Egzamin ósmoklasisty od roku szkolnego 2018/2019

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Dziecko z zaburzeniami rozwoju w szkole masowej – uwagi praktyczne.
Advertisements

ZASTOSOWANIE FUNKCJI WYKŁADNICZEJ I LOGARYTMICZNEJ DO OPISU RUCHU DRGAJĄCEGO Agnieszka Wlocka Agnieszka Szota.
Zarządzanie jakością kształcenia. Poznajmy się Imię i nazwisko Skąd przyjechałaś/-eś? Podaj 3 informacje na swój temat: 2 prawdziwe i 1 fałszywą- informacje.
Rok szkolny 2015/2016 Szkoła Podstawowa im. Batalionów Chłopskich w Glinkach Opracowanie: Zespół ds. analizy sprawdzianów: Elżbieta Wachnik-Kulpa,Agnieszka.
Europejski Fundusz Społeczny (EFS), to nie inwestowanie w budowę dróg, świetlic, boisk sportowych, szkół czy tworzenie linii produkcyjnych - to INWESTYCJA.
Harmonogram rekrutacji do szkół ponadgimnazjalnych oraz kryteria przeliczania punktów.
Badanie potrzeb nauczycieli Monika Czajkowska Marcin Karpiński Warszawa, 30 września 2015 r.
EWALUACJA PROJEKTU WSPÓŁFINANSOWANEGO ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIE J „Wyrównywanie dysproporcji w dostępie do przedszkoli dzieci z terenów wiejskich, w.
Analiza wyników sprawdzianu szóstoklasisty dla Szkoły Podstawowej nr 17 w roku 2015.
Kwantowy opis atomu wodoru Łukasz Palej Wydział Górnictwa i Geoinżynierii Kierunek Górnictwo i Geologia Kraków, r
Sprawdzian szóstoklasisty w pigułce. Witaj szóstoklasisto! 5 kwietnia 2016 roku napiszecie sprawdzian szóstoklasisty złożony z dwóch części : 1.Część.
OPTYMALNY CEL I PODSTAWY ROZWOJU SZKOŁY. PRZEDE WSZYSTKIM DZISIEJSZA SZKOŁA POWINNA PRZYGOTOWYWAĆ DO ŻYCIA W DRUGIEJ POŁOWIE XXI WIEKU.
Egzamin Gimnazjalny Podstawa prawna Rozdział 3b Ustawy z dnia r. o systemie oświaty z późniejszymi zmianamiUstawy Rozporządzenie MEN z.
Sprawdzian 2016r. Informacje dla uczniów i rodziców.
W KRAINIE TRAPEZÓW. W "Szkole Myślenia" stawiamy na umiejętność rozumowania, zadawania pytań badawczych, rozwiązywania problemów oraz wykorzystania wiedzy.
5 kwietnia 2016 r. (wtorek) część 1. – język polski i matematyka – godz. 9:00 (80 minut – arkusz standardowy lub 120 minut – czas wydłużony) część 2. –
ZMIANY ZWIĄZANE Z FORMUŁOWANIEM OCEN DLA UCZNIÓW Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ W STOPNIU UMIARKOWANYM I ZNACZNYM NA WSZYSTKICH ETAPACH EDUKACYJNYCH.
Egzamin gimnazjalny 2016 Gimnazjum im. J.B.Solfy w Trzebielu.
MATURA 2007 podstawowe informacje o zmianach w egzaminie.
Wieloaspektowa analiza czasowo- kosztowa projektów ze szczególnym uwzględnieniem kryterium jakości rozwiązań projektowych AUTOR: ANNA MARCINKOWSKA PROMOTOR:
1 Konferencja dyrektorów szkół z terenu działania OKE w Krakowie październik 2008 roku część III.
