Spotkanie dla Beneficjentów

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„Bezpośrednie wspomaganie szkół poprzez kompleksowe doskonalenie nauczycieli - drogą do sukcesu edukacyjnego uczniów Powiatu Tarnowskiego” Realizowany.
Advertisements

PROJEKT „Doskonalenie szansą na rozwój” _____________________________________________________________________ Dorota Kamińska – Poradnia Psychologiczno.
Model współpracy NGO – Miasto Łódź Prezentacja projektu partnerskiego Centrum OPUS i Urzędu Miasta Łodzi Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli Wydział w Ciechanowie Ciechanów ul. Wyzwolenia 10 A Tel/fax.:
Europejski Fundusz Społeczny (EFS), to nie inwestowanie w budowę dróg, świetlic, boisk sportowych, szkół czy tworzenie linii produkcyjnych - to INWESTYCJA.
„Razem możemy wiele” PO KL III. Wysoka jakość systemu oświaty 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół.
Metodologia tworzenia strategii wg Mirosława Gębskiego Euroinvestment.
Bariery w rozwoju edukacyjnym ucznia Wicemarszałek Województwa Małopolskiego Leszek Zegzda Kraków, 13 czerwca 2008 r.
EWALUACJA PROJEKTU WSPÓŁFINANSOWANEGO ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIE J „Wyrównywanie dysproporcji w dostępie do przedszkoli dzieci z terenów wiejskich, w.
SPRAWOZDANIE O STANIE REALIZACJI ZADA Ń O Ś WIATOWYCH W ROKU SZKOLNYM 2014/2015 W GMINIE NOWE SAMORZ Ą DOWA ADMINISTRACJA PLACÓWEK O Ś WIATOWYCH Załącznik.
Tytuł Projektu: „Kompleksowy Program Wspomagania Rozwoju Szkół oraz Przedszkoli na terenie Powiatu Ostrowskiego” Projekt współfinansowany przez Unię Europejską.
Bądź Aktywny - Bądź Najlepszy szkolenia oraz specjalistyczne doradztwo dla kadry instytucji pomocy społecznej Projekt systemowy Regionalnego Ośrodka Polityki.
Ocena poziomu kompetencji i umiejętności administracji publicznej w zakresie zarządzania rozwojem i kreowania innowacji Urząd Marszałkowski Województwa.
„Rozwój szkolnictwa zawodowego w Białymstoku w dostosowaniu do potrzeb rynku pracy” Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
LIDER PROJEKTUPARTNERZY PROJEKTU Towarzystwo Wiedzy Powszechnej Oddział Regionalny w Płocku Stowarzyszenie Academia Economica Projekt współfinansowany.
Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Lesznie Planujesz rozpoczęcie lub rozwój działalności? Chcesz być konkurencyjny na rynku? Masz innowacyjny pomysł.
Konsekwencje wprowadzonych zmian Edukacja przedszkolna Teresa Ogrodzińska Fundacja Rozwoju Dzieci im. J. A. Komeńskiego.
BEZPIECZNA+ Jest to Rządowy program wspomagania w latach 2015–2018 organów prowadzących szkół w zapewnieniu bezpiecznych warunków nauki, wychowania i.
Środki na szkolnictwo zawodowe w nowej perspektywie finansowej Iwona Nakielska Dyrektor Departamentu EFS Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego.
1 Studia o profilu praktycznym. Aspekty prawne i organizacyjne KONFERENCJA „PO PIERWSZE PRACA…” Konin, 18 września 2014 r. Artur Zimny Państwowa Wyższa.
Moduł II. Obszar formułowania Programów i Projektów.
Lokalna Grupa Działania Sandry Brdy Chojnice. Obszar. Powiat chojnicki: Gmina Chojnice Miasto i Gmina Czersk Miasto i Gmina Brusy Gmina Konarzyny Powiat.
Bielski Model Doradztwa Zawodowego
Co to jest spacer edukacyjny?
Finansowanie doskonalenia nauczycieli
Rola Krajowych Sieci Tematycznych w ramach projektów innowacyjnych PO KL
