Ocena Projektu „Klasa Akademicka” prowadzonego na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu – wybrane wyniki badań Dominika Stachowiak W prezentacji wykorzystano fragment wyników badań przeprowadzonych m.in. w ramach działalności Studenckiego Koła Naukowego Marketingu Multimedialnego. Szerzej wyniki te opisane zostały w pracy licencjackiej: D. Stachowiak, Skuteczność działań marketingowych uczelni wyższych w Polsce, Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, Poznań 2017, Promotor: dr hab. Iwona Olejnik, prof. nadzw. UEP
Cel Identyfikacja poziomu zadowolenia uczniów szkół ponadgimnazjalnych z uczestnictwa w Projekcie „Klasa Akademicka”, realizowanym na Wydziale Zarządzanie Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Metoda doboru i liczebność próby Metodyka badań Badania jakościowe Badania ilościowe Metoda badania zogniskowany wywiad grupowy, Indywidualny wywiad pogłębiony ankieta audytoryjna Metoda doboru i liczebność próby dobór próby w wyniku selekcji (3 grupy po 10 os. oraz 2 wywiady indywidualne) dobór celowy próby (5 klas LO, łącznie 160 osób) Narzędzia badania scenariusz wywiadu kwestionariusz
Wybrane wyniki badań
Preferowane przez uczestników Projektu kierunki i specjalności studiowania - chmura słów
Czynniki mające wpływ na wybór studiów przez uczniów szkół ponadgimnazjalnych
Proces planowania przyszłości przez uczniów biorących udział w Projekcie „Klasa Akademicka”
Chęć podjęcia nauki na UEP przez uczestników Projektu (w %) Ponad 80% uczniów biorących udział w Projekcie „Klasa Akademicka” twierdzi, że zdecydowanie tak lub raczej tak podjęłaby naukę na UEP Program ma pozytywny wpływ na wybór studiów ekonomicznych przez uczniów szkół ponadgimnazjalnych
Preferowane miejsce zajęć według uczniów
Zadowolenie uczniów z projektu (w %)
Udoskonalenia zaproponowane przez uczestników Projektu KATEGORIA UDOSKONALENIA WEDŁUG OPINII UCZESTNIKÓW Częstotliwość zajęć zajęcia powinny odbywać się 2-3 razy w miesiącu Forma zajęć zajęcia praktyczne dyskusja ze studentami UEP, którzy opowiadają o swojej karierze zajęcia, na których szczegółowo przedstawiona zostanie oferta uczelni Prowadzący różnorodność wykładowców, tak aby uczestnicy mogli poznać osoby z różnych specjalności Miejsca zajęć zajęcia powinny odbywać się w różnych salach oraz budynkach uczelni Organizacja zajęć / sprawy techniczne zajęcia praktyczne powinny odbywać się w mniejszych grupach na początku projektu uczniowie powinni poznać harmonogram obejmujący wszystkie zaplanowane tematy oraz terminy spotkań uczniowie powinni mieć możliwość wyboru tematyki wykładów jaka ich interesuje