Klub Bankowca Warszawa 28 kwiecień 2009

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
1 TREŚĆ UMOWY O PRACĘ : Umowa o pracę określa strony umowy, rodzaj umowy, datę jej zawarcia oraz warunki pracy i płacy, w szczególności: 1) rodzaj pracy,
Advertisements

BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Znaczenie procedur celnych dla sądowej ochrony praw własności przemysłowej w szczególności przed naruszeniem patentów. Dr Ewa Skrzydło-Tefelska Katedra.
Niedozwolone postanowienia umowne we wzorach umów pośrednictwa handlu nieruchomościami ` Zygmunt Rajchemba Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów Delegatura.
Modele biznesowe. Podręcznik Model biznesowy to w pewnym sensie szkic strategii, która ma zostać wdrożona w ramach struktur, procesów i systemów organizacji.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Pomoc publiczna i pomoc de minimis w ramach konkursu RPLU IZ /15 - Programy typu outplacement Oddział Monitoringu i Ewaluacji Departament.
OBYWATELSTWO POLSKIE I UNIJNE 1.Obywatel a państwo – zasady obywatelstwa polskiego 2.Nabycie i utrata obywatelstwa 3.Obywatelstwo Unii Europejskiej. 4.Brak.
Urząd Transportu Kolejowego, Al. Jerozolimskie 134, Warszawa, Polityka regulacyjna państwa w zakresie dostępu do infrastruktury na.
Rozliczanie kosztów działalności pomocniczej
ING BANK Faktoring –Jednostkom organizacyjnym Lasów Państwowych oferujemy faktoring krajowy z przejęciem ryzyka wypłacalności odbiorcy (bez regresu, pełny).
Konsument art. 22¹ kodeksu cywilnego: „Za konsumenta uważa się osobę fizyczną dokonującą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością.
Połączenie towarzystw budownictwa społecznego Opracowano w BNW UMP 2008.
AS-QUAL Szkolenia Doradztwo Audity Usprawnienia zarządzania organizacjami (normy zarzadzania) Grażyna.
Projekt Regulaminu Działania Komitetu Monitorującego Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
Projekt realizowany przy udziale środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Inicjatywy Wspólnotowej EQUAL.
Prawo telekomunikacyjne Ewa Galewska CBKE. Sektor telekomunikacyjny Monopole naturalne Operatorzy zasiedziali Brak równowagi pomiędzy podmiotami Wysokie.
Uwarunkowania prawne telepracy – praktyczne rozwiązania dla pracodawców dr Jacek Męcina.
Umowy o dofinansowanie projektów, umowy partnerskie - na co warto zwrócić szczególną uwagę Grzegorz Gołda PWT PL-SK.
UŻYTKOWANIE WIECZYSTE Literatura: red. E. Gniewek, P. Machnikowski, Zarys prawa cywilnego, Warszawa 2014 red. E Gniewek, Kodeks Cywilny. Komentarz, Wydanie.
Opodatkowanie spółek Podziały Spółek. Podziały spółek Rodzaje podziałów wg KSH Przewidziane są cztery sposoby podziału: 1) podział przez przejęcie, który.
Dokumenty potrzebne do złożenia wniosku o dofinansowanie projektu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata
Studium przypadku Crivina Ogrezeni (położona niedaleko Bukaresztu, Rumunia) Przedsięwzięcie – budowa i eksploatacja zakładu uzdatniania wody Celem projektu.
Tanie pożyczki na założenie lub rozwój firmy r Nowy Dwór Mazowiecki.
Usługa ePodatki (MF) Michał Dobrzyński, Departament Informatyki MRPiPS tel