CZYM JEST PROGRAM WSPÓŁPRACY?
Innowacja pedagogiczna „ Mierzymy daleko, sięgamy wysoko” prowadzona w Szkole Podstawowej nr 21 w Lublinie w roku szkolnym 2016/2017 Autorki innowacji:
Wizyty Studyjne Wizyty studyjne Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
Szkoła Podstawowa im. Tadeusza Kościuszki w Wawrzeńczycach
Nieodpłatny kurs doskonalący dla lekarzy POZ „Warsztaty EKG”
II Spotkanie Robocze Bruksela,
Nieodpłatny kurs doskonalący dla lekarzy POZ „Warsztaty Spirometrii”
„Łączą nas efekty projektów” – wymagania programowe a doświadczenia po pierwszych naborach w Programie Interreg V-A Polska – Słowacja
„Od dziś pracuję na swój sukces”
kształcących w zawodach
Metoda projektu.
Szkoła Podstawowa nr 11 im. Henryka Sienkiewicza
Świetlice szkolne w rzeczywistości prawnej
20 stycznia 2018roku Sulejówek
Program kompleksowego wsparcia szkół oraz przedszkoli, podporządkowany potrzebom tych podmiotów w obszarach wymagających szczególnego wsparcia – Powiat.
Jan Herczyński Uniwersytet Warszawski Warszawa 9 listopada 2010
Stan wdrażania programów operacyjnych na lata
Marszałek Województwa Podkarpackiego
Wsparcie kadry jednostek samorządu terytorialnego
BIZNES DLA SZKÓŁ SZKOŁY DLA BIZNESU
Narzędzie rozwoju i kształtowania kultury organizacyjnej
Ocena pracy nauczyciela i dyrektora
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
28 listopada 2018roku Sulejówek
Punkty konsultacyjne w ramach projektu Świętokrzyskiego Kuratora Oświaty Wsparcie szkół ogólnodostępnych w realizacji zadań związanych.
Priorytet III. Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3. 5
Współpraca z placówkami wspierającymi rozwój ucznia
Finansowanie zadań oświatowych
Priorytet III. Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3. 5
Otwarty konkurs ofert na dofinansowanie w roku 2018 zadań własnych realizowanych przez organizacje z udziałem środków zewnętrznych Rzeszów, 8 marca 2018.
Rozwijanie kompetencji kluczowych uczniów – szkolenia i doradztwo dla JST w województwie lubelskim Wsparcie kadry jednostek samorządu terytorialnego w.
Monitorowanie wdrażania opracowanie: Maria Utracka
Rozwój kompetencji kluczowych uczniów i ich kształcenie przez szkoły
Współczesne aspekty dydaktyki rok akademicki WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów 15 godzin ćwiczeń.
Wspomaganie pracy szkół
Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w MAŁOPOLSKICH SAMORZĄDACH Zadać pytanie uczestnikom czym jest.
Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w MAŁOPOLSKICH SAMORZĄDACH.
Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w ŚLĄSKICH SAMORZĄDACH Zadać pytanie uczestnikom czym jest dla.
Ramowy program szkolenia w zakresie wspomagania szkół w wykorzystywaniu nowoczesnych technologii w procesie nauczania/uczenia się Kompetencje informatyczne.
Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w MAŁOPOLSKICH SAMORZĄDACH Zadać pytanie uczestnikom czym jest.
Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w ŚLĄSKICH SAMORZĄDACH Zadać pytanie uczestnikom czym jest dla.
Ramowy program szkolenia w zakresie wspomagania szkół w wykorzystywaniu nowoczesnych technologii w procesie nauczania/uczenia się Kompetencje informatyczne.
Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w MAŁOPOLSKICH SAMORZĄDACH.
Zapis prezentacji:

