rekrutacja Rok szkolny 2019/2020

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
INFORMACJA o stanie wdrożenia modeli i standardów edukacyjnych w przedszkolach i szkołach prowadzonych przez miasto Opole.
Advertisements

Kierunki zmian w kształcemiu zawodowym.
Zakres badań ankietowych realizowanych w ramach Sądeckiego Obserwatorium Rynku Pracy, Edukacji i Zatrudnienia.
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
Egzaminy zawodowe w roku szkolnym 2013/2014
Nadzór pedagogiczny kontrole Ogółem w województwie przeprowadzono 1091 kontroli, w tym: planowych doraźnych - 81 – na wniosek MEN, –
Rola szkoły ponadgimnazjalnej w procesie przygotowania ucznia do życia we współczesnym społeczeństwie Jerzy Fraś.
Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Zespół Szkół Ekonomiczno-Turystyczno-Hotelarskich im
Zespół Szkół Ekonomiczno-Turystyczno-Hotelarskich im
SIO źródło danych o kształceniu zawodowym i planowane zmiany.
Adres strony elektronicznego systemu naboru do szkół ponadgimnazjalnych Dla Kandydata: slaskie.edu.com.pl.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Badanie potencjału województwa pomorskiego w zakresie zróżnicowania.
Cele i zadania doradztwa zawodowego na poszczególnych etapach edukacyjnych. mgr Monika Weryńska Doradca zawodowy.
Podsumowanie rekrutacji do szkół ponadgimnazjalnych na rok szkolny 20145/2015 Poznań, 9 lipca 2014 roku.
INFORMACJA O PLANOWANYM NABORZE DO PRZEDSZKOLI, SZKÓŁ PODSTAWOWYCH ORAZ GIMNAZJÓW W PROJEKTOWANYM ROKU 2012/2013.
POMORSKA RADA OŚWIATOWA. Ustawa z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym I.Art Zaspokajanie zbiorowych potrzeb wspólnoty należy do zadań własnych.
Wdrożenie rządowej reformy systemu oświaty na terenie Miasta Szczecin – mapa drogowa Szczecin, 14 listopada 2016 r.
Spotkanie z pracownikami puckich szkół
Wdrażanie restrukturyzacji poznańskiej oświaty w oparciu o nowe przepisy oświatowe Poznań 14 lutego 2017r.
INFORMACJA o stanie realizacji zadań oświatowych w Gminie Kartuzy, w roku szkolnym 2015/2016 w tym o wynikach sprawdzianów i egzaminów w szkołach, których.
Kształcenie dualne.
Podsumowanie roku szkolnego 2016/2017 Jak planować wdrażanie reformy od czerwca? LESZEK ZALEŚNY.
Wdrażanie reformy edukacji
Szkoła Podstawowa Nr 12 - zmiany w systemie oświaty


POMORSKA RADA OŚWIATOWA, r.
Badanie losów edukacyjnych absolwentów
Centrum Kształcenia Ustawicznego w Ostrowcu Świętokrzyskim
w rejonie wspomagania:
Spotkanie z rodzicami uczniów szkół podstawowych i gimnazjów
REFORMA OŚWIATY Ustawa Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo oświatowe
Projekt sieci elbląskich szkół po reformie edukacji.
Funkcjonowania placówek w roku szkolnym 2017/2018
Podstawowe dylematy oświaty w kontekście jej efektywności
Rekrutacja do szkół ponadgimnazjalnych 2017/2018
Reforma oświaty 2017 Analiza sieci oraz propozycje zmian.
Reforma oświaty Plan dostosowania sieci szkół prowadzonych przez Miasto Łódź z rejonu dawnej dzielnicy Bałuty do projektu nowego ustroju szkolnego.
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 17 marca 2017 roku w sprawie szczegółowej organizacji publicznych szkół i przedszkoli (Dz.U. 2017,
Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo Oświatowe (Dz. U. z 2017 r., poz. 60) Delegatura w Płocku.

Struktura samorządowych szkół ogólnodostępnych
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
REFORMA OŚWIATY 2017/18.
Efektywne doradztwo edukacyjno-zawodowe
Doradztwo zawodowe 2017/2018 Delegatura w Siedlcach.

