Zagraniczna mobilność szkolnej kadry edukacyjnej w ramach projektów instytucjonalnych „Wymiana doświadczeń nauczycieli i pracodawców sposobem na podniesienie.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Program Leonardo da Vinci VETPro – Vocational Education and Training for Professionals Projekt realizowany przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej.
Advertisements

ZMIANY W SZKOLNICTWIE PODNADGIMNAZJALNYM. GIMNAZJUM – 3 lata nauki Liceum Ogólnokształcące dla Dorosłych 3 lata LO 3 lata Technikum 4 lata Egzaminy potwierdzające.
Egzaminy organizowane na Litwie test kompetencji test kompetencji (po ukończeniu 10 klasy, w drugiej klasie gimnazjum, wiek powyżej 16 lat) (po ukończeniu.
Prywatne Gimnazjum Informatyczne Szkoła pod patronatem Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Bielsku-Białej Nowy wymiar nauki.
Postanowienie Śląskiego Kuratora Oświaty w Katowicach z dnia 29 stycznia 2016 r. w sprawie terminów składania dokumentów i terminów rekrutacji uczniów.
Liczba placówek, uczniów i oddziałów 2014/2015 cz.1 Rok szkolny 2014/2015 Rok szkolny 2013/2014 stan na Typ placówkiLiczba uczniów Liczba oddziałów.
Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli Wydział w Ciechanowie Ciechanów ul. Wyzwolenia 10 A Tel/fax.:
Bariery w rozwoju edukacyjnym ucznia Wicemarszałek Województwa Małopolskiego Leszek Zegzda Kraków, 13 czerwca 2008 r.
Agnieszka Pidek-Klepacz Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego w Lublinie Lublin, 6 luty 2014 r. Wsparcie edukacji zawodowej w ramach Regionalnego.
Konferencja nt. „Nowy wizerunek szkół zawodowych w Lublinie i Chełmie – większe szanse na rynku pracy” w ramach projektu współfinansowanego ze środków.
RAPORT Z BADAŃ opartych na analizie wyników testów kompetencyjnych przeprowadzonych wśród uczestników szkoleń w związku z realizacją.
Gimnazjum nr 2 z Oddziałami Integracyjnymi w Woli Gimnazjum i co dalej?
„Rozwój szkolnictwa zawodowego w Białymstoku w dostosowaniu do potrzeb rynku pracy” Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Egzamin gimnazjalny 2016 Gimnazjum im. J.B.Solfy w Trzebielu.
 Informatyk jest to osoba, która wykształciła się na specjalistę w dziedzinie nowych technologii, posiadająca wiedzę i umiejętności na temat ogółu metod.
REKRUTACJA DO SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH NA ROK SZKOLNY 2016/2017.
Edukacja w badaniach - podstawowe dane Michał Sitek Warszawa,
Środki na szkolnictwo zawodowe w nowej perspektywie finansowej Iwona Nakielska Dyrektor Departamentu EFS Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego.
Projekt Śląskie. Inwestujemy w talenty – II edycja realizowany w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata Urząd.
System edukacji w Polsce
Belgia.
Erasmus + program Unii Europejskiej w dziedzinie edukacji, szkoleń, młodzieży i sportu na lata
zmiany od września w naszych placówkach
Doradca zawodowy w szkole ponadgimnazjalnej
REFORMA EDUKACJI DOBRA SZKOŁA Na podstawie ustaw USTAWA z dnia 14 grudnia 2016 r. Przepisy wprowadzające ustawę - Prawo oświatowe (Dz. U. z 2017.