Raport Analiza i interpretacja wyników próbnego egzaminu maturalnego z matematyki w województwie kujawsko- pomorskim w 2013 r. cz.3 Opracowanie Ewa Ludwikowska.
Rozwiązywanie zadań tekstowych przy pomocy układów równań. Opracowanie: Beata Szabat.
, + - = 0,5 CZYTAJ DOKŁADNIE ZADANIA I POLECENIA. IM TRUDNIEJSZE ZADANIE, TYM BARDZIEJ WARTO JE PRZECZYTAĆ KILKA RAZY.
System edukacji w Polsce
Język polski jest kluczowym przedmiotem nauczania – poznawanie wybitnych utworów literackich sprzyja rozwojowi osobowemu ucznia, wprowadza go w świat kultury.
ANALIZA WYNIKÓW DIAGNOZY WSTĘPNEJ
Co to jest spacer edukacyjny?
Przyroda.
Prowadzonych przez MIASTO BIAŁYSTOK na rok szkolny 2017/2018
Innowacja pedagogiczna „ Mierzymy daleko, sięgamy wysoko” prowadzona w Szkole Podstawowej nr 21 w Lublinie w roku szkolnym 2016/2017 Autorki innowacji:
EGZAMIN GIMNAZJALNY kwiecień 2017
Programy nauczania.
Informacja o maturze w 2018 roku
dr Genowefa Janczewska-Korczagin
Sylabusy.
Egzamin gimnazjalny w klasach III gimnazjum 19 kwietnia 2017
Wyniki egzaminu gimnazjalnego Matematyka Rok szkolny 2016/1017
Edukacja matematyczna i przyrodnicza
„Prawa Ceteris Paribus i socjo-ekonomiczne mechanizmy”
EGZAMIN POTWIERDZAJĄCY KWALIFIKACJE ZAWODOWE
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Próbny egzamin gimnazjalny 2017/2018
Wszystkim zależy na przyszłości Lepszy wynik na egzaminie
Rekrutacja do szkół ponadgimnazjalnych
Egzamin ucznia klasy ósmej
Egzamin ósmoklasisty 2019.
TESTOWANIE I TESTY W BADANIACH PEDAGOGICZNYCH Opracowanie : Prof
EGZAMIN ÓSMOKLASISTY Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO
ZAWODOWCY Konkurs pt.”Zawodowcy” realizowany w ramach programu z zakresu doradztwa zawodowego w SP nr 370 w Warszawie.
VI LO Szczecin, wrzesień 2016 r.
Projekt edukacyjny w gimnazjum
Tensor naprężeń Cauchyego
Tematy zadań. W załączeniu plik z danymi.
Uczeń na progu II etapu edukacyjnego. Cz.2
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
Egzamin ósmoklasisty.
Proste obliczenia w arkuszu kalkulacyjnym
Materiał szkoleniowy dla doradców z zakresu: matematyka
Rekrutacja do szkół ponadgimnazjalnych 2019/2020
Wyrównanie sieci swobodnych
Informacje dla rodziców o egzaminie ósmoklasisty 2019
PRÓBNY EGZAMIN GIMNAZJALNY grudzień 2018
„Opracowanie przedmiotowego programu nauczania, ze szczególnym uwzględnieniem kształtowania kompetencji kluczowych u uczniów” Opracowanie Alina Szeloch.
MATEMATYKA Opracowała: Martyna Białas
Egzamin ósmoklasisty Rok szkolny 2018/2019.
PROCEDURY PRZEPROWADZANIA EGZAMINU GIMNAZJALNEGO
E G Z A M I N GIMNAZJALNY.
Analiza i interpretacja wyników egzaminu ósmoklasisty, wykorzystanie wniosków z analizy do poprawy jakości kształcenia Joanna Maźniewska 6 luty 2019 r.
Zapis prezentacji:

Egzamin ósmoklasisty od roku szkolnego 2018/2019 MATEMATYKA

Egzamin ósmoklasisty od roku szkolnego 2018/2019 MATEMATYKA ? ? ? ? 2

Ile czasu będzie trwał egzamin? Kiedy się odbędzie? Egzamin ósmoklasisty od roku szkolnego 2018/2019 MATEMATYKA PYTANIA DYREKTORÓW Ile czasu będzie trwał egzamin? Kiedy się odbędzie? Z jakich pomocy będzie można korzystać? 3

Zadania zamknięte Zadania otwarte Egzamin ósmoklasisty od roku szkolnego 2018/2019 MATEMATYKA 100 minut Drugi dzień egzaminów Zadania zamknięte Zadania otwarte wielokrotnego wyboru prawda-fałsz dobieranie 2 punkty 3 punkty 4 punkty 4

www.cke.gov.pl www.oke.wroc.pl Informatory – VIII 2017 Egzamin ósmoklasisty od roku szkolnego 2018/2019 MATEMATYKA www.cke.gov.pl www.oke.wroc.pl Informatory – VIII 2017 Arkusze pokazowe – XII 2017 Komunikaty – VIII-IX 2018 Arkusze próbne – XII 2018 5

Jakie zadania znajdą się w arkuszu? Jak będą oceniane zadania otwarte? Egzamin ósmoklasisty od roku szkolnego 2018/2019 MATEMATYKA PYTANIA NAUCZYCIELI Czy przed egzaminem trzeba zrealizować wszystkie treści nauczania zapisane w podstawie programowej? Jakie zadania znajdą się w arkuszu? Jak będą oceniane zadania otwarte? Z jakich materiałów warto korzystać, przygotowując uczniów do egzaminu? 6

I etap edukacyjny (klasy 1-3) Egzamin ósmoklasisty od roku szkolnego 2018/2019 MATEMATYKA Podstawa programowa kształcenia ogólnego Zawiera: cele kształcenia – wymagania ogólne treści nauczania – wymagania szczegółowe Wymagania szczegółowe podane są dla kolejnych etapów edukacyjnych: I etap – klasy 1-3 SP II etap – klasy 4-8 SP Zasada kumulatywności Egzamin ósmoklasisty ma być efektem osiągnięcia spójnego programowo procesu kształcenia I etap edukacyjny (klasy 1-3) II etap edukacyjny (klasy 4-8) Egzamin ósmoklasisty 7

Egzamin ósmoklasisty od roku szkolnego 2018/2019 MATEMATYKA Rozwój umiejętności matematycznych ucznia w klasach IV–VIII w sposób naturalny dzieli się na dwa etapy związane z rozwojem intelektualnym dziecka. Według powszechnie przyjętej teorii Jeana Piageta w okresie nauki w szkole (czyli między 7. a 15. rokiem życia) wyróżnić można dwa etapy rozwoju: operacyjny konkretny, operacyjny formalny. Źródło: Podstawa programowa kształcenia ogólnego z komentarzem

Etap operacyjny konkretny Egzamin ósmoklasisty od roku szkolnego 2018/2019 MATEMATYKA Etap operacyjny konkretny Etap operacyjny konkretny, przypada na lata życia 7–11, a więc trwa w IV i V klasie, zahaczając również o klasę VI. Jest to czas, w którym uczeń poznaje matematykę za pomocą konkretnych odniesień do rzeczywistości. Etap operacyjny formalny Rozwój myślenia abstrakcyjnego przypada między 11. a 15. rokiem życia, a więc rozpoczyna się na ogół w klasie szóstej. Dopiero wtedy rozwija się umiejętność myślenia abstrakcyjnego, a uczeń potrafi rozumować, korzystając z pojęć abstrakcyjnych. Wszelkie wprowadzane w tym okresie pojęcia i terminy są powiązane ze zjawiskami występującymi w otaczającym świecie. Uczeń uczy się wnioskować, rozpatrując konkretne obiekty i sytuacje. W nauczaniu nacisk kładzie się na arytmetykę i elementarną geometrię. Wtedy też uczeń jest w stanie przyswoić sobie niektóre pojęcia algebraiczne, pojęcie prawdopodobieństwa czy bardziej zaawansowane własności figur geometrycznych. W tym okresie rozpoczyna się uświadamianie, czym jest dowód matematyczny, a uczeń może samodzielnie przeprowadzać dowodzenie prostych stwierdzeń. Źródło: Podstawa programowa kształcenia ogólnego z komentarzem

Egzamin ósmoklasisty od roku szkolnego 2018/2019 MATEMATYKA Działy podstawy programowej dla klas VII i VIII przewidziane do realizacji po egzaminie ósmoklasisty: XIV. Długość okręgu i pole koła. XV. Symetrie. XVI. Zaawansowane metody zliczania. XVII. Rachunek prawdopodobieństwa.

Egzamin ósmoklasisty od roku szkolnego 2018/2019 MATEMATYKA Celem nauczania matematyki jest wyrobienie u uczniów intuicji matematycznych właściwych danemu wiekowi. Jednym z zadań w procesie kształcenia ucznia jest rozwinięcie umiejętności wnioskowania, zdolności analitycznych, myślenia strategicznego oraz umiejętności krytycznego spojrzenia na rozwiązanie zadania. Drugim z głównych celów jest rozwinięcie umiejętności rachunkowej na poziomie umożliwiającym rozwiązywanie problemów z zakresu innych przedmiotów w klasach IV–VIII. Źródło: Podstawa programowa kształcenia ogólnego z komentarzem