Dualne kształcenie zawodowe
REFORMA OŚWIATY Ustawa Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo oświatowe
PRACODAWCA W KSZTAŁCENIU ZAWODOWYM – MOŻLIWOŚCI I PERSPEKTYWY
Propozycja kryteriów wyboru projektów w trybie konkursowym
CZAS PRACY NAUCZYCIELA GODZINY PONADWYMIAROWE
Rekrutacja uczniów do liceów ogólnokształcących, techników oraz branżowych szkół I stopnia na rok szkolny 2019/2020.
PRACODAWCA W KSZTAŁCENIU ZAWODOWYM – MOŻLIWOŚCI I PERSPEKTYWY
Zmiany w kształceniu zawodowym i doradztwie zawodowym
Rekrutacja uczniów do liceów ogólnokształcących, techników oraz branżowych szkół I stopnia na rok szkolny 2019/2020.
Rekrutacja uczniów do liceów ogólnokształcących, techników oraz branżowych szkół I stopnia na rok szkolny 2019/2020.
KWOTA CZĘŚCI OŚWIATOWEJ SUBWENCJI OGÓLNEJ W 2019 R.
Rekrutacja uczniów do liceów ogólnokształcących, techników oraz branżowych szkół I stopnia na rok szkolny 2019/2020.
Rekrutacja do szkół ponadpodstawowych 2019/2020
Wydział Oświaty Starostwa Powiatowego
ZMIANY W PRAWIE OŚWIATOWYM – KWALIFIKACJE NAUCZYCIELI r.
Rok szkolny 2019/2020 w kontekście zmian systemu edukacji
Rekrutacja uczniów do liceów ogólnokształcących, techników oraz branżowych szkół I stopnia na rok szkolny 2019/2020.
Podwójny rocznik w algorytmie podziału OGÓLNEJ W 2019 R.
na podstawie: Rozporządzenia MEN z dnia 14 marca 2017 r. ‚
Szkoła podstawowa i co dalej?. Szkoła podstawowa i co dalej?
Wydział Oświaty Starostwa Powiatowego
Reforma szkolnictwa zawodowego (szkoły dla młodzieży)
Zapis prezentacji:

rekrutacja Rok szkolny 2019/2020

Liczba absolwentów gimnazjów i szkół podstawowych objętych rekrutacją w roku szkolnym 2019/2020 SIO – stan na 30.09.2017 Liczba absolwentów gimnazjów (na podstawie liczby uczniów obecnych kl. II gimnazjum): 20 469 w tym: m. Krosno – 574, m. Przemyśl – 767 m. Rzeszów – 1845 m. Tarnobrzeg – 481 Rekrutacja w roku szkolnym 2019/2020

Liczba absolwentów gimnazjów i szkół podstawowych objętych rekrutacją w roku szkolnym 2019/2020 SIO – stan na 30.09.2017 r Liczba absolwentów klas ósmych szkół podstawowych (na podstawie liczby uczniów obecnych kl. VII SP) : 21 066 w tym: m. Krosno – 475 m. Przemyśl – 581 m. Rzeszów – 1875 m. Tarnobrzeg – 424 Rekrutacja w roku szkolnym 2019/2020

Z analizy danych SIO wynika, że przy liczbie absolwentów dotychczasowych gimnazjów i 8-letnich SP w r. szk. 2019/2020, którzy będą podlegali rekrutacji do szkół ponadpodstawowych i ponadgimnazjalnych niezbędnych jest 1187 oddziałów w tych szkołach, obecnie jest 800 oddziałów. (602 oddziały dla absolwentów gimnazjum, 585 dla absolwentów SP przy założeniu, że oddział liczy 35 uczniów) Rekrutacja w roku szkolnym 2019/2020

i ponadpodstawowe w województwie podkarpackim Prezentowane dane pochodzą z formularza ankietowego wypełnionego przez organy prowadzące szkoły ponadgimnazjalne i ponadpodstawowe w województwie podkarpackim dane opracowano na podstawie informacji 30 JST 4 powiaty nie przekazały pełnych danych o liczbie absolwentów SP i G w roku szkolnym 2018/2019 -brak danych z m. Krosna, Przemyśla, Rzeszowa. Rekrutacja w roku szkolnym 2019/2020

Różnica wynosi -220 – wolne miejsca Szacowana liczba oddziałów i miejsc w szkołach dla absolwentów według poniższego zestawienia: Liczba uczniów w kl. VII SP w r. szk. 2017/2018: 14832 Planowana na rok szkolny 2019/2020 liczba: oddziałów LO - 188 oddziałów technikum – 211 oddziałów BS I st. - 99 miejsc w LO – 5688 miejsc w technikum – 6392 miejsc w BS I st. - 2972 Różnica wynosi -220 – wolne miejsca Rekrutacja w roku szkolnym 2019/2020

Różnica wynosi -663 – wolne miejsca Szacowana liczba oddziałów i miejsc w szkołach dla absolwentów według poniższego zestawienia: Liczba uczniów w kl. II gimnazjum w r. szk. 2017/2018: 14225 Planowana na rok szkolny 2019/2020 liczba: oddziałów LO - 183 oddziałów technikum – 208 oddziałów BS I st. - 101 miejsc w LO – 5459 miejsc w technikum – 6367 miejsc w BS I st. - 3062 Różnica wynosi -663 – wolne miejsca Rekrutacja w roku szkolnym 2019/2020

