Google AdWords dr inż. Grzegorz Chodak.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Szkolenie Milena Kuder. Zakładanie konta Google ćwiczenie.
Advertisements

Google AdWords.
Struktura kanałów marketingowych. Definicje kanału dystrybucji Podejście podmiotowe Podejście funkcjonalne zbiór wzajemnie zależnych od siebie organizacji.
Światowy Dzień Zdrowia 2016 Pokonaj cukrzycę. Światowy Dzień Zdrowia 7 kwietnia 2016.
Modele biznesowe. Podręcznik Model biznesowy to w pewnym sensie szkic strategii, która ma zostać wdrożona w ramach struktur, procesów i systemów organizacji.
Projekt realizowany przy udziale środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Inicjatywy Wspólnotowej EQUAL.
Tworzenie odwołania zewnętrznego (łącza) do zakresu komórek w innym skoroszycie Możliwości efektywnego stosowania odwołań zewnętrznych Odwołania zewnętrzne.
„e-Gdańsk – europejska metropolia on-line” Projekt Współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.
Teoria gry organizacyjnej Każdy człowiek wciąż jest uczestnikiem wielu różnych gier. Teoria gier zajmuje się wyborami podejmowanymi przez ludzi w warunkach.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Benchmarking – narzędzie efektywnej kontroli zarządczej.
Sprawozdawczość. Podstawowe terminy Okres sprawozdawczy  3 kolejne miesiące, licząc od daty zawarcia umowy o dofinansowanie projektu Rodzaje raportów.
„Program dofinansowania zakupu i montażu odnawialnych źródeł energii ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Opolu”
OPERATORZY LOGISTYCZNI 3 PL I 4PL NA TLE RYNKU TSL Prof. zw.dr hab. Włodzimierz Rydzkowski Uniwersytet Gdańsk, Katedra Polityki Transportowej.
Wyszukiwanie informacji w Internecie. Czym jest wyszukiwarka? INTERNET ZASOBY ZAINDEKSOWANE PRZEZ WYSZUKIWARKI Wyszukiwarka to mechanizm, który za pomocą.
2015/2016.  określenie poziomu i rodzaju aktywności dzieci  pozyskanie informacji potrzebnych do pracy nad zwiększeniem aktywności dzieci podczas zajęć.
Mikroekonomia dr hab. Maciej Jasiński, prof. WSB Wicekanclerz, pokój 134A Semestr zimowy: 15 godzin wykładu Semestr letni: 15.
Literary Reference Center Przewodnik
Motywy i bariery ekspansji zagranicznej polskich przedsiębiorstw Rafał Tuziak, Instytut Rynków i Konkurencji SGH.
EWALUACJA JAKO ISTOTNY ELEMENT PROJEKTÓW SYSTEMOWYCH Sonia Rzeczkowska.
Solphy GlassNexus System Elektronicznej Wymiany Danych Dla Producentów Szyb Zespolonych.
Wyniki badania - Infolinia jako kanał komunikacji z klientem Aby zobaczyć prezentację badania należy wybrać przycisk F5. Poruszanie się pomiędzy.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Specjalność INFORMATYKA INTERNETOWA w ramach projektu.
Najnowsze technologie – Profesjonalni wykonawcy. Geneza Stowarzyszenie powstało 9 kwietnia 2011 roku w miejscowości Rochna, położonej w centralnej Polsce,
Innowacje i konkurencyjność łańcuchów dostaw we współczesnej gospodarce Dr hab. Grażyna Śmigielska, Prof. UEK.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Wyniki kontroli internetowych dostawców audiowizualnych usług na żądanie 1.
Porównywarki cen leków w Polsce i na świecie. Porównywarki w Polsce.
Zarządzanie systemami dystrybucji
Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania w Bielsku-Białej Wydział Informatyki Kierunek: Informatyka Specjalność: Systemy Informatyczne PRACA DYPLOMOWA INŻYNIERSKA.
Dokumenty potrzebne do złożenia wniosku o dofinansowanie projektu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata
FUNDUSZ AZYLU, MIGRACJI I INTEGRACJI B ŁĘDY NAJCZĘŚCIEJ POPEŁNIANE WE WNIOSKACH Centrum Obsługi Projektów Europejskich MSW ul. Rakowiecka 2a, Warszawa.
CAPS LOCK - CERTYFIKOWANE SZKOLENIA JĘZYKOWE I KOMPUTEROWE
Raport Electus S.A. Zapotrzebowanie szpitali publicznych na środki finansowe w odniesieniu do zadłużenia sektora ochrony zdrowia Olsztyn, r.
Optymalna wielkość produkcji przedsiębiorstwa działającego w doskonałej konkurencji (analiza krótkookresowa) Przypomnijmy założenia modelu doskonałej.
Marek Kozłowski Ekosystem PBN. Wprowadzenie Polska Bibliografia Naukowa to portal Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego gromadzący informacje dotyczące.
ROLA POT W TWORZENIU ZINTEGROWANEGO SYSTEMU BADAŃ KONSUMENTÓW USŁUG TURYSTYCZNYCH TERESA BUCZAK.
Biznes Wielkopolska to magazyn, który ukazuje się od 2003 roku. Magazyn powstał jako element promocji firm wyróżnionych certyfikatem „Najwyższa Jakość”
PROJEKT KOŃCOWY. 1.Marka – Jaka jest historia marki? 2.Produkt – jakie są najistotniejsze cechy produktu? Czym różni się od innych produktów? Jakie są.
Co to jest OPTUS ? Najkrócej mówiąc jest to stworzony przez Toruńskie Zakłady Materiałów Opatrunkowych system opieki zwrotnej oparty na pomyśle Banku.
Jak tworzymy katalog alfabetyczny? Oprac.Regina Lewańska.
Marketing w Internecie. Marketing internetowy to: ● Forma marketingu, używająca jako medium Internetu i strony WWW (World Wide Web). Służy do przesłania.
Zarządzanie przez Internet. Klasyczne funkcje zarządza to: planowanie, organizowanie, decydowanie, motywowanie i kontrolowanie. Dzięki rozwojowi techniki.
PLAN MARKETINGOWY Imię i nazwisko. Podsumowanie sytuacji rynkowej  Sytuacja rynkowa: przeszła, bieżąca i przyszła  Uwzględnij udział w rynku, wiodące.
Podstawy teorii przedsiębiorstwa
P-CART.
Kluczowe elementy skutecznej strategii analizy danych internetowych
Podstawy teorii przedsiębiorstwa
T.15 Wybór narzędzi dla reengineeringu (szczegóły).
Struktura kanałów marketingowych
Nazwa firmy Plan biznesowy.
Sprzedaż produktu lub usługi
Quick Tips Tutorial Jak uzyskać dostęp do raportów EBSCOhost i EBSCO Discovery Service w EBSCOadmin support.ebsco.com.
Optymalizacja programów Open-Source
Przewodnik Udoskonalanie listy wyników w wyszukiwarce naukowej
Wstęp do Informatyki - Wykład 8
Podstawy teorii przedsiębiorstwa
Przychody i koszty działalności
PROGRAMY DO KONTROLI RODZICIELSKIEJ
Git - system kontroli wersji
[Nazwa produktu] Plan marketingowy
Certyfikaty branżowe Odbiorcy docelowi:
Próg rentowności K. Bondarowska.
Programy do zarządzania kancelarią prawną
Jak korzystać z usługi Video s i Raportu Kontaktów
PO CO FIRMIE SPRATEGIA SPRZEDAŻY?
Prezentacja planu biznesowego
Plan projektu biznesowego
NASZE ATUTY.
Nasza działalność KLAVO to firma zajmująca się dostarczaniem usług dla instytucji kultury. Chcemy, aby zwiększały one jakość obsługi zwiedzających. Celem.
MONITORING PRASY TAI – krok po kroku….
Zapis prezentacji:

Google AdWords dr inż. Grzegorz Chodak

Plan wykładu Czym jest AdWords Struktura konta Podstawowe pojęcia Na co należy zwrócić uwagę Narzędzia Google AdWords Zasada działania i koszty Wady i zalety Google Merchant Ciekawostki Rodzaje przeładunku: - pionowy (lift-on-lift-off = lo-lo) – przeładunek przy pomocy dźwignicy - poziomy (roll-on-roll-off = ro-ro) – na kołach własnych pojazdu Google AdWords 2 2

Czym jest AdWords? Google AdWords Reklamy są wyświetlane obok lub nad wynikami wyszukiwania Są powiązane z wyszukiwanym hasłem Użytkownik jest zainteresowany danym tematem i… bez trudu trafia na poszukiwaną stronę Google AdWords Google AdWords

Struktura konta Dzienny budżet, określenie zasięgu, inne Wybór słów kluczowych, tworzenie reklam Dzienny budżet, określenie zasięgu, inne Kampania komputronik.pl Grupa reklam aparaty cyfrowe Ads 1 ads2 Grupa reklam monitory ads3 Google AdWords

Podstawowe pojęcia CTR CPC CPM Click Through Rate Kliknięcia/wyświetlenia*100% CPC Cost Per Click Koszt jednego kliknięcia CPM Cost Per Impression Koszt 1 000 wyświetleń Google AdWords

Podstawowe pojęcia cd. Konwersja - następuje wtedy, gdy po kliknięciu reklamy użytkownik wykonuje zdefiniowaną akcję (np. dokonuje zakupu produktu, pozostawia dane kontaktowe i itp. Sieć Partnerska - obejmuje w Polsce tysiące witryn, serwisów informacyjnych i blogów, które współdziałają z Google w zakresie wyświetlania reklam AdWords. Sieć Wyszukiwania – partnerzy Google, na których witrynach w wynikach wyszukiwania pojawiają sie reklamy Google AdWords (np. wynik wyszukiwania Gazeta.pl) Google AdWords

