Oświadczenie na sesji RMP w dniu

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Paweł Klimowicz Przewodniczący Rady Miasta Krakowa Inwestycje Metropolitalne w Wieloletnim Planie Inwestycyjnym Krakowa Kraków, 2007.
Advertisements

Konkurs Samorządowy Lider Zarządzania
Cel lekcji: poznanie istoty kredytu konsumenckiego i różnic między kredytem inwestycyjnym, a kredytem konsumenckim. Oczekiwane osiągnięcia ucznia: wyjaśni.
Wpływ stosowania outsourcingu na wskaźniki ekonomiczno-finansowe banku
Współpraca międzysektorowa na rzecz CSR: formy, korzyści
Alternatywny slajd początkowy – logo bez animacji
Parkingi podziemne w Warszawie – realizacja w formule PPP
Inwestycje budowlane ze środków publicznych Jerzy Jacek Rybiński 1 Inwestycje budowlane ze środków publicznych Strategia przygotowania inwestycji.
SCHEMATY REALIZACJI PRZEDSIĘWZIĘĆ BUDOWLANYCH
PRZEPISY PRAWA BUDOWLANEGO
Koncepcja programowo - przestrzenna terenów położonych przy ulicach: Grudziądzka, Polna, Ugory.
Czysty transport miejski
Klub Seniora jako zadanie realizowane przez samorząd Osiedla (uwarunkowania formalne) Wrocław, r.
Partnerstwo Publiczno – Prywatne na przykładzie Wielkopolskiej Sieci Szerokopasmowej S.A. PPP w praktyce 7 października 2013.
Stan i perspektywy rozwoju partnerstwa publiczno-prywatnego w Polsce
Miasto publiczne – miasto prywatne
Model realizacji usług o określonym standardzie w miastach na prawach powiatu Zespół ekspercki ds. modelu realizacji usług w mieście na prawach powiatu.
Dokument sporządzony przez Siwek Gaczyński & Partners Kancelarię Prawniczą 1 FORMY WSPÓŁDZIAŁANIA PODMIOTU PUBLICZNEGO I PODMIOTU PRYWATNEGO W RAMACH ZAMÓWIENIA.
Finansowanie w projektach PPP Marcin Bejm Adwokat 25 listopada 2010.
AUDYTY TECHNOLOGICZNE I TRANSFERY TECHNOLOGII DLA FIRM
MATERIAŁ INFORMACYJNY o planach inwestycyjnych
POMORSKI PARK NAUKOWO-TECHNOLOGICZNY W GDYNI Stan wdrażania Kierunki rozwoju II Forum Innowacyjne – Gdańsk, r.
Konkurs Dobre Praktyki PPP 13 maja 2008r.
Elektroniczne Biuro Obsługi Interesanta Tamara Ossowska Zakopane, 21 czerwca 2001.
Możliwości związane z wykorzystaniem modelu partnerstwa publiczno-prywatnego w inicjatywach logistycznych Wielkopolski.
KATOWICE 5 KWIETNIA 2004 R. 1. Partnerstwo publiczno – prywatne w Polsce próba uregulowania.
PARTNERSTWO PUBLICZNO PRYWATNE Wojewódzki Urząd Pracy w Warszawie
Perspektywy rozwoju wysokiej jakości połączeń intercity w Polsce
Analiza wykonalności przedsięwzięcia
Projekt realizowany w ramach Programu Regionalnego MRR „Rozwój miast poprzez wzmocnienie kompetencji jednostek samorządu terytorialnego, dialog społeczny.
Finansowanie inwestycji sektora gospodarki odpadami w nowej perspektywie Paweł Orłowski Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Infrastruktury i.
1 Projekt modernizacji terenu przy ul. Świt.. 2 Teren przy ul. Świt objęty rewitalizacją Obszar projektu obejmuje nieruchomości gruntową położoną w Poznaniu.
Partnerstwo publiczno- prywatne (PPP) jako skuteczny sposób podnoszenia jakości i dostępności usług publicznych "U SŁUGI PUBLICZNE JAKO ISTOTNY CZYNNIK.
Efekty zarządzania w modelu „utrzymaj standard”
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich
Projekty PPP w Warszawie
UNITED STATES CANADA MEXICO POLAND CHINA millercanfield.com Partnerstwo publiczno – prywatne w gospodarce odpadami. Tomasz Milewski radca prawny 11 października.
WAŁBRZYSKA SPECJALNA STREFA EKONOMICZNA „INVEST-PARK” Strefa przyjazna inwestorom Kamil Goździk, Kierownik ZBS w Opolu Wałbrzyskiej Specjalnej Strefy.
Finansowanie projektów sektora publicznego Barbara Cendrowska, Dyrektor Biura Analiz i Finansowania Sektora Publicznego Kraków, 3 pażdziernika 2011.
Narodowe Centrum Badań i Rozwoju 1 Droga urynkowienia wynalazków – stan prawny, zasady finansowania Leszek Grabarczyk Warszawa, 19 października 2015.
Strategiczna inwestycja dla pomorskiej gospodarki odpadami
Planowana koncepcja współpracy PPL z Województwem Lubuskim w ramach kontynuacji funkcjonowania Portu Lotniczego Zielona Góra-Babimost Zielona Góra,
Program Wiedza Edukacja Rozwój Wysokiej jakości usługi administracyjne
Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich, styczeń 2014 r.
ZASOBY PARTNERSKIE I WSPÓŁDZIAŁANIE ORGANIZACJI
BUDŻET MIASTA GDAŃSKA WYKONANIE ZA ROK PlanWykonanie% DOCHODY zł zł101 WYDATKI zł zł94 NADWYŻKA-
Plan konsultacji społecznych I część – prezentacja zakresu prac nad Strategią, celów strategicznych I i II rzędu II część – pytania skierowane do uczestników.
BUDOWA SYSTEMU ZARZĄDZANIA RUCHEM „BUDOWA SYSTEMU ZARZĄDZANIA RUCHEM” GMINA MIASTO SZCZECIN.
Kluczowe aspekty realizacji projektów PPP Listopad 2011.
Partnerstwo Publiczno-Prywatne – o co chodzi? I dlaczego ustawa o PPP lub jej brak nie jest tak istotna. Poznań 25 czerwca 2008 r.
Współpraca Miasta Poznania z organizacjami pozarządowymi Oddział koordynacji współpracy z organizacjami pozarządowymi.
Gdańsk, kwiecień 2008 GDAŃSKA INFRASTRUKTURA SPOŁECZNA Sp. z o.o.
Specjalność: „Zarządzanie w Administracji Publicznej” studia I stopnia kierunek: „Zarządzanie”
Projekty PPP w Poznaniu Koncesja na roboty budowlane Ustawa o koncesji na roboty budowlane lub usługi Większość ryzyk po stronie partnera prywatnego.
Prezentacja projektu Usytuowanie inwestycji: Lokalizacja inwestycji: Przebieg trasy: Os. Lecha – ul. Piaśnicka – Centrum Handlowe M1- pętla Franowo.
Gdańsk, 27 czerwca 2016 r. Centralna koordynacja interwencji EFSI w sektorze zdrowia na lata Regionalny Program Operacyjny dla Województwa Pomorskiego.
Partnerstwo Publiczno-Prywatne jako sposób na rewitalizację domów studenckich – doświadczenia Uniwersytetu Jagiellońskiego - Collegium Medicum.
Podpisanie Umowy o Dofinansowanie dla zadania pn.
PPP w obszarze efektywności energetycznej i OZE
Zatrudnianie nauczycieli
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich
Marek Kubera, Dyrektor Projektu w PKP Polskie Linie kolejowe S.A.
ZASOBY PARTNERSKIE I WSPÓŁDZIAŁANIE ORGANIZACJI
Specjalność: „Zarządzanie w Administracji Publicznej”
z-ca dyrektora Dep. Partnerstwa Publiczno-Prywatnego
Konkursy dla ABK - podsumowanie
Realizacja projektów – etap podpisania umowy o dofinansowanie projektu
WIELKOPOLSKI REGIONALNY PROGRAM OPERACYJNY NA LATA
Polskie uwarunkowania instytucjonalno-prawne dla realizacji projektów PPP 22 czerwca 2015.
Zrealizujemy Twoje inwestycje
Zapis prezentacji:

Oświadczenie na sesji RMP w dniu 26.06.2018 Ponowne wezwanie Prezydenta Poznania do traktowania partnerstwo publiczno-prywatnego jako alternatywnej, równoważnej z tradycyjnymi, formułę realizacji inwestycji. Oświadczenie na sesji RMP w dniu 26.06.2018 Tomasz Kayser w imieniu Klubu Radnych Poznańskiego Ruchu Obywatelskiego

Kraków – 6.04.2018 r. Budowa IV etapu Szybkiego Tramwaju w formie PPP Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie, budowa, sfinansowanie a następnie utrzymanie w okresie umowy linii tram. KST, etap IV w Krakowie („Projekt Przedsięwzięcie") Zamówienie jest realizowane jest w formule PPP w rozumieniu ustawy z dnia 19.12.2008 r. o partnerstwie publiczno-prywatnym (Dz.U. z 2017 r., poz. 1834, „Ustawa o PPP”). Przewidywany okres, na który zostanie zawarta umowa PPP wynosi ok. 23,5 roku, w tym 42 m-ce na proj. i bud. (wraz z pozyskaniem zgód i pozwoleń administracyjnych, niezbędnych dla realizacji Projektu) oraz 20 lat utrzymania infrastruktury. Okres umowy liczony jest od momentu jej zawarcia.

Kraków - Szybki Tramwaj – IV etap W zakresie zadań inwestycyjnych, IV etap Krakowskiego Szybkiego Tramwaju, obejmuje wyk. nowego odcinka sieci tramwajowej tworzącej korytarz łączący istniejące elementy sieci przy zachowaniu odpowiedniej prędkości komunikacyjnej, tj. nie niższej niż 24 km/h, licząc wraz z czasem postoju na przystankach.

Kraków – 4.04.2018 r. Budowa Centrum Obsługi Inwestora w formie PPP Przedmiotem przedsięwzięcia jest eksploatacja (utrzymanie i zarządzanie) budynku użyteczności publicznej tzw. Centrum Obsługi Inwestora w Krakowie, który to budynek wykonawca uprzednio wybuduje i sfinansuje koszty tej budowy. Postępowanie o udzielenie zamówienia ma na celu zawarcie umowy o partnerstwie publiczno-prywatnym w rozumieniu ustawy z dnia 19.12.2008 r. o partnerstwie publiczno- prywatnym . Zamawiającym jest Gmina Miejska Kraków, a jednostką prowadzącą postępowanie – Zarząd Inwestycji Miejskich w Krakowie

Kraków - COI Celem Przedsięwzięcia jest poprawa standardów świadczenia usług przez administrację publiczną oraz optymalizacja kosztów funkcjonowania Urzędu Miasta Krakowa, poprzez skupienie w jednym miejscu wydziałów Urzędu Miasta Krakowa uczestniczących w wydawaniu decyzji z zakresu procesu inwestycyjnego i gospodarki nieruchomościami oraz z zagospodarowaniem przestrzennym Miasta.

Kraków - COI W Przedsięwzięciu zakłada się przeniesienie ryzyk budowy i dostępności na stronę prywatną. Wynagrodzeniem partnera prywatnego będzie tzw. „opłata za dostępność”, która będzie pochodzić z budżetu Miasta Krakowa. Szczegółowy podział zadań i ryzyk oraz ustalenie zasad współpracy pomiędzy Podmiotem Publicznym i partnerem prywatnym zostanie omówiony podczas dialogu konkurencyjnego. Budowa budynku COI zostanie sfinansowana ze środków partnera prywatnego. Nieruchomość, na której zostanie zlokalizowane COI, należy do Miasta Krakowa.

Zamawiający dysponuje także kompletną dokumentacją projektową z pozwoleniem na budowę. Podmiot Publiczny nie zamierza przenosić własności nieruchomości na rzecz partnera prywatnego w okresie umowy. Szacowana wartość wydatków inwestycyjnych wynosi ok. 258 000 000 PLN brutto. Po wybudowaniu budynku będzie on utrzymywany i zarządzany przez partnera prywatnego. Przewidywany łączny okres trwania umowy partnerstwa publiczno-prywatnego wyniesie ok. 23 lata i będzie to okres liczony od momentu zawarcia umowy PPP, przy czym przewidywany okres budowy to ok. 3 lata, a czas eksploatacji powstałej infrastruktury rozumianej jako utrzymanie i zarządzanie to ok. 20 lat.

Wrocław – Parking podziemny przy Hali Stulecia

Wrocław – Parking podziemny przy Hali Stulecia Zakres – parking dwukondygnacyjny na 800 miejsc dla samochodów osobowych i 80 autobusów wraz z przebudową układu komunikacyjnego Wartość umowy 43 300 000 zł Okres trwania umowy – 30 lat

Łódź – parkingi wielopoziomowe W ramach przedsięwzięcia Partner Prywatny będzie zobowiązany do zaprojektowania, wybudowania, sfinansowania oraz eksploatacji 4 parkingów wielopoziomowych na terenie centrum Miasta Łodzi. Szacowana wartość nakładów - 205 470 765 zł Okres umowy – 33 lata Postępowanie wszczęto – VI 2017 roku

Gdańsk – Budowa parkingów w pięciu lokalizacjach Zakres przedsięwzięcia obejmuje zaprojektowanie, wybudowanie, sfinansowanie i eksploatację parkingów kubaturowych wraz z Infrastrukturą towarzyszącą w co najmniej jednej lokalizacji spośród wskazanych: Lokalizacja nr 1 – Podwale Przedmiejskie – minimum 1-poziomowy parking podziemny, lokalizacja nr 2 - Podwale Staromiejskie – minimum 1- poziomowy parking podziemny, lokalizacja nr 3 – Targ Rybny – minimum 1-poziomowy parking podziemny, lokalizacja nr 4 – Targ Węglowy – minimum 1-poziomowy parking podziemny, lokalizacja nr 5 – Długie Ogrody– minimum 1-poziomowy parking kubaturowy. Szacowana wartość nakładów inwestycyjnych – 220 mln zł Czas realizacji umowy – 30 lat Postępowanie wszczęto – X.2016

Partnerstwo publiczno-prywatne w Poznaniu „Proszę o informację czy od roku 2015 do chwili obecnej Miasto Poznań podjęło realizację projektów w oparciu o zasadę PPP.” „Proszę także o informację czy Miasto Poznań przygotowuje się do podjęcia projektu w oparciu o zasadę PPP.” Interpelacja z dnia 26.09.2017

Partnerstwo publiczno-prywatne w Poznaniu – odpowiedź Prezydenta 2011 wszczęto postepowanie ws wyboru partnera, umowa podpisana 2013, oddanie do użytku 2016

Partnerstwo publiczno-prywatne w Poznaniu Proszę także o informację czy Miasto Poznań przygotowuje się do podjęcia projektu w oparciu o zasadę PPP ?????? Prezydent nie potrafił wskazać żadnego przedsięwzięcia…..

Partnerstwo publiczno-prywatne Partnerstwo publiczno-prywatne to: • wspólna realizacja przedsięwzięcia, • oparta na podziale zadań • i ryzyk pomiędzy podmiotem publicznym i partnerem prywatnym.

Współczesne zarządzania publicznego – coraz więcej zadań dla podmiotu prywatnego - a w Poznaniu od trzech lat występuje trend odwrotny Cechą współczesnego systemu zarządzania publicznego jest przekazywanie przez administrację publiczną coraz szerszego zakresu zadań o charakterze publicznym podmiotom prywatnym. Władze wycofując się z bezpośredniego prowadzenia tych zadań jednocześnie zachowują odpowiedzialność za dostępność i jakość świadczonych usług

Dlaczego warto inwestować w formie PPP 1.Możliwość zaangażowania środków inwestycyjnych sektora prywatnego w realizację zadań publicznych (budowa infrastruktury i świadczenie usług użyteczności publicznej). 2.Możliwość przekazania do sektora prywatnego szeregu zadań i związanych z ich realizacją ryzyk, zwłaszcza ryzyka budowy, finansowania, dostępności i ryzyka ekonomicznego powodzenia przedsięwzięcia. 3.Szansa na szybszą realizację zadań inwestycyjnych oraz szerszy zakres usług świadczonych w ramach przedsięwzięcia PPP. 4. Optymalizacja kompleksowa kosztów zadań publicznych przez połączenie projektowania, realizacji i zarządzania środkiem trwałym

Dlaczego warto inwestować w formie PPP 5. Transfer do administracji publicznej najnowszych rozwiązań organizacyjnych i technicznych (know how) sektora prywatnego. Sprawniejsza administracja (rozwój kompetencji zarządczych). 6. Szansa na efektywne wykorzystanie zasobów finansowych i majątku strony publicznej. Większa płynność finansowa, możliwość uwolnienia rezerw związanych z lepszym wykorzystaniem posiadanych zasobów bez ich sprzedaży (koncesje usługowe). 7. Szerszy zakres realizacji zadań w warunkach ograniczonych możliwości inwestycyjnych strony publicznej. 8.Wzrost zaufania inwestorów.

Czy dla Poznania te korzyści nie są ważne????

Partnerstwo publiczno-prywatne w Europie jest obecnie często spotykane na całym świecie Wielka Brytania – Private Finance Initiative – 1992 Obecnie projekty realizowane w ramach PPP stanowią ok.15% wszystkich inwestycji publicznych, Szczególnie duże wykorzystanie PPP w Europie: Wlk.Brytania, Francja, Hiszpania, Włochy, Niemcy Wiele kontraktów PPP na szczeblu samorządowym: Węgry, Czechy, Rumunia, Bułgaria, Słowacja

Partnerstwo publiczno-prywatne jest coraz popularniejsze także w Polsce Styczeń 2009 – grudzień 2017 Wszczęto łącznie 506 postępowań, spośród których 382 (75,49%) stanowiły postępowania dotyczące nowych projektów. W wyniku wszystkich wszczętych postępowań zawarto łącznie 129 umów o ppp

PPP w Polsce dotyczy projektów z wielu różnych dziedzin

PPP są realizowane praktycznie w całej Polsce

Partnerstwo publiczno-prywatne w Poznaniu Opłaca się we Wrocławiu, Krakowie, Łodzi i wielu innych miastach, a w Poznaniu nie? Hala sportowo- widowiskowa Termorenowacja Muzeum Powstania Wielkopolskiego Nowa siedziba Teatru Muzycznego Parkingi………….

Apel do Prezydenta Poznania Analiza celowości realizacji przedsięwzięcia w formie PPP w porównaniu z tradycyjną formą powinna być standardem w Poznaniu