Podstawa programowa – wymagania ogólne Egzamin ósmoklasisty od roku szkolnego 2018/2019 MATEMATYKA Podstawa programowa – wymagania ogólne I. SPRAWNOŚĆ RACHUNKOWA 1. Wykonywanie nieskomplikowanych obliczeń w pamięci lub w działaniach trudniejszych pisemnie oraz wykorzystanie tych umiejętności w sytuacjach praktycznych. 2. Weryfikowanie i interpretowanie otrzymanych wyników oraz ocena sensowności rozwiązania. II. WYKORZYSTANIE I TWORZENIE INFORMACJI 1. Odczytywanie i interpretowanie danych przedstawionych w różnej formie oraz ich przetwarzanie. 2. Interpretowanie i tworzenie tekstów o charakterze matematycznym oraz graficzne przedstawianie danych. 3. Używanie języka matematycznego do opisu rozumowania i uzyskanych wyników. Źródło: Podstawa programowa kształcenia ogólnego z komentarzem 12

Podstawa programowa – wymagania ogólne Egzamin ósmoklasisty od roku szkolnego 2018/2019 MATEMATYKA Podstawa programowa – wymagania ogólne III. WYKORZYSTANIE I INTERPRETOWANIE REPREZENTACJI 1. Używanie prostych, dobrze znanych obiektów matematycznych, interpretowanie pojęć matematycznych i operowanie obiektami matematycznymi. 2. Dobieranie modelu matematycznego do prostej sytuacji oraz budowanie go w różnych kontekstach, także w kontekście praktycznym. IV. ROZUMOWANIE I ARGUMENTACJA 1. Przeprowadzanie prostego rozumowania, podawanie argumentów uzasadniających poprawność rozumowania, rozróżnianie dowodu od przykładu. 2. Dostrzeganie regularności, podobieństw oraz analogii i formułowanie wniosków na ich podstawie. 3. Stosowanie strategii wynikającej z treści zadania, tworzenie strategii rozwiązania problemu, również w rozwiązaniach wieloetapowych oraz w takich, które wymagają umiejętności łączenia wiedzy z różnych działów matematyki. Źródło: Podstawa programowa kształcenia ogólnego z komentarzem 13

Informatory o egzaminie ósmoklasisty z matematyki Egzamin ósmoklasisty od roku szkolnego 2018/2019 MATEMATYKA Informatory o egzaminie ósmoklasisty z matematyki od roku szkolnego 2018/2019 zostały opublikowane przez CKE w sierpniu 2017 r. Zawierają: podstawy prawne zwięzły opis egzaminu ósmoklasisty przykładowe zadania egzaminacyjne wraz z rozwiązaniami

ZADANIA NA EGZAMINIE ÓSMOKLASISTY Egzamin ósmoklasisty od roku szkolnego 2018/2019 MATEMATYKA ZADANIA NA EGZAMINIE ÓSMOKLASISTY Liczba zadań Łączna liczba punktów Udział w wyniku sumarycznym liczba zadań zamkniętych 14-16 14-16 ok. 50% liczba zadań otwartych 5-7 14-16 ok. 50% RAZEM 19-23 28-32 100% 15

Zadania wielokrotnego wyboru Egzamin ósmoklasisty od roku szkolnego 2018/2019 MATEMATYKA ZADANIA ZAMKNIĘTE (od 14 do 16 zadań) Zadania wielokrotnego wyboru Zadania prawda-fałsz Zadania na dobieranie I. Sprawność rachunkowa. II. Wykorzystanie i tworzenie informacji. III. Wykorzystanie i interpretowanie reprezentacji. IV. Rozumowanie i argumentacja.

Egzamin ósmoklasisty od roku szkolnego 2018/2019 MATEMATYKA Wymaganie ogólne I. Sprawność rachunkowa. 1. Wykonywanie nieskomplikowanych obliczeń w pamięci lub w działaniach trudniejszych pisemnie oraz wykorzystanie tych umiejętności w sytuacjach praktycznych. Wymaganie szczegółowe Klasy IV–VI IV. Ułamki zwykłe i dziesiętne. Uczeń: 8) zapisuje ułamki dziesiętne skończone w postaci ułamków zwykłych. Źródło: Matematyka. Przykładowy arkusz egzaminacyjny

