SPRAWOZDANIE Projekt „Ucz się i nauczaj” realizowany w ramach Programu Erasmus Plus przez Zespół Szkół nr 3 w Zamościu w terminie r r.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
E- learning czyli nauka przez internet. E-learning E-learning łączy w sobie nauczanie na odległość oraz elastyczność czasową, bywa też łączony z tradycyjnym.
Advertisements

Zagraniczne warsztaty metodyczne dla nauczycieli języka francuskiego i hiszpańskiego. Prezentacja nauczycieli SAF, którzy uczestniczyli w szkoleniach.
Sztandar szkoły płk St. Dąbek strona www (2 oddziały) – 60 os. (1 oddział) – 30 os. Technikum uzupełniające po ZSZ - Elektronik (1 oddział) – 30.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ. Edukacja: Poziom: Temat: Czas realizacji: polonistyczna klasa III Unia Europejska 1 godz. lekcyjna.
ŻYJ z PASJĄ ! Program wspierania uzdolnień i zdrowego stylu życia dzieci i młodzieży Projekt współfinansowany przez Ministerstwo Edukacji Narodowej.
MAŁOPOLSKA OFERTA EDUKACYJNA 1 URZĄD MARSZAŁKOWSKI WOJEWÓDZTWA MAŁOPOLKIEGO Kraków, 2 października 2009 r.
SPRAWOZDANIE O STANIE REALIZACJI ZADA Ń O Ś WIATOWYCH W ROKU SZKOLNYM 2014/2015 W GMINIE NOWE SAMORZ Ą DOWA ADMINISTRACJA PLACÓWEK O Ś WIATOWYCH Załącznik.
L.O. im. P.Skargi w Grójcu Spotkanie dla beneficjentów programu Erasmus Akcja KA2 Edukacja Szkolna „Partnerstwa strategiczne- współpraca szkół” r.
MOJE CZYSTE MIASTO Relacja Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych nr 7 w Rudzie Śląskiej.
„Rozwój multimediów od XIX do XXI wieku” Zespół Szkół Specjalnych w Oławie ul. Broniewskiego Oława.
ZSB im. Powstańców Śląskich realizuje program
European and national traditions in the art of theatre – International Theatre Performance Prezentacja europejskiego projektu teatralnego realizowanego.
SZKOŁA ŚRODOWISKIEM ROZWOJU UCZNIA. Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PRIORYTET IX. ROZWÓJ KOMPETENCJI.
WYNIKI EWALUACJI WEWNĄTRZSZKOLNEJ ROK SZKOLNY
? ? ? ? ? ? ? ? ? ?. Podstawowe informacje Ogólnopolski program Od r. do r. 5 edycja „Czytamy i odkrywamy” Wykorzystanie technologii.
Prezentację przygotował:
Kodeks 2.0 Debata szkolna. Uczestnicy Klasa 6b Klasa 6 d Klasa 6 c klasa 1 c Klasa 4a.
BEZPIECZNA+ Jest to Rządowy program wspomagania w latach 2015–2018 organów prowadzących szkół w zapewnieniu bezpiecznych warunków nauki, wychowania i.
Środki na szkolnictwo zawodowe w nowej perspektywie finansowej Iwona Nakielska Dyrektor Departamentu EFS Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego.
COMENIUS COMENIUS - JAK TO WSZYSTKO SIĘ ZACZĘŁO? W LUTYM 2011 r. UCZNIOWIE NASZEGO GIMNAZJUM ROZPOCZĘLI WSPÓŁPRACĘ MIĘDZYNARODOWĄ.
ROK SZKOLNY 2015/16  Projekt edukacyjny: Szkoła miejscem działań kreatywnych – czyli jak rozwijamy nasze zainteresowania?
Erasmus + program Unii Europejskiej w dziedzinie edukacji, szkoleń, młodzieży i sportu na lata
Spotkanie z rodzicami- inauguracja roku szkolnego 2016/
Bielski Model Doradztwa Zawodowego
Krajowe Centrum Europass
PROJEKT INTERNATIONAL VILLAGE
Zajęcia pozalekcyjne w ramach działalności Szkolnych Klubów Sportowych
Co to jest spacer edukacyjny?
Programowanie z eTwinning
Świętokrzyscy hotelarze dla rynku pracy
z Oddziałami Integracyjnymi w Ełku
SEMINARIUM SZKOLENIOWO-KONTAKTOWE
Innowacja pedagogiczna „ Mierzymy daleko, sięgamy wysoko” prowadzona w Szkole Podstawowej nr 21 w Lublinie w roku szkolnym 2016/2017 Autorki innowacji:
Szkoła Podstawowa im. Tadeusza Kościuszki w Wawrzeńczycach
KOMPUTER. Każdy uczeń szkoły ponad gimnazjalnej (oprócz LO) będzie posiadał własny przenośny komputer ( laptop ) który zastąpi zeszyt, książki, itp.
WPŁYW EUROPEJSKIEGO RYNKU PRACY NA KSZTAŁCENIE ZAWODOWE
Program antytytoniowej edukacji zdrowotnej
Edukacja matematyczna i przyrodnicza
ASYSTENTURA COMENIUSA
Gimnazjum nr 4 im. Jerzego Brauna w Tarnowie Do you speak English?
Job-shadowing Alcazar de San Juan, Hiszpania 07/11/17-10/11/17
KODEKS.
Praktyki zagraniczne w Hiszpanii
„Prawdziwy nauczyciel powinien być zawsze
KOŁO NAUKOWE Z ZAKRESU NAUK MATEMATYCZNO - PRZYRODNICZYCH
Federacja Szkół Doktorskich Instytutów Polskiej Akademii Nauk
REGIONALNY PROGRAM OPERACYJNY WOJEWÓDZTWA POMORSKIEGO NA LATA
3D students – dialoGue, democracy,digital
Nasz projekt: „Kadra edukacyjna XXI. wieku”.
Projekt Erasmus + Building a better future by addressing ecology and immigration problems through innovative teaching methods, multiculturalism and multilingualism.
Staże europejskie drogą do sukcesu
Nauczyciele pracujący w naszej szkole biorą udział w szkoleniach metodyczno-językowych w placówkach zagranicznych. Wszystkie mobilności są realizowane.
„Poprzez języki do wiedzy i umiejętności”
Tematy zadań. W załączeniu plik z danymi.
Zgłoszenie do konkursu
COMENIUS WIELOSTRONNE PARTNERSKIE PROJEKTY SZKÓŁ
ERASMUS+ Something old, something new,
KONFERENCJA METODYCZNA HISTORIA spotkanie sieci współpracy
Priorytet III. Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3. 5
Zgłoszenie w ramach kategorii Najlepszy Team Leader Contact Center
Sosnowiec ZSO nr 7.
Priorytet III. Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3. 5
Zajęcia realizowane w ramach projektu nr
COMENIUS WIELOSTRONNE PARTNERSKIE PROJEKTY SZKÓŁ
Rozwijanie kompetencji kluczowych uczniów – szkolenia i doradztwo dla JST w województwie lubelskim Wsparcie kadry jednostek samorządu terytorialnego w.
Opracowanie prezentacji: B. Magiera
Kompetencje informatyczne – III etap edukacyjny
Ramowy program szkolenia w zakresie wspomagania szkół w wykorzystywaniu nowoczesnych technologii w procesie nauczania/uczenia się Kompetencje informatyczne.
Ramowy program szkolenia w zakresie wspomagania szkół w wykorzystywaniu nowoczesnych technologii w procesie nauczania/uczenia się Kompetencje informatyczne.
Zapis prezentacji:

SPRAWOZDANIE Projekt „Ucz się i nauczaj” realizowany w ramach Programu Erasmus Plus przez Zespół Szkół nr 3 w Zamościu w terminie 01.08.2014r.- 31.07.2015r.

Cele projektu: Cel główny: Podniesienie jakości pracy szkoły oraz kwalifikacji nauczycieli Zespołu Szkół nr 3 w Zamościu poprzez mobilność 10 nauczycieli do 30.06.2015r.   Cele szczegółowe:   -podniesienie kompetencji językowych nauczycieli, -podniesienie kompetencji informatycznych nauczycieli, -wzbogacenie warsztatu metodycznego nauczycieli, -utrzymanie wysokiej jakości pracy szkoły.

Zrealizowane działania przygotowawcze: 1) udział nauczycieli - uczestników projektu w internetowym kursie Moodle  „Jak uczestniczyć w Programie eTwinning?”, 2) udział w kursie języka angielskiego zorganizowanym dla uczestników,

3) zaplanowanie i przeprowadzenie przez uczestników lekcji z wykorzystaniem technologii informatycznych oraz ich sfilmowanie w celu umożliwienia innym korzystania z tych doświadczeń,

4) udział w seminariach poświęconych krajom, które były celem mobilności nauczycieli; przygotowanie prezentacji multimedialnych i przedstawienie informacji dotyczących systemów edukacji, kultury i wykorzystywania ICT w szkolnictwie Włoch i Bułgarii.

Mobilność KA 1 Vigevano, Włochy Wizyta w szkole partnerskiej Istituto Comprensivo di Via Valletta Fogliano w Vigevano, Donato Bramante we Włoszech w dniach 07.02.2015 - 14.02.2015 r.

