DROGA PRZYJAZNA SPOŁECZEŃSTWU

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Mgr Miros ł aw Urbaczewski. W łą czenie si ę do ruchu to rozpocz ę cie jazdy po wcze ś niejszym postoju lub zatrzymaniu si ę, nie wynikaj ą ce z warunków.
Advertisements

Warszawa, Tytuł prezentacji Warszawa, Rejestracja pojazdów kolejowych oraz zmiana danych rejestrowych w NVR Warszawa,
Rozwój infrastruktury sportowej w Gminie Wyszków Analiza wariantowa.
Tauron-dystrybucja.pl Rozwój elektroenergetyki na Śląsku Opolskim.
Departament Zarządzania Programami Rozwoju Regionalnego Emilii Plater 1, Olsztyn Tel. (0-89) , Fax. (0-89) Urząd Marszałkowski.
 Energooszczędność Odpowiednia bryły świetlna (dopasowana do wymogów realizacji – dzięki optymalnym układzie soczewek) oraz zastosowania inteligentnego.
Redukcja niskiej emisji przez ogrzewanie ciepłem sieciowym Żory, 12 maj
Transportowy model symulacyjny miasta Gdańska
„e-Gdańsk – europejska metropolia on-line” Projekt Współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.
Budowa Instalacji Prosumenckich. Program prezentacji  Definicje  Instalacje prosumenckie – fotowoltaika i kolektory słoneczne  Doświadczenia, realizacje.
POLSKO CZESKIE SPOTKANIE BRANŻY KOLEJOWEJ Nasze motto:,,Nawet sprawdzone dotychczas działania należy usprawniać“ Innowacje na bocznicach kolejowych Automatyzacja.
Ogólnopolskie Stowarzyszenie Inżynierów i Techników Zabezpieczeń Technicznych i Zarządzania Bezpieczeństwem „POLALARM” Politechnika Warszawska Wydział.
31 maja 2016r. 1 Regionalne badanie nastrojów społecznych wokół UEFA EURO 2012™ Prezentacja wyników badania z mieszkańcami Gdańska, Poznania,
Wizja infrastruktury drogowej w Europie w 2040 roku Dr inż. Adewole Adesiyun IBDiM.
Ryzyko a stopa zwrotu. Standardowe narzędzia inwestowania Analiza fundamentalna – ocena kondycji i perspektyw rozwoju podmiotu emitującego papiery wartościowe.
„Alkotest przeciw tragedii” kampania społeczna Stowarzyszenia „Droga i Bezpieczeństwo”” przy poparciu Marszałka Województwa Wielkopolskiego oraz współpracy.
Komenda Miejska Policji w Łomży Sekcja Ruchu DrogowegoANALIZA STANU BEZPIECZEŃSTWA ZA ROK 2005r. NA TERENIE MIASTA I POWIATU ŁOMŻYŃSKIEGO Łomża, 23 styczeń.
Autor: Kierunek: Promotor: Wykorzystanie GIS do wyznaczenia tras bezpiecznego przewozu transportu przez miasto Małgorzata Kość geodezja i kartografia dr.
Ekoefektywność – możliwości ubiegania się o wsparcie z programów EWT Marta Bocianowska Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego Departament Rozwoju.
Elektrownie Joanna Orłowska Kamila Boguszewska II TL.
DOZAMEL Sp. z o.o. – Zarządca WPP Spotkanie Rady Parku Rozwój i integracja infrastruktury WPP etap I oraz dalsze zamierzenia Zarządcy WPP.
KARTY RATOWNICZE W POLSCE
Zarządzanie środowiskiem Ekologiczne wyroby Ekoetykiety.
Zakład Utylizacyjny Sp. z o.o. w Gdańsku Czyste Miasto Gdańsk ① Zwolnienia/zatrudnienia w 2013 roku ( - 50 osób +51 ) ② Najczęściej występujące powody.
Wieloaspektowa analiza czasowo- kosztowa projektów ze szczególnym uwzględnieniem kryterium jakości rozwiązań projektowych AUTOR: ANNA MARCINKOWSKA PROMOTOR:
„Poprawa bezpieczeństwa na Centralnej Magistrali Kolejowej poprzez likwidację przejazdów w poziomie szyn w km 127 i 147 oraz budowę skrzyżowań dwupoziomowych”
Projekt koncepcyjny zagospodarowania Rynku Starego Miasta oraz obszaru staromiejskiego w Rawie Mazowieckiej. BRANŻA DROGOWA Opracował: mgr inż. Krzysztof.
Leśle trasy rekreacyjne TPK – część sopocka
Zintegrowane Centrum Przesiadkowe w Stargardzie
Wybrane aspekty oszczędzania w polskim społeczeństwie
Wpływ zróżnicowanej gospodarki przestrzennej
Instalacje OZE w gminie Ulanów
TEMAT 23 Wypadki drogowe – statystyka i przyczyny
Poznań – Warszawa: sprawna komunikacja podczas modernizacji
Departament Zarządzania Funduszami i Projektami Unijnymi, Wydział Zarządzania RPO Nowa perspektywa finansowa Wstępny zarys RPO
WYNIKI BADANIA PROBLEMÓW I POTRZEB MIESZKAŃCÓW CZAJOWIC
Bądź częścią rozwiązania
w Polsce Dr inż. Andrzej Massel Instytut Kolejnictwa
Gospodarowanie a środowisko
Człowiek w systemie transportowym
KURS STRAŻAKÓW RATOWNIKÓW OSP część II TEMAT 1: Organizacja ochrony ludności, w tym ochrony przeciwpożarowej Autor: Robert Łazaj.
System CC1 – kompletne rozwiązanie do budowy prywatnej chmury
Bezpieczeństwo ruchu drogowego w Polsce
Wzmacnianie potencjału rozwoju w wymiarze lokalnym i regionalnym
dr inż. Mariusz Kaczmarek Katedra Inżynierii Biomedycznej
- Krajowe Repozytorium Obiektów Nauki i Kultury
Komenda Miejska Policji w Łomży Sekcja Ruchu Drogowego
PROCESY SZLIFOWANIA POWIERZCHNI ŚRUBOWYCH
NO PROMIL – NO PROBLEM.
Analiza doświadczenia polskiego i ukraińskiego w zakresie zarządzania ochroną środowiska na przykładzie wybranych miast   Y. Zhuk.
Zarządca narodowej sieci linii kolejowych
OLSZTYNA ŚRÓDMIEŚCIE OLSZTYNA ŚRÓDMIEŚCIA KOMUNIKACJA
BADANIA ZUZYCIA BOCZNEGO SZYN W ROZJAZDACH KOLEJOWYCH
,, Wdrożenie Innowacyjnej mieszanki MGA O WYSOKIEJ ZAWARTOŚCI grA16 ”
Próg rentowności K. Bondarowska.
XI Dzień Informacyjny LIFE
Strategia Zintegrowanego Rozwoju Łodzi 2020+
Myśl ekologicznie Żyj fantastycznie.
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Zmiany w podejściu do prawnej kontroli metrologicznej
Jak stymulować rozwój gospodarczy Gdańska?
FUNDUSZ DRÓG SAMORZĄDOWYCH
KURS STRAŻAKÓW RATOWNIKÓW OSP część II TEMAT 1: Organizacja ochrony ludności, w tym ochrony przeciwpożarowej Autor: Robert Łazaj.
Informacje ogólne. Informacje ogólne Ile odpadów wytwarzamy w ciągu roku?
Informacje ogólne. Informacje ogólne Ile odpadów wytwarzamy w ciągu roku?
Nie byłoby problemu SMOGU,
W rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 29 grudnia 2016 w sprawie szczegółowego sposobu selektywnego zbierania wybranych frakcji odpadów w §3 czytamy.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Zakład Linii Kolejowych w Nowym Sączu
Funkcjonalność aplikacji narzędzia do zarządzania operacyjnego własnością intelektualną i procesami komercjalizacji w ctt Autorzy Jacek Wawrzynowicz.
Tytuł Autor(ka) Wydział/Jednostka … UW
Zapis prezentacji:

DROGA PRZYJAZNA SPOŁECZEŃSTWU PROPOZYCJE ZMIAN W ZAGOSPODAROWANIU PASA DROGOWEGO

ZRÓŻNICOWANY STOPIEŃ ZAGOSPODAROWANIA PASA DROGOWEGO

PODSTAWOWE WADY STANDARDOWEGO SPOSOBU ZAGOSPODAROWANIA PASA DROGOWEGO UTRUDNIONY RUCH PIESZYCH ZAGROŻENIA WYNIKAJĄCE Z RUCHU POJAZDÓW, ZWŁASZCZA PRZY NADMIERNEJ PRĘDKOŚCI „BETONOWA PUSTYNIA” HAŁAS WYNIKAJĄCY Z PREFEROWANEGO RODZAJU NAWIERZCHNI BRAK FUNKCJONALNEGO ODWODNIENIA KOSZTY ZWIĄZANE Z UTRZYMANIEM INFRASTRUKTURY OBCEJ

USPOKOJENIE RUCHU PRZYJAZNE MIESZKAŃCOM I ŚRODOWISKU OGRANICZENIE PRĘDKOŚCI (ZMIANY GEOMETRII) ELEMENTY SPOWALNIAJĄCE RUCH (PROGI, SZYKANY) ZMIANA SPOSOBU UŻYTKOWANIA (WOONERF) NATURALNY SYSTEM ROZSĄCZANIA

ZMIANY GEOMETRII DROGI JAKO METODA SPOWOLNIENIA RUCHU

POPULARNE KONSTRUKCJE NAWIERZCHNI NAWIERZCHNIE BRUKOWE (KOSTKA BETONOWA, KAMIENNA) NAWIERZCHNIE BITUMICZNE NAWIERZCHNIE PRZEPUSZCZALNE (GEOKRATY)

ASFALTY MODYFIKOWANE Z ZASTOSOWANIEM LEPISZCZA GUMOWEGO EKOLOGIA – GRANULAT PRODUKOWANY ZE ZUŻYTYCH OPON SAMOCHODOWYCH /dyrektywa UE zakazująca składowania opon w całości po 2003r., a w stanie rozdrobnionym po 2006r./ TRWAŁOŚĆ – WYDŁUŻENIE ŻYWOTNOŚCI NAWIERZCHNI DROGOWEJ, OGRANICZENIE POWSTAWANIA SPĘKAŃ ZWIĘKSZENIE BEZPIECZEŃSTWA – SKRÓCENIE DROGI HAMOWANIA, OGRANICZENIE ZJAWISKA AQUAPLANINGU OGRANICZENIE HAŁASU /wg prowadzonych badań stosowanie dodatków gumowych pozwala na obniżenie poziomu hałasu o ok. 6db (50%)/ EKONOMIA – OSZCZĘDNOŚCI 2,5 – 5% NA TONIE WBUDOWYWANEJ MASY

CO ZAMIAST TRADYCYJNEJ ULICY?

NATURAL DRAINAGE SYSTEM JAKO ROZWIĄZANIE PROBLEMU Z WODĄ OPADOWĄ ROZWIĄZANIA EKOLOGICZNE ŁAD ARCHITEKTONICZNY NATURALNA EFEKTYWNOŚĆ I NIEZAWODNOŚĆ NIEZALEŻNA OD ROZWIĄZAŃ TECHNICZNYCH WALORY ESTETYCZNE

JAK TO DZIAŁA?

PRAKTYCZNE WYKORZYSTANIE OGRANICZENIE RUCHU SAMOCHODOWEGO „WOONERF ”

KORZYŚCI WYNIKAJĄCE Z WPROWADZENIA ZMIAN GEOMETRYCZNYCH I KONSTRUKCYJNYCH ZWIĘKSZENIE BEZPIECZEŃSTWA RUCHU POPRZEZ WPROWADZENIE ROZWIĄZAŃ SPOWALNIAJĄCYCH RUCH ZMECHANIZOWANY ROZWIĄZANIA EKOLOGICZNE DLA CELÓW PRAWIDŁOWEGO ODWODNIENIA MOŻLIWOŚĆ UPORZĄDKOWANIA SIECI INFRASTRUKTURALNYCH ORAZ ZWIĘKSZENIE DOSTĘPNOŚCI DO NICH (szybsze usuwanie ew. awarii, mniejsze koszty prac remontowo – budowlanych) WIĘKSZE MOŻLIWOŚCI DOBORU ROZWIĄZAŃ TECHNICZNYCH POPRZEZ ZWIĘKSZENIE DOSTĘPNOŚCI ZWIĘKSZENIE ESTETYKI I WALORÓW KRAJOBRAZOWYCH (zwiększenie ilości zieleni) POPRAWA WARUNKÓW AKUSTYCZNYCH POPRZEZ ZASTOSOWANIE ROZWIĄZAŃ WYTŁUMIAJĄCYCH (ciche nawierzchnie)

DZIĘKUJEMY ZA UWAGĘ W niniejszej prezentacji wykorzystano materiały ogólnodostępne pobrane ze stron internetowych, w szczególności: Zarządu Dróg i Transportu z Łodzi http://woonerf.dlalodzi.info http://www.bryla.pl http://www.asfaltgumowy.pl oraz dane z materiałów Rubbertec Polska Magazyn Autostrady Wszystkie wykorzystane materiały stanowią własność intelektualną ich autorów.