Zasady szacowania strat

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
PRAWO MIĘDZYNARODOWE Protokoły dodatkowe do Konwencji Genewskich z 12 sierpnia 1949 roku dotyczące : I KONWENCJA o ochronie osób cywilnych i chorych w.
Advertisements

Działania w zakresie rewitalizacji służące realizacji Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2014 – 2020 Urząd Marszałkowski.
PODSTAWOWE DOKUMENTY Z ZAKRESU REALIZACJI ZADAŃ OBRONY CYWILNEJ PREZENTUJE: HIERONIM WAWRZYNIAK Kierownik Oddziału Ochrony Ludności Wydziału Zarządzania.
SPÓŁKI WODNE Barbara Wójcik Dyrektor Wydziału Infrastruktury i Rolnictwa Zachodniopomorski Urząd Wojewódzki w Szczecinie 2013.
SPOTKANIE INFORMACYJNE „Narodowy Program Przebudowy Dróg Lokalnych – Etap II Bezpieczeństwo – Dostępność – Rozwój” 25 STYCZNIA 2012 r.
TERYT 2 Współdziałanie w zakresie objęcia nadzorem wstępnej weryfikacji danych inicjalnej bazy danych PRG w zakresie granic jednostek i obrębów ewidencyjnych.
STAN REALIZACJI PROGRAMU OCHRONY PRZED POWODZIĄ W DORZECZU GÓRNEJ WISŁY I ZAMIERZEŃ NA 2011 ROK.
Pomoc publiczna i pomoc de minimis w ramach konkursu RPLU IZ /15 - Programy typu outplacement Oddział Monitoringu i Ewaluacji Departament.
Urząd Transportu Kolejowego, Al. Jerozolimskie 134, Warszawa, Polityka regulacyjna państwa w zakresie dostępu do infrastruktury na.
Program Operacyjny „Rybactwo i Morze” PO RYBY Warszawa, 4 listopada 2015 r.
Organizacja miejskiego transportu zbiorowego na przykładzie Komunikacyjnego Związku Komunalnego Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego Przewodniczący Zarządu.
PAŹDZIERNIK LpParagrafOpis średnia wartość dochodów Skumulowany udział wartości poszczególnych paragrafów dochodów % całości dochodów
Program rozwoju gminnej i powiatowej infrastruktury drogowej na lata Opole, 2 października 2015 r.
ZASADY PRZYSTOSOWANIA NIERUCHOMOŚCI DLA POTRZEB ZABIEGÓW SPECJALNYCH Wydział Zarządzania Kryzysowego i Bezpieczeństwa Urzędu Miasta Poznania ul. Karola.
PLANOWANIE I REALIZACJIA SZKOLENIA OBRONNEGO 2016 ROKU.
Ocena zagrożenia powodziowego na Mazowszu – doświadczenia z powodzi zimowej i letniej 2010 roku Krzysztof Dąbrowski Dyrektor Wydziału Bezpieczeństwa i.
Powódź maj-czerwiec Na terenie województwa dotknięte powodzią zostały 153 gminy Liczba ofiar śmiertelnych powodzi: 4 Ewakuacji poddano ponad 3600.
Działalność konsultantów wojewódzkich zmiany w ustawie o konsultantach w ochronie zdrowia oświadczenia składane przez konsultantów kontrola podmiotów leczniczych.
Białystok, 10 sierpnia 2010 r. Wdrażanie elektronicznych usług dla ludności województwa podlaskiego – część II, administracja samorządowa 1.
Dokumenty potrzebne do złożenia wniosku o dofinansowanie projektu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata
SPOTKANIE Z ORGANIZACJAMI POZARZĄDOWYMI Z TERENU POWIATU GLIWICKIEGO KONKURS OFERT – POWIAT GLIWICKI.
Plany zarządzania kryzysowego.
Informacja na temat procedury wyboru projektów indywidualnych umieszczonych w Indykatywnym wykazie indywidualnych projektów kluczowych Regionalnego Programu.
Zasady realizacji przedsięwzięć OC przez instytucje państwowe, przedsiębiorców i inne jednostki organizacyjne oraz organizacje społeczne działające na.
Departament Rozwoju Regionalnego Poddziałanie Wsparcie procesów badawczo- rozwojowych w przedsiębiorstwach akademickich Schemat: wsparcie doradcze.
Samorządowa jednostka organizacyjna INSTYTUT ROZWOJU TERYTORIALNEGO Plan zagospodarowania przestrzennego województwa dolnośląskiego 1.
