Ocenianie z zastosowaniem wagi oceny

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Modelowa wioska – uczenie się od innych poprzez słuchanie i obserwację
Advertisements

Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu Wszelkie treści i zasoby edukacyjne publikowane na łamach Portalu
Ocenianie i jego wpływ na efekty kształcenia
Praca domowa w procesie dydaktycznym
Materiały do zajęć z przedmiotu: Narzędzia i języki programowania Programowanie w języku PASCAL Część 7: Procedury i funkcje © Jan Kaczmarek.
Pisemne dodawanie i odejmowanie liczb naturalnych
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Dane informacyjne: Gimnazjum im. Marii Skłodowskiej-Curie
Przedmiotowy System Oceniania z matematyki dla klas IV, V i VI
PRZEDMIOT EWALUACJI SZCZEGÓŁOWE WARUNKI I SPOSOBY OCENIANIA WEWNĄTRZSZKOLNEGO Opracowanie: mgr M. Kwartnik (koordynator), mgr B. Buzdygan, mgr.
Dr Anna Kwiatkowska Instytut Informatyki
Aneks do WSO W roku szkolnym 2013/2014 na lekcjach chemii uczniowie będą oceniani w oparciu o system średniej ważonej.
Działania na ułamkach zwykłych
Temat: Organizacja pracy na lekcjach muzyki.
Ułamki zwykłe i liczby mieszane.
Opracowała: Joanna Wasiak
POJĘCIE ALGORYTMU Pojęcie algorytmu Etapy rozwiązywania zadań
PUNKTOWY SYSTEM. Istota tego systemu polega, na tym ze każdy uczeń otrzymuje na wstępie 200 punktów, które może odpowiednio powiększyć lub utracić. Jasno.
Prezentacja funkcjonalności dziennika e-klasa
Wyrażenia algebraiczne
iDziennik – prezentacja dla rodziców
ŚREDNIA WAŻONA ŚREDNIA WAŻONA
Marek Białoń Witold Naglik
EWALUACJA WEWNĘTRZNA II
Prezentacja funkcjonalności dziennika e-klasa
Ocena opisowa Ocenić ucznia, to dać jak najpełniejszą informację
OCENA KSZTAŁTUJĄCA ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 94.
Regulamin szkolnego konkursu „Super klasa”
Wewnątrzszkolny system oceniania
Ułamki Zwykłe Czyli ułamkowe ABC Opr. Natalia Rusin 6b.
1 PREZENTACJA FUNKCJONALNOŚCI DZIENNIKA UCZNIA Moduł Dyrektora ZAPRASZAMY ZAPRASZAMY O&S Computer-Soft ul. Żwirki i Wigury 8-12, Wałbrzych, woj.
PRACA Z UCZNIAMI GIMNAZJUM METODĄ PROJEKTÓW
Prezentacja funkcjonalności dziennika e-klasa Moduł Wychowawcy ZAPRASZAMY!
Temat 19: Organizacja informacji w bazie danych – część 1.
Projektowanie tabeli w arkuszu kalkulacyjnym
ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 22 WE WROCŁAWIU
Proste obliczenia w arkuszu
Odpowiedzi ustne. Kartkówki obejmujące niewielką partię materiału. Zadania klasowe, sprawdziany, testy, arkusze egzaminacyjne, badanie wyników nauczania.
Historia Nauczyciel Katarzyna Waszczyk
PROGRAMY NAUCZANIA INNOWACJE PEDAGOGICZNE PROGRAMY AUTORSKIE
KONTROLA W KLASIE SZKOLNEJ. ZADANIA KONTROLI W KLASIE SZKOLNEJ: -kontrolowanie postępów ucznia, -wystawianie ocen, -przygotowanie sprawozdań o osiągnięciach.
E-dziennik UonetPlus Opracował Marek Wrona.
Algorytmika Iteracje autor: Tadeusz Lachawiec.
O SPRAWIEDLIWOŚCI W OCENIANIU. PODSTAWA PRAWNA 1. Rozporządzenie 2. Statut Szkoły.
Oceny cząstkowe (z prac klasowych, sprawdzianów, kartkówek, itd
System edukacji w Polsce
Historia i Społeczeństwo Nauczyciel Katarzyna Waszczyk
Wewnątrzszkolny system oceniania
1 informatyka +. 2 TYTUŁ: Podstawowe statystyki wykorzystywane do analizowania danych AUTOR: A. Brzostek, P. Królikowski.
Projekt opracowany przez
UCZNIOWIE NABYWAJĄ WIADOMOŚCI I UMIEJĘTNOŚCI OKREŚLONE W PODSTAWIE PROGRAMOWEJ.
ŚREDNIA WAŻONA SZKOŁA PODSTAWOWA W LIGOCIE
FIZYKA KLASA I F i Z Y k A.
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Andrzej Syguła, „Metoda warsztatu w nauczaniu informatyki z wykorzystaniem platformy.
Liczby 0, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, …(i tak dalej) nazywamy liczbami naturalnymi. Tak jak z liter tworzy się słowa, tak z cyfr tworzymy liczby. Dowolną.
Algorytmy. Co to jest algorytm? Przepis prowadzący do rozwiązania zadania.
Szkoła Podstawowa w Zofiówce Zofiówka Rozporządzenie MEN w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy.
Wyrażenia algebraiczne
Liczbami naturalnymi nazywamy liczby 0,1,2,3,..., 127,... Liczby naturalne poznaliśmy już wcześniej; służą one do liczenia przedmiotów. Zbiór liczb.
PRZEDMIOTOWY SYSTEM OCENIANIA
Ocenianie kształtujące , jest to ocenianie , które polega na pozyskiwaniu przez nauczyciela i ucznia w trakcie nauczania potrzebnych informacji. Pozwalają.
Technologia informacyjna
System punktowy - system oceniania z wychowania fizycznego
Radosław Hołówko Konsultant: Agnieszka Pożyczka
Wykorzystywanie wyników sprawdzianu w pracy dydaktycznej
Rola oceny na lekcjach wychowania fizycznego
MATEMATYKA Opracowała: Martyna Białas
POJĘCIE ALGORYTMU Wstęp do informatyki Pojęcie algorytmu
Wewnątrzszkolne Ocenianie
SSA SEMESTR LETNI 2018/2019.
Zapis prezentacji:

Ocenianie z zastosowaniem wagi oceny Marcin Paweł Sadowski msadow@gmail.com

Ocenianie z zastosowaniem wagi oceny Wstęp Algorytm stosowania wagi oceny przy ocenianiu pracy uczniów. Nie każda wystawiona ocena ma taką samą „moc”. Oczywiste jest, że piątka ze sprawdzianu obejmującego większą partię materiału nie może być jednakowo traktowana jak piątka z pracy domowej, której samodzielności wykonania często nie można ustalić. Algorytm opiera się na, a właściwie jest tym samym co średnia ważona, dobrze znana każdemu matematykowi czy fizykowi. 31 grudnia 2018 Ocenianie z zastosowaniem wagi oceny

Czynności wstępne Czynności wstępne wykonywane przed rozpoczęciem roku szkolnego polegają na ustaleniu ocenianych przez nauczyciela obszarów aktyności oraz przypisaniu im wag. Przykładowa tabela obiektów i wag może wyglądać tak: obszar aktywności waga sprawdzian, praca klasowa 50% kartkówka, odpowiedź ustna 30% praca domowa, aktywność na lekcji 20% Suma wag 100% 31 grudnia 2018 Ocenianie z zastosowaniem wagi oceny

Wagi różnych obszarów aktywności 31 grudnia 2018 Ocenianie z zastosowaniem wagi oceny

Ocenianie z zastosowaniem wagi oceny Czynności bieżące Czynności te wykonuje nauczyciel na bieżąco, w czasie trwania semestru. Każda wystawiona przez nauczyciela ocena (całkowita, „z plusem” lub „z minusem”) przeliczana jest na wartość punktową w następujący sposób: ocenia całkowita = całkowita liczba punktów odpowiadająca tej ocenie ocena „z plusem” = całkowita liczba punktów odpowiadająca tej ocenie zwiększona o 0,50 pkt. (np. 3+ = 3,50 pkt.) ocena „z minusem” = całkowita liczba punktów odpowiadająca tej ocenie pomniejszona o 0,25 pkt. (np. 4– = 3,75 pkt.) 31 grudnia 2018 Ocenianie z zastosowaniem wagi oceny

