Ćwiczenia do pracy z zespołem

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
STYLE SPRZEDAŻY Autor: Richard Forster Przekład: Wioleta Dąbrowska
Advertisements

Jak słowami zahipnotyzować kobietę, żeby przeżyła odlot, a
Modelowa wioska – uczenie się od innych poprzez słuchanie i obserwację
„SPONSOROWANIE TO PODSTAWA, BY ODNIEŚĆ SUKCES W MARKETINGU SIECIOWYM”
„MÓJ WSTĘPNY PLAN ROZWOJU”
Jak zrobić dobrą i ciekawą relację i… wygrać konkurs!
Skuteczne zachowania na rynku pracy
Jak pisać pracę dyplomową?
SIĘGAJ PO TO, CZEGO CHCESZ NIE RANIĄC INNYCH!
Jak być własnym szefem?.
Co słychać Panie Darwinie?
Osiągaj Swoje Cele z Lekkością!
ANNE FRANK WebQuest dla uczniów klasy III gimnazjum
Co to znaczy zapomnieć ? 1. Wymazać z pamięci. 2. Wymazać z serca.
IDENTYFIKACJA POTRZEB
Nazwa, logo i (opcjonalnie) motto firmy. Fakty o firmie Branża - w jakiej branży działacie? Produkt – co chcecie sprzedawać? (pamiętajcie o konkretach!)
FLOW Rzecz o efektywności w biznesie Jacek Rozenek Jan Marcinowski.
EGZAMIN GIMNAZJALNY godzina 9.00 i 11.00
co po gimnazjum ? Wybierz swoją przyszłość Przygotowała:
dr Robert Szwed Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II
Instrukcja MILO moduł klienta.
obsługuje klientów w miejscu sprzedaży, służy im radą co do marki produktu, jego typu i jakości, udziela na prośbę klienta dokładnych i wyczerpujących.
Str. 1. Celem było przeprowadzenie badania jakości obsługi, oferty sklepu w wybranych przez nas sklepach sportowych oraz wskazanie ich mocnych i słabych.
Techniki efektywnego uczenia – ćwiczenia cd. zajęć 3 Zajęcia 5
Co warto wiedzieć o sprawdzianie w szkole podstawowej ? – informacje dla ucznia.
O korzeniach i skrzydłach…
Zajęcia prowadzone w ramach EFS Szkoła Podstawowa Nr 15 w Tarnowie
Jak zrobić dobrą i ciekawą relację i… wygrać konkurs!
Pierwsza sesja Rozpoznanie i planowanie terapii. Jak pokierować pierwszą sesją jak postawić diagnozę i przygotować plan terapii Postępuj metodycznie,
Umiejętność obserwacji.
Parę słów do młodszych kolegów i koleżanek od absolwenta.
Czego oczekuje i co robi użytkownik ?. Projektowanie dobrego interfejsu zaczyna się od zrozumienia ludzi.
Witam na szkoleniu Colway
Najważniejsze! Zawartość strony Łukasz Stochniał.
Szkoła z klasą 2.0 Zespół Szkół Ogólnokształcących Nr 17 Specjalnych w Kielcach 2012/2013.
Egzamin maturalny z języka obcego - poziom podstawowy Renata Malejewska.
ODNAWIALNE ŹRÓDŁA ENERGII
Jak rozmawiać ze swoim dorastającym dzieckiem
Nauczyciel – mentor, tutor, coach
MATERIAŁY POUFNE BIOVENTUS Przesłanie Bioventus. MATERIAŁY POUFNE BIOVENTUS 2 Agenda Kluczowe przesłania Odpowiedzi na często zadawane pytania Jak stosować.
Doradztwo zawodowe dla młodzieży – aktywność zawodowa niepełnospraw nych SOSW dla Niesłyszących im. Janusz Korczaka w Krakowie.
Raport badawczy. Badani najczęściej odpowiadali, że podjęli pracę za granicą, chociaż mieli pracę w Polsce, jednak zarobki były zbyt niskie. Pracownicy.
10 ZASAD BEZPIECZNEGO KORZYSTANIA Z INTERNETU.
practicalaction.org/schoolstechnologyjustice Technologia Co to znaczy dla ciebie?
„Sukces jest wynikiem właściwych decyzji” Eurypides Zapraszamy Cię do odkrycia swojej drogi do niezależności finansowej Przewodnik Multimedialny po Programie.
Przepis na Fonoblog Czy wiesz, co znajduje się za rogiem Twojego domu? Czy znasz rytm życia najbliższej okolicy? Może chcesz nam o nim opowiedzieć? Zapraszamy.
Test z komentarzem Postawa życiowa.
VIRGIN MOBILE ACADEMY PODPOWIADAMY, JAK W PIĘCIU KROKACH PRZYGOTOWAĆ PREZENTACJĘ KONKURSOWĄ.
WARSZTATY nr 2. Temat: Jak można żyć od 10 lat w zamkniętym ekosystemie.
Wielka Powtórka Szóstoklasisty WebQuest dla klasy 6 szkoły podstawowej Pomysł: Katarzyna Krywult
„Co nas łączy z Ameryką Południową?”
MINI PRZEDSIĘBIORSTWO „KAASSA Sp ZO.O” Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im. Józefa Nojego w Czarnkowie.
Kupując bezpośrednio u wydawcy, zyskujesz najwięcej! Szybki, intuicyjny i przyjazny Klientowi system wyszukiwania książek, zawsze aktualna oferta obejmująca.
Pomysł na promocję książki.
Nazwa, logo i motto firmy
Tytuł – [najlepiej aby jak najtrafniej oddawał opisywane rozwiązanie]
Tytuł – [najlepiej aby jak najtrafniej oddawał opisywane rozwiązanie]
SYSTEMY REPREZENTACYJNE
Jak założyć spółdzielnię socjalną?
Safe Surfing Sesja 5.
Program InLab Formularz Pomysłu na Innowację Prosimy o wysłanie wypełnionego formularza do dnia 25 listopada 2016 roku. Zwracamy uwagę, że w przypadku.
Pytania i odpowiedzi - Etap 1 - KTO
AMPS Agencja Marketingowa Sp. z o.o. dla VFC Corporation PJOK 2017
Jak napisać dobry konspekt?
Złota 7 wytyczne obsługi
Egzamin gimnazjalny. Instrukcja dla uczniów
Tytuł – [najlepiej aby jak najtrafniej oddawał opisywane rozwiązanie]
System opisu pluralistycznych podejść do języków i kultur (FREPA)
Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w ŚLĄSKICH SAMORZĄDACH.
Instrukcja obsługi urzędnika, czyli tajniki skutecznej komunikacji
Zapis prezentacji:

Ćwiczenia do pracy z zespołem AMPS Agencja Marketingowa Sp. z o.o. dla VFC Corporation PJOK 2017

Instrukcja dla lidera zespołu Poniższy zestaw jest jednym z serii materiałów szkoleniowych przygotowanych na potrzeby Programu Jakości Obsługi Klienta 2017 (PJKO 2017). Trafia na Twoje ręce ponieważ jesteś liderem zespołu w swoim sklepie i to do Twoich obowiązków należy szkolenie i wdrażania innych pracowników. Zapoznaj się z treścią zestawu Korzystaj z zawartych w zestawie ćwiczeń przy codziennej pracy z zespołem Nie bój się modyfikować proponowanych w zestawie ćwiczeń lub wymyślaj nowe. Pamiętaj skuteczna nauka to połączenie teorii z praktyką POWODZENIA!

Zadanie obserwowanie buduj swoją świadomość

Zobacz jak pracują inni Wybierz się z wizytą do sklepu z obsługą klienta (np. w centrum handlowym) i obserwuj pracę sprzedawców. Zwróć szczególną uwagę na to, jak zachowuje się obsługa, co mówi oraz jak Ty czujesz się w roli klienta. Możesz odwiedzić jeden, bądź więcej sklepów. Daj się obsłużyć i obserwuj! Jeśli nie masz pomysłu, gdzie się udać, skorzystaj z poniższych podpowiedzi: 1

Opowiedzcie o swoich doświadczeniach Zobacz jak pracują inni Opowiedzcie o swoich doświadczeniach Jaki sklep wybraliście? Dlaczego zdecydowaliście się na odwiedzenie właśnie tego sklepu? Jak czuliście się w roli obserwatora? Jak czuliście się w roli klienta? Jak przebiegała wizyta w sklepie? Co Was zaskoczyło? Co z niej zapamiętaliście? … 1

Uwspólniajcie doświadczenia Zobacz jak pracują inni Uwspólniajcie doświadczenia Zapiszcie na post-it’ach to, co podobało Wam się podczas obsługi oraz to co NIE podobało Wam się podczas obsługi Pamiętacie: PISZEMY DRUKOWANYMI Jedna kartka to jedna myśl! Wspólnie pogrupujcie zebrane pomysły na 2 kategorie: doceniam jako klient nie lubię jako klient 1

Moja obsługa… Korzystając z planszy z ćwiczenia 1, zastanówcie się wspólnie i przedyskutujcie jakimi jesteście sprzedawcami w oczach waszych klientów? Czy chcielibyście być swoimi klientami? W jakich aspektach wypadacie dobrze, a co należałoby poprawić? 2

Obserwator Przyjrzyj się temu jak członkowie teamu obsługują klientów Zaobserwuj konkretną obsługę – zobacz jak obsługujący radzi sobie z klientem Po zakończeniu obsługi – omów to co zaszło – wskaż mocne i słabsze strony obsługi 3

Sprawdź sam siebie… Nagraj na telefon lub dyktafon jedną ze swoich obsług Odsłuchaj nagranie samodzielnie lub jeśli masz taką ochotę, wraz z zespołem. Sprawdź, jak wyglądała obsługa, jakim językiem się posługiwałeś, czy jesteś z niej zadowolony. Zastanów się, co można było zrobić lepiej, inaczej? Powtarzaj ćwiczenie raz na pół roku, żeby nie dać się zwieść rutynie! 4