BEZPIECZNA+ Jest to Rządowy program wspomagania w latach 2015–2018 organów prowadzących szkół w zapewnieniu bezpiecznych warunków nauki, wychowania i.
Dotacje z Budżetu Miasta Płocka Uchwała Nr 229/XVI/07 Rady Miasta Płocka z dnia 27 listopada 2007 r. w sprawie ustalenia przedmiotu, zakresu oraz zasad.
Tryb tworzenia związków metropolitalnych w kontekście zasady samodzielności jednostek samorządu terytorialnego Karol Ważny Uniwersytet Gdański Instytut.
Dziękuję za uwagę Projekt ustawy o zmianie ustawy o wspieraniu rozwoju obszarów wiejskich z udziałem środków Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju.
System sprawozdawczości w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego na lata Olsztyn, 27 listopada 2015 r.
Zasady udzielania pomocy
Ewidencja Zabytków Ewidencja w Polsce Krajowa Ewidencja Zabytków
Dolnośląski Wojewódzki Urząd Pracy
Finanse publiczne i prawo finansowe
Sześciolatek idzie do szkoły
Ulgi i preferencje dla przedsiębiorców prowadzących działalność gospodarczą w oparciu o posiadane zezwolenie.
Finansowanie doskonalenia nauczycieli
Ubezpieczenie wypadkowe
Lokalne źródła prawa – zarys
Wojewódzkie Centrum Zarządzania Kryzysowego
MIENIE PUBLICZNE SĄ TO RZECZY, DOBRA (ŚRODKI FINANSOWE) PRZYSŁUGUJĄCE SKARBOWI PAŃSTWA LUB INNYM PAŃSTWOWYM OSOBOM PRAWNYM ORAZ MIENIE PRZYNALEŻNE PODMIOTOM.
Akty prawne Ustawa z dnia 14 grudnia 2016r. Przepisy wprowadzające ustawę - Prawo Oświatowe (Dz.U. z 2017r., poz. 60) w nawiązaniu do ustawy z dnia 7.
„Szkolenia dla liderów na obszarach wiejskich”
SZKOLENIE DOWÓDCÓW OSP TEMAT 2: Kierowanie działaniami gaśniczymi
KURS STRAŻAKÓW RATOWNIKÓW OSP część II TEMAT 1: Organizacja ochrony ludności, w tym ochrony przeciwpożarowej Autor: Robert Łazaj.
Udostępnianie pojazdów wojskowych
Biznesplan – jak LGD może wesprzeć wnioskujących
WARMIŃSKO-MAZURSKI URZĄD WOJEWÓDZKI W OLSZTYNIE
Warmińsko-Mazurski Urząd Wojewódzki w Olsztynie
BUDŻET POWIATU MIELECKIEGO NA ROK 2018
Warmińsko-Mazurski Urząd Wojewódzki w Olsztynie
Warmińsko-Mazurski Urząd Wojewódzki w Olsztynie
Finansowanie programu
SYSTEM ZARZADZANIA KRYZYSOWEGO
RZECZNIK FUNDUSZY EUROPEJSKICH
Książki naszych marzeń
ZASADY UDZIELANIA DOTACJI
Podstawa prawna Zasady przyjęć do klas I w szkołach podstawowych, dla których organem prowadzącym jest Miasto Kobyłka, zostały przygotowane w oparciu o.
MRiRW Zadania i obowiązki Szkół Rolniczych nadzorowanych przez Ministra Rolnictwa i Rozwoju w realizacji zadań obronnych w przypadku wprowadzenia wyższych.
Stosowanie norm polskich i międzynarodowych w budownictwie.
Rządowy Program na rzecz Rozwoju oraz Konkurencyjności Regionów
Akty prawne Ustawa z dnia 14 grudnia 2016r. Przepisy wprowadzające ustawę - Prawo Oświatowe (Dz.U. z 2017r., poz. 60) w nawiązaniu do ustawy z dnia 7.
Warmińsko-Mazurska Specjalna Strefa Ekonomiczna SA
FUNDUSZ DRÓG SAMORZĄDOWYCH
KURS STRAŻAKÓW RATOWNIKÓW OSP część II TEMAT 1: Organizacja ochrony ludności, w tym ochrony przeciwpożarowej Autor: Robert Łazaj.
Książki naszych marzeń
Otwarty konkurs ofert na dofinansowanie w roku 2018 zadań własnych realizowanych przez organizacje z udziałem środków zewnętrznych Rzeszów, 8 marca 2018.
Akty prawne Ustawa z dnia 14 grudnia 2016r. Przepisy wprowadzające ustawę - Prawo Oświatowe (Dz.U. z 2017r., poz. 60) w nawiązaniu do ustawy z dnia 7.
Książki naszych marzeń – harmonogram działan
Zapis prezentacji:

Zasady szacowania strat USUWANIE SKUTKÓW KLĘSK ŻYWIOŁOWYCH. POMOC POSZKODOWANYM I JEDNOSTKOM SAMORZĄDU TERYTORIALNEGO

Zasady szacowania strat PLAN SPOTKANIA : 1. STRATY W MIENIU KOMUNALNYM I INFORMOWANIE O ZDARZENIACH KLĘSKOWYCH GENERUJĄCYCH STRATY. 2. ZASADY UDZIELANIA I REALIZACJI POMOCY OSOBOM/RODZINOM POSZKODOWANYM W WYNIKU ZDARZEŃ KLĘSKOWYCH.

Zasady szacowania strat STRATY W MIENIU KOMUNALNYM I INFORMOWANIE O ZDARZENIACH KLĘSKOWYCH GENERUJĄCYCH STRATY

Zasady szacowania strat Ustawa o finansach publicznych (t.j. Dz.U. z 2016 r., poz. 1870 ze zm.), Ustawa o dochodach jednostek samorządu terytorialnego (t.j. Dz.U. z 2016 r., poz. 198 ze zm.), Wytyczne Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji w sprawie zasad i trybu udzielania jednostkom samorządu terytorialnego dotacji celowych z budżetu państwa na dofinansowanie zadań własnych związanych z remontem i odbudową obiektów budowlanych zniszczonych lub uszkodzonych w wyniku zdarzeń noszących znamiona klęski żywiołowej, w tym na przeciwdziałanie skutkom takich zdarzeń w przyszłości z dnia 31 marca 2016 r. wraz z załącznikami, Zarządzenie Nr 264 Wojewody W-M z dnia z dnia 9 grudnia 2013 r. PODSTAWY PRAWNE Zasady szacowania strat

Zasady szacowania strat Samorząd (wszystkie szczeble) – stała komisja ds. ustalenia szkód i szacowania strat powstałych w skutek klęski żywiołowej. Zdarzenie generujące straty - obowiązek jednostek samorządu terytorialnego powiadomienia bezpośrednio WCZK, zgodnie z § 1 pkt 3 Zarządzenia Nr 264 Wojewody W-M z dnia z dnia 9 grudnia 2013 r. (…) O zdarzeniach kryzysowych, które wystąpiły lub mogą wystąpić na terenie województwa warmińsko – mazurskiego informują bezzwłocznie : 1. właściwe organy samorządu terytorialnego (…) 24 godziny – czas na poinformowanie WCZK o rozmiarze strat ( tzn. ile miejscowości zostało poszkodowanych, ile budynków z podziałem na komunalne i prywatne bądź ile i jakich dróg wraz z kilometrażem). – FORMATKA (pismo ZK-IV.6334.19.2015 – 20 lipca 2015 r.) ORGANIZACJA POMOCY Zasady szacowania strat

WARUNKI PRZYZNANIA POMOCY FINANSOWEJ Złożenie wniosku do wojewody o pomoc finansową w zakresie odbudowy/remontu zniszczonego mienia. Wniosek musi zawierać wycenę kosztorysową (ewentualnie szacunkową) realizacji zadania, w oparciu o Protokoły strat oddzielne dla każdego obiektu. Straty w mieniu samorządu wywołane klęską żywiołową są nie mniejsze niż 5% wykonanych dochodów własnych jednostki na rok bezpośrednio poprzedzający rok wystąpienia klęski żywiołowej. Wysokość dotacji nie może przekroczyć 80 % kosztów realizacji zadania, chyba że ustawa stanowi inaczej. Pomoc może być udzielona jedynie na zadania, których wartość jest nie mniejsza niż 50 tys. zł, przy czym wartość dotacji nie może być niższa niż 40 tys. zł. Zasady szacowania strat WARUNKI PRZYZNANIA POMOCY FINANSOWEJ

Zasady szacowania strat Złożenie wniosku o przyznanie dotacji na podstawie Promesy otrzymanej z Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji Podpisanie umowy z Wojewodą na realizację przedmiotowego zadania Sporządzenie Programu Inwestycyjnego zgodnie z Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 2 grudnia 2010 r. w sprawie szczegółowego sposobu i trybu finansowania inwestycji z budżetu państwa (Dz. U. Nr 238, poz. 1579). Tylko w przypadku zadań zakwalifikowanych jako odbudowa. Złożenie do Wojewody rozliczenia dotacji na realizację przedmiotowego przedsięwzięcia, w terminie zgodnym z umową. Zasady szacowania strat

Zasady szacowania strat Weryfikacja strat w mieniu komunalnym po złożeniu wniosku przez jednostkę samorządu terytorialnego. Sporządzenie wniosku wraz z zestawieniem zadań do dofinansowania do Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji. Przekazanie Promesy dla jednostki samorządu terytorialnego, po wydaniu jej przez Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji. Sporządzenie umowy z jednostką samorządu terytorialnego na realizację zadania polegającego na usunięciu skutków zdarzenia o znamionach klęski żywiołowej. Rozliczenie przyznanej dotacji oraz przeprowadzenie kontroli wraz z wizytacją odbudowanych/wyremontowanych obiektów. Zasady szacowania strat DZIAŁANIA WOJEWODY

DOKUMENTACJA BUDOWLANA OBIEKTÓW PODLEGAJĄCA SPRAWDZENIU Protokoły z okresowej kontroli obiektu (roczny, pięcioletni), Protokół bezpiecznego użytkowania obiektu sporządzany obligatoryjnie po zdarzeniu generującym uszkodzenie/zniszczenie obiektu. - art. 61 – 62 ustawy Prawo Budowlane (t.j. Dz. U. z 2013 r. poz. 1409 ze zm.), Zgłoszenie zniszczenia/uszkodzenia obiektu do PINB. DOKUMENTACJA BUDOWLANA OBIEKTÓW PODLEGAJĄCA SPRAWDZENIU Zasady szacowania strat

Zasady szacowania strat DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ Tomasz Bąk Kierownik Oddziału Bezpieczeństwa Powszechnego i Zaopatrzenia Wydział Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego W-M UW w Olsztynie Tel.: 89 – 5232-408 @ : tomasz.bak@uw.olsztyn.pl