Copywriting Karolina Stróżyk Uniwersytet Szczeciński 2017
Co to jest copywriting? Sztuka sprzedaży za pomocą tekstu [Copywriter] to człowiek od słowa, który ujmuje otaczającą rzeczywistość w wyrazy, slogany i zdania. Wyniki jego pracy są widoczne dosłownie wszędzie (…). Na ulicach, w mieszkaniu, w sklepie, kinie, gazecie, w telewizji, w Internecie. Billboardy, ulotki, plakaty, spoty reklamowe, serwisy www, newslettery, blogi (…). To specyficzny sprzedawca, który nie tylko operuje słowem, lecz także kreuje.. D. Jędrzejewska, R. Niemczyk, Copywriting. Jak sprzedawać słowem?, Warszawa 2013.
Co wymyśli copywriter? Chwytliwą nazwę dla firm Pozycjonowanie Pisanie artykułów Prowadzenie bloga Opisy produktów Oferty handlowe
Pozycjonowanie marki - Za pomocą ceny - Za pomocą pochodzenia produktu - Za pomocą luki asortymentowej na rynku - Za pomocą eksperta/maskotki - Za pomocą płci
Prasa Artykuł sponsorowany Informacje prasowe Sprawozdanie/relacja Wywiad
Radio i telewizja Spoty reklamowe Teledysk Problem i rozwiązanie Reklama telewizyjna
Internet SEO Copywriting - słowa kluczowe, blog, aktualności, newsletter
Copywriting na YouTube Skuteczne tagowanie Aktywne odpowiedzi na komentarze Najważniejsze są pierwsze 22 słowa opisu video Chwytliwy nagłówek
Copywriting na Instagramie Wyrażanie emocji Oznaczanie na zdjęciach Hashtagi
Storytelling Bohater Antybohater Olśnienie Zmiana
Reklama informująca Umożliwia dostrzeżenie produktu Zawiera techniczny opis produktu Reklama wydarzeń Ogłoszenia
Reklama nakłaniająca - Prosty cel: nakłonić do zakupu - Porównanie produktu z konkurencją - Wykreowanie produktu na najlepszy
Reklama przypominająca Przypomina o produkcie Powszechnie znane marki Często występują „eksperci” lub maskotki
Reklama konkurencyjna
Reklama agresywna/kontrowersyjna