Absolutna orientacja na Klienta XIX Konferencja GAZTERM - maj 2016

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Detaryfikacja – nadchodząca rewolucja (?) na rynku gazowym dr Jerzy Baehr, Senior Partner w WKB Wierciński Kwieciński Baehr dr hab. Jakub Pokrzywniak,
Advertisements

Struktura kanałów marketingowych. Definicje kanału dystrybucji Podejście podmiotowe Podejście funkcjonalne zbiór wzajemnie zależnych od siebie organizacji.
0 OFERTA DLA PRACOWNIKÓW Dorota Wałuszko tel Kierownik ds. Sprzedaży i Obsługi Klienta Białystok 15kwietnia 2016 r. Komendy Wojewódzkiej Policji.
Witam na szkoleniu Colway. SZKOLENIE Z PREZENTOWANIA PIERWSZEGO PLANU FINANSOWEGO COLWAY.
Modele biznesowe. Podręcznik Model biznesowy to w pewnym sensie szkic strategii, która ma zostać wdrożona w ramach struktur, procesów i systemów organizacji.
Niedoceniane tło – stabilny partner w trudnych czasach.
GAZ paliwo i produkt elektroenergetyczny. GAZ – paliwo i produkt w elektroenergetyce Piotr Zawistowski GAZ Paliwo w energetyce Kogeneracja Niskie emisje.
© PAYU 2015/1 © PayU 2015 /1 Płatności online w eBOK.
Innowacyjna Warszawa 2020 Program wspierania przedsiębiorczości.
Budowa Instalacji Prosumenckich. Program prezentacji  Definicje  Instalacje prosumenckie – fotowoltaika i kolektory słoneczne  Doświadczenia, realizacje.
OPERATORZY LOGISTYCZNI 3 PL I 4PL NA TLE RYNKU TSL Prof. zw.dr hab. Włodzimierz Rydzkowski Uniwersytet Gdańsk, Katedra Polityki Transportowej.
PODZIEMNE MAGAZYNY GAZU GWARANTEM BEZPIECZEŃSTWA I ROZWOJU RYNKU GAZU Międzyzdroje, maja 2016 r.
Wojewódzki Zakład Doskonalenia Zawodowego w Gorzowie Wlkp.
| Centra Usług Wspólnych (CUW) w jednostkach samorządu terytorialnego Wojciech Lachiewicz, Ryszard Grobelny, Mateusz Klupczyński Poznań, 30 maja 2016 r.
ING BANK Faktoring –Jednostkom organizacyjnym Lasów Państwowych oferujemy faktoring krajowy z przejęciem ryzyka wypłacalności odbiorcy (bez regresu, pełny).
AS-QUAL Szkolenia Doradztwo Audity Usprawnienia zarządzania organizacjami (normy zarzadzania) Grażyna.
Założenia dla poddziałania Efektywność energetyczna - mechanizm ZIT - wsparcie dotacyjne w ramach RPO WP Regionalny Program Operacyjny.
ZABRZAŃSKI RYNEK PRACY – FORMY AKTYWIZACJI OSÓB BEZROBOTNYCH I POSZUKUJĄCYCH PRACY Zabrze, Powiatowy Urząd Pracy w Zabrzu.
Ekoefektywność – możliwości ubiegania się o wsparcie z programów EWT Marta Bocianowska Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego Departament Rozwoju.
Prawo telekomunikacyjne Ewa Galewska CBKE. Sektor telekomunikacyjny Monopole naturalne Operatorzy zasiedziali Brak równowagi pomiędzy podmiotami Wysokie.
Wyniki badania - Infolinia jako kanał komunikacji z klientem Aby zobaczyć prezentację badania należy wybrać przycisk F5. Poruszanie się pomiędzy.
Innowacje i konkurencyjność łańcuchów dostaw we współczesnej gospodarce Dr hab. Grażyna Śmigielska, Prof. UEK.
OPTYMALNY CEL I PODSTAWY ROZWOJU SZKOŁY. PRZEDE WSZYSTKIM DZISIEJSZA SZKOŁA POWINNA PRZYGOTOWYWAĆ DO ŻYCIA W DRUGIEJ POŁOWIE XXI WIEKU.
Janiec Jakub Janusz Piotr Juś Maciej Olesiejuk Aneta Węgrzyniak Patrycja.
Kryzys w przedsiębiorstwie „Najtrudniej zmienić się wtedy, kiedy nie wydaje się to jeszcze konieczne……” Jack Welch.
1 Spotkania lokalne organizowane są w ramach projektu systemowego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Lubuskiego pn. „Budowa Lubuskiego Systemu Innowacji”
Zarządzanie systemami dystrybucji
