Projekt Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój Europejski Fundusz Społeczny

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Generator przyszłości
Advertisements

„E-podręczniki do kształcenia ogólnego”
Projekty realizowane w ZSP nr 2 w Siedlcach współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Akademia Młodych Biologów
Zawody przyszłości.
SZKOŁA MARZEŃ Program zwiększania szans edukacyjnych i życiowych uczniów szkół wiejskich 1   16.
Poddziałanie Wspieranie rozwoju kwalifikacji zawodowych i doradztwo dla przedsiębiorstw – konkurs A.2 1.Termin ogłoszenia: IV kwartał 2.Planowana.
Szkoła nie musi być zamknięta. Realizacja polityki oświatowej w Opolu. Centrum Nauk Przyrodniczych przy PG nr 6, jako przykład zagospodarowania budynku.
MOŻLIWOŚCI POZYSKANIA ŚRODKÓW NA BADANIA NAUKOWE POLSKO-NORWESKI FUNDUSZ BADAŃ NAUKOWYCH PROGRAMY WSPÓŁPRACY TERYTORIALNEJ.
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Edukacja z myślą o przyszłości Idee na nowy rok szkolny 2008/09 … i dalej Tarnobrzeg 26 sierpnia 2008r.
„W zdrowym świecie zdrowe dziecię”
POMCERT Pomorskie Centrum Badań i Technologii Środowiska Pomeranian Centre for Environmental Research & Technology Centrum Zaawansowanych Technologii POMORZE.
Dlaczego 6-latek do szkoły TAK?!
Spośród 80 szkół, które przystąpiły do realizacji projektu, znalazła się również nasza szkoła – Zespół Szkół nr 3 w Kędzierzynie-Koźlu.
Priorytet 1 Zdrowie Biotechnologie, rozwój instrumentów i technologii na rzecz ludzkiego zdrowia Badania na rzecz ludzkiego zdrowia mające zastosowanie.
Projekt systemowy nr POKL /09 pn. Innowacyjna szkoła zawodowa jest dofinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu.
KIERUNEK STUDIÓW ZARZĄDZANIE I INŻYNIERIA PRODUKCJI Politechnika Śląska Wydział Organizacji i Zarządzania.
Nasz priorytet – to ochrona środowiska …..Człowieku! Obudź się! Czy musisz być głuchy na Ziemi wołanie? Ważne problemy masz do rozwiązania. Pamiętaj trując.
Opracował J. Stryjkowski
Instytut Zaopatrzenia w Wodę i Ochrony Środowiska
Klasa biologiczno - chemiczna
TERESA DĄBEK NAUCZYCIEL SP nr 23 w GLIWICACH
Akademia Młodych Biologów Lykeion Opieka merytoryczna PRACOWNIA BIOLOGII I CENTRUM EDUKACJI EKOLOGICZNEJ PAŁACU MŁODZIEŻY W KATOWICACH.
Gimnazjum Nr 1 w projekcie „Mały Archimedes”
Katedra Zarządzania Miastem i Regionem
Charakterystyka paprotników WsteczWstecz NaprzódNaprzód Strona domowa WyjścieWyjście Informacje ITN – Społeczność Innowacyjnych Nauczycieli Przebieg zajęć
Podstawowe informacje o projekcie ZSKP w projekcie Zadanie Wyjazdy AMW Festiwal Nauki Ekodolina Szymbark Toruń Warszawa Gdańsk – Sobieszewo.
EDUKACJA ZAWODOWA W PRAKTYCE
Zakład Maszyn i Urządzeń Energetycznych
Dorota Juranek PM nr 3 Sosnowiec
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Rok szkolny 2012/2013. Każda edycja programu trwa przez cały rok szkolny – od września do czerwca Pomoc w lepszym wykorzystaniu posiadanych zasobów (szkolnych.
INNO – EKO – TECH Innowacyjne centrum dydaktyczno – badawcze alternatywnych źródeł energii, budownictwa energooszczędnego i ochrony środowiska Politechniki.
„Myśl przyszłościowo – kształć się zawodowo”
STRATEGICZNY PROGRAM BADAWCZY PPT – BPP
Powstanie koła Studenckie Koło Naukowe „Era inżyniera” zostało utworzone w listopadzie 2011 roku, a jego opiekunem została dr inż. Joanna Augustyn-Pieniążek.
Raporty semestralne dotyczące efektywności wdrażanych programów nauczania.
FIZYKA FIZYKA TECHNICZNA:
Konkursy organizowane przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im
Operacja Sukces to unikatowy w skali kraju projekt finansowany z funduszy strukturalnych Unii Europejskiej mający na celu reformę programu studiów na.