Na co należy zwrócić uwagę Odpowiedni dobór struktury (podział kampanii, grup reklam) pozwala uzyskać większą efektywność struktura Dobór słów kluczowych jest kluczowy Po jakich słowach mogą poszukiwać naszej firmy klienci słowa Tekst reklamy musi zachęcać do kliknięcia… …ale tylko potencjalnych klientów tekst Wykluczenie słów ogranicza koszty Warto śledzić statystyki złe słowa Źródło tanich klientów literówki Google AdWords

Narzędzia Google AdWords Narzędzie propozycji słów kluczowych Edycja wykluczających słów kluczowych kampanii Edytor AdWords Raporty Google AdWords

Zasada działania Google AdWords Użytkownicy Reklamodawcy Google Pokazywane są im reklamy, którymi mogą być zainteresowany. Mają możliwość dotarcia do potencjalnych klientów. Google AdWords Google Zarabia na reklamodawcach, a zadowoleni klienci być może znowu skorzystają z usług Google. Google AdWords Google AdWords 9 9

Aukcja reklam Pozycja reklamy Maks. stawka Ostateczny koszt 1. 4.00 zł 2. 3.00 zł 2.00 zł 3. 2.00 zł 1.00 zł 4. 1.00 zł X Google AdWords Google AdWords

Quality Score – Wynik Jakości Trafność Odpowiedni dobór słów CTR Quality Score Click Through Rate Wskaźnik klikalności Strona docelowa Wysokiej jakości Google AdWords 11 11

CTR Click Through Rate historia współczynnika klikalności (CTR) słowa kluczowego i powiązanej z nim reklamy w Google, historyczny CTR wyświetlanych adresów URL w grupie reklam oraz danej kampanii. Google AdWords 12 12

Trafność Odpowiedni dobór różnych elementów trafność słowa kluczowego w stosunku do reklam w danej grupie reklam, trafność słowa kluczowego i dopasowanej do niego reklamy w stosunku do wyszukiwanego hasła, skuteczność konta w regionie geograficznym, w którym reklama ma być wyświetlana, inne czynniki wpływające na trafność. Google AdWords Google AdWords 13 13

Strona docelowa Wysoka jakość trafność – zgodność zawartości strony ze słowami kluczowymi, oryginalność – niepowtarzalna treść, której nie można znaleźć na innej stronie, przejrzystość – jasne oddanie charakteru i działalności firmy, łatwość nawigacji Co tak naprawdę się liczy wiedzą tylko autorzy algorytmów Google Google AdWords Google AdWords 14 14

Wpływ wyniku jakości na pozycję reklamy . 4.00 zł 3.00 zł 2.00 zł 1.00 zł Maks. stawka x 1 3 6 8 Wynik jakości = Wynik Aukcji Pozycja reklamy 4 X 9 2 12 1 8 3 Google AdWords Google AdWords

AdWords – ważniejsze wady i zalety dociera do zainteresowanej produktem lub usługą grupy odbiorców, umożliwia precyzyjną kontrolę kosztów, jest w większości przypadków tańsza niż inne formy reklamy, niskie koszty stworzenia reklamy i zarządzania kampanią, duża ilość narzędzi wspomagających prowadzenie kampanii. źle prowadzona kampania generuje niepotrzebne koszty, ciągły wzrost konkurencji, wraz ze wzrostem konkurencji wzrastają koszty, problem fałszywych klikaczy, niejawność algorytmów Google częste zmiany.

Google Merchant Center Google Merchant Center jest płatnym katalogiem produktów, który działa podobnie, jak porównywarki cen. integracja sklepu z Google Merchant Center Założenie konta Google Merchant Utworzenie pliku xml z danymi produktów Import pliku do Google Merchant Liczenie zysków  Google AdWords

Wakacje.pl www.tklprogress.pl www.krakvet.pl Ciekawostki – historie sukcesu Wzrost liczby klientów o 20% Wakacje.pl Wzrost sprzedaży o ponad 700%. www.tklprogress.pl 20 krotny wzrost sprzedaży. www.krakvet.pl Google AdWords 18 18

Podsumowanie Jest to narzędzia cały czas rozwijane i ulepszane Google AdWords jest obecnie jedną z najdynamiczniej rozwijających się form reklamy Praca z Google AdWords nie wymaga zaawansowanej wiedzy informatycznej Jest to narzędzia cały czas rozwijane i ulepszane Znaczna część algorytmów jest niejawna Rosnąca konkurencja powoduje wzrost kosztów tej reklamy, więc trzeba się spieszyć

Bibliografia W prezentacji wykorzystano materiały szkoleniowe Google AdWords Wiedzę zaczerpnięto z: Doświadczenia autora prezentacji Pomocy Google AdWords ebooka AdWords autorstwa Mariusza Gąsiewskiego http://pomoc.sstore.pl/sklep-internetowy- 40-google-merchant-center-inf-526.html Google AdWords