Działania zrealizowane w ramach wizyty: - tzw: job shadowing ( obserwacja pracy nauczycieli) -zapoznanie z ciekawymi scenariuszami lekcji prowadzonych przez włoskich kolegów z wykorzystaniem technologii informatycznej w praktyce

-uczestnictwo w przygotowaniu włoskich gimnazjalistów do egzaminu z Komputerowego Prawa Jazdy - udział w zajęciach z uczniem dyslektycznym na specjalnie opracowanym programie komputerowym

- Prezentacja lekcji nauczycieli ZS nr 3 z z wykorzystaniem ICT poprzez wyświetlenie fragmentów filmów nagranych w Polsce. - Zaprezentowanie uczniom i nauczycielom w Vigevano teledysku o szkole nr 3 oraz wirtualnej wycieczki po Zamościu.

Na uwagę zasługiwała powszechność stosowania przez uczniów i nauczycieli tej szkoły tabletów, które często zastępowały uczniowskie zeszyty i dzienniki klasowe, służyły do przekazywania informacji, wysyłania zadań domowych itp.

Zwieńczeniem działań było seminarium, na którym nastąpiła wymiana uwag między polskimi a włoskimi nauczycielami, podzielenie się doświadczeniem i spostrzeżeniami na temat funkcjonujących w obu krajach systemów oświatowych oraz korzyści wynikających ze stosowania w edukacji technologii informatycznej.

Mobilność KA 1 Banitsa, Bułgaria Wizyta w szkole partnerskiej im Mobilność KA 1 Banitsa, Bułgaria Wizyta w szkole partnerskiej im. Christo Botewa w Banitsy w regionie Vratsa w Bułgarii, 21-28.03.2015r.

Działania zrealizowane w ramach wizyty: - tzw: job shadowing ( obserwacja pracy nauczycieli),

- obserwacja lekcji z wykorzystaniem ICT prowadzonych w klasach młodszych,

- obserwacja lekcji z wykorzystaniem ICT prowadzonych w klasach starszych,

- zapoznanie ze specyfiką pracy szkoły, w której uczy się także mniejszość romska,

- udział w spotkaniu prezentującym system edukacji w Polsce i w Bułgarii,

- nawiązanie kontaktu z niezwykle otwartymi uczniami i nauczycielami,

- prezentacja filmów z lekcji z wykorzystaniem ICT i informacji o ZS nr 3 oraz o Zamościu,

- obserwacja zajęć pozalekcyjnych, w tym z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych,

- udział w występach folklorystycznych uczniów promujących bułgarską kulturę,

-udział w koncercie charytatywnym

- udział w spotkaniu z pasjonatami historii Bułgarii i jej bohatera – patrona szkoły Christo Botewa ,

- spotkanie z merem i władzami miasta Vraca oraz lokalnymi mediami,

- udział w seminarium podsumowującym wizytę, wymiana doświadczeń.

Rozpowszechnianie informacji o realizacji projektu: - relacje na stronie internetowej szkoły oraz szkół partnerskich,

- gazetki ścienne ze zdjęciami eksponowane na korytarzu szkolnym oraz pamiątkowa fotorama z informacjami o projekcie, - artykuły w lokalnej prasie, -fotorelacje na portalach miasta Zamość i w mediach, - utworzenie projektu eTwinning prezentującego działania w ramach mobilności.

Efekty uzyskane dzięki realizacji projektu: - podniesienie kompetencji językowych, umożliwiających komunikację ze szkołami zagranicznymi, korzystanie z platformy eTwinning, korzystanie z zasobów internetowych/literatury fachowej zamieszczanych w językach obcych, - zdobycie umiejętności obsługiwania i korzystania z platformy eTwining, pozwalających na komunikację, wymianę doświadczeń, nawiązywanie kontaktów z jej uczestnikami z różnych państw UE i realizację międzynarodowych projektów edukacyjnych we współpracy ze szkołami z krajów UE, - poszerzenie wiedzy na temat metod nauczania i technik wykorzystywania ICT w szkołach w Bułgarii i we Włoszech, wzbogacenie warsztat u metodycznego uczestników projektu i ich portfolio, -podniesienie atrakcyjności i skuteczności metod pracy, -nabyte i podniesione, jak to opisano powyżej, kompetencje uczestników zwiększą ich atrakcyjność na rynku pracy, - zdobycie wiedzy na temat kultury, historii, aktualnej sytuacji Bułgarii i Włoch, zwiększającej otwartość uczestników projektu na świat i na jego różnorodność, podniesienie akceptację dla wielokulturowości wpływającej także na budowanie postawy tolerancji i otwartości u uczniów, - znajomość systemu oświaty i sposobów funkcjonowania placówek oświatowych w krajach UE (Bułgaria, Włochy), wzmacniająca profesjonalny profil nauczycieli- uczestników.