zabierzów.
Zespół telematyczny ERA Warszawa, r.
Politechnika Krakowska
Organizacja transportu na terenie gmin podwarszawskich
Lokalny Program Rewitalizacji Gminy Sanok na lata
DIALOG TECHNICZNY – KW-P-11/ Poznań, r.
Poznań – Warszawa: sprawna komunikacja podczas modernizacji
Świętokrzyscy hotelarze dla rynku pracy
Projekt edukacyjny „Finanse rodziny”
WRPO na lata , 3 Oś priorytetowa: Energia,
kapitałem intelektualnym w Warszawskim Uniwersytecie Medycznym
Koncepcja programowo-przestrzenna budowy ulicy Kościelna Droga
Nazwa firmy Plan biznesowy.
INWESTUJEMY W KOMFORT I BEZPIECZEŃSTWO NA LATA
Organizacja transportu publicznego w mieście turystycznym na przykładzie miasta Funchal ZTM Warszawa Grudzień 2017.
Konferencja „Stacje Kontroli Pojazdów – 2005” Zakopane, kwietnia 2005 Polityka Transportowa Polski w Unii Europejskiej Horyzont czasowy.
Bezpłatne bilety dla dzieci w Toruniu?
Bezpłatne bilety dla dzieci w Toruniu?
Czy docierasz do wszystkich potencjalnych pasażerów?
OLSZTYNA ŚRÓDMIEŚCIE OLSZTYNA ŚRÓDMIEŚCIA KOMUNIKACJA
KONWENT MARSZAŁKÓW WOJEWÓDZTW RP MAZOWSZE 2018
Transportowy alarm dla Mazowsza
Informacja o stanie realizacji wybranych zadań oświatowych w Gminie Janowiec Kościelny w roku szkolnym 2016/2017.
LINIE TRAMWAJOWE I AUTOBUSOWE
Prezentacja planu biznesowego
Propozycja kryteriów wyboru projektów w trybie konkursowym
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Kolej lepiej połączy Pomorze
KOMUNIKACJA ZBIOROWA Przebudowa ulicy Hubskiej
Rządowy Program na rzecz Rozwoju oraz Konkurencyjności Regionów
Lekcja 5 Temat: Zasady pierwszeństwa przejazdu na skrzyżowaniach
FUNDUSZ DRÓG SAMORZĄDOWYCH
Wydział Oświaty Starostwa Powiatowego
Prezentacja przygotowana na zajęcia z dziećmi w ramach
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Zakład Linii Kolejowych w Nowym Sączu
Metro w Walencji.
BUDŻETOWANIE PROJEKTÓW I ZARZĄDZANIE PROJEKTAMI METODĄ EARNED VALUE
Linie autobusowe obsługiwane przez ZTM‏
Gospodarowanie odpadami
KOMUNIKACJI MIEJSKIEJ
Istnieje wiele źródeł informacji o rynku nieruchomości
Podstawowe informacje o programie WiFi4EU
Zapis prezentacji:

TRANSPORT PUBLICZNY - WARSZAWA+ czy 1 STREFA GMINA IZABELIN Otwarte posiedzenie Komisji Gospodarczo-Finansowej 24 kwietnia 2018r. godz.19.00 CKI

Dostępność autobusu w gminie – 10 minut

Zrównoważony transport – wymóg współczesności Ruch pieszy Ruch rowerowy Transport publiczny Transport indywidualny Infrastruktura transportowa - parkingi, drogi, chodniki, przystanki Nowe technologie Organizacja ruchu Organizacja i zarządzanie transportem oraz dystrybucją towarów

