Polskie AGD ma głos PRZEZENTACJA GŁÓWNYCH WYNIKÓW

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Polskie 10 lat w Unii. Polityczne aspekty członkostwa - jak Polska zmieniła Europę.
Advertisements

Struktura kanałów marketingowych. Definicje kanału dystrybucji Podejście podmiotowe Podejście funkcjonalne zbiór wzajemnie zależnych od siebie organizacji.
Komitet Gospodarki Miejskiej Projekt Wschodni Zenon Kiczka Przewodniczący Komitetu Gospodarki Miejskiej Krajowa Izba Gospodarcza Warszawa, maj 2014 Regiony.
Dr Anna M. Zarzycka Katedra Biznesu Międzynarodowego A.M. Zarzycka.
OPERATORZY LOGISTYCZNI 3 PL I 4PL NA TLE RYNKU TSL Prof. zw.dr hab. Włodzimierz Rydzkowski Uniwersytet Gdańsk, Katedra Polityki Transportowej.
Przedsiębiorczość Technologiczna prezentacja końcowa NanBUD Skład zespołu: Patrycja Jasińska, Marta Kacprzak, Justyna Kawa, Michał Kowalczyk, Michał Mędrek,
Olsztyn, 27 czerwca 2012 Propozycja zmian kryteriów merytorycznych dla Osi I Przedsiębiorczość RPO WiM w ramach Poddziałania
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Obszary inteligentnych specjalizacji Wielkopolski a UEP / SC UEP.
System, który łączy Tomasz Stępień, Prezes Zarządu Operator Gazociągów Przesyłowych GAZ-SYSTEM S.A. Strategia GAZ-SYSTEM S.A. do 2025 roku.
AS-QUAL Szkolenia Doradztwo Audity Usprawnienia zarządzania organizacjami (normy zarzadzania) Grażyna.
ZABRZAŃSKI RYNEK PRACY – FORMY AKTYWIZACJI OSÓB BEZROBOTNYCH I POSZUKUJĄCYCH PRACY Zabrze, Powiatowy Urząd Pracy w Zabrzu.
Prezentacja Analizy SWOT Gminy Nysa. Analiza strategiczna Gminy Nysa obejmuje rozpoznanie sił i słabości, czyli mocnych i słabych stron (analiza wewnętrzna)
Innowacje i konkurencyjność łańcuchów dostaw we współczesnej gospodarce Dr hab. Grażyna Śmigielska, Prof. UEK.
OPTYMALNY CEL I PODSTAWY ROZWOJU SZKOŁY. PRZEDE WSZYSTKIM DZISIEJSZA SZKOŁA POWINNA PRZYGOTOWYWAĆ DO ŻYCIA W DRUGIEJ POŁOWIE XXI WIEKU.
Agnieszka Pidek-Klepacz Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego w Lublinie Lublin, 6 luty 2014 r. Wsparcie edukacji zawodowej w ramach Regionalnego.
Zarządzanie systemami dystrybucji
Człowiek - najlepsza inwestycja Projekt "Rola bezpośrednich inwestycji zagranicznych w kształtowaniu aktualnego i przyszłego profilu gospodarczego województwa.
Ocena poziomu kompetencji i umiejętności administracji publicznej w zakresie zarządzania rozwojem i kreowania innowacji Urząd Marszałkowski Województwa.
„Korzyści dla inwestorów oraz regionów i gmin z funkcjonowania w Kostrzyńsko-Słubickiej Specjalnej Strefie Ekonomicznej” Zielona Góra, Krzysztof.
Jak realizować wzorcową rolę instytucji publicznych w zakresie efektywności energetycznej Perspektywa biznesu Menedżer ds. Norm i Standardów ROCKWOOL Polska.
Uwarunkowania innowacyjności kobiet w biznesie Ewa Lisowska Szkoła Główna Handlowa.
CAPS LOCK - CERTYFIKOWANE SZKOLENIA JĘZYKOWE I KOMPUTEROWE
Strategia Rozwoju Powiatu Kluczborskiego planowanie strategiczne w JST Małgorzata Ziółkowska tel kom
Zaufanie społeczne Polaków Twierdzenie: Większość ludzi ma dobre intencje.
INSTYTUCJE GOSPODRKI RYNKOWEJ Jerzy Wilkin i Dominika Milczarek Wykład 1 Wiedza o instytucjach w nauczaniu ekonomii.