Ocenianie z zastosowaniem wagi oceny Czynności końcowe Czynności końcowe wykonywane są pod koniec semestru i służą do oszacowania oceny semestralnej lub końcowej. W celu oszacowania oceny dla danego ucznia nauczyciel najpierw przygotowuje zestawienie ocen tego ucznia w postaci par liczb: ocena (xi) — waga tej oceny (wi). Następnie należy obliczyć sumę iloczynów oceny i wagi: X = ∑ xi⋅wi Kolejnym krokiem jest obliczenie sumy wag: W = ∑ wi Ostatecznie oszacowaniem oceny końcowej jest iloraz: K = X⁄W 31 grudnia 2018 Ocenianie z zastosowaniem wagi oceny

Oszacowanie oceny końcowej Przeliczenie oszacowania K na ocenę przebiega odwrotnie niż to zostało opisane w czynnościach bieżących. ∑ xi⋅wi K = ———— ∑ wi 31 grudnia 2018 Ocenianie z zastosowaniem wagi oceny

Ocenianie z zastosowaniem wagi oceny Przykład Imię i nazwisko ucznia Jaś Słaby Marek Zdolny Obiekt Waga Ocena Klasówka 50% 1 5 2+ 4+ Odpowiedź 30% 3– Kartkówka Praca domowa 20% 3 Średnia — 2,45 3,60 Średnia ważona 2+ 3+ 31 grudnia 2018 Ocenianie z zastosowaniem wagi oceny

Ocenianie z zastosowaniem wagi oceny Przykład Imię i nazwisko ucznia Jaś Słaby Marek Zdolny Obiekt Waga Ocena Klasówka 50% 1 5 2+ 4+ Odpowiedź 30% 3– Kartkówka Praca domowa 20% 3 Średnia — 2,45 3,60 Średnia ważona 2,15 Wysoka ocena z pracy domowej nie przeważa i (po ocenach z prac klasowych) widać niski poziom wiedzy tego ucznia. 2+ 3+ 2 31 grudnia 2018 Ocenianie z zastosowaniem wagi oceny

Ocenianie z zastosowaniem wagi oceny Przykład Imię i nazwisko ucznia Jaś Słaby Marek Zdolny Obiekt Waga Ocena Klasówka 50% 1 5 2+ 4+ Odpowiedź 30% 3– Kartkówka Praca domowa 20% 3 Średnia — 2,45 3,60 Średnia ważona 2,15 3,89 „Wypadek przy pracy” za jaki można uważać ocenę z kartkówki nie przeważa na ocenie końcowej. Ogólnie uczeń jest dobry. 2+ 3+ 2 4 31 grudnia 2018 Ocenianie z zastosowaniem wagi oceny

Ocenianie z zastosowaniem wagi oceny Przykład Imię i nazwisko ucznia Jaś Słaby Marek Zdolny Obiekt Waga Ocena Klasówka 50% 1 5 2+ 4+ Odpowiedź 30% 3– Kartkówka Praca domowa 20% 3 Średnia — 2,45 3,60 Średnia ważona 2,15 3,89 2+ 3+ 2 4 31 grudnia 2018 Ocenianie z zastosowaniem wagi oceny

Ocenianie z zastosowaniem wagi oceny Uwaga na zakończenie Otrzymanej wartości K nie należy traktować jako właściwej oceny końcowej, tylko jako jej oszacowanie. Nauczyciel przed wystawieniem właściwej oceny końcowej powinien „spojrzeć” na ucznia i uwzględnić jego nieocenialne cechy, takie jak zaangażowanie, wykonywanie prac dodatkowych, stosunek do przedmiotu. Karna i motywująca rola oceny. 31 grudnia 2018 Ocenianie z zastosowaniem wagi oceny