WYPRAWY PO PRZYPRAWY Barbara Świątek.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
MATERIAŁOZNAWSTWO ROŚLINNE I NIEROŚLINNE FLORYSTYKA SEM.I
Advertisements

Hit reklamowy … WebQuest dla klasy pierwszej gimnazjum
Taniec jako sposób na wyrażenie siebie
Przykładowe formy oceny projektu oraz kontraktu z uczniami
TEMAT: ŚWIĘTA WIELKANOCNE WebQuest skierowany jest dla uczniów klasy V Szkoły Podstawowej w Pielgrzymowicach. Stworzony został przez bibliotekarza i.
ENGLISH AROUND THE WORLD
Temat: Cegłów dawniej i dziś
DZIAŁANIA NA UŁAMKACH ZWYKŁYCH
Zespół szkolny w Cegłowie
1 Technologia informacyjna Małe ojczyzny – propagujemy region, w którym mieszkamy.
W poszukiwaniu ewolucji…
Co słychać Panie Darwinie?
Od pierwszego krzyku do …
Jak cało i zdrowo przyszedłem na świat
„Plant a Future” metoda projektu w bibliotece szkolnej
Pasożyty wokół nas Kozieł Mirosława.
Segregacja to rewelacja WebQuest dla uczniów gimnazjum
ANNE FRANK WebQuest dla uczniów klasy III gimnazjum
Czy należy bać się GMO?.
Budowa atomu Katarzyna Chojnacka.
Przygotował : Robert Jaworski. Spis treści Wprowadzenie Zadanie Proces Źródła Ewaluacja Konkluzja Podręcznik dla nauczyciela.
WebQuest dla uczniów klasy IV Cyfrowa historia Jolanta Wuzik
Moja wymarzona podróż po Europie
Sprawozdanie z projektu edukacyjnego
2009- Rok Wojciecha Korfantego Polskiego przywódcy narodowego Górnego Śląska Strona GłównaStrona Główna/Wstęp/Zadanie/Procedura/Źródła/Ewaluacja/KonkluzjaWstępZadanieProceduraŹródłaEwaluacjaKonkluzja.
Autor: mgr Beata Gorzelańczyk
Ten WebQuest przeznaczony jest dla uczniów klas VI szkoły podstawowej
WebQuest wykonane w ramach projektu BelferOnLine
IWONA SOKOŁOWSKA-DZIUK KURS BELFER ON LINE
Być może, że już za chwilę staniesz przed życiową decyzją kupna lub budowy swojego własnego M. Ale gdzie?!! Wieś czy miasto, spokój czy hałas, nuda.
WebQuest Legendy Głogowa Dla klasy V szkoły podstawowej zaprojektowany przez Joannę Pytel, Marzenę Rokaszewicz
Woda Webquest dla uczniów klasy III Szkoły Podstawowej Opracowanie:
Webquest dla członków Klubu SAS MAPA WYBRANEGO OBSZARU BESKIDU ŚLĄSKIEGO MAPA WYBRANEGO OBSZARU BESKIDU ŚLĄSKIEGO.
WebQuest Tropem Pluszowego Misia A. Schneefuhs W. Koczubik.
z języka angielskiego – czas Present Simple
WALORY TURYSTYCZNE POLSKI
Wprowadzenie Zadanie Proces Źródła Ewaluacja Konkluzja Podręcznik dla nauczyciela Opracowanie.
Technologia informacyjna
WebQuest Zajęcia Techniczne Wielościany foremne
ODNAWIALNE ŹRÓDŁA ENERGII
WebQuest dla klasy III szkoły podstawowej Wędrówka po Będzinie
Polskie Parki Narodowe autor: Izabela Lara
Webquest Wojciech Korfanty
Warzywa i owoce, czyli to co reguluje moje moce.
Wiem, co jem?! Webquest dla uczniów klasy VI szkoły podstawowej
Wprowadzenie Zadania O turnieju Źródła Ocenianie Organizatorzy.
„Ja wiem, ty wiesz, ale czy oni wiedzą, że mamy rezerwat?!”
ODNAWIALNE ŹRÓDŁA ENERGII
Aplikacje internetowe do wizualizacji tekstu
Znaczenie produktów zbożowych
Świat wierszy Jana Brzechwy
Zabytki Berlina Sehenswürdigkeiten in Berlin
Segreguję i Ziemię ratuję!
WebQuest Jestem ptakiem
WebQuest Król Maciuś I miał na imię Janusz
HISTORIA POLSKI W LEGENDACH
- poznajemy 12 zasad zdrowego odżywiania i stosujemy je
ODNAWIALNE ŹRÓDŁA ENERGII
Grodziec jakiego nie znacie Projekt edukacyjny klas III gimnazjum w Miejskim Zespole Szkół nr 3 Będzin.
„CZY WIESZ CO JESZ ?” WebQuest dla uczniów szkoły ponadgimnazjalnej autor: Gabriela Gurgul Edukacja zdrowotna w ramach wychowania fizycznego.
Web Quest dla uczniów klasy drugiej gimnazjum przygotowała: Marlena Partyka – Koperek.
PRZYKŁADY WEBQUESTÓW DLA KLAS I – III SZKOŁY PODSTAWOWEJ „Cztery pory roku” Projekt „Razem i osobno” Stowarzyszenie Nauczycieli Edukacji Początkowej Projekt.
PRZYKŁADY WEBQUESTÓW DLA KLAS I – III SZKOŁY PODSTAWOWEJ „Cztery pory roku” Projekt „Razem i osobno” Stowarzyszenie Nauczycieli Edukacji Początkowej Projekt.
PRZYKŁADY WEBQUESTÓW DLA KLAS I – III SZKOŁY PODSTAWOWEJ „Cztery pory roku” Projekt „Razem i osobno” Stowarzyszenie Nauczycieli Edukacji Początkowej Projekt.
PRZYKŁADY WEBQUESTÓW DLA KLAS I – III SZKOŁY PODSTAWOWEJ „Cztery pory roku” Projekt „Razem i osobno” Stowarzyszenie Nauczycieli Edukacji Początkowej Projekt.
WebQuest Barbara Skoczewska. Spis treści Wprowadzenie Zadanie Proces Źródła Ewaluacja Konkluzja Podręcznik dla nauczyciela.
O S I Ą G N I Ę C I A C Z Ł O W I E K A. Faza I - PRZYGOTOWANIE ( 1 godzina) Głównymi celami projektu jest: Zrozumienie znaczenia odkryć i badań geograficznych.
Wojny Rzeczpospolitej w I połowie xVII wieku
WebQuest Legendy Głogowa Dla klasy V szkoły podstawowej zaprojektowany przez Joannę Pytel, Marzenę Rokaszewicz
KOMÓRKA Web Quest przeznaczony jest dla uczniów gimnazjów. Jego celem jest zwiększenie zainteresowania uczniów biologią i pozyskiwaniem nowych informacji.
Zapis prezentacji:

WYPRAWY PO PRZYPRAWY Barbara Świątek

Zawartość prezentacji: Wprowadzenie Zadania Proces Źródła Ewaluacja Konkluzja

Wprowadzenie: Już od starożytności zdawano sobie sprawę z ogromnego wpływu przepraw na smak potraw. W historii ludzkości o przyprawy nie raz prowadzono wojny, płacono za nie fortuny. Przyprawy były również środkiem płatniczym. My również nie wyobrażamy sobie posiłku bez pieprzu, papryki, czy zimnego wieczoru przy kubku gorącego kakao czy parującej herbaty. Jak to się stało, że przyprawy pojawiły się na naszych polskich stołach? Co sprawia, że nie wyobrażamy sobie bez nich życia? Czy ziele angielskie pochodzi z Anglii?

Zadania Zadanie polega na wyszukaniu informacji o powszechnie używanych w kuchni przyprawach, o ich pochodzeniu, właściwościach oraz ciekawostkach. Potrzebne dane zbierać możecie przy użyciu Internetu oraz dostępnej literatury. Zebrane i opracowane materiały należy przygotować w formie prezentacji multimedialnej oraz posteru. Każdy zespół wykonuje takie same zadanie z tą różnicą, że dotyczące różnych zestawów przypraw. Zespół 1: chili, goździki, szafran, majeranek, kawa Zespół 2: cynamon, imbir, papryka, tymianek, herbata Zespół 3: gałka muszkatołowa, pieprz, wanilia, kminek, kakao Zespół 4: kardamon, kurkuma, ziele angielski, bazylia, estragon.

Proces Klasa zostanie podzielona na cztery zespoły. Każdy zespół wybiera swojego lidera - osobę odpowiedzialną za poprawność wykonania zadania. Po zakończeniu pracy każda grupa dokonuje prezentacji efektów wykonanego zadania. Prezentacja powinna zawierać: ustną prezentację przygotowaną w ciekawy sposób (np. w  programie Power Point). Atrakcyjność prezentacji mogą podnieść np.: fotografie, rysunki itp. elementy związane opracowywanymi zagadnieniami. Ponadto każde zadanie powinno być przedstawione w formie papierowej o jednakowej szacie graficznej – uzgodniona przez liderów – np. ciekawego posteru.