Egzamin ósmoklasisty od roku szkolnego 2018/2019 MATEMATYKA Wymaganie ogólne III. Wykorzystanie i interpretowanie reprezentacji. 1. Używanie prostych, dobrze znanych obiektów matematycznych, interpretowanie pojęć matematycznych i operowanie obiektami matematycznymi. Wymaganie szczegółowe Klasy VII i VIII I. Potęgi o podstawach wymiernych. Uczeń: 2) mnoży i dzieli potęgi o wykładnikach całkowitych dodatnich. Źródło: Matematyka. Przykładowy arkusz egzaminacyjny

Egzamin ósmoklasisty od roku szkolnego 2018/2019 MATEMATYKA Źródło: Matematyka. Przykładowy arkusz egzaminacyjny

Egzamin ósmoklasisty od roku szkolnego 2018/2019 MATEMATYKA Wymaganie ogólne IV. Rozumowanie i argumentacja. 1. Przeprowadzenie prostego rozumowania, podawanie argumentów uzasadniających poprawność rozumowania, rozróżnianie dowodu od przykładu. Wymaganie szczegółowe Klasy IV–VI XIV. Zadania tekstowe. Uczeń: 5) do rozwiązywania zadań osadzonych w kontekście praktycznym stosuje poznaną wiedzę z zakresu arytmetyki i geometrii oraz nabyte umiejętności rachunkowe, a także własne poprawne metody. Źródło: Matematyka. Przykładowy arkusz egzaminacyjny

Egzamin ósmoklasisty od roku szkolnego 2018/2019 MATEMATYKA Wymaganie ogólne II. Wykorzystanie i tworzenie informacji. 1. Odczytywanie i interpretowanie danych przedstawionych w różnej formie oraz ich przetwarzanie. Wymaganie szczegółowe Klasy VII i VIII XIII. Odczytywanie danych i elementy statystyki opisowej. Uczeń: 1) interpretuje dane przedstawione za pomocą tabel, diagramów słupkowych i kołowych, wykresów, w tym także wykresów w układzie współrzędnych. Źródło: Informator o egzaminie ósmoklasisty z matematyki od roku szkolnego 2018/2019

Zadania krótkiej odpowiedzi Zadania rozszerzonej odpowiedzi Egzamin ósmoklasisty od roku szkolnego 2018/2019 MATEMATYKA ZADANIA OTWARTE (od 5 do 7 zadań) Zadania krótkiej odpowiedzi Zadania rozszerzonej odpowiedzi Za poprawne rozwiązanie zadania otwartego będzie można otrzymać, w zależności od jego złożoności, maksymalnie 2, 3 lub 4 punkty. Ocena rozwiązania zadania otwartego zależy od tego, jak daleko uczeń dotarł w drodze do całkowitego rozwiązania.

Egzamin ósmoklasisty od roku szkolnego 2018/2019 MATEMATYKA IV. Rozumowanie i argumentacja. 3. Stosowanie strategii wynikającej z treści zadania, tworzenie strategii rozwiązania problemu, również w rozwiązaniach wieloetapowych oraz w takich, które wymagają umiejętności łączenia wiedzy z różnych działów matematyki. Źródło: Matematyka. Przykładowy arkusz egzaminacyjny

Egzamin ósmoklasisty od roku szkolnego 2018/2019 MATEMATYKA 8 cm 6 cm 2 cm 6 cm 2 cm Źródło: Matematyka. Zasady oceniania rozwiązań zadań z przykładowego arkusza egzaminacyjnego

Egzamin ósmoklasisty od roku szkolnego 2018/2019 MATEMATYKA Zasady oceniania 3 pkt – rozwiązanie pełne – obliczenie pola widocznej białej części paska (14 cm2). 2 pkt – poprawny sposób obliczenia pola widocznej białej części paska. 1 pkt – poprawny sposób obliczenia wymiarów białego trapezu. 0 pkt – rozwiązanie, w którym nie dokonano istotnego postępu. Źródło: Matematyka. Zasady oceniania rozwiązań zadań z przykładowego arkusza egzaminacyjnego

HOLISTYCZNE PODEJŚCIE DO OCENIANIA Egzamin ósmoklasisty od roku szkolnego 2018/2019 MATEMATYKA HOLISTYCZNE PODEJŚCIE DO OCENIANIA P = 14 cm2 przedstawienie poprawnego sposobu obliczenia pola białej części paska zadanie rozwiązane bezbłędnie pokonanie zasadniczych trudności obliczenie wymiarów białego trapezu dokonanie istotnego postępu Zasady oceniania rozwiązania zadania 21. Istotnym postępem w rozwiązaniu tego zadania jest obliczenie wymiarów białego trapezu, natomiast pokonaniem zasadniczych trudności zadania jest przedstawienie poprawnego sposobu obliczenia pola widocznej białej części paska.

