Dualne kształcenie zawodowe

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
DORADZTWO ZAWODOWE W SZKOLE PONADGIMNAZJALNEJ
Advertisements

Departament Strategii i Rozwoju Regionalnego
Rodzic jako doradca zawodowy
Zintegrowany system informacji warunkiem skutecznej aktywizacji zawodowej Osób Niepełnosprawnych 15 grudnia 2011 r.
Seminarium System aktywizacji zawodowej kobiet – kobieta pracująca Grudzień 2006.
Migracje zarobkowe i ich wpływ na lokalny rozwój i rynek pracy – możliwości i wyzwania dla instytucji rynku pracy Biała Podlaska,
Kształcenie dorosłych w Małopolsce - zamierzenia Województwa Małopolskiego Spotkanie w dniach 4-5 kwietnia 2013 WARSZAWA.
Człowiek najlepsza inwestycja Jaworznickie Szkolne Kluby Przedsiębiorczości - Marzenia – Wiedza – Sukces Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej.
Diagnostyka i ewaluacja konieczność czy potrzeba?
Nadzór pedagogiczny nad szkoleniem zawodowym
Nowy zawód szansą na lepszą przyszłość w ramach ZPORR 2.3 Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach.
Jedyna taka sieć w Europie Sieć Regionalnych Ośrodków EFS Mirella Szeremeta Krajowy Ośrodek EFS Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości 4 grudnia 2007r.
Priorytet VIII REGIONALNE KADRY GOSPODARKI Priorytet IX ROZWÓJ WYKSZTAŁCENIA I KOMPETENCJI W REGIONACH.
Liceum Ogólnokształcące
Migracje zarobkowe i ich wpływ na lokalny rozwój i rynek pracy – możliwości i wyzwania dla instytucji rynku pracy Lublin, 14 listopada 2007 r.
„Kompleksowe umiejętności – gwarantem przyszłości”
jako atut i element prestiżu nowoczesnej szkoły”
Technikum Usług Fryzjerskich (na podbudowie szkoły podstawowej, gimnazjalnej) ZAWÓD: Technik usług fryzjerskich.
Ustawa z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia instytucjach rynku pracy (tekst jedn. Dz.U. Nr 99, poz z późn. zm.). Rozporządzenie Ministra.
Zadania Świętokrzyskiego Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Kielcach w ramach projektu Młodzieżowy Inkubator Przedsiębiorczości.
Outsourcing usług prawnych i księgowych jako metoda na optymalizację kosztów prowadzenia działalności gospodarczej.
Sesja panelowa - Panel 1 i 2 Sesja panelowa - Panel 1 i 2 Korzyści wynikające z realizacji modułowych programów nauczania dla zawodu Konferencja System.
Przedsiębiorcy a szkolnictwo zawodowe
Kształcenie zawodowe w szkołach rolniczych
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Dobre praktyki w Publicznym Gimnazjum nr 44 w Łodzi
Doradcy zawodowi: Anna Pilszek Sabina Kontny.
Rola szkoły ponadgimnazjalnej w procesie przygotowania ucznia do życia we współczesnym społeczeństwie Jerzy Fraś.
Wsparcie systemu edukacji w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w województwie lubuskim.
Szkoła zawodowa Rzeszów 2013.
„Szkoła w Bejscach znana z tego, że się troszczy o każdego” że się troszczy o każdego”
Praktyczna nauka zawodu Zajęcia praktyczne Pion budowlany Pion gastronomiczny Praktyka zawodowa Firmy zewnętrzne.
Krajowy Ośrodek Wspierania Edukacji Zawodowej i Ustawicznej w Warszawie będzie prowadził w roku szkolnym 2014/15 na terenie całego kraju bezpłatne szkolenia.