Open up for a new dimension
CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA
Programowanie z eTwinning
WSPARCIE ROZWOJU POMORSKIEJ EDUKACJI przez Samorząd Województwa Pomorskiego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach RPO WP na lata
Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego
Prowadzonych przez MIASTO BIAŁYSTOK na rok szkolny 2017/2018
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z 14 marca 2017
SEMINARIUM SZKOLENIOWO-KONTAKTOWE
Wizyty Studyjne Wizyty studyjne Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
EFS W RAMACH REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO WOJEWÓDZTWA
Koncepcja i strategia Szkoły Promującej Zdrowie
Projekt „Podniesienie kompetencji studentów Wydziału Gospodarki Międzynarodowej” współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego.
REFORMA EDUKACJI
kształcących w zawodach
Terra Community and Ethics for the future
Szkoła Podstawowa nr 11 im. Henryka Sienkiewicza
Informacja w zakresie stanu wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego Toruń, 27 października 2016 r.
Zagraniczna mobilność szkolnej kadry edukacyjnej w ramach projektów instytucjonalnych nr projektu PL1-ESF „Wymiana doświadczeń nauczycieli.
Europejskie praktyki zawodowe uczniów Zespołu Szkół Technicznych w Rybniku gwarancją sukcesu na rynku pracy.
Reforma Edukacji
JAK ZAPEWNIĆ CIĄGŁOŚĆ WIEDZY I DOSTĘP DO WYKWALIFIKOWANYCH PRACOWNIKÓW W DEFICYTOWYM ZAWODZIE Jacek Wójcik
SYSTEM EDUKACJI W WIELKIEJ BRYTANII
Rekrutacja do szkół ponadgimnazjalnych
3D students – dialoGue, democracy,digital
Nasz projekt: „Kadra edukacyjna XXI. wieku”.
Informacja o stanie realizacji wybranych zadań oświatowych w Gminie Janowiec Kościelny w roku szkolnym 2016/2017.
Staże europejskie drogą do sukcesu
Nowa jakość studiów II stopnia na PG
Rekrutacja elektroniczna DO SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH w roku 2018
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
System Mobility Tool+ Projekt „Staże zagraniczne dla uczniów i absolwentów szkół zawodowych oraz mobilność kadry kształcenia zawodowego” Konkurs 2016.
Projekt jest współfinansowany w ramach programu Unii Europejskiej Erasmus+ Sektor - Edukacja dorosłych, Akcja 1 Mobilność Edukacyjna.
Liceum Ogólnokształcące im. Sebastiana Petrycego w Pilźnie
Rekrutacja do szkół ponadgimnazjalnych 2019/2020
„Opracowanie przedmiotowego programu nauczania, ze szczególnym uwzględnieniem kształtowania kompetencji kluczowych u uczniów” Opracowanie Alina Szeloch.
odbudowa prestiżu kształcenia zawodowego
Szkoła podstawowa i co dalej?. Szkoła podstawowa i co dalej?
OFERTA EDUKACYJNA na rok szkolny 2019/2020
Rozwijanie kompetencji kluczowych uczniów – szkolenia i doradztwo dla JST w województwie lubelskim Wsparcie kadry jednostek samorządu terytorialnego w.
Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy dla Niepełnosprawnych Ruchowo, Busko-Zdrój, ul. Rehabilitacyjna 1
E G Z A M I N GIMNAZJALNY.
Wspomaganie pracy szkół
Ramowy program szkolenia w zakresie wspomagania szkół w wykorzystywaniu nowoczesnych technologii w procesie nauczania/uczenia się Kompetencje informatyczne.
Zapis prezentacji:

Zagraniczna mobilność szkolnej kadry edukacyjnej w ramach projektów instytucjonalnych „Wymiana doświadczeń nauczycieli i pracodawców sposobem na podniesienie jakości kształcenia, organizacji praktyk zawodowych oraz wymiaru europejskiego placówek edukacyjnych i wspierających kształcenie zawodowe” nr projektu 2013-1-PL1-ESF03-39586 Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Projekty wymiany są to wyjazdy zagraniczne osób odpowiedzialnych m. in Projekty wymiany są to wyjazdy zagraniczne osób odpowiedzialnych m. in. za kształcenie i szkolenie zawodowe, mające na celu wymianę doświadczeń, poznanie interesujących rozwiązań oraz udoskonalenie metod w zakresie kształcenia zawodowego.

Cele projektu: - wymiana doświadczeń w zakresie kształcenia zawodowego (informatyka, mechatronika, elektronika), - porównanie polskiego i portugalskiego systemu kształcenia zawodowego, - zachęcenie nauczycieli do aktywnego korzystania z programów sektorowych.

