Ewaluacja jakości kształcenia – dane zbiorcze

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Ocena jakości dydaktyki
Advertisements

Dr inż. Magdalena Jabłońska
Animacja grup zadaniowych Agnieszka Leśny. Odpowiedź na pytanie czy i jak udało nam się osiągnąć zamierzone cele oraz w jaki sposób udało nam się je osiągnąć?
Laboratorium z Probabilistyki IV sem. Wydział Transportu
Trzecia edycja Ogólnouniwersyteckiej Ankiety Oceniającej Jakość Kształcenia Zakres tematyczny Albert Izdebski Mikołaj Jasiński Tomasz Zając.
Kształtowanie motywacji pracowników
Pełnomocnik Rektora ds. Zapewnienia i Doskonalenia Jakości Kształcenia
OPIS PRZEDMIOTU (ZAJĘĆ)
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Ankieta Oceny Zajęć Dydaktycznych
1.Prezentacja zadań UZZJK zgodnie z zaleceniami PKA. 2.Przedstawienie bieżącej sytuacji dotyczącej przeprowadzonych hospitacji i ankietyzacji na poszczególnych.
SKŁAD ZESPOŁU PLAN PRACY NA ROK SZKOLNY 2011/2012 PROJEKTY EWALUACYJNE.
RAPORT KOŃCOWY Z EWALUACJI PROJEKTU DOBRE PRAWO – DOBRE RZĄDZENIE.
TECHNIKA CIEPLNA (Z WYMIANĄ CIEPŁA) laboratoria
Zasady i tryb przeprowadzania ankiet oceny przedstawianej przez studentów i doktorantów po zakończeniu każdego cyklu zajęć Szczecin,13 grudnia 2013.
Raport z realizacji projektu eSzkoła Wielkopolska - Twórczy Nauczyciel
Spotkanie UZZJK i WZZJK
Instrukcja USOS Ankiety wersja by Marek Opacki.
Laboratorium z Probabilistyki sem. IV Wydział Transportu
Seminarium Dobre praktyki w organizacji studiów I stopnia Wydział Elektroniki, Telekomunikacji i Informatyki Politechnika Gdańska Prof. dr hab. inż. Alicja.
Program ERASMUS w Śląskiej Wyższej Szkole Medycznej w Katowicach.
EWALUACJA JAKOŚCI KSZTAŁCENIA – DANE ZBIORCZE Rok akademicki 2012/2013 Semestr letni.
Maj 2014 r. Przewodnik do planowania programu kształcenia na III roku studiów I stopnia Kierunek: Biologia Przeznaczony dla studentów, którzy w roku 2013/14.
Operacja Sukces to unikatowy w skali kraju projekt finansowany z funduszy strukturalnych Unii Europejskiej mający na celu reformę programu studiów na.
TECH – INFO technika, fizyka, informatyka Autorzy: Renata Gromulska, Oksana Kinasz, Radosław Dors, Dominika Latus, Jerzy Zambrowski, Marta Żebrowska-Puchalska.
Maj 2014 r. Przewodnik do planowania programu kształcenia na II roku studiów II stopnia Kierunek: Biologia – nauczanie biologii Przeznaczony dla studentów,
CELE I ZAKRES EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Analiza badania zadowolenia Pacjenta w Specjalistycznym Szpitalu Wojewódzkim w Ciechanowie.
Dydaktyka WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów. Cele: 1. poznanie i rozumienie podstaw nowoczesnego procesu kształcenia oraz jego uwarunkowań, 2. wyposażenie.
Spotkanie Kierunkowej Komisji ds. Jakości Kształcenia z przedstawicielami trójek studenckich z poszczególnych lat
Uniwersytet Rzeszowski
Dydaktyka WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów. Cele: 1. poznanie i rozumienie podstaw nowoczesnego procesu kształcenia oraz jego uwarunkowań, 2. wyposażenie.