Od recesji do koniunktury.. Podstawowe pojęcia. Recesja – zjawisko makroekonomiczne polegające na znacznym zahamowaniu tempa wzrostu gospodarczego, skutkujące.
ROLA POT W TWORZENIU ZINTEGROWANEGO SYSTEMU BADAŃ KONSUMENTÓW USŁUG TURYSTYCZNYCH TERESA BUCZAK.
Biznes Wielkopolska to magazyn, który ukazuje się od 2003 roku. Magazyn powstał jako element promocji firm wyróżnionych certyfikatem „Najwyższa Jakość”
Środki na szkolnictwo zawodowe w nowej perspektywie finansowej Iwona Nakielska Dyrektor Departamentu EFS Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego.
Julia Wojciuk Sandra Adamska 1aT. Zjawisko makroekonomiczne polegające na znacznym zahamowaniu tępa wzrostu gospodarczego skutkujące najczęściej spadkiem.
Uwarunkowania rozwoju rynku kapitałowego w Polsce Marzec 2016 prof. zw. dr hab. Małgorzata Zaleska – Prezes Zarządu.
PRZEDSTAWIA. ZNAK JAKOŚCI KIDZONE PREZENTACJA PROJEKTU Stawiamy na jako ść ! Promujemy najlepszych! W ramach KidZone- Strefy Szcz ęś liwych Dzieci funkcjonuje.
I stopień Zarządzanie i inżynieria produkcji II stopień Zarządzanie i inżynieria produkcji.
Zarządzanie przez Internet. Klasyczne funkcje zarządza to: planowanie, organizowanie, decydowanie, motywowanie i kontrolowanie. Dzięki rozwojowi techniki.
Projekt finansowany z Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój
Ulgi i preferencje dla przedsiębiorców prowadzących działalność gospodarczą w oparciu o posiadane zezwolenie.
BADANIE KRYTERIÓW POZACENOWYCH W PRZETARGACH PUBLICZNYCH
Polityka Unii Europejskiej w zakresie badań i rozwoju
Zmiana w procesie przekwalifikowania pracownika
Struktura kanałów marketingowych
Bądź częścią rozwiązania
Strategia RIT Subregionu Zachodniego Województwa Śląskiego – RIT.
II Spotkanie Robocze Bruksela,
JAK DZIAŁAMY W FIRMIE? DZIAŁ HANDLOWY TELESALES
Nazwa firmy Plan biznesowy.
Sprzedaż produktu lub usługi
Mirosław Maliszewski -Prezes Związku Sadowników RP
Wzmacnianie potencjału rozwoju w wymiarze lokalnym i regionalnym
dr inż. Mariusz Kaczmarek Katedra Inżynierii Biomedycznej
Ten projekt został zrealizowany przy wsparciu Komisji Europejskiej
CEL: - Osiągnąć równość płci oraz wzmocnić pozycję kobiet
DOBRY START szkolenia dla usługodawców osób niepełnosprawnych
Moduł G Marketing w procesie tworzenia wartości
Certyfikaty branżowe Odbiorcy docelowi:
PRZEŁAMANIE SCHEMATÓW KOMUNIKACYJNYCH W KATEGORII PRODUKTOWEJ
Zajęcia nr 2 – Ruch okrężny w gospodarce
Realizacja wskaźników objętych ramami wykonania w ramach
Rozwój współpracy pomiędzy sektorem badawczo-naukowym a biznesem na przykładzie Projektu: GUM
PO CO FIRMIE SPRATEGIA SPRZEDAŻY?
Prezentacja planu biznesowego
SYSTEM KONTROLI FREKWENCJI
Zgłoszenia w ramach kategorii Doskonała komunikacja z klientami
Nazwa firmy Biznesplan.
Jesteśmy „One PPG” Nasz cel We protect and beautify the world
Nasza działalność KLAVO to firma zajmująca się dostarczaniem usług dla instytucji kultury. Chcemy, aby zwiększały one jakość obsługi zwiedzających. Celem.
Zespół Szkół Ogólnokształcących Nr 1 w Opolu
Małopolski Festiwal Innowacji
Wspomaganie pracy szkół
Projekt: „LOGISTYKA STAWIA NA TECHNIKA – podnoszenie kwalifikacji zawodowych uczniów zawodu technik logistyk poprawiające ich zdolności do zdobycia zatrudnienia”
Zapis prezentacji:

Polskie AGD ma głos PRZEZENTACJA GŁÓWNYCH WYNIKÓW

Tytułem wstępu Jak zebraliśmy dane 10 wywiadów telefonicznych trwających od 24 do nawet 56 minut. Materiał gromadziliśmy w okresie 6 – 21 października. Scenariusz rozmowy dotyczył oceny obecnej sytuacji w branży z uwzględnieniem rysu historycznego i wizji najbliższej przyszłości. Firmy, z przedstawicielami których przeprowadzono wywiady:

1 Rys historyczny

Kamienie milowe w rozwoju polskiej branży AGD Czynniki wewnętrzne Usytuowanie geograficzne Polski Wysoki poziom kształcenia na uczelniach technicznych Relatywnie niski koszt pracowników Bogacenie się społeczeństwa Nie bez znaczenia były też kwestie gospodarcze: Sektor bankowy otwarty na udzielanie kredytów Systematycznie umacniająca się gospodarka Polski Wzrost znaczenia Polski w Europie

Kamienie milowe w rozwoju polskiej branży AGD Czynniki zewnętrzne Inwestycje realizowane przez największe koncerny na świecie. 1 2 3 4 Pojawiły się nowe technologie Centra badawczo rozwojowe. Rozwój usług dla biznesu Upowszechnił się system zarządzania produkcją ! PRZEŁOM Rola Polski znacząco wzrosła, potencjał i kompetencje pracowników zaczęły być w pełni wykorzystywane. DOPRECYZOWAĆ – NIE JEST JASNE O CO CHODZI

2 Branża AGD dziś

Obecna sytuacja branży w Polsce Produkcja Polski rynek zapewnia dostęp do wykfalifikowanej kadry pracowników. Niestety, ośrodki gdzie zlokalizowane są fabryki to tereny Polski o najniższym bezrobociu. W perspektywie najbliższych lat może pojawić się brak wystarczającej liczby pracowników. Koszty produkcji w Polsce są na konkurencyjnym poziomie w porównaniu z Zachodem. Strefy ekonomiczne ułatwiają rozwój – łatwiejsza rozbudowa fabryk, ulgi podatkowe, bliskość poddostawców. Wsparcie eksportu dzięki Programom Europejskim. TO ELEMENTY, KTÓRE W NAJBLIŻSZYCH LATACH BĘDĄ POZYTYWNIE WPŁYWAĆ NA DALSZY ROZWÓJ BRANŻY

Obecna sytuacja branży w Polsce Postawy konsumentów Konsumenci kupują produkty o wyższych specyfikacjach, sięgają po sprzęty z wyższej półki – sprzęt z szerszym wachlarzem funkcjonalności ale też taki o większej mocy, wykonany z lepszych komponentów. Skraca się cykl życia produktów: Klienci kupują nowy sprzęt ze względu na nowe funkcjonalności Zmieniają działający sprzęt na taki o nowym designie SPECYFIKA NA TLE EUROPY ZACHODNIEJ Dynamiczny rozwój niektórych kategorii produktów Systematyczny wzrost średniego wynagrodzenia oraz niska (jak na skalę Europy) stopa bezrobocia sprzyjają konsumpcji. Większa otwartość na innowacyjne rozwiązania Mniejsze zainteresowanie kwestiami „EKO”

Sieć naziemna to 4 główne sieci sprzedaży Kanały dystrybucji Sieć naziemna to 4 główne sieci sprzedaży Sprzedaż on line Sieci handlowe dyktują warunki i dobór asortymentu do swoich sklepów. Sporo do życzenia pozostawia kadra pracowników – swoje doradztwo opierają o informacje z „gazetek promocyjnych”, nie maja wystarczającej wiedzy o sprzęcie który sprzedają. Wzrasta presja związana z utrzymaniem cen - sieci handlowe wprowadzają swoje własne marki. Komplementarna wobec sieci naziemnej Nowe możliwości dotarcia do klienta Ograniczenia dotyczące możliwości prezentowania sprzętu Brak regulacji dotyczących handlu w Internecie (np. można oferować sprzęt, którego sklep nie posiada)

3 Branża AGD jutro

Produkcja w Polsce Wyzwania Doskonalenie procesów produkcji – automatyzacja, lepsze zarządzanie logistyką, kanałami sprzedaży Wyjście naprzeciw zmianom demograficznym czyli starzeniu się społeczeństwa – w perspektywie kilkunastu lat stanowiska pracy będą musiały być inaczej zorganizowane. Prace z zakresu innowacji – działania w ramach centrów rozwojowych, adaptowanie nowych technologii, możliwości związanych z wykorzystaniem Internetu Szersze wykorzystanie możliwości stojących za zdalnymi kanałami sprzedaży i promocji produktów – skuteczne pozycjonowanie marki w social media, wsparcie w procesie zakupu on-line, sposoby prezentacji sprzętu za pośrednictwem kanałów zdalnych Podnoszenie kwalifikacji pracowników zarówno producentów ale też personelu obsługującego finalnych klientów czyli sprzedawców. Polityka zarządzania elektroodpadami.

KONIEC