Transport w Izabelinie Liczba zameldowanych mieszkańców – 9 975 (31.03.2018r.) Liczba rowerów – ok. 8 000 szt., Liczba motocykli i skuterów – 590 szt. Liczba samochodów osobowych – 5 349 szt. (+ 20%?) Liczba samochodów ciężarowych, autobusów i innych pojazdów – 1 203 szt. Liczba wyznaczonych miejsc parkingowych – ok. 200 szt. Liczba kilometrów dróg : z nawierzchnią bitumiczną – 30 km utwardzonych – 22 km gruntowych – 18 km leśnych (pod zarządem KPN) - 66 km

Główne problemy transportu w gminie Szybko rosnąca liczba samochodów osobowych (w tym służbowych) Rosnący ruch turystyczny (samochody i rowery) Zbyt mała przepustowość skrzyżowania w Mościskach i ul. Arkuszowej Brak alternatywnego wyjazdu z gminy celem dojazdu do Metra Młociny Wydłużony czas dojazdu do Metra Młociny – zator na skrzyżowaniu i za nim Wnioski mieszkańców o zwiększenie częstotliwości kursowania linii autobusowych 708/N-58 i L-ek i brak autobusów do obsługi Wydłużona trasa linii 708 przez Hornówek i Sieraków Wysokie ceny biletów ZTM dla II strefy

Zatory na skrzyżowaniu w Mościskach - główny problem dla transportu z/do Warszawy Wydłużony czas przejazdu Izabelin - Metro Młociny i inne destynacje Zniechęcanie do skrętu w lewo i wyboru trasy przez Wóycickiego i Pułkową Zwiększone zużycie paliwa i koszty przejazdu autobusów i samochodów Uciążliwość dla mieszkańców Mościsk Zwiększone zanieczyszczenie powietrze Wydłużony czas przejazdu zwiększa zapotrzebowanie na liczbę autobusów obsługujących linię 708 i zmniejsza zainteresowanie wśród Mieszkańców Większe zapotrzebowanie na miejsca parkingowe dla samochodów osobowych w rejonie Metra Młociny i zatory na ul. Arkuszowej

Skrzyżowanie w Mościskach - szczyt poranny

Skrzyżowanie w Mościskach – między szczytami

Skrzyżowanie w Mościskach – szczyt popołudniowy

Proponowane rozwiązania Rondo turbinowe Poczwórny lewoskręt Podwójny lewoskręt

Koncepcja skrzyżowania – rondo turbinowe

Koncepcja skrzyżowania – poczwórny lewoskręt

Skrzyżowanie w Mościskach Uzgodnienie z UM Warszawy, ZDM i MZDW ostatecznej koncepcji rozwiązania drogowego dla skrzyżowania Estrady z Arkuszową powinno nastąpić do końca II kwartału 2018r.

Transport publiczny w Gminie Izabelin 2017r. Linia 708, 250(701) i N58: - przejechanych łącznie: 505 120,13 wzkm - koszt dla gminy: 1 375 848,00 zł - dobowa liczba pasażerów linii 708: 3 500 osób - liczba biletów długookresowych: 7 117 sztuk Linie lokalne L18 i L7: - przejechanych łącznie: 124 270,00 wzkm - koszt dla gminy: 260 920,49 zł

Struktura i liczba pasażerów linii 708

Program Warszawa+ Mieszkańcy gminy Izabelin posiadający Kartę Mieszkańca będą mogli skorzystać z obniżonej ceny zakupu biletów długookresowych 30- i 90-dniowych. Różnicę pomiędzy ceną zakupu biletu przez Mieszkańca, a faktyczną jego ceną dla danej strefy (1+2 lub 2) będzie pokrywała gmina właściwa dla miejsca zamieszkania. Bilet będzie uprawniał do przejazdu po wszystkich gminach 1 i 2 strefy niezależnie od tego czy przystąpiły do programu Warszawa+ czy też nie. Ceny biletów jednorazowych, czasowych i krótkookresowych pozostają bez zmian. Cena biletów 30-dniowych dla uczniów korzystających z autobusu na terenie gminy w programie Warszawa+ wyniesie 36 zł podczas gdy w 1 strefie jest to 55zł. Dla dorosłych bilet 30-dniowy na 2 strefę będzie kosztował 72 zł wobec 110 zł w 1 strefie. Bilety w ofercie Warszawa+ do nabycia tylko w POP ZTM i dodatkowym punkcie w UGI.