Jak w Krakowskiej Akademii im. A. F. Modrzewskiego w Krakowskiej Akademii im. A. F. Modrzewskiego potwierdzać efekty uczenia się zdobyte poza systemem.
prof. nadzw. dr hab. Anna Kožuh ania.kozuh.net
Analiza wyników ankiet studenckich za rok 2013/2014.
Analiza wyników ankiet studenckich za rok 2014/2015 ( semestr zimowy)
EGZAMINY DYPLOMOWE STUDIA II STOPNIA ROK AKADEMICKI 2015/2016 WYDZIAŁ NAUK O ZDROWIU UMB.
EGZAMINY DYPLOMOWE STUDIA I STOPNIA ROK AKADEMICKI 2015/2016 WYDZIAŁ NAUK O ZDROWIU UMB.
TECHNIKA CIEPLNA (Z WYMIANĄ CIEPŁA) laboratoria Łukasz AMANOWICZ Karol BANDURSKI.
Wyniki ankiety ewaluacyjnej Kierunek: GEOGRAFIA II st. Studia stacjonarne 2014.
Komentarz Ankietę przeprowadzono wśród studentów ostatniego roku studiów stacjonarnych II stopnia kierunku Oceanografia wszystkich uruchomionych.
Ankieta Oceny Zajęć 2014/2015. Na zakończenie każdego z semestrów w roku akademickim 2014/2015 tj. w terminie 2 lutego marca 2015 oraz 8 czerwca.
1. Podział na grupy 2. Wybór starostów poszczególnych grup (zostają po spotkaniu w celu wybrania starosty roku) 3. Założenie konta mailowego dla roku.
Dokument ten ma charakter informacyjny. Każdorazowo należy sprawdzić na stronie uczelni szczegółowe zasady rekrutacji.
Ewaluacja jakości kształcenia – dane zbiorcze Rok akademicki 2014/2015 Łódź 2016.
Projektowanie kwestionariusza
Ewaluacja jakości kształcenia – dane zbiorcze Rok akademicki 2012/2013 Semestr zimowy Dr Agnieszka Pawlak, Zakład Nauk o Rodzinie UM Dr Paweł Przyłęcki,
Wydział Ekonomii, Zarządzania i Turystyki ul. Nowowiejska Jelenia Góra.
Ogólne zasady regulujące przebieg studiów w charakterze kandydata na żołnierza zawodowego.
RAPORT Z BADANIA ANKIETOWEGO ZA ROK 2009 „Ocena zadowolenia klienta z usług Urzędu Miasta Tychy”
Maj 2014 r. Przewodnik do planowania programu kształcenia na III roku studiów I stopnia Kierunek: Biologia Przeznaczony dla studentów, którzy w roku 2013/14.
WYDZIAŁ NAUK O ZDROWIU UMB
Analiza wyników ewaluacji form doskonalenia realizowanych przez CEN w Gdańsku w okresie I-VII 2016
PRZEDMIOTOWY SYSTEM OCENIANIA
Technologia informacyjna
Kierunki rozwoju kadr systemu ochrony zdrowia w Polsce
WYDZIAŁ NAUK O ZDROWIU UMB
Ewaluacja jakości kształcenia – dane zbiorcze
Spotkanie opiekuna roku ze studentami
Wyniki ankiety oceny jakości kształcenia przeprowadzonej wśród nauczycieli w roku akademickim 2017/2018 Realizując zadania wynikające z Wewnętrznego Systemu.
Dokument ten ma charakter informacyjny.
WYDZIAŁ NAUK O ZDROWIU UMB
Ewaluacja jakości kształcenia – dane zbiorcze
Podsumowanie dysputy o jakości kształcenia na Wydziale Lekarskim
NAUKA ADMINISTRACJI mgr Karina Pilarz.
Do you Erasmus? Praktyczne informacje dotyczące Programu „uczenie się przez całe życie” – Erasmus we WSAP dla studentów na rok akademicki 2008/2009.
ABSOLWENT, PRACODAWCA I WYKŁADOWCA – TRZY STANY JEDNA OSOBA
WYDZIAŁ NAUK O ZDROWIU UMB
SSA SEMESTR LETNI 2018/2019.
Sprawozdanie Wydziałowej Komisji ds. Zapewninia Jakości Kształcenia
Zapis prezentacji:

Ewaluacja jakości kształcenia – dane zbiorcze Rok akademicki 2015/2016 Łódź 2017

Kwestionariusz ankiety obowiązujący w roku akademickim 2015/2016 Siedem pytań zamkniętych, jedno pytanie otwarte. Trójstopniowa skala ocen: 1 - negatywna, 2 – przeciętna, 3 – pozytywna. Ocenione zagadnienia: Zajęcia rozpoczynały się i kończyły punktualnie. Nauczyciel był dostępny dla studentów podczas dyżuru/konsultacji. Nauczyciel był przygotowany do prowadzenia zajęć. Zajęcia prowadzone przez Nauczyciela umożliwiły zdobycie nowej wiedzy/umiejętności/ kompetencji społecznych. Nauczyciel był komunikatywny, tzn. przekazywał treści w sposób zrozumiały i jasny, dzielił się swoją wiedzą, odpowiadał na zadawane pytania. Nauczyciel aktywizował studentów podczas zajęć, tzn. zadawał pytania, dyskutował. Nauczyciel był otwarty na kontakt ze studentem, wykazywał się wysoką kulturą osobistą i szacunkiem do studenta.

Liczba wypełnionych ankiet WYDZIAŁ SEM. LETNI 2015/16 SEM. ZIMOWY 2015/16 SEM. LETNI 2014/15 2014/15 SEM. LETNI 2013/14 Wydział Lekarski 4318 5705 5344 9325 5386 6728 Oddział Stomatologiczny 1744 2573 1719 3156 1981 2955 Wydział Wojskowo-Lekarski 3146 5681 3875 8064 8508 6626 Wydział Farmaceutyczny 1405 2853 2501 6065 2524 4062 Wydział Nauk o Zdrowiu 2715 4564 2465 5411 3512 5439 Oddział Pielęgniarstwa i Położnictwa 1411 2402 2193 5213 2855 3971 Wydział Nauk Biomedycznych i Kształ. Podyplomowego 1190 1377 1014 1769 671 917 Cds.OiOSwJA 287 473 271 245 38 108 OGÓŁEM 16216 25628 19382 39248 25475 30806

Liczba wypełnionych ankiet – udział procentowy SEM. ZIMOWY 2015/2016 SEM. LETNI 2015/16

Liczba wypełnionych ankiet – udział procentowy c.d. SEM. LETNI 2014/2015 sem. zimowy 2014/2015 sem. letni 2013/2014 sem. zimowy 2013/2014

Liczba studentów wypełniających ankiety

Liczba ocenionych nauczycieli Semestr

Średnia ocen z pytania Pyt. 1 Średnia ocen z pytania Pyt. 1. Czy zajęcia rozpoczynały się i kończyły punktualnie? Średnia Wydział

Średnia ocen z pytania Pyt. 2 Średnia ocen z pytania Pyt. 2. Czy Nauczyciel był dostępny dla studentów podczas dyżuru/konsultacji? Średnia Wydział

Średnia ocen z pytania Pyt. 3 Średnia ocen z pytania Pyt. 3. Czy Nauczyciel był przygotowany do prowadzenia zajęć? Średnia Wydział

Średnia ocen z pytania Pyt. 4 Średnia ocen z pytania Pyt. 4. Czy zajęcia prowadzone przez Nauczyciela pozwoliły na zdobycie nowej wiedzy/umiejętności/kompetencji społecznych? Średnia Wydział

Średnia ocen z pytania Pyt. 5. Czy Nauczyciel był komunikatywny, tzn Średnia ocen z pytania Pyt. 5. Czy Nauczyciel był komunikatywny, tzn. przekazywał treści w sposób zrozumiały i jasny, dzielił się swoją wiedzą, odpowiadał na zadawane pytania? Średnia Wydział

Średnia ocen z pytania Pyt. 6 Średnia ocen z pytania Pyt. 6. Czy nauczyciel aktywizował studentów podczas zajęć, tzn. zadawał pytania, dyskutował? Średnia Wydział

Średnia ocen z pytania Pyt. 7 Średnia ocen z pytania Pyt. 7.Czy Nauczyciel był otwarty na kontakt ze studentem, wykazywał się wysoką kulturą osobistą i szacunkiem do studenta? Średnia Wydział