Egzamin ósmoklasisty od roku szkolnego 2018/2019 MATEMATYKA UWAGA Za każde inne niż przedstawione poprawne rozwiązanie przyznajemy maksymalną liczbę punktów. Jeśli na jakimkolwiek etapie rozwiązania zadania popełniono jeden lub więcej błędów rachunkowych, ale zastosowane metody były poprawne, to obniżamy ocenę całego rozwiązania o 1 punkt. W pracy ucznia uprawnionego do dostosowanych kryteriów oceniania dopuszcza się: lustrzane zapisywanie cyfr i liter (np. 6 – 9, ...) gubienie liter, cyfr, nawiasów problemy z zapisywaniem przecinków w liczbach dziesiętnych błędy w zapisie działań pisemnych (dopuszczalne drobne błędy rachunkowe) trudności w zapisie liczb wielocyfrowych i liczb z dużą ilością zer luki w zapisie obliczeń – obliczenia pamięciowe uproszczony zapis równania i przekształcenie go w pamięci; brak opisu niewiadomych niekończenie wyrazów problemy z zapisywaniem jednostek (np.○C – OC, ...). błędy w przepisywaniu chaotyczny zapis operacji matematycznych mylenie indeksów dolnych i górnych (np. P1 – P1, m2 – m2, ...). Źródło: Matematyka. Zasady oceniania rozwiązań zadań z przykładowego arkusza egzaminacyjnego

Egzamin ósmoklasisty od roku szkolnego 2018/2019 MATEMATYKA Wymaganie ogólne III. Wykorzystanie i interpretowanie reprezentacji. 2. Dobieranie modelu matematycznego do prostej sytuacji oraz budowanie go w różnych kontekstach, także w kontekście praktycznym. Wymaganie szczegółowe Klasy IV–VI XIV. Zadania tekstowe. Uczeń: 5) do rozwiązywania zadań osadzonych w kontekście praktycznym stosuje poznaną wiedzę z zakresu arytmetyki i geometrii oraz nabyte umiejętności rachunkowe, a także własne poprawne metody. Źródło: Matematyka. Przykładowy arkusz egzaminacyjny

Egzamin ósmoklasisty od roku szkolnego 2018/2019 MATEMATYKA Źródło: Matematyka. Zasady oceniania rozwiązań zadań z przykładowego arkusza egzaminacyjnego

Egzamin ósmoklasisty od roku szkolnego 2018/2019 MATEMATYKA Źródło: Matematyka. Zasady oceniania rozwiązań zadań z przykładowego arkusza egzaminacyjnego

Egzamin ósmoklasisty od roku szkolnego 2018/2019 MATEMATYKA Źródło: Matematyka. Zasady oceniania rozwiązań zadań z przykładowego arkusza egzaminacyjnego

Egzamin ósmoklasisty od roku szkolnego 2018/2019 MATEMATYKA Przykładowy arkusz egzaminacyjny z matematyki zawiera: 16 zadań zamkniętych różnego typu, 6 zadań otwartych (w tym: 3 zadania za 2 punkty, 2 zadania za 3 punkty i 1 zadanie za 4 punkty). Zadania te sprawdzają poziom opanowania umiejętności opisanych we wszystkich wymaganiach ogólnych. Za wszystkie zadania w arkuszu można uzyskać łącznie 32 punkty (po 16 punktów za zadania zamknięte i za zadania otwarte). Źródło: Matematyka. Przykładowy arkusz egzaminacyjny

PYTANIA UCZNIÓW I RODZICÓW Egzamin ósmoklasisty od roku szkolnego 2018/2019 MATEMATYKA PYTANIA UCZNIÓW I RODZICÓW Czy egzamin będzie trudny? Jak przygotować się do egzaminu? Gdzie szukać informacji? 33

www.cke.gov.pl www.oke.wroc.pl Egzamin ósmoklasisty od roku szkolnego 2018/2019 MATEMATYKA www.cke.gov.pl www.oke.wroc.pl 34

Dziękuję za uwagę! Egzamin ósmoklasisty od roku szkolnego 2018/2019 MATEMATYKA Dziękuję za uwagę!