Komisja Wspólna Rządu i Samorządu Terytorialnego, dnia 22 lutego 2012.
Ocena poziomu kompetencji i umiejętności administracji publicznej w zakresie zarządzania rozwojem i kreowania innowacji Urząd Marszałkowski Województwa.
Jak realizować wzorcową rolę instytucji publicznych w zakresie efektywności energetycznej Perspektywa biznesu Menedżer ds. Norm i Standardów ROCKWOOL Polska.
Działanie 321 „Podstawowe usługi dla gospodarki i ludności wiejskiej” TARGOWISKA STAŁE Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich Europejski.
Tanie pożyczki na założenie lub rozwój firmy r Nowy Dwór Mazowiecki.
Posiedzenie Komitetu Monitorującego RPO WP Gdańsk, 20 maja 2016r. Kryteria wyboru projektów w ramach RPO WP Regionalny Program Operacyjny.
Skorzystaj z doświadczeń ekspertów - jak Energetyka może wykorzystać najlepsze praktyki w budowaniu wartości klienta w sektorze telekomunikacyjnym Renata.
ROLA POT W TWORZENIU ZINTEGROWANEGO SYSTEMU BADAŃ KONSUMENTÓW USŁUG TURYSTYCZNYCH TERESA BUCZAK.
PGNiG OD - Możliwości ograniczenia niskiej emisji, przy wykorzystaniu gazu ziemnego na Podkarpaciu na przykładzie działań prowadzonych w Krakowie. Bystre,
Planowanie podatkowe Paweł Satkiewicz doradca podatkowy Parulski i Wspólnicy Doradcy Podatkowi Warszawa 24 listopada 2011 r.
EFaktury Organizacje. Księgowość. Usprawnienie. Obieg faktur. Opis. Rozliczanie. Weryfikacja. Zatwierdzanie.
PRZEDSTAWIA. ZNAK JAKOŚCI KIDZONE PREZENTACJA PROJEKTU Stawiamy na jako ść ! Promujemy najlepszych! W ramach KidZone- Strefy Szcz ęś liwych Dzieci funkcjonuje.
1 JASPERS – Wydział do spraw Energii i Gospodarki Odpadami Europejski Bank Inwestycyjny Pomoc techniczna z programu ELENA.
Zarządzanie przez Internet. Klasyczne funkcje zarządza to: planowanie, organizowanie, decydowanie, motywowanie i kontrolowanie. Dzięki rozwojowi techniki.
PLAN MARKETINGOWY Imię i nazwisko. Podsumowanie sytuacji rynkowej  Sytuacja rynkowa: przeszła, bieżąca i przyszła  Uwzględnij udział w rynku, wiodące.
Projekt finansowany z Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój
Joanna Tobolewicz Pełnomocnik Prezydenta Miasta Gdańska ds. Energetyki
Podstawy teorii przedsiębiorstwa
BADANIE KRYTERIÓW POZACENOWYCH W PRZETARGACH PUBLICZNYCH
Pomorski Broker Eksportowy
Struktura kanałów marketingowych
INSTALACJA FOTOWOLTAICZNA – ZASADA DZIAŁANIA
JAK DZIAŁAMY W FIRMIE? DZIAŁ HANDLOWY TELESALES
Nazwa firmy Plan biznesowy.
Sprzedaż produktu lub usługi
Metoda projektu.
Podstawy teorii przedsiębiorstwa
- Krajowe Repozytorium Obiektów Nauki i Kultury
22 ZAGROŻENIA Czyhające na Ciebie podczas kontraktowania Energii Elektrycznej i Gazu Co zrobić, aby uniknąć kłopotów, nieprzewidzianych sankcji i kosztów.
PROGRAMY DO KONTROLI RODZICIELSKIEJ
DOBRY START szkolenia dla usługodawców osób niepełnosprawnych
Rewolucja w ubezpieczeniach telefonów
[Nazwa produktu] Plan marketingowy
bankowość internetowa i mobilna płatności bezgotówkowe
DROGA PRZYJAZNA SPOŁECZEŃSTWU
PO CO FIRMIE SPRATEGIA SPRZEDAŻY?
Prezentacja planu biznesowego
Miasto Przyjazne Dzieciom
NASZE ATUTY.
Nazwa firmy Biznesplan.
Nasza działalność KLAVO to firma zajmująca się dostarczaniem usług dla instytucji kultury. Chcemy, aby zwiększały one jakość obsługi zwiedzających. Celem.
Funkcjonalność aplikacji narzędzia do zarządzania operacyjnego własnością intelektualną i procesami komercjalizacji w ctt Autorzy Jacek Wawrzynowicz.
Łatwa obsługa Prosta instalacja Wieczysta licencja Praca w sieci
Zapis prezentacji:

Absolutna orientacja na Klienta XIX Konferencja GAZTERM - maj 2016

Wartości i otoczenie PGNiG Sprzedaż / oferta Obsługa klienta … Agenda Wartości i otoczenie PGNiG Sprzedaż / oferta Obsługa klienta

WARTOŚCI I OTOCZENIE

Otoczenie PGNiG Konkurencja Regulacje Klienci

Teraz nasz biznes oznacza, że jesteśmy partnerem dla naszych klientów Klient w centrum uwagi Kiedyś byliśmy w biznesie sprzedaży gazu ziemnego Teraz nasz biznes oznacza, że jesteśmy partnerem dla naszych klientów Od teraz skutecznie odpowiadamy na potrzeby naszych klientów

Odpowiadanie na potrzeby Marketing 1.0 – bieżąca obsługa Klienta Marketing 2.0 (PGNiG 2.0) – budowanie WARTOŚCI dla Klienta poprzez szukanie trwałych przewag konkurencyjnych Klient w centrum KAŻDEJ DECYZJI WIEDZA - ciągły proces zrozumienia potrzeb Klienta KORZYŚĆ – budowanie wartości MARKI poprzez dostarczanie wymiernych korzyści KOMUNIKACJA – efektywne komunikacja z Klientem

Wiedza o kliencie i konsumencie CEL: Budowa przewagi konkurencyjnej dzięki wiedzy o kliencie Eksploracja Poszukiwanie i kreowanie potrzeb klienta Diagnostyka Efektywna komunikacja z klientem Segmentacje Zrozumienie procesów decyzyjnych Konkurencja Budowa przewag konkurencyjnych BADANIA i ANALIZY

SPRZEDAŻ

Portfolio produktowe w 2016 r. Obszar B2B GAZ ENERGIA GAZ ENERGIA Produkty standardowe Elastyczna cena Stałe oszczędności dla Biznesu Produkt Transzowy Umowa łączona gaz + prąd Produkt miksowy w tym mix produktów, transze, index Produkt indeksowany Produkt on line e - commerce Energia do dalszej Odsprzedaży Oferta produktowa w obrocie detalicznym grupy – Państwo wiecie lepiej….. Teraz – wjeżdża slajd Podobnie – poszerzamy ofertę dla klientów indywidualnych, kreując produkty własne praz partnerskie Produkty gaz: Produkty standardowe Produkty dedykowane klientom biznesowym – obecnym i nowym - w taryfach od W5 do W8C oraz E. Klient ma możliwość podpisania kontraktu na okres od 6 do 24 miesięcy. Dodatkowo w ramach Elastycznej ceny klient może wybrać liczbę faktur planowych oraz termin płatności faktury rozliczeniowej zgodnie ze swoimi preferencjami. Produkt miksowy Produkt bazujący na miksie stałej ceny, zakupu transz oraz ceny indeksowanej. Produkt umożliwiający klientowi w dowolny i elastyczny sposób definiować formułę sprzedaży na okres trwania kontraktu w oparciu o stałą cenę, transze oraz cenę indeksowaną. Produkt on line Produkt dedykowany do sprzedaży poprzez e-bok (pierwszy etap rozwoju e - commerce). Produkt on line bazuje na prostej formule cenowej i elastycznym podejściu do obsługi poprzez Internet, dedykowany szczególnie klientom w segmentach mały i średni biznes. Promocje Czasowe akcje bazujące na specjalnych warunkach bazujące na produktach Elastyczna cena i Stałe Oszczędności dla Biznesu. Pozyskanie i utrzymanie klientów na bardzo atrakcyjnych warunkach. Produkty EE: Produkt Transzowy Produkt pozwalający klientowi zdywersyfikować koszty zakupu energii elektrycznej i zminimalizować ryzyko zmienności cen. Zakup energii elektrycznej odbywa się w transzach określonych przez Klienta w wyznaczonym przez Klienta dniu. Produkt indeksowany Produkt dający możliwość zakupu energii elektrycznej wg formuły cenowej opartej o index TGE Energia do dalszej Odsprzedaży Produkt umożliwiający zakup energii przez Klienta do dalszej odsprzedaży dla podmiotów związanych z umową z Klientem Standardowa oferta Czasowe akcje promocyjne bazujące na specjalnych warunkach cenowych. Przygotowanie standardowych cenników energii bazujące na wycenie giełdowej. Produkt gaz+EE: Jedna umowa sprzedaży dla paliwa gazowego oraz energii elektrycznej Produkt dający możliwość połączenia kompleksowej umowy sprzedaży paliwa gazowego i umowy sprzedaży energii elektrycznej dla Biznesu na jednej umowie sprzedaży. Produkt uwzględnia wystawienie dwóch oddzielnych faktur rozliczeniowych dla Klienta (jedna za paliwo gazowego i jedna za energię elektryczną). Promocje Dedykowane programy czasowe Standardowa oferta Utrzymanie i cenniki standard

Inne produkty energetyczne Budowanie oferty projekty rozwojowe Rozwój rynku LNG/CNG Inne produkty energetyczne Inne rozwiązania Aktualna ilość stacji CNG oraz ilość pojazdów napędzanych tym ekologicznym paliwem są dalece nieadekwatne do potencjału jaki to paliwo niesie i korzyści jakie może przynieść naszemu środowisku. Poszerzamy naszą ofertę produktów energetycznych, specjalna oferta energii elektrycznej dla naszych Klientów już wkrótce. Wkrótce zaoferujemy kolejne produkty dla naszych Klientów, które pomogą im w prowadzeniu lub optymalizacji biznesu (sektor b2b) lub przyczynią się do większego komfortu (sektor b2c).

„Czyste źródło korzyści” Program ograniczania niskiej emisji działania na rzecz poprawy jakości powietrza Akcja promocyjna B2C „Czyste źródło korzyści” Współpraca z samorządami Zawarcie porozumień Koncept: Zrezygnuj z węgla – wybierz gaz do ogrzewania. Nagrody dla klientów: 300 zł – taryfa W2 500 zł – taryfa W3 Porozumienia z 33 miastami/gminami: m. in. Kraków, Wałbrzych, Gdańsk, Poznań, Gdynia, Sopot Wspólne prowadzenie działań informacyjnych - likwidacja palenisk węglowych na rzecz ekologicznego ogrzewania gazowego Spotkania z mieszkańcami Dyżury w urzędach Pomoc w załatwieniu formalności - procedura przyłączeniowa + Start akcji: 01.05.2016 r. Cel: Poprawa jakości powietrza

OBSŁUGA KLIENTA

Kontakt z Klientem Poszerzyliśmy kanały kontaktu z Klientem – wprowadziliśmy nowe i bardziej wydajne mechanizmy obsługi Przedefiniowaliśmy zakres działań Przedstawicieli Handlowych w celu zwiększenia ich efektywności i dostępności Przeprowadzamy regularny monitoring poziomu satysfakcji Klienta i podejmujemy kroki aby go podnieść Wprowadzamy rozwiązania techniczne umożliwiające Klientom wygodniejszą samoobsługę Chcemy być dostępni w takim czasie i miejscu, które będą najwygodniejsze dla naszego Klienta.

Liczba kont e-BOK [tys] Elektroniczne kanały obsługi Wzrost jakości obsługi, przy jednoczesnej kontroli kosztów – dynamiczny wzrost ilości użytkowników eBok oraz e-faktury (B2C) Liczba kont e-BOK [tys] Liczba klientów korzystających z e-faktury [tys] +48% 704 +74% 305 476 175 Styczeń 2015Styczeń 2015 Lipiec 2015 Grudzień 2015Grudzień 2015 Marzec 2016Marzec 2016 Styczeń 2015Styczeń 2015 Lipiec 2015 Grudzień 2015Grudzień 2015 Marzec 2016Marzec 2016 Biuro Analiz i Planowania

Absolutna orientacja na KLIENTA Biura Obsługi Klienta Klient może spotkać się z nami osobiście w 126 punktach na terenie całej Polski! Otwieramy kolejne Biura Obsługi Klienta w najbardziej uczęszczanych miejscach kraju

Dziękuję za uwagę 