Liczba wypełnionych ankiet – sem. zimowy 2015/2016 KIERUNEK STUDIÓW LICZBA WYPEŁNIONYCH ANKIET LICZBA STUDENTÓW UCZESTNICZĄCYCH W EWALUACJI LICZBA STUDENTÓW NA DANYM KIERUNKU Analityka medyczna 776 102 221 Biotechnologia medyczna 1112 150 275 Cds.OiOSwJA 473 153 515 Dietetyka 1377 165 298 Elektroradiologia 265 38 44 Farmacja 1519 267 685 Fizjoterapia 2270 310 698 Kosmetologia 558 83 204 Lekarski 5705 895 1782 Lekarsko-dentystyczny 2137 297 631 Pielęgniarstwo 1474 295 553 Położnictwo 928 168 333 Ratownictwo medyczne 1930 202 Techniki dentystyczne 436 87 Wojskowo-lekarski 3411 540 1159 Zdrowie publiczne 1257 169 381 OGÓŁEM 25628 3921 8277

Liczba wypełnionych ankiet – sem. letni 2015/2016 KIERUNEK STUDIÓW LICZBA WYPEŁNIONYCH ANKIET LICZBA STUDENTÓW UCZESTNICZĄCYCH W EWALUACJI LICZBA STUDENTÓW NA DANYM KIERUNKU Analityka medyczna 426 68 201 Biotechnologia medyczna 916 95 258 Cds.OiOSwJA 287 103 519 Dietetyka 913 125 270 Elektroradiologia 274 32 36 Farmacja 781 194 549 Fizjoterapia 862 177 699 Kosmetologia 198 54 204 Lekarski 4318 717 1712 Lekarsko-dentystyczny 1547 285 1310 Pielęgniarstwo 920 203 498 Położnictwo 491 102 308 Ratownictwo medyczne 839 136 276 Techniki dentystyczne 197 55 158 Wojskowo-lekarski 2284 412 1148 Zdrowie publiczne 963 129 320 OGÓŁEM 16216 2887 8466

Procent studentów, którzy wypełnili ankiety na poszczególnych kierunkach

Procent studentów, którzy wypełnili ankiety na poszczególnych kierunkach Kierunek

Średnia ocen z pytań zamkniętych ze względu na kierunki Średnia ocen z pytań zamkniętych oraz odchylenie standardowe w poszczególnych semestrach oscylowała w następujących przedziałach: SEMESTR LETNI 2015/16 ZIMOWY 2015/16 LETNI 2014/15 ZIMOWY 2014/15 2013/14 ZIMOWY Średnia 2,68-2,96 2,51-2,92 2,59 – 2,88 2,55 - 2,87 2,60 - 2,88 2,68 - 2,86 SD 0,20-0,58 0,30-0,61 0,39-0,59 0,39 – 0,54 0,38 – 0,66 0,38 – 0,60 SD – odchylenie standardowe

Wnioski z analizy uwag szczegółowych 1. Uwagi dotyczące organizacji i przebiegu zajęć: niejasne, niepełne informacje dotyczące zaliczenia przedmiotu; niedotrzymywanie terminów sprawdzania prac zaliczeniowych; nieprzygotowanie wykładowcy do zajęć; przekazywanie wiedzy w sposób niezrozumiały, nieprzystępny dla studentów; zbyt dużo teorii a zbyt mało praktyki na zajęciach; opuszczanie przez wykładowcę sali podczas trwania zajęć;

Wnioski z analizy uwag szczegółowych 1. Uwagi dotyczące organizacji i przebiegu zajęć c.d.: przygotowywanie nieczytelnych, przeładowanych informacjami prezentacji; prowadzenie zajęć metodą „czytania ze slajdów”; zagadnienia obowiązujące na zaliczeniu przedmiotu nie pokrywają się z zagadnieniami omawianymi na zajęciach; nieprzekazywanie materiałów dydaktycznych studentów lub przekazywanie ich dużym opóźnieniem tuż przed ustalonym terminem zaliczenia przedmiotu; przekazywanie na zajęciach nieprzydatnych treści; powtarzanie treści zajęć z innych przedmiotów; spóźnianie się na zajęcia; nieudostępnianie studentom prac zaliczeniowych do wglądu; wprowadzanie stresującej, nerwowej atmosfery na zajęciach.