Musisz, możesz, nie wolno Ci czyli szybki test wiedzy i doświadczenia

Możecie też pracować wspólnie, nad jednym obszarem na raz! 4 obszary obsługi Podzielcie się na 4 grupy. Każda z grup otrzyma planszę – odpowiadającą jednemu z 4 obszarów obsługi: Rozpoczęcie obsługi Dobieranie produktu Przymierzanie Zakończenie obsługi Możecie też pracować wspólnie, nad jednym obszarem na raz! Na planszy zamieśćcie pola: MUSISZ, MOŻESZ, NIE WOLNO CI – uzupełnijcie je zgodnie z obszarem obsługi, waszą wiedzą i doświadczeniem PISZEMY DRUKOWANYMI 5

Obsługa a typy klientów? Omówcie karty z ćwiczenia 5. Czy chcecie coś uzupełnić, dopowiedzieć? W których miejscach mamy szansę na „podbicie paragonu” W których miejscach możemy działać z perspektywy doradczej? Zwróćcie uwagę na kolumnę NIE WOLNO CI! Pamiętajcie, to co niewypowiedziane nie istnieje – jasno określ (nazwij) zasady jakimi powinien kierować się zespół w obsłudze. 6

Typy klientów Elastyczność w obsłudze

4 typy klientów Potrzebuję czasu Zostaw mnie w spokoju Wiem czego chcę Odpowiedz na moje pytania lub potrzeby Chcę miło spędzić czas Sugeruj, pokazuj mi alternatywne rozwiązania Ambasador marki Sprzedaj mi wartość

Stwórzcie sylwetki! Kim są Wasi klienci? Podzielcie się na 4 grupy Każda z grup otrzyma planszę – odpowiadającą jednemu z 4 typów klientów (możecie również pracować wspólnie nad jednym typem) Spróbujcie opisać tę osobę Imię i nazwisko Płeć Wiek Zainteresowania Gdzie mieszka Styl ubierania Zachowanie w sklepie 7

Poprawiaj elastyczność obsługi Korzystając z plansz z ćwiczenia 7, wymieńcie się obserwacjami. Porozmawiajcie o tym, jak obsługujecie różne typy klientów? Czym różnią się te osoby? Jak zmienia się ich obsługa w zależności od ich zachowania? Poproś, aby każda osoba z zespołu opowiedziała z jakim typem klienta radzi sobie najgorzej, a którego obsługuje się jej wyjątkowo łatwo – POZNAWAJCIE SWOJE MOCNE I SŁABE STRONY! 8

Pracuj nad dosprzedażą Spytaj zespół, jakie ma doświadczenia z oferowaniem produktów dodatkowych każdemu z 4 typów klientów Poproś aby każda osoba z zespołu opowiedziała z jakim typem klienta radzi sobie najgorzej – przy oferowaniu produktów dodatkowych Wciel się w rolę klienta i pozwól im poćwiczyć! Razem wymyślcie nowe metody proponowania dodatków 9

Praca z produktem

Wiedza produktowa i język korzyści Wybierz jeden produkt z nowej kolekcji Każda z osób kolejno mówi jedno zdanie o produkcie (opisuje je, wymienia jego cechę charakterystyczną, zauważa korzyść użytkowania) Odpowiadajcie szybko Przegrywa ta osoba, która nie będzie mogła wymyślić już niczego nowego 10

Pracujcie nad językiem korzyści Przyjrzyjcie się nowej kolekcji Zachęć zespół aby traktował i myślał o nowej kolekcji jak o całości – nie skupiał się jedynie na jej elementach, pojedynczych egzemplarzach Stwórzcie stylizacje Przyjrzyjcie się zestawieniom i zastanówcie się, jak można opisać strój używając języka korzyści Pracujcie razem, wymyślcie jak najwięcej przykładów 11

Poprawiaj umiejętności sprzedawania produktów i języka korzyści... Niech każdy z Was wybierze Waszym zdaniem najbrzydszy produkt z aktualnej kolekcji Jak sprzedasz ten produkt? Co możesz o nim powiedzieć? Do jakiej sylwetki, stylizacji pasuje ten produkt? Jakie dodatki do niego dobierzesz? 12

Poprawiaj umiejętności oferowania produktów dodatkowych... Wybierz produkt Poproś zespół, żeby dobrali do niego jak najwięcej dodatków Spytaj jak zaproponowaliby taki dodatek klientowi? 13

Poprawiaj umiejętności oferowania produktów dodatkowych... Przyjrzyj się zespołowi. Kto z Was jest mistrzem sprzedaży produktów dodatkowych? Kto oferuje produkty dodatkowe z największa finezją? Przyglądajcie się temu, jak pracujecie, wymieniajcie doświadczenia – UCZCIE SIĘ OD SIEBIE ! 14

DZIĘKUJEMY