Spotkanie dla Beneficjentów realizujących projekty konkursowe 20 stycznia 2018r. Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Dorota Tomaszewicz Coach ICC  trener  asesor AC/DC  ekspert ORE

Omówienie struktury programu szkoleń dla JST Ramowy program   12:30 – 14:00 Omówienie struktury programu szkoleń dla JST Sesja pytań i odpowiedzi

Cel realizowanych w projekcie szkoleń: podniesienie kompetencji przedstawicieli JST w zakresie zarządzania oświatą ukierunkowanego na rozwój szkół i kompetencji kluczowych uczniów. Szkolenia mają przyczynić się do wypracowania strategicznych rozwiązań, które zostaną wdrożone do praktyki samorządowej. Pilotaż: „Wsparcie kadry jednostek samorządu terytorialnego w zarządzaniu oświatą ukierunkowanym na rozwój szkół i kompetencji kluczowych uczniów” jest doskonalenie kompetencji przedstawicieli JST w zakresie zarządzania oświatą, ukierunkowanego na rozwój szkół i kształtowanie kompetencji kluczowych uczniów.

Organizacja szkoleń w ramach projektu Szkolenie składa się z 5 modułów szkoleniowych. Każdy moduł szkoleniowy trwa 3 dni i obejmuje ok. 21 godzin dydaktycznych. W ramach szkolenia, pomiędzy modułami, uczestnicy szkoleń wykonują zadania w swoich macierzystych jednostkach (zadania wdrożeniowe). Każdorazowo, na kolejnym module następuje omówienie zrealizowanych zadań, Większość zajęć realizowana jest w grupach (4 grupy), składających się z samorządowców reprezentujących różne typy jednostek samorządu terytorialnego (gminy wiejskie, gminy miejskie, gminy miejsko-wiejskie, powiaty).  

Inne działania Wykłady fakultatywne - w związku ze zmianami w systemie oświaty, w ramach każdego modułu szkoleniowego, oprócz planowanych treści szkoleniowych, prezentowane będą (w formie wykładu lub warsztatu) aktualności dotyczące zmian w prawie oświatowym lub propozycje nowych, konsultowanych rozwiązań systemowych (np. zmiany w sposobie finansowania zadań oświatowych, projektowane zmiany w systemie nadzoru pedagogicznego, zmiany w statusie zawodowym pracowników oświaty itp.). Doradztwo - każda jednostka samorządu terytorialnego w trakcie trwania projektu ma swojego opiekuna, z którym może kontaktować się pomiędzy modułami. Zadaniem opiekuna jest monitorowanie realizacji zadań przez zespół z danej JST oraz służenie radą i pomocą. Efektem doradztwa jest doprowadzenie do złożenia przez JS - Planu rozwoju oświaty miasta/powiatu/gminy...lub planu wspomagania szkół/placówek w zakresie kształtowania kompetencji kluczowych Sieci współpracy i samokształcenia – platforma doskonaleniewsieci.pl

Organizacja szkoleń w projekcie Szkolenie zostało podzielone na 90-minutowe interaktywne sesje, obejmujące główne obszary tematyczne, ukierunkowane na osiągnięcie końcowego efektu, tj. Planu rozwoju oświaty miasta/powiatu/gminy... lub planu wspomagania szkół/placówek w zakresie kształtowania kompetencji kluczowych – rozumiany jest jako plan konkretnych działań wynikających z długoterminowej wizji rozwoju oświaty w jednostce samorządu terytorialnego ukierunkowanej na realizację celów edukacyjnych. Pożądane jest, aby tworzenie i realizacja planu odbywały się przy wsparciu zawiązanej lokalnie koalicji na rzecz rozwoju oświaty.

Tematyka programu osadzona jest wokół pięciu głównych obszarów: zagadnienia związane z diagnozowaniem stanu lokalnej oświaty w JST, wskaźnikami oświatowymi i edukacyjnymi oraz ich wykorzystaniem przez JST, zagadnienia związane z zarządzaniem strategicznym, tworzeniem lokalnych planów/strategii oświatowych, zagadnienia związane z procesem wspomagania szkół i jego wykorzystaniem do podnoszenia jakości pracy szkół, zagadnienia związane z rozwojem kompetencji kluczowych uczniów i ich kształceniem przez szkoły, finansowanie oświaty.

Efekty dla samorządowców: opracowanie przez każdy z zespołów reprezentujących JST dokumentu strategicznego – Planu rozwoju oświaty miasta/powiatu/gminy...lub planu wspomagania szkół/placówek w zakresie kształtowania kompetencji kluczowych Obowiązkowo w planie powinno być zaplanowane wdrożenie doskonalenia nauczycieli w formie procesowego wspomagania objęcie, w każdej JST biorącej udział w pilotażu, kompleksowym procesem wspomagania szkół/placówek w oparciu o opracowany plan rozwoju oświaty oraz wspomagania szkół w zakresie kompetencji kluczowych uczniów.  