Szkoła z klasą 2.0. „ Szkołą z klasą 2.0” ma na celu wypracowanie zasad korzystania z nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) w edukacji.
PREZENTACJA KOŁA NAUKOWEGO
Zagadnienia związane z energetyką jądrową w e-podręcznikach do chemii i do fizyki „Rad wykryłam, lecz nie stworzyłam, więc nie należy do mnie, a jest.
TECH – INFO technika, fizyka, informatyka Autorzy: Renata Gromulska, Oksana Kinasz, Radosław Dors, Dominika Latus, Jerzy Zambrowski, Marta Żebrowska-Puchalska.
MATERIAŁY DO STRATEGII ROZWOJU MIASTA I GMINY WRONKI na lata
Szkoły wyższe na rzecz energetyki jądrowej
Wydział Rolnictwa i Biologii Wydział Zastosowań Informatyki i Matematyki Centrum Informatyczne Centrum Edukacji Multimedialnej Szkoły Głównej Gospodarstwa.
Witamy w Bielskiej Szkole Przemysłowej Ucz się razem z nami!!! Baw się razem z nami!!!
„Otwarta droga ku przyszłości
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Kadry dla innowacyjnej gospodarki – rola priorytetu IV PO Kapitał Ludzki Agnieszka Gryzik dyrektor Departamentu.
Gimnazjum nr 1 im Ojca Świętego Jana Pawła II w Rabie Wyżnej.
Energetyka jądrowa – ratunek czy zagrożenie? Katarzyna Szerszeń Wydział Mechaniczny W10 Nr indeksu:
Dlaczego warto? wykształcenie inżynierskie + poszukiwane na rynku pracy specjalności ciekawa i dobrze płatna praca po studiach.
Zespół środków, czyli urządzeń (np. komputer, sieci komputerowe czy media), narzędzi (oprogramowanie) oraz innych technologii, które służą wszechstronnemu.
Zarządzanie i inżynieria produkcji to interdyscyplinarny kierunek, łączący przygotowanie inżynierskie z nowoczesną wiedzą i umiejętnościami menedżerskimi.
1 Instytut Techniczny Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Gorzowie Wielkopolskim Konferencja: Lubuskie Centrum Innowacji, styczeń
Dorobek zawodowy nauczyciela kontraktowego mgr Nataliya Hrynchyshyn Gościno, lipiec 2005.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego ROZWIJANIE KOMPETENCJI NAUCZYCIELI w zakresie wykorzystywania.
Politechnika Krakowska Katedra Inżynierii Chemicznej i Procesowej Kierunek Inżynieria Chemiczna i Procesowa Inżynieria chemiczna i procesowa jest dyscypliną.
Konferencja współfinansowan a ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Kompleksowy Program Rozwoju Szkolnictwa Zawodowego.
Rozszerzona matura – świadoma inwestycja w przyszłość
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
Projekt: Poprawa jakości kształcenia ogólnego w mieście Jaśle oraz gminach: Jasło, Dębowiec, Krempna, Nowy Żmigród i Osiek Jasielski Regionalny Program.
Działalność Naukowo –Badawcza
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
KOMPETENCJE KLUCZOWE.
WYDZIAŁ BIOLOGII I NAUK O ŚRODOWISKU
„MŁODZI KONSTRUKTORZY” „MAŁY INŻYNIER”
„SMART GIMNAZJALISTA CZYLI ZAJĘCIA ROZWIJAJĄCO - DOSKONALĄCE DLA UCZNIÓW SZKÓŁ GIMNAZJALNYCH” PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIEJ W RAMACH.
Zapis prezentacji:

Projekt Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój Europejski Fundusz Społeczny Działanie 3.1 Kompetencje w szkolnictwie wyższym PO WER Konkurs nr 4/SK2.0/POWER/3.1/2016 ZABRZAŃSKIE ŚCIEŻKI KOPERNIKA

MIASTO ZABRZE WYDZIAŁ INŻYNIERII ŚRODOWISKA I ENERGETYKI POLITECHNIKI ŚLĄSKIEJ MIASTO ZABRZE

STWORZENIE NIEKONWENCJONALNYCH MODUŁÓW ZAJĘĆ PO WER Konkurs nr 4/SK2.0/POWER/3.1/2016 CEL PROJEKTU – rozwój kompetencji 120 uczestników w zakresie komunikowania się, współpracy, myślenia kreatywnego i krytycznego, rozwiązywania problemów i działania innowacyjnego przy wykorzystaniu zasobów kadrowych i technicznych uczelni STWORZENIE NIEKONWENCJONALNYCH MODUