I SOCIAL MEDIA W SPORCIE MEDIA TRADYCYJNE I SOCIAL MEDIA W SPORCIE WARSZAWA- 15/06/2018
Spis treści Użytkownicy social media. Tendencje krajowe i światowe. 3 Rynek mediów tradycyjnych w Polsce. 12 Sport w mediach. Potencjał branży. 24 Komunikacja instytucji sportowych z mediami : działania w social media 34 działania w mediach tradycyjnych 41 2
Użytkownicy social media. Tendencje krajowe i światowe.
Social media 4
Social media 5
Social media 6
Social media 7
Social media 8
Social media 9
Social media 10 10
Social media 11
Rynek mediów tradycyjnych w Polsce.
Rynek mediów w Polsce 13
Rynek mediów w Polsce 14
Rynek mediów w Polsce 15
Rynek mediów w Polsce 16
Rynek mediów w Polsce 17
Rynek mediów w Polsce 18
Rynek mediów w Polsce 19
Rynek mediów w Polsce 20
Rynek mediów w Polsce 21
Rynek mediów w Polsce 22
Rynek mediów w Polsce 23
Sport w mediach. Potencjał branży.
Sport w mediach Sportowe atuty: Pozytywne emocje Powszechność Elitarność Poczucie jedności Zabawa Rywalizacja 25
Sport w mediach Co interesuje media: Temat (ciekawy, nowy) Zasięg wydarzenia (duża liczba osób uczestników/odbiorców) Profesjonalizm (komunikacja z mediami) 26
Sport dzieję się tu i teraz Sport w mediach Sport dzieję się tu i teraz 27
Sport w mediach 28
Sport w mediach 29
Sport w mediach 30
Sport w mediach Sport to sportowcy 31
Sport w mediach 32
Sport w mediach 33
Komunikacja z mediami. Działania w mediach tradycyjnych.
Działania w mediach tradycyjnych Po pierwsze: informacja. Informowanie mediów o działaniach organizacji Zaopatrywanie mediów w materiały źródłowe: wykresy, analizy dotyczące działań Reakcje na publikacje dotyczące firmy/ instytucji Utrzymywanie stałego zainteresowania mediów działaniami organizacji Praca nad budowaniem i zachowaniem odpowiedniego wizerunku organizacji 35
Działania w mediach tradycyjnych Komunikowanie się z mediami: Lista kontaktów – konkretne redakcje, tytuły, konkretni dziennikarze Media ogólnopolskie, lokalne, branżowe, life style Internet, radio, telewizja, prasa 36
Działania w mediach tradycyjnych Relacje na odległość: informacje prasowe; artykuły specjalistyczne; strona internetowa; oświadczenia w mediach społecznościowych; Relacje bezpośrednie: konferencje prasowe; briefingi; indywidualne spotkania i rozmowy z dziennikarzami; tweetup; 37
Działania w mediach tradycyjnych Informacja prasowa odpowiada na pytania: co? kto? gdzie? kiedy? dlaczego? Informacja prasowa zawiera: ciekawy tytuł, interesujący lead, dane osoby do kontaktu 38
Działania w mediach tradycyjnych Konferencja prasowa: spotkanie, na które zapraszamy szeroką grupę dziennikarzy organizowana na okoliczność ważnych wydarzeń, najczęściej pozytywnych scenariusz materiały informacyjne serwis zdjęciowy schemat konferencji merytoryka 39
Działania w mediach tradycyjnych Briefing: Mniejsza liczba dziennikarzy Mniejszy zakres tematyczny Zwykle w sytuacjach nagłych, kryzysowych 40
Komunikacja z mediami. Działania w social mediach.
Działania w social media Zawartość komunikatów w mediach społecznościowych: Treść Obraz Video Grafika/infografika # @ 42
Działania w social media Zawartość komunikatów w mediach społecznościowych: Spójność w komunikacji Określenie naszego odbiorcy Aktualność Atrakcyjność Ekskluzywność 43
Działania w social media Twitter – dzieje się teraz Facebook – miejsce na dłuższą relację, niekoniecznie „na żywo” Instagram – liczy się zdjęcie 44
Działania w social media Jak wykorzystać sportowe wydarzenia do komunikacji: Z jednej strony obserwuj, z drugiej aktywnie uczestnicz Reaguj szybko na wydarzenia i zaproś do dyskusji Pamiętaj: każdy serwis społecznościowy rządzi się swoimi prawami; nie powielaj treści Odrzuć kontrowersję, postaw na oryginalność Chcesz zwrócić na siebie uwagę – wybierz odpowiedni moment 45
Media tradycyjne, a społecznościowe 46
KATARZYNA KOPEĆ-ZIEMCZYK Dziękuję za uwagę KATARZYNA KOPEĆ-ZIEMCZYK katarzynakopec.pl kontakt@katarzynakopec.pl 47