Moduł 1

Moduł 1 L p. Tematyka Forma Czas trwania Dzień 1 – ramowy program L p. Tematyka Forma Czas trwania   Wprowadzenie do realizacji programu szkoleniowo-doradczego dla kadry JST wykład 60 minut Wzajemne poznanie i integracja uczestników warsztaty 45 minut Edukacja siłą napędową rozwoju gminy 90 minut Szkoła jako organizacja ucząca się Cz. I. Szkoła na miarę XXI wieku Cz. II. Jak możemy wspierać nasze szkoły przedszkola w stawaniu się organizacjami uczącymi się? 2x90 minut

Moduł 1 L p. Tematyka Forma Czas trwania Dzień 2 – ramowy program L p. Tematyka Forma Czas trwania   Kompetencje kluczowe w edukacji. Część I. Wprowadzenie do kompetencji kluczowych. warsztaty 2 x 90 minut Jakie są nasze szkoły? Diagnoza stanu lokalnej oświaty. Część I. Wprowadzenie do diagnozy stanu lokalnej oświaty. Część II. Pytania kluczowe, wskaźniki i źródła informacji. 90 minut Część III. Planowanie diagnozy lokalnej oświaty. Wykład fakultatywny wynikający z potrzeb JST wykład

Moduł 1 L p. Tematyka Forma Czas trwania Dzień 3 – ramowy program L p. Tematyka Forma Czas trwania   Jakie są nasze szkoły? Diagnoza stanu lokalnej oświaty. Część IV. Analiza SWOT. warsztaty 90 minut Część IV. Analiza SWOT. cd Kompetencje kluczowe w edukacji. Podsumowanie modułu. Przygotowanie do zadania wdrożeniowego

Zadanie wdrożeniowe po module 1 Zadaniem przedstawicieli poszczególnych samorządów jest: 1) zebranie informacji od dyrektorów szkół/placówek, w jaki sposób w szkołach przez nich zarządzanych rozwijane są kompetencje kluczowe u uczniów, 2) przygotowanie prezentacji zebranych informacji, w dowolnej formie (plakat, mapa myśli, prezentacja multimedialna, inne), 3) podzielnie się efektami swojej pracy na następnym spotkaniu.

Moduł 2

Moduł 2 L p. Tematyka Forma Czas trwania Dzień 1 – ramowy program L p. Tematyka Forma Czas trwania   Omówienie zadania wdrożeniowego warsztaty w grupach 90 minut Kompleksowe wspomaganie szkół - narzędzie wspierające budowanie jakości pracy szkoły wykład Kompleksowe wspomaganie szkół - narzędzie wspierające budowanie jakości pracy szkoły – implementacja wykładu z sesją pytań i odpowiedzi warsztaty w grupach Wdrożone rozwiązania samorządów w zakresie kompleksowego wspomagania szkół/placówek panel

Moduł 2 L p. Tematyka Forma Czas trwania Dzień 2 – ramowy program L p. Tematyka Forma Czas trwania   Edukacja w strategicznych dokumentach rozwoju kraju. wykład 45 minut Istota i rola planowania strategicznego. warsztaty w grupach 90 minut . Budowanie planu strategicznego – struktura dokumentu. 90 minut Budżet jako środek do realizacji celu. Jakoś czy jakość? Lokalna polityka oświatowa w realizacji zadań oświatowych. 2 x 90 minut Wykład fakultatywny wynikający z potrzeb JST.

Moduł 2 L p. Tematyka Forma Czas trwania Dzień 3 – ramowy program L p. Tematyka Forma Czas trwania   Diagnoza stanu lokalnej oświaty w oparciu o wskaźniki oświatowe. Część I. Omówienie wybranych wskaźników dla JST uczestniczących w szkoleniu. warsztaty w grupach 90 minut Część II. Diagnoza stanu lokalnej oświaty a analizy SWOT (wykorzystanie wcześniej wypracowanych przez JST analiz SWOT). Przygotowanie do zadania wdrożeniowego. 135 minut Diagnozowanie stanu lokalnej oświaty w JST, wskaźniki oświatowe i edukacyjne oraz ich wykorzystanie przez JST. wykład 45 minut