Proponowane ceny biletów i dopłaty Warszawa+

1 strefa biletowa Przejazdy w gminach objętych 1 strefą biletową ZTM na podstawie wszystkich biletów właściwych dla 1 strefy Nie jest konieczne posiadanie Karty mieszkańca gminy Izabelin Przejazdy na terenie gmin znajdujących się w 2 strefie, w tym gmin realizujących program Warszawa+, będą odbywać się na podstawie obecnie obowiązujących biletów dla stref 1+2 czy 2 (bez żadnych ulg) Cena biletów dla uczniów korzystających z autobusu na terenie gminy w 2 strefie będzie ceną dla 1 strefy (czyli 55zł) podczas gdy w programie Warszawa+ Próg 3 wyniesie 36 zł (normalny – 72 zł wobec 110zł). Rozważana jest opcja bezpłatnego dojazdu dla uczniów szkoły podstawowej. Bilety długookresowe dla 1 strefy do nabycia w POP ZTM, automatach biletowych, w Urzędach Pocztowych, punktach sieci strefa i ASEC

Główny problem – decyzje sąsiednich gmin Łomianki wybrały 1 strefę Stare Babice ? Ożarów Mazowiecki ? Leszno ?

Warszawa+ a 1 Strefa ZTM L.P. Warszawa+ 1 Strefa 1 Termin wdrożenia programu Warszawa+ 1 września 2018r. Termin wejścia gminy Izabelin w 1 Strefę ? 2 Koszt gminy z tytułu dopłat 454 125 Zwiększenie aktualnego poziomu opłat o 50% 687 924 3 Dodatkowy koszt dopłat rzędu max 25% 113 531   4 Koszt z tytułu wzrostu częstotliwości o 10% od 2020r. 141 800 Koszt z tytułu wzrostu częstotliwości o 10% od 2020r 206 377 5 Koszt 1 stanowiska ZTM w UGI przez 1 miesiąc 6 000 6 Koszt 1/8 etatu - raporty i sprawozdania oraz wymiana Kart Izabelińczyka 7 500 Razem Koszt Gminy 722 956 894 301

Warszawa + a 1 strefa – koszty/zyski pasażerów L.P. Warszawa+ 1 Strefa 7 Dodatkowe koszty mieszkańców w Warszawa+ względem 1 strefy :   Dodatkowe korzyści mieszkańców w 1 Strefie biletowej względem programu Warszawa+ : 7a) a) różnica w cenie zakupu biletów długookresowych w Warszawa+ po dopłacie względem cen dla biletów długookresowych w 1 strefie 110 610 a) różnica w cenie zakupu biletów długookresowych dla 1 strefy a ceną tych biletów w Warszawa+ po dopłacie -110 610 7b) b) róznica w cenach biletów 1-razowych, czasowych i krótkookresowych (1/16 wartości sprzedaży biletów długookresowych stanowiących circa 80% przychodów ze sprzedaży biletów, czyli 5% przychodów ze sprzedaży wszystkich biletów) 93 248 b) różnica w cenach biletów 1-razowych, czasowych i krótkookresowych (1/16 wartości sprzedaży biletów długookresowych stanowiących circa 80% przychodów ze sprzedaży biletów, czyli 5% przychodów ze sprzedaży wszystkich biletów) -93 248 Dodatkowy koszt pasażera względem 1 strefy 203 858 Dodatkowa korzyść pasażera w 1 Strefie względem Programu Warszawa+ -203 858

Opcje biletowe a budżet rodziny 2+2

Porównanie końcowe

Która opcja jest najlepsza? CZAS NA DECYZJĘ!