ŁCDNiKP 824/rz Akredytacje Łódzkiego Kuratora Oświaty dla placówki doskonalenia i pozaszkolnych form kształcenia ustawicznego Certyfikat ISO 9001 (od 2002)
Strefowy Klaster Edukacyjny.
PRACOWNIE MARZEŃ Projekt finansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet IX Rozwój Wykształcenia.
Warszawski System Doradztwa Zawodowego jako forma wsparcia karier uczniów w obliczu współczesnej rzeczywistości Kraków, r.
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
Czy doradztwo zawodowe w edukacji może zdobyć swoją przedmiotową i podmiotową niezależność? dr Marian Piekarski Politechnika Krakowska Centrum Pedagogiki.
Finansowanie kształcenia zawodowego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
OTWARTA FIRMA Otwarta firma Biznes przy tablicy. OTWARTA FIRMA Idea programu Otwarta firma – Biznes przy tablicy to program przeznaczony dla uczniów szkół.
Decyzje edukacyjno-zawodowe uczniów szkół gimnazjalnych Warszawa, 14 września 2015.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Badanie potencjału województwa pomorskiego w zakresie zróżnicowania.
CECH RZEMIOSŁ RÓŻNYCH i PRZEDSIĘBIORCZOŚCI NOWY SĄCZ – RYNEK 11 ZASADNICZA SZKOŁA ZAWODOWA CRRiP im. Świętego Józefa w Nowym Sączu.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
SYRIUSZ – KONFERENCJA PSZ 2011 Monika Zawadzka Centrum Rozwoju Zasobów Ludzkich Partner Konferencji.
Rodzic jako doradca zawodowy Większość młodych ludzi pytanych o to kto jest dla nich najważniejszym doradcą przy wyborze drogi edukacji wskazuje rodziców,
Doświadczenie i oczekiwania doradców zawodowych.
Zanim wybierzesz szkołę ponadgimnazjalną. Liceum: Liceum ogólnokształcące da ogólną wiedzę lepiej przygotuje do matury i dalszego kształcenia Umożliwi.
tel/fax: (34) ul.Jasnogórska 15/ Częstochowa Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach.
Powiatowy Urząd Pracy Powiatowy Urząd Pracy w Zgorzelcu w Zgorzelcu Centrum Informacji i Aktywizacji Zawodowej i Aktywizacji Zawodowej.
 promowanie rozwoju lokalnego Lublina i województwa lubelskiego,  budowa społeczeństwa obywatelskiego,  przeciwdziałanie wykluczeniu społecznemu osób.
Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów.
Konferencja współfinansowan a ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Kompleksowy Program Rozwoju Szkolnictwa Zawodowego.
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
PROJEKTY UNIJNE W ZESPOLE SZKÓŁ W GÓRZE
Harmonogram naborów wniosków o dofinansowanie na 2015 rok w trybie konkursowym w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
DOBRY ZAWÓD OTWIERA BARDZO WIELE DRZWI
Strategia RIT Subregionu Zachodniego Województwa Śląskiego – RIT.
SZKOLNICTWO PONADGIMNAZJALNE WARSZTATY DLA RODZICÓW
Projekty zrealizowane w ZS1
Otwarta firma – Biznes przy tablicy
Przykłady dobrych praktyk
PRACODAWCA W KSZTAŁCENIU ZAWODOWYM – MOŻLIWOŚCI I PERSPEKTYWY
rekrutacja Rok szkolny 2019/2020
„Bliżej rynku pracy – Zintegrowany System Doradztwa Edukacyjno-Zawodowego ZIT WOF”
PRACODAWCA W KSZTAŁCENIU ZAWODOWYM – MOŻLIWOŚCI I PERSPEKTYWY
DOBRY ZAWÓD OTWIERA BARDZO WIELE DRZWI
KIM JEST SZKOLNY DORADCA ZAWODOWY?
Zapis prezentacji:

Dualne kształcenie zawodowe      

Na czym polega system dualny kształcenia zawodowego?

SYSTEM DUALNY  SZKOŁA ZAKŁAD 

Dualny (podwójny) system kształcenia zawodowego polega na udziale w kształceniu zawodowym dwóch stron: zakładu, np. firmy budowlanej, czy przedsiębiorstwa pracującego według ustalonego planu, prawnego partnera ponoszącego całość odpowiedzialność za proces praktycznego kształcenia zawodowego, szkoły branżowej lub zawodowej pracującej według obowiązującego programu, przekazującej informacje o zawodzie i realizującej przedmioty ogólnokształcące.

Zalety systemu dualnego kształcenia zawodowego

KORZYŚCI DLA UCZNIA: nabywanie umiejętności, rozwój kompetencji zawodowych uczenie się w naturalnych warunkach pracy zapoznanie się z nowymi technologiami zdobycie wykształcenia odpowiadającego potrzebom rynku pracy zwiększenie szansy na zatrudnienie po ukończeniu szkoły zwiększenie swoich szans na zdanie egzaminu zawodowego

KORZYŚCI DLA SZKÓŁ: zwiększenie konkurencyjności na rynku usług edukacyjnych posiadanie dostępu do nowych technologii rozwój i unowocześnianie bazy technologicznej kształcenie zgodne z zapotrzebowaniem rynku pracy kształcenie kadry szkoły przez pracodawców

KORZYŚCI DLA FIRM: kształcenie nowych pracowników zgodnie z zapotrzebowaniem firmy wpływanie na treści i organizację kształcenia zawodowego redukcja kosztów związanych z rekrutacją i szkoleniem nowej kadry dbanie o stały dopływ kadry budowanie dobrego wizerunku wewnątrz i na zewnątrz firmy

Trudności systemu dualnego: ilość miejsc nauki w zakładach nie zawsze jest zgodna z zapotrzebowaniem na pracowników zapotrzebowanie na pracowników wykwalifikowanych zmienia się w zależności od sytuacji gospodarczej regionu i kraju oferta szkoleniowa nie zawsze odpowiada w pełni potrzebom rynku pracy tylko część zakładów zajmuje się kształceniem zawodowym, a między tymi, które angażują się w działalność szkoleniową istnieją różnice dotyczące jakości i metod pracy. W efekcie mogą powstawać znaczne różnice w przygotowaniu uczniów do wykonywania danego zawodu występuje brak spójności w przekazywaniu kompetencji zawodowych między szkołą zawodową a zakładem pracy, co jest często przyczyną powstawania wielu trudności

Agenda Centrum Wsparcia Rzemiosła, Kształcenia Dualnego i Zawodowego w Koninie Szkoły podstawowe i oddziały gimnazjalne Szkoły branżowe I stopnia i szkoły zawodowe Rzemieślnicy i zakłady pracy Badania i analizy Promocja doradztwo zawodowe Szkolne Punkty Informacji i Kariery mobilny/stacjonarny punkt konsultacyjny orientacja zawodowa osób niepełnosprawnych mini inkubator przedsiębiorczości praktyki i staże konkurs "Młodzi zawodowcy" - edycja I (podsumowanie III/IV) pozyskiwanie środków unijnych - praktyki zagraniczne doradztwo prawne i podatkowe - punkt doradztwa (pytania internetowo lub osobiście) udział w szkoleniach i konferencjach zespoły konsultacyjne analiza rynku pracy konferencje podsumowujące osiągnięcia zespołów kontakty z organami prowadzącymi szkoły, dyrektorami, nauczycielami, rodzicami, cechami rzemiosł, zakładami pracy, instytucjami otoczenia biznesu, szkołami wyższymi, kuratorium, urzędy pracy promocja kształcenia dualnego strona internetowa (wizualizacja) media społecznościowe współpraca z lokalnymi mediami

Skład osobowy Centrum Wsparcia Rzemiosła, Kształcenia Dualnego i Zawodowego w Koninie - psycholog/pedagog - doradcy zawodowi specjaliści ds. badania rynku i analiz Współpraca: - radcowie prawni - doradcy podatkowi

e-mail: sekretariat@cwrkdiz-konin.pl Godziny otwarcia Centrum: To się da zrobić… Stefan Zawodowiec Kontakt: Centrum Wsparcia Rzemiosła, Kształcenia Dualnego i Zawodowego w Koninie, ul. Sosnowa 14, 62-510 Konin Telefon: 63 240 63 05 www.cwrkdiz.konin.pl e-mail: sekretariat@cwrkdiz-konin.pl Godziny otwarcia Centrum: poniedziałek – piątek 7.30. – 15.30