(dotyczy wyjazdu do Portugalii) Adresatami projektu (dotyczy wyjazdu do Portugalii) było: 7 nauczycieli przedmiotów zawodowych (uczących informatyki, mechaniki, mechatroniki, ekonomii i górnictwa) 1 nauczyciel języka angielskiego zawodowego

Uczestników projektu wyłoniła komisja rekrutacyjna. Termin wizyty: 15.06 – 21.06.2014 Miejsce: Portugalia - Lizbona

Artur Lubos Iwona Lubos Joanna Ziora Zbigniew Bujnowicz Jolanta Kasprzyk Artur Lubos Edyta Bijak-Bartosik Iwona Lubos Joanna Ziora Michał Gaweł Zbigniew Bujnowicz Grzegorz Postrzech

Proces przygotowawczy obejmował: - zajęcia z języka angielskiego (50 godzin), - zajęcia kulturowe (6 godzin), - przygotowanie pedagogiczne (3 godziny)

System edukacyjny w Portugalii 1. Kształcenie przedszkolne (nieobowiązkowe): wiek 3-5 lat 2. Kształcenie obowiązkowe: I cykl - odpowiednik naszego kształcenia zintegrowanego, edukacja podstawowa, klasy 1-4, wiek 6-10 lat II cykl - szkoła podstawowa, klasy 5-6, wiek 10-12 lat III cykl - odpowiednik naszego gimnazjum, edukacja średnia I stopnia, klasy 7-9, wiek 12-15 lat

System edukacyjny w Portugalii Po zakończeniu każdego cyklu odbywają się egzaminy z języka portugalskiego i matematyki. Po zdaniu egzaminów uczniowie otrzymują świadectwo ukończenia obowiązkowego kształcenia ogólnokształcącego. Poza edukacją ogólnokształcącą odbywają się również ścieżki kształcenia zawodowego, dla uczniów powyżej 15 lat, którzy nie ukończyli edukacji obowiązkowej.

System edukacyjny w Portugalii 3. Szkolnictwo średnie II stopnia (nieobowiązkowe) – tzw. upper secondary school, odpowiednik naszego liceum i technikum Najwięcej osób kończy edukację na tym właśnie etapie. Priorytetem staje się zwiększenie liczby osób studiujących (tylko 13% Portugalczyków ma wyższe wykształcenie)

System edukacyjny w Portugalii 3. Szkolnictwo średnie II stopnia - kształcenie na poziomie szkoły średniej (klasy 10-12, wiek 15-18 lat): program ogólnokształcący: matematyczno-przyrodniczy i humanistyczny, program techniczny, program artystyczny, program zawodowy. - kształcenie policealne (wiek 18-19 lat)

System edukacyjny w Portugalii 3. Szkolnictwo średnie II stopnia - kształcenie na poziomie szkoły średniej (klasy 10-12, wiek 15-18 lat): - kształcenie policealne (wiek 18-19 lat) Uczeń po zdaniu egzaminu zawodowego uzyskuje odpowiednie kwalifikacje.

System edukacyjny w Portugalii 4. Szkolnictwo wyższe Warunkiem przyjęcia jest egzamin wstępny – odpowiednik naszej matury. W zależności od kierunku studia trwają od 4 do 6 lat.

System edukacyjny w Portugalii Rok szkolny trwa 180 dni, podzielony jest na 3 semestry. Po każdym semestrze jest 2-tygodniowa przerwa. Zaczyna się 01.09 a kończy 31.08. Podsumowując: - system edukacyjny bardziej elastyczny od polskiego, - oferuje szeroką gamę kursów kwalifikacyjnych, - niestety odnotowuje się bardzo duże bezrobocie wśród młodzieży.