Przyczyny nieprzyjęcia kandydatów do szkoły pierwszego wyboru 2016/2017 LO/ technikum/ ZSZ brak spełnienia kryterium progu punktowego; kandydaci nie potwierdzili woli podjęcia nauki; brak zainteresowania szkołą i kierunkiem kształcenia; wybór tylko 1 kierunku kształcenia w szkole; mała liczba kandydatów do utworzenia oddziału; nie prowadzono dokładnych analiz statystycznych w tym temacie. 2017/2018 LO/ technikum/ BS I brak spełnienia kryterium progu punktowego; kandydaci nie potwierdzili woli podjęcia nauki; brak zainteresowania szkołą i kierunkiem kształcenia; wybór tylko 1 kierunku kształcenia w szkole; mała liczba kandydatów do utworzenia oddziału; nie prowadzono dokładnych analiz statystycznych w tym temacie. Rekrutacja w roku szkolnym 2019/2020

Przewidywane trudności związane z rekrutacją, w tym związane z zapewnieniem odpowiedniej bazy dydaktycznej: mała ilość sal dydaktycznych, niewystarczające zaplecze do prowadzenia zajęć wychowania fizycznego ( brak pełnowymiarowych sal gimnastycznych), konieczność przygotowania kolejnych pracowni kształcenia zawodowego, nauka na dwie zmiany zagrożenie powstawania niepełnych oddziałów rozdrobnienie oddziałów związane z różnymi ramowymi planami nauczania Rekrutacja w roku szkolnym 2019/2020

Przewidywane trudności związane z rekrutacją, w tym związane z zapewnieniem odpowiedniej bazy dydaktycznej (c.d.) dwutorowa rekrutacja, dwutorowa organizacja i realizacja kształcenia; konieczność zwiększenia zatrudnienia pracowników obsługi, wzrost kosztów mediów, niewystarczająca ilość stanowisk w kształceniu zawodowym praktycznym, problemy ze znalezieniem zakładów pracy w celu odbywania praktyk zawodowych. braki kadry dydaktycznej w kształceniu zawodowym w okresie przejściowym (2019-2024), nie przewiduje się trudności związanych z rekrutacją na rok szkolny 2019/2020. Rekrutacja w roku szkolnym 2019/2020

Działania planowane przez samorządy w związku z rekrutacją 2019/2020 przejęcie innych budynków oświatowych znajdujących się na terenie organu prowadzącego, bądź rozbudowa istniejącej bazy dydaktycznej; remonty i adaptacje pomieszczeń szkolnych; podjęcie starań do doposażenie pracowni specjalistycznych (wnioski do MEN); podjęcie szerszej pracy przez doradców zawodowych ukierunkowującej uczniów do wyboru szkół branżowych; Rekrutacja w roku szkolnym 2019/2020

Działania planowane przez samorządy w związku z rekrutacją 2019/2020 stworzenie bazy danych wolnych miejsc dla nauczycieli - szczególnie w zakresie szkolnictwa zawodowego; zwiększenie liczby i liczebności oddziałów; wprowadzenie nowych zawodów; promocja placówki, planowana organizacja dowozu; samorząd nie planuje nadzwyczajnych działań związanych z planowaną rekrutacje na rok szkolny 2019/2020. Rekrutacja w roku szkolnym 2019/2020

WNIOSKI Z ANALIZY INFORMACJI PRZEKAZANYCH PRZEZ JST: 1. nie wszystkie powiaty dysponują pełnymi danymi dotyczącymi liczby uczniów uczących się w obecnej kl. VII SP i kl. II dotychczasowego gimnazjum, którzy w r. szk. 2019/2020 będą podlegali rekrutacji do szkół ponadpodstawowych i ponadgimnazjalnych. 2. Brak prowadzenie badań przez JST, w zakresie preferencji zawodowych wśród uczniów ostatnich klas szkół podstawowych i gimnazjum, co pozwoliłoby na racjonalne planowanie liczby oddziałów i kierunków kształcenia – ankieta? Rekrutacja w roku szkolnym 2019/2020

WNIOSKI: 3. W roku szkolnym 2019/2020 niezbędne jest utworzenie dodatkowych ok. 390 oddziałów, co pozwoli zapewnić płynną rekrutację. 4. Współudział JST ze szkołami w promowaniu kształcenia zawodowego (technika, szkoły branżowe I stopnia) oraz współpracy w pozyskiwaniu pracodawców jako partnerów szkół. 5. Przekazywanie zwiększonych środków z subwencji oświatowej na kształcenie w zawodach, których subwencja dotyczy. Rekrutacja w roku szkolnym 2019/2020

Wnioski: 6. Umożliwienie szkołom prowadzenia wyodrębnionych rachunków i dysponowanie zgromadzonymi na nich środkami zgodnie z potrzebami szkoły. Informacja: Podjęcie uchwał przez JST do dnia 30 listopada 2019 r. w sprawie przekształcenia trzyletnich liceów ogólnokształcących w czteroletnie licea ogólnokształcące oraz czteroletnich techników – w pięcioletnie technika. Rekrutacja w roku szkolnym 2019/2020

Dziękuję Państwu za uwagę bstreb@ko.rzeszow.pl Rekrutacja w roku szkolnym 2019/2020