UŻYTKOWANIE Literatura: red. E. Gniewek, P. Machnikowski, Zarys prawa cywilnego, Warszawa 2014 red. E Gniewek, Kodeks Cywilny. Komentarz, Wydanie 4, Warszawa.
Podstawy prawne planowania przestrzennego w Polsce Wykład I.
Sandra Król Zakład Prawa Handlowego i Gospodarczego Instytut Prawa Cywilnego Klauzule niedozwolone.
Zespół trenerów FAOW – Janina Jaszczur, Inga Kawałek, Ryszard Kamiński, Ryszard Zarudzki Zasady kontroli Wnioskodawców w PPLeader+
Lokata terminowa : jej posiadacz w zamian za wyższe oprocentowanie, zobowiązuje się nie podejmować środków z rachunku lokaty, przez czas określony w umowie.
 Co to jest bank? Co to jest bank?  Lokata Lokata  Super konto GRAFITTI Super konto GRAFITTI  Karta kredytowa Karta kredytowa  Karta bankomatowa.
Ustalenia z misji audytowych przeprowadzonych przez Europejski Trybunał Obrachunkowy w ramach PROW w obszarze zamówień publicznych.
Prawo telekomunikacyjne Ewa Galewska CBKE. Sektor telekomunikacyjny Monopole naturalne Operatorzy zasiedziali Brak równowagi pomiędzy podmiotami Wysokie.
Dr Agata Michalska-Olek Adwokat Poznań. Art [Umowa spedycji]  § 1.Przez umowę spedycji spedytor zobowiązuje się za wynagrodzeniem w zakresie działalności.
ZINTEGROWANE INWESTYCJE TERYTORIALNE AGLOMERACJI WAŁBRZYSKIEJ NAJCZĘŚCIEJ POPEŁNIANE BŁĘDY W PROCEDURZE UDZIELANIA ZAMÓWIEŃ.
KREDYT KONSUMENCKI OCHRONA KONSUMENTA Barbara Denisiuk.
System akredytacji AKSES
Ubezpieczenie wypadkowe
Dz.U Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. - Prawo oświatowe
Wygaśnięcie decyzji art. 162 § 1 kpa
Techniki Informacji i Komunikacji
Przejście zakładu pracy na innego pracodawcę
Podstawy prawne rynku ubezpieczeń w Polsce
Wstęp do nauki o państwie i polityce
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Czynności prawne Mgr Aleksandra Spisz Instytut Prawa Cywilnego Wydział Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego.
Meritum Competence Zasady współpracy Operatora z Serwisem - propozycja procedur, zapisy w umowach na serwis Krzysztof Pietrzak.
Nazwa firmy Plan biznesowy.
Umowa darowizny Mgr Aleksandra Pasek Instytut Prawa Cywilnego Wydział Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego.
Biznesplan – jak LGD może wesprzeć wnioskujących
UMOWA UBEZPIECZENIA II
Umowa ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej – uwagi ogólne
Konflikt interesów.
Prawo ochrony konsumentów
Świetlice szkolne w rzeczywistości prawnej
Przychody i koszty działalności
Zmiany w Umowie i Projekcie
Pojęcie i skład spadku.
Wyrok NSA z dnia 29 listopada 2017 r., II FSK 1633/17
RZECZNIK FUNDUSZY EUROPEJSKICH
Prezentacja planu biznesowego
Ustawa 2.0 – pomoc materialna
Propozycja kryteriów wyboru projektów w trybie konkursowym
Podstawy prawa pracy Zajęcia nr 3.
Nazwa firmy Biznesplan.
Odsetki naliczane za czas postępowania 30 marca 2017
przyjęty przez Zarząd Główny ZNP w dniu 20 grudnia 2016 r.
Nowe podejście do zamówień publicznych
Wyrok WSA w Bydgoszczy z dnia 27 października 2016 r., I SA/Bd 613/16
Nasza działalność KLAVO to firma zajmująca się dostarczaniem usług dla instytucji kultury. Chcemy, aby zwiększały one jakość obsługi zwiedzających. Celem.
Zapis prezentacji:

Klub Bankowca Warszawa 28 kwiecień 2009 REKOMENDACJA   Dobrych Praktyk na Polskim Rynku Bancassurance w zakresie ubezpieczeń ochronnych powiązanych z produktami bankowymi Klub Bankowca Warszawa 28 kwiecień 2009

Czym jest Bancassurance? Działalność grup bankowo-ubezpieczeniowych połączonych instytucjonalne w celu oferowania produktów bankowych i ubezpieczeniowych. Oferowanie Klientom Banków ochrony ubezpieczeniowej na podstawie zawartych między Bankami a Ubezpieczycielami umów ubezpieczenia grupowego na rachunek Klientów Banków. Nieokreślona co do formy, każda współpraca banku z towarzystwem ubezpieczeniowym (dopuszczalna w Polsce definicja uproszczona).

Rekomendacja Dobre Praktyki Bancassurance w Polsce Grupa robocza 3

Rekomendacja Dobre Praktyki Bancassurance w Polsce Prace nad Rekomendacją rozpoczęły się po opublikowaniu raportu Rzecznika Ubezpieczonych na temat podstawowych problemów polskiego rynku bancassurance (grudzień 2007 roku). Raport przedstawiał zastrzeżenia do pewnych praktyk rynkowych. Potrzebę powstania Rekomendacji wyrażały również: Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, Ministerstwo Finansów, Komisja Nadzoru Finansowego, a także Kancelaria Prezesa Rady Ministrów. Komitet ds. Kredytu Konsumenckiego ZBP postanowił wypracować standardy dobrych praktyk bancassurance. Powołana w tym celu grupa robocza rozpoczęła prace w marcu 2008 r.

Rekomendacja Dobre Praktyki Bancassurance Projekt Rekomendacji Dobre Praktyki Bancassurance został jednogłośnie przyjęty przez Komitet ds. Kredytu Konsumenckiego przy Związku Banków na posiedzeniu plenarnym 25 lutego br. Celem Rekomendacji jest określenie dobrych praktyk w relacji Bank – Klient na polskim rynku bancassurance. Przedmiotem Rekomendacji jest działalność banków w zakresie oferowania produktów ubezpieczeniowych, które powiązane są bezpośrednio z produktami bankowymi.

Cele Rekomendacji Dobre Praktyki Bancassurance Postępowanie Banków zgodne z Dobrymi Praktykami ma chronić ekonomiczne i prawne interesy ich Klientów poprzez: zapewnienie prawidłowości i przejrzystości dokumentacji oraz procesu przyjmowania oświadczeń woli dotyczących objęcia ochroną zapewnienie stosownych kompetencji Personelu i odpowiednich standardów obsługi Klienta. Przestrzeganie Dobrych Praktyk ma również przeciwdziałać stosowaniu nieuczciwych praktyk rynkowych oraz zagwarantować należytą staranność działań Personelu.

Dobre Praktyki Bancassurance - zakres Informacje dotyczące ochrony Przejrzystość dokumentacji Obsługa Klientów objętych ochroną Zwrot kosztów z tytułu niewykorzystanej ochrony i zgłaszanie roszczeń Kompetencje personelu Systemy kontroli i monitoringu

Informacje dotyczące ochrony Ochrona ubezpieczeniowa to ponoszenie przez Ubezpieczyciela ryzyka zapłaty określonej sumy pieniężnej w razie zdarzenia ubezpieczeniowego. Ochrona ubezpieczeniowa świadczona jest Klientom Banków na podstawie umowy ubezpieczenia grupowego zawartej pomiędzy Bankiem jako Ubezpieczającym a Ubezpieczycielem. Z Dokumentacji oraz Materiałów informacyjnych jasno wynika, czy objęcie ochroną jest wymagane przez Bank.

Informacje dotyczące ochrony c.d. Jeżeli dostępne są różne opcje (warianty) Ochrony, Dokumentacja zawiera informacje o tym, jaka opcja została przez Klienta wybrana i jaki jest właściwy dla niej zakres Ochrony. Dokumentacja zawiera informacje o kosztach Ochrony ponoszonych przez Klienta oraz: o tym, czy koszty te będą przez Klienta ponoszone jednorazowo, czy okresowo (w tym o terminie dokonywania opłat) o sposobie pokrywania tych kosztów przez Klienta.

