Jak zaplanować lekcję z CLIL’EM?

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Program eTwinning to łączenie i współpraca bliźniaczych szkół w Europie za pomocą mediów elektronicznych i promowanie szkolenia nauczycieli.
Advertisements

E-nauczanie, czyli platforma edukacyjna.
Dwujęzyczne, dwukulturowe, dwumodalne:
D EBATA SZKOLNA 2012/2013 KODEKS SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 ZSOS NR 17 Kielce.
Nowoczesne technologie w polskiej edukacji
METODA PROJEKTU Metoda ta polega na samodzielnym realizowaniu przez uczniów zadania przygotowanego przez nauczyciela na podstawie wcześniej ustalonych.
KODEKS 2.0.
Przegląd projektu Plan działań nauczyciela Przykłady prac i opinie Materiały dydaktyczne Ocenianie i standardy Przewodnik nauczyciela Przewodnik początkującego.
Przegląd projektu Plan działań nauczyciela Przykłady prac i opinie Materiały dydaktyczne Ocenianie i standardy Przewodnik nauczyciela Przewodnik początkującego.
Gimnazjum nr 4 im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Tychach
ocenianie, które pomaga się uczyć
Technologia Informacyjno-Komunikacyjna
Iwona Moczydłowska 4 listopada 2011r. Technologie Web 2.0.
Projekt LOG-IN Wspólne działania szkoleniowe z zakresu zastosowania nowych mediów i technologii w nauczaniu języków obcych ukierunkowane na tworzenie innowacyjnych.
Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
TERESA DĄBEK NAUCZYCIEL SP nr 23 w GLIWICACH
dr Robert Szwed Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II
Elementary School Vaterstetten, Gluckstraße Integracja ucznów osiągających słabe wyniki w nauce 1.Pomysł 1.Pomoce Pomoce naukowe Materiały instruktażowe.
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ i PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
Czytanie ze zrozumieniem
OCENA KSZTAŁTUJĄCA ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 94.
Techniki efektywnego uczenia – ćwiczenia cd. zajęć 3 Zajęcia 5
DEBATA SZKOLNA KODEKS 2.0..
Określa wspólny dla całej społeczności szkolnej kierunek działań
Zadania projektu Wdrożenie dwóch form działań Roczny plan Sieć współpracy wspomagania szkoły i samokształcenia.
STRATEGIE OCENIANIA KSZTAŁTUJACEGO
TARGI
Ocenianie Kształtujące
PROJEKT EDUKACYJNY JAKO METODA PRACY Z DZIEĆMI
JAK POMÓC UCZNIOWI OSIĄGNĄĆ SUKCES EDUKACYJNY
Raporty semestralne dotyczące efektywności wdrażanych programów nauczania.
Idea oceniania kształtującego
Iwona Moczydłowska 4 listopada 2011r. Blogi w nauczaniu języka obcego.
Szkoła z klasą 2.0. „ Szkołą z klasą 2.0” ma na celu wypracowanie zasad korzystania z nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) w edukacji.
OCENIANIE KSZTAŁTUJĄCE OK
Oferta edukacyjna dla nauczycieli historii i wiedzy o społeczeństwie SP i G na rok szkolny /201 5.
Lekcja o podającym toku pracy dydaktycznej
 Program prowadzony od 2002 roku  Przeznaczony dla wszystkich poziomów i typów szkół  Zachęcający do lepszego wykorzystania w uczeniu technologii informacyjno.
Nazwa procedury Analiza prac uczniów.
Szkoła z klasą 2.0 Kodeks 2.0.
TIK? TAK! Spotkanie otwierające 22 listopada 2012 r. OrganizatorzyHonorowy patron.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
KODEKS 2.0 Gimnazjum Gminy Oleśnica im. Szarych Szeregów.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Edycja 2012/2013 w Szkole Podstawowej im. H. Sienkiewicza w Konarzewie J. Liszkowska- koordynator.
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez: - Centrum Edukacji Obywatelskiej - i „Gazetę Wyborczą”. Od początku.
INTEGRACJA TI z innymi dziedzinami Ewa Kołczyk. Nowe technologie w edukacji zNowy obiekt zainteresowania – stale pojawia się coś nowego... zKorzyści edukacyjne.
Zygmunt Korzeniewski. Na początek zastanów się, po co jest dana metoda? Jeśli chcesz, uzupełnij podane informacje: Zygmunt Korzeniewski.
TIK w szkole CYFROWA SZKOŁA.
Zespół środków, czyli urządzeń (np. komputer, sieci komputerowe czy media), narzędzi (oprogramowanie) oraz innych technologii, które służą wszechstronnemu.
Planowanie pracy nauczyciela. PODSTAWA PROGRAMOWA  1. Cele ogólne – czego mamy nauczyć  2. Treści programowe – realizując je mamy nauczyć umiejętności.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0  W projekcie udział bierze 500 szkół z całej Polski  w województwie śląskim do projektu przystąpiło 35 szkół.
E-Learning. Co to jest e-learning? E-learning jest to metoda nauczania na odległość z wykorzystaniem technologii komputerowych i Internetu. Pozwala na.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Zadanie dyrektora szkoły w ramach programu Szkoła z klasą 2.0 Opracowanie: Jerzy Marek.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ. Edukacja: Poziom: Temat: Czas realizacji: społeczna klasa I segregacja śmieci 1 godz. lekcyjna.
Serwisy Web 2.0 do tworzenia i udostępniania materiałów edukacyjnych (5 godz. szkolenie stacjonarne: 05.11) lub 15 godz. szkolenie.
WEBQUEST JAKO METODA Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Modelowy program praktyk podnoszący jakość.
Mobilność kadry nauczycielskiej
ANALIZA WYNIKÓW DIAGNOZY WSTĘPNEJ
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 3 w Obornikach Śląskich
Efekty uczenia się Od czego wyszliśmy?.
Materiały dla nauczyciela Młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo
„Jeżeli nie znasz portu, do którego płyniesz i wiatry nie będą Ci sprzyjać”. Seneka.
Program Erasmus + mobilność kadry edukacji szkolnej
Ocenianie kształtujące , jest to ocenianie , które polega na pozyskiwaniu przez nauczyciela i ucznia w trakcie nauczania potrzebnych informacji. Pozwalają.
NARZĘDZIA INFORMATYCZNE WSPOMAGAJĄCE WSZYSTKIE ETAPY PROJEKTU
Egzamin gimnazjalny z języka angielskiego - poziom podstawowy.
Educational Technology Today - Bell Teacher Training 2017
System opisu pluralistycznych podejść do języków i kultur (FREPA)
Zapis prezentacji:

Jak zaplanować lekcję z CLIL’EM? 4Cs Taksonomia Blooma (LOTS, HOTS) Scaffolding Pomysły

CLIL Lesson Planning Treść jest punktem wyjścia procesu planowania !!! Planując lekcję należy szczególnie zwrócić uwagę na... Cele / cele dydaktyczne - co zamierzasz zrobić w trakcie lekcji. Wiedza, umiejętności i zrozumienie treści, które zamierzasz przekazać. Efekty uczenia się skupiają się na tym, czego oczekujemy, aby uczniowie mogli zrozumieć i zrobić podczas jednostki lekcyjnej.

4Cs - zasady Istnieją cztery zasadnicze zasady, na podstawie których można utworzyć program CLIL Treści - rozwój wiedzy i umiejętności (Content) Komunikacja - interakcja, język używany do nauki (Communication) Poznanie - zaangażowanie: myślenie i zrozumienie (Cognition) Kultura – świadomość kulturowa własna i innych/ obywatelstwo (Culture)

Taksonomia Blooma Pytania Czy uczniowie mogą tworzyć nowe produkty? Czy uczniowie uzasadniają pozycję? Czy uczniowie dzielą informacje na części i widzą związki? Czy uczniowie mogą wykorzystać informacje w innej sytuacji? Czy uczniowie mogą wyjaśnić? Czy uczniowie pamiętają?

Taksonomia Bloom Lower Order Thinking Skills (LOTS) Niższe umiejętności myślenia - wykorzystywane, aby sprawdzić zrozumienie nauczanych treści Higher Order Thinking Skills (HOTS) Wyższe umiejętności myślenia - wykorzystywane do rozwijania umiejętności rozumowania, zachęcania do poszukiwania i dyskusji oraz do rozwijania kreatywnego myślenia.

LOTS - Niższe umiejętności myślenia 1. Remembering / Zapamiętanie - wykorzystanie wcześniej nauczonego materiału 2. Understanding / Zrozumienie - zrozumienie faktów i pomysłów poprzez organizowanie, porównywanie, podawanie opisów itd. 3. Applying / Zastosowanie - wykorzystanie zdobytej wiedzy do rozwiązywania problemów w nowych sytuacjach

HOTS - Wyższe umiejętności myślenia 4. Analysing / Analiza - rozpatrywanie informacji i wnioskowanie, znalezienie dowodów na poparcie tezy. 5. Evaluating / Ocena - przedstawianie opinii poprzez dokonywanie ocen dotyczących wartości idei. 6. Creating / Tworzenie - budowanie struktury z różnych elementów

Tasks . . . - Zadania W dobrze zaplanowanej lekcji musisz zbadać co najmniej jedno z narzędzi dla każdej kategorii (LOTS i HOTS).

Przykładowe strony internetowe, quizy i inne środki dydaktyczne przydatne do planowania lekcji metodą CLIL Remembering / Zapamiętanie Understanding / Zrozumienie Twitter Padlet Narzędzia e-Tweeting Wordle Mind Mapping Ninja words TED Visualise words The Periodic Table of Videos Quizzes Concept maps Applying / Zastosowanie Maths Games Spelling city Kizoa Real World Maths Jigsaw planet Creating Podcasts Maths Dictionary Interactives Padlet – wirtualna tablica z możliwością umieszczania na niej informacji dla uczniów i nauczycieli Wordle – generator chmur słów Ninja words – słownik Visualise words – wizualizacja znaczenia słów Quizzes – fiszki, gry, interaktywne wykresy do nauki języka Math Games – gry interaktywne Spelling City – ćwiczenie umiejętności czytania i pisania, listy słów itp Jigsaw planet - puzle

4. Analysing / Analiza Google Forms Create a graph 6. Creating / Tworzenie Prezi Presentations Audacity 5. Evaluating / Ocena Infographics Mentimeter Big Huge Labs Kid Blog Storybird Kizoa Rubrics Google forms – formularze np. testy Create a graph – wykresy, grafy Mentimeter – prezentacje Kid Blog – blog Rubrics – rubryki – informacje zwrotne dla uczniów – ich ocenę, uczą również oceniać , uczniowie oceniają jakość własnej pracy Prezi – prezentacje multimedialne z przejściami Audacity – edytor plików dźwiękowych Infographics – graficzne wizualizacje informacji, danych, wiedzy Big Huge Lab – platforma z różnymi grami, puzlami, plakatami – praca na zdjęciach StoryBird – coś w stylu bloga, tworzenie książek Kizoa – tworzenie filmów, montaż wideo

Jak wartościować czynności związane z czytaniem – scaffolding (rusztowanie, pomost) Jest to metoda wykorzystywana do pomocy uczniom w zrozumieniu pewnych treści, przy wykorzystaniu materiałów pomocniczych. Należy: zachęcać uczniów do przewidywania, co usłyszą podczas ćwiczenia wstępnie nauczyć kluczowego słownictwa przed słuchaniem/ oglądaniem użyć wizualizacji, tak aby uczniowie mogli zobaczyć strukturę tego, co usłyszą

Podsumowując: Na co należy zwrócić uwagę podczas nauczania metodą CLIL: Wyniki dotyczące treści Efekty językowe Efekty związane z umiejętnościami uczenia się