Wnioski z analizy uwag szczegółowych 2. Uwagi dotyczące relacji wykładowca – student: brak szacunku wobec studentów, obrażanie studentów, niestosowne żarty; faworyzowanie niektórych studentów w trakcie trwania zajęć i podczas oceniania, brak obiektywizmu; nieprzychylny stosunek wykładowcy do studentów danego kierunku studiów; utrudniona komunikacja wykładowca – student (nieodpowiadanie na pytania podczas zajęć, brak pomocy przy zadaniach, nieodpisywanie na e-maile).

Rekomendacje REKOMENDACJA UZASADNIENIE Zapoznanie najniżej ocenionych osób z treścią uwag do nich kierowanych. Z przeanalizowanego materiału z ewaluacji zajęć w tym semestrze wynika, iż tego typu działania są celowe i potrzebne. W kilku przypadkach negatywnie ocenionych osób w poprzednich semestrach studenci zauważyli poprawę, jeśli chodzi o prowadzenie zajęć. Można przypuszczać, iż jest to efekt otrzymania przez tych wykładowców informacji zwrotnej o negatywnych aspektach ich pracy. Szkolenia z zakresu komunikacji i innych umiejętności „miękkich” dla wykładowców. Z informacji przekazywanych przez studentów wynika, iż mimo dobrego merytorycznego przygotowania danego wykładowcy do prowadzenia zajęć, ma on trudności z przekazaniem wiedzy w sposób jasny i zrozumiały oraz nie jest otwarty na kontakt ze studentem.

Rekomendacje c.d. REKOMENDACJA UZASADNIENIE Szkolenia z zakresu przygotowania i przedstawiania prezentacji multimedialnych (Power Point, Prezi). Wielu wykładowców chętnie korzysta z pomocy w postaci prezentacji multimedialnych. Często są one jednak przygotowane i prezentowane niezgodnie z zasadami i w efekcie zamiast wzbogacać zajęcia, czynią je nieatrakcyjnymi dla słuchających. Przeprowadzenie hospitacji zajęć osób najniżej ocenionych. Celem przeprowadzenia hospitacji powinna być weryfikacja uwag studentów oraz wskazanie tych elementów prowadzenia zajęć, które wymagają poprawy.

Średnia ocen z pytania Pyt. 1 Średnia ocen z pytania Pyt. 1. Czy zajęcia rozpoczynały się i kończyły punktualnie? Średnia Kierunek

Średnia ocen z pytania Pyt. 1 Średnia ocen z pytania Pyt. 1. Czy zajęcia rozpoczynały się i kończyły punktualnie? Średnia Kierunek

Średnia ocen z pytania Pyt. 2 Średnia ocen z pytania Pyt. 2. Czy Nauczyciel był dostępny dla studentów podczas dyżuru/konsultacji? Średnia Kierunek

Średnia ocen z pytania Pyt. 2 Średnia ocen z pytania Pyt. 2. Czy Nauczyciel był dostępny dla studentów podczas dyżuru/konsultacji? Średnia Kierunek

Średnia ocen z pytania Pyt. 3 Średnia ocen z pytania Pyt. 3. Czy Nauczyciel był przygotowany do prowadzenia zajęć? Średnia Kierunek

Średnia ocen z pytania Pyt. 3 Średnia ocen z pytania Pyt. 3. Czy Nauczyciel był przygotowany do prowadzenia zajęć? Średnia Kierunek

Średnia ocen z pytania Pyt. 4 Średnia ocen z pytania Pyt. 4. Czy zajęcia prowadzone przez Nauczyciela pozwoliły na zdobycie nowej wiedzy/umiejętności/kompetencji społecznych? Średnia Kierunek

Średnia ocen z pytania Pyt. 4 Średnia ocen z pytania Pyt. 4. Czy zajęcia prowadzone przez Nauczyciela pozwoliły na zdobycie nowej wiedzy/umiejętności/kompetencji społecznych? Średnia Kierunek

Średnia ocen z pytania Pyt. 5. Czy Nauczyciel był komunikatywny, tzn Średnia ocen z pytania Pyt. 5. Czy Nauczyciel był komunikatywny, tzn. przekazywał treści w sposób zrozumiały i jasny, dzielił się swoją wiedzą, odpowiadał na zadawane pytania? Średnia Kierunek