Przebieg wizyty Nareszcie w Lizbonie…

Spotkanie z pracownikami organizacji przyjmującej Euroyouth Portugal Przebieg wizyty Spotkanie z pracownikami organizacji przyjmującej Euroyouth Portugal

Ministerstwo Edukacji Przebieg wizyty Ministerstwo Edukacji

Ministerstwo Edukacji Przebieg wizyty Ministerstwo Edukacji

Przebieg wizyty CENFIM – Centrum Szkolenia Metalurgii i Obróbki Metalu ( Centro de Formação Profissional da Indústria Metalúrgica e Metalomecânica)

Przebieg wizyty CENFIM – Centrum Szkolenia Metalurgii i Obróbki Metalu (Vocational Training Centre of Metallurgical Industry and Metalworking)

Przebieg wizyty CENFIM

ESSA - Escola Secundária de Santo André (Public School) w Barreiro Przebieg wizyty ESSA - Escola Secundária de Santo André (Public School) w Barreiro  

Przebieg wizyty Jest to zespół szkolno-przedszkolny; w trakcie wizyty odwiedzono wyłącznie oddział, w którym mieści się szkoła średnia.

Przebieg wizyty ESSA - zaplecze dla nauczycieli, pokój nauczycielski wraz z aneksem kuchennym, miejscem dla odpoczynku.

Przebieg wizyty IEDP - Instituto de Educação e Desenvolvimento Profissional to prywatna szkoła techniczna, oferująca kursy zawodowe o następujących profilach: Turystyka, Zarządzanie, IT, Animacja społeczno-kulturalna

IEDP - Instituto de Educação e Desenvolvimento Profissional Przebieg wizyty IEDP -  Instituto de Educação  e Desenvolvimento Profissional

Przebieg wizyty DGERT (Direcção-Geral do Emprego e das Relações de Trabalho) - Dyrekcja Generalna ds. Zatrudnienia i Stosunków Pracy jest instytucją publiczną, podległą Ministerstwu Pracy i Opieki Społecznej. Jej głównym celem jest wspieranie rozwoju polityki w zakresie zatrudnienia, szkoleń i certyfikacji zawodowej oraz monitorowanie pracodawców pod kątem współpracy z placówkami kształcenia zawodowego.

DGERT (Direcção-Geral do Emprego e das Relações de Trabalho) Przebieg wizyty DGERT (Direcção-Geral do Emprego e das Relações de Trabalho)

Przebieg wizyty CINEL -Centro de Formação Profissional da Indústria Electrónica / Vocational Training Centre for the Industry of Electronics, czyli Centrum Kształcenia Zawodowego Przemysłu Elektronicznego, Energii, Telekomunikacji i Technologii Informacyjnych

Przebieg wizyty CINEL -Centrum Kształcenia Zawodowego Przemysłu Elektronicznego, Energii, Telekomunikacji i Technologii Informacyjnych

Przebieg wizyty INESC-ID to prywatna instytucja dobra publicznego, typu „non – profit”, zaangażowana w zaawansowane badania oraz rozwój w dziedzinie elektroniki, telekomunikacji oraz technologii informacyjnej

Przebieg wizyty Główne obszary działania firmy INESC-ID: - informacja i systemy wspomagania decyzji, - sieci komunikacyjne i mobilność, - interaktywne wirtualne środowisko, - wbudowane systemy elektroniczne.

Przebieg wizyty Magestil jest prywatną, średnią szkołą zawodową dla osób chcących kształcić się w takich zawodach jak opiekun medyczny, projektant mody, informatyk, handlowiec, fotograf, projektant wnętrz, zarządzanie.

Przebieg wizyty Magestil

Przebieg wizyty Magestil

Przebieg wizyty kulturoznawczej Lizbona

Przebieg wizyty kulturoznawczej Lizbona

Przebieg wizyty kulturoznawczej Lizbona

Przebieg wizyty kulturoznawczej Lizbona

Przebieg wizyty kulturoznawczej Lizbona

Przebieg wizyty kulturoznawczej Cabo da Roca

Zakończenie wizyty

Podsumowanie wizyty poznanie systemu szkolnictwa w Portugalii, możliwość wizytacji przykładowych szkół zawodowych, średnich technicznych, nawiązanie kontaktów z odwiedzanymi szkołami oraz firmami, poznanie kultury i obyczajów Portugalii, wyciągnięcie wniosków do dalszej pracy zawodowej (np. zmiany w sposobie kształcenia).

Dziękujemy za uwagę