WARIANT nr 1 Zadania wdrożeniowego po module 2 Dokonajcie diagnozy lokalnych zasobów, które mogą zostać wykorzystane w procesowym wspomaganiu szkół/placówek w gminie z uwzględnieniem następujących obszarów (wybierzcie 2 obszary); Zasoby ludzkie, wiedza (kapitał ludzki) Infrastruktura Zasoby społeczne i demograficzne (w tym kapitał społeczny) Środki finansowe Instytucje i procedury, uwarunkowania (rozwiązania) organizacyjne Potrzeby i oczekiwania lokalnej społeczności, potencjał do działania Dotychczasowe działania i ich rezultaty Dane zbierzcie w formie elektronicznej, dokonajcie ich agregacji w taki sposób, aby umożliwiały analizę i interpretację oraz wyciągniecie wniosków (forma tabeli, wykresu itp.) Przygotujcie prezentację zebranych informacji, w dowolnej formie (plakat, prezentacja multimedialna, inne). Efektami swojej pracy podzielicie się na następnym spotkaniu/module szkoleniowym. Będą to 10-minutowe wystąpienia przedstawicieli poszczególnych samorządów.

Zadania wdrożeniowego po module 2 WARIANT nr 2 Zadania wdrożeniowego po module 2 Dokonajcie diagnozy lokalnych zasobów, które mogą zostać wykorzystane przy opracowywaniu planu strategicznego gminy. Z dwóch wybranych obszarów (wskazanych powyżej) wybierzcie dane, które będą potrzebne do wyliczenia wskaźników (po dwa dla każdego obszaru). Dane zbierzcie w formie elektronicznej, wyliczcie wskaźniki dokonajcie ich analizy i interpretacji oraz wyciągnijcie wnioski (forma tabeli, wykresu itp.) Przygotujcie prezentację zebranych informacji, w formie prezentacji multimedialnej. Efektami swojej pracy podzielicie się na następnym spotkaniu/module szkoleniowym. Będą to 10-minutowe wystąpienia przedstawicieli poszczególnych samorządów.

Moduł 3

Moduł 3 L p. Tematyka Forma Czas trwania Dzień 1 – ramowy program L p. Tematyka Forma Czas trwania   Omówienie zadania wdrożeniowego warsztaty w grupach 90 minut Zarządzanie zmianą – umiejętność rozpoznawania reakcji na zmianę Uspołecznienie procesu edukacji Część I. Wprowadzenie Część II. Sposoby włączania (partycypacji) przedstawicieli środowiska lokalnego w diagnozowanie, planowanie, monitorowanie i ewaluację planu strategicznego Część III. Przykłady partycypacji 2x90 minut

Moduł 3 L p. Tematyka Forma Czas trwania Dzień 2 – ramowy program L p. Tematyka Forma Czas trwania   Dyrektor gospodarzem procesu wspomagania warsztaty w grupach 2x90 minut Plan strategiczny a proces wspomagania szkół/placówek Poprawa funkcjonowania i zwiększenie wykorzystania systemu wspomagania szkół w zakresie kompetencji kluczowych uczniów – zmiana systemowa wykład 90 minut

Moduł 3 L p. Tematyka Forma Czas trwania Dzień 3 – ramowy program L p. Tematyka Forma Czas trwania   Przygotowanie zadania wdrożeniowego warsztaty w grupach 90 minut Budowanie gminnych sieci współpracy jako elementu wspomagania szkół/placówek Część I. Wprowadzenie Część II. Przykłady funkcjonowania sieci Część III. Sieci dla samorządowców 135 minut Platforma jako narzędzie do realizacji sieci współpracy wykład 45 minut

Zadania wdrożeniowego po module 3 Zadaniem przedstawicieli poszczególnych samorządów jest: zorganizowanie w swojej gminie/mieście/powiecie spotkania dialogowego z różnymi interesariuszami: dyrektorami szkół, nauczycielami, rodzicami, przedstawicielami organizacji pozarządowych, itp., poświęconego rozwojowi szkół i kompetencji kluczowych uczniów, podsumowanie spotkania i przygotowanie krótkiej prezentacji wniosków ze spotkania, w dowolnej formie (plakat, mapa myśli, prezentacja multimedialna, inne), podzielenie się efektami swojej pracy na następnym spotkaniu.