Średnia ocen z pytania Pyt. 5. Czy Nauczyciel był komunikatywny, tzn Średnia ocen z pytania Pyt. 5. Czy Nauczyciel był komunikatywny, tzn. przekazywał treści w sposób zrozumiały i jasny, dzielił się swoją wiedzą, odpowiadał na zadawane pytania? Średnia Kierunek

Średnia ocen z pytania Pyt. 6 Średnia ocen z pytania Pyt. 6. Czy nauczyciel aktywizował studentów podczas zajęć, tzn. zadawał pytania, dyskutował? Średnia Kierunek

Średnia ocen z pytania Pyt. 6 Średnia ocen z pytania Pyt. 6. Czy nauczyciel aktywizował studentów podczas zajęć, tzn. zadawał pytania, dyskutował? Średnia Kierunek

Średnia ocen z pytania Pyt. 7 Średnia ocen z pytania Pyt. 7.Czy Nauczyciel był otwarty na kontakt ze studentem, wykazywał się wysoką kulturą osobistą i szacunkiem do studenta? Średnia Kierunek

Średnia ocen z pytania Pyt. 7 Średnia ocen z pytania Pyt. 7.Czy Nauczyciel był otwarty na kontakt ze studentem, wykazywał się wysoką kulturą osobistą i szacunkiem do studenta? Średnia Kierunek

Średnia ocen z pytań zamkniętych TREŚĆ PYTANIA SEM. LETNI 2015/16 SEM. ZIMOWY 2014/15 2013/14 SEM. ZIMOWY 2013/14 ŚREDNIA SD Zajęcia rozpoczynały się i kończyły punktualnie 2,86 0,44 2,87 0,40 0,42 2,89 0,38 0,37 Nauczyciel był dostępny dla studentów podczas dyżuru/konsultacji (jeśli nie korzystałeś, zaznacz "nie dotyczy") 0,45 0,43 2,88 0,41 0,39 Nauczyciel był przygotowany do prowadzenia zajęć Nauczyciel był otwarty na kontakt ze studentem, wykazywał sie wysoką kulturą osobistą i szacunkiem do studenta 2,81 0,51 0,49 2,83 0,47 2,77 Nauczyciel był komunikatywny, tzn. przekazywał treści w sposób zrozumiały i jasny, dzielił się swoją wiedzą, odpowiadał na zadawane pytania 0,54 2,76 0,53 2,78 2,79 0,50 Zajęcia prowadzone przez Nauczyciela umożliwiły zdobycie nowej wiedzy/umiejętności/kompetencji społecznych 0,55 2,75 2,84 Nauczyciel aktywizował studentów podczas zajęć, tzn. zadawał pytania, dyskutował 0,52 SD – odchylenie standardowe

Średnia ocen z pytań zamkniętych z podziałem na Wydziały SEM. LETNI 2015/16 SEM. ZIMOWY 2015/16 SEM. LETNI 2014/15 SEM. ZIMOWY 2014/15 2013/14 SEM. ZIMOWY ŚREDNIA SD Wydział Nauk Biomedycznych i Kształ. Podyp. 2,91 0,35 2,88 0,38 0,39 2,82 0,47 2,79 0,51 2,84 0,44 Wydział Farmaceutyczny 2,83 0,48 0,46 2,85 0,42 2,80 0,49 0,45 Oddział Pielęgniarstwa i Położnictwa 2,78 0,43 Wydział Nauk o Zdrowiu 2,81 0,50 Wydział Wojskowo-Lekarski Oddział Stomatologiczny 0,53 2,86 Wydział Lekarski 0,52 2,75 0,56 SD – odchylenie standardowe

Średnia ocen z pytań zamkniętych ze względu na wydział Średnia ocen z pytań zamkniętych oraz odchylenie standardowe w poszczególnych semestrach oscylowała w następujących przedziałach: SEMESTR LETNI 2015/16 ZIMOWY 2015/16 LETNI 2014/15 ZIMOWY 2014/15 2013/14 ZIMOWY Średnia 2,78-2,91 2,79-2,88 2,78-2,88 2,81 - 2,85 2,75 - 2,83 2,80 - 2,86 SD 0,35-0,57 0,38-0,50 0,39-0,52 0,42 – 0,49 0,46 – 0,56 0,43 – 0,47 SD – odchylenie standardowe