Przejrzystość dokumentacji Dokumentacja jest sporządzona w formacie umożliwiającym zapoznanie się Klientów z jej treścią i napisana jest w sposób dla nich zrozumiały. Postanowienia sformułowane niejednoznacznie interpretuje się na korzyść Klientów. W przypadku, gdy przystąpienie do ubezpieczenia wiąże się z opłatami dla Klienta, w celu umożliwienia Klientowi podjęcia świadomej decyzji dotyczącej Ochrony stosuje się Dokumentację, która zawiera oświadczenie woli Klienta o objęciu go Ochroną.

Przejrzystość dokumentacji c.d. Informacje dotyczące Ochrony zawarte w materiałach innych niż Warunki Ubezpieczenia zawierają odwołanie do Warunków Ubezpieczenia, które również każdorazowo powinny być udostępniane Klientowi, w dotyczącym go zakresie. Dokumentacja oraz wszelka inna korespondencja jest dostarczana Klientowi w sposób analogiczny do sposobu wybranego przez niego w stosunku do pozostałej dokumentacji bankowej dotyczącej Produktu bankowego lub w inny sposób, uzgodniony z Klientem.

Obsługa Klientów objętych ochroną Udzielanie odpowiedzi na zapytania i reklamacje, obsługa rezygnacji, informowanie o zgłaszaniu roszczeń oraz inne kontakty z Klientami - bez względu na formę komunikacji - wykonywane są terminowo oraz zawierają rzetelne, kompletne i zrozumiałe dla Klienta informacje. Bank przypomina Klientowi o wszelkich znanych mu uprawnieniach przysługujących Klientowi z tytułu ochrony ubezpieczeniowej, również w sytuacji, gdy Klient nie powołuje się na nie z własnej inicjatywy Bank dokłada należytej staranności, aby Klient w pełni skorzystał z uprawnień wynikających z objęcia Ochroną ubezpieczeniową.

Obsługa Klientów objętych ochroną c.d. Bank zapewni Klientowi w każdym przypadku prawo do rezygnacji z Ochrony. Bank informuje Klienta o wszystkich możliwych konsekwencjach rezygnacji z ubezpieczenia. W związku z rezygnacją z Ochrony Klient nie ponosi na rzecz Banku żadnych opłat manipulacyjnych.

Zwrot kosztów z tytułu niewykorzystanej ochrony i zgłaszanie roszczeń W przypadku zakończenia Ochrony przed upływem okresu ubezpieczenia, Bank odpowiada wobec Klienta za zwrot kosztów za niewykorzystany okres Ochrony. W przypadku opłat wnoszonych miesięcznie, każdorazowo rezygnacja Klienta z Ochrony wywiera skutek dopiero na koniec miesiąca Ochrony, za który została uiszczona opłata. Bank zapewnia Klientom informacje o możliwości i sposobie zgłaszania roszczeń do Ubezpieczyciela z tytułu Ochrony, w każdym czasie jej trwania. Bank zapewnia osobom zgłaszającym roszczenia z tytułu Ochrony ubezpieczeniowej wsparcie w relacjach z Ubezpieczycielem.

Kompetencje personelu W celu zapewnienia Personelowi kompetencji niezbędnych do wykonywania obowiązków zgodnie z niniejszymi Dobrymi Praktykami, rekomenduje się, aby Banki we współpracy z Ubezpieczycielami opracowywały i realizowały szkolenia w zakresie Warunków Ubezpieczenia. Banki powinny zwrócić uwagę, aby zakres merytoryczny i częstotliwość działań szkoleniowych były odpowiednie do skali i zakresu obejmowania Klientów Ochroną ubezpieczeniową.

Systemy kontroli i monitoringu Banki opracują i wdrożą procesy monitoringu praktyk w zakresie obejmowania ochroną oraz prowadzenia obsługi. Proces monitorowania umożliwia wykrywanie i identyfikację nieprawidłowości w punktach sprzedaży lub jednostkach organizacyjnych, w których nieprawidłowości te występują. Proces monitorowania przez Banki praktyk w zakresie obsługi umożliwia również wykrywanie nieprawidłowości związanych z obsługą zapytań i reklamacji w Banku oraz roszczeń u Ubezpieczyciela.

Dziękujemy za uwagę