Proces cd. 2. Będziecie pracować w czterech grupach trzyosobowych, w których każdy będzie realizował określone zadanie: przyrodnik– określi skąd pochodzi dana przyprawa oraz scharakteryzuje ja grafik – przygotuje prezentację PowerPoint, lider – podsumuje i zaprezentuje wykonane zadanie.

Proces cd. 3. Zadaniem każdej z grup będzie zdobycie jak największej ilości informacji związanych z wybranym przyprawami i opracowanie tych zagadnień. 4. Pomocne w wykonaniu zadania będą źródła z sieci Internet.

Źródła np. http://mapykonturowe.pl/ http://pl.wikipedia.org/wiki/Przyprawa http://www.przyprawy.org/

Ewaluacja Każda z wyżej wymienionych grup będzie miała wystawioną ocenę zgodnie z tym, na ile zrealizowała przyjęte zadanie oraz czy zrealizowała założone cele. Wykonane zadanie zostanie ocenione zespołowo. Jedna ocena określi jakość wykonania projektu. Ważna jest ilość włożonej pracy, jak również ogólne wrażenie. 

Ewaluacja cd. 0 – 8 podstawowe 2 pkt. rozszerzające 2 pkt. dopełniające  2 pkt. wykraczające  2 pkt. PUNKTY Poziom merytoryczny Temat opracowany pobieżnie, bez szczegółów Poprawne i szczegółowe zrealizowanie tematu Bogate opracowanie tematu zawierające przykłady, grafikę, rysunki, fotografie Zaawansowane opracowanie tematu, grafy, tabelki i wykresy. Zebrane informacje wykraczają poza założone cele 0 – 8 Jakość przygotowanej prezentacji Wiadomości niezwiązane z tematem, błędy ortograficzne Wiadomości związane z tematem, poprawne gramatycznie. Tekst poprawny, ładnie sformatowany, zgodny z tematem. Ciekawy styl pisania, tekst związany z tematem, poprawny gramatycznie, zachowane zasady prezentacji. Poprawność prezentacji w PowerPoint, szata graficzna, dobór kolorów, sposób rozmieszczenia materiałów na stronie Prezentacja mało estetyczna, źle sformatowana Prezentacja z błędami, działające odnośniki do innych stron. Ładna prezentacja, tekst poprawnie sformatowany, ciekawe kolory, prawidłowe rozmieszczenie materiałów na stronie Bardzo ładna prezentacja, posiada przyciski, elementy graficzne, jednolite tło, stopkę i nagłówek. Tekst jest dobrze sformatowany, ciekawie rozmieszczony materiał na stronie.. Łatwa nawigacja Umiejętność współpracy w grupie Brak współpracy w grupie Praca indywidualna, niewielki wkład poszczególnych członków grupy Dobra organizacja pracy, współdziałanie w grupie Doskonała organizacja i współpraca całej grupy

Ewaluacja cd. Po przedstawieniu prezentacji na forum klasy wykonawcy dokonają samooceny, a następnie uczniowie zostaną ocenieni przez widzów. Ocena końcowa zostanie wyrażona przez liczbę punktów na 32 możliwych do uzyskania. PUNKTACJA OCENA 32 – 29 bardzo dobry 28 – 24 dobry 23 – 16 dostateczny 16 – 8 dopuszczający 7 – 0 niedostateczny

Konkluzja To już koniec Waszej pracy. Szczęśliwie dobrnęliście do jej końca. Mam nadzieję, że po wykonaniu tego zadania Wasza wiedza na temat historii i pochodzenia powszechnie dziś używanych przypraw jest teraz większa. Na pewno zdobyte informacje przyczynię się do polepszenia jakości przygotowywanych przez Was potraw. Mam również nadzieję, że praca nad wykonaniem tego zadania sprawiła wam chociaż odrobinę przyjemności.

Uwagi Na wykonanie zadania macie trzy tygodnie. Efekty swojej pracy przedstawicie 20 lutego. Na zajęciach zaprezentujecie swoje opracowania, które zostaną ocenione. Każda grupa będzie maiła 15 - 20 minut na zaprezentowanie swojej pracy.

Życzę przyjemnej pracy