Moduł 4

Moduł 4 L p. Tematyka Forma Czas trwania Dzień 1 – ramowy program L p. Tematyka Forma Czas trwania   Omówienie zadania wdrożeniowego warsztaty 90 minut Budowa planu strategicznego – określenie priorytetów Budowa planu strategicznego – formułowanie celów 2x90 minut

Moduł 4 Lp. Tematyka Forma Czas trwania Dzień 2 – ramowy program Lp. Tematyka Forma Czas trwania Budowa planu strategicznego – zaplanowanie działań i zadań warsztaty 2x90 minut   Budowa planu strategicznego – kryteria i podsumowanie Wykład fakultatywny wynikający z aktualnych potrzeb JST wykład 90 minut

Moduł 4 L p. Tematyka Forma Czas trwania Dzień 3 – ramowy program L p. Tematyka Forma Czas trwania   Przykłady planów strategicznych, plusy i minusy, przykłady dobrych praktyk samorządowych warsztaty 90 minut. Przygotowanie do wdrożenia planu strategicznego 90 minut Przygotowanie zadania wdrożeniowego

Zadania wdrożeniowego po module 4 Zadaniem przedstawicieli poszczególnych samorządów jest: zorganizowanie w swojej gminie/mieście/powiecie drugiego spotkania dialogowego z różnorodną grupą interesariuszy: dyrektorami szkół, nauczycielami, rodzicami, przedstawicielami organizacji pozarządowych, itp.; zaprezentowanie podczas spotkania dialogowego opracowanego projektu planu strategicznego, odnoszącego się do doskonalenia nauczycieli w formie kompleksowego wspomagania ukierunkowanego na rozwijanie kompetencji kluczowych uczniów lub uwzględniającego szeroko pojętą politykę oświatową gminy/miasta/powiatu, przeprowadzenie konsultacji w formie dyskusji nad zapisami planu; przygotowanie krótkiej prezentacji wniosków ze spotkania, w dowolnej formie(plakat, mapa myśli, prezentacja multimedialna, inne), podzielenie się efektami swojej pracy na następnym spotkaniu (10 minut dla każdego zespołu).

Moduł 5 Co nas przybliża do planu strategicznego?

Moduł 5 L p. Tematyka Forma Czas trwania Dzień 1 – ramowy program L p. Tematyka Forma Czas trwania   Środki na doskonalenie zawodowe nauczycieli źródłem finansowania rozwoju szkół. Finansowanie zadań oświatowych – nowe rozwiązania prawne. wykład 90 minut Przykładowy model podziału środków na doskonalenie zawodowe nauczycieli w kontekście podniesienia jakości pracy szkół/placówek oświatowych. Część I. Finansowanie kompleksowe wspomagania szkół/placówek oświatowych. warsztaty 2x90 minut Przykładowy model podziału środków na doskonalenie zawodowe nauczycieli w kontekście podniesienia jakości pracy szkół. Część II. Wykorzystywanie dostępnych zasobów organizacyjnych i finansowych.

Moduł 5 Lp. Tematyka Forma Czas trwania Dzień 2 – ramowy program Lp. Tematyka Forma Czas trwania   Omówienie zadania wdrożeniowego warsztaty 90 minut Monitorowanie wdrażania planów strategicznych Opracowanie katalogu „kamieni milowych” Bariery wdrożenia planów strategicznych 2x90 minut

Moduł 5 L p. Tematyka Forma Czas trwania Dzień 3 – ramowy program L p. Tematyka Forma Czas trwania   Prezentacja wybranych planów strategicznych warsztaty 135 minut Wymiana doświadczeń i podsumowanie world cafe

Ważne linki https://www.ore.edu.pl/dla-samorzadow/4406-publikacje-poradniki https://www.ore.edu.pl/pilota%C5%BC-dla-samorz%C4%85d%C3%B3w/materia%C5%82y-szkoleniowe https://www.ore.edu.pl/112-wspieranie-szko-i-nauczycieli-aktualnoci/wspieranie-szko-i-nauczycieli-aktualnoci/6684-publikacje-na-temat-wspomagania-pracy-szkol

Dziękuję za: owocne i inspirujące dyskusje, emocje i zaangażowanie  Dorota Tomaszewicz Tel. 664 929 926 email: d.tomaszewicz.kontakt@gmail.com www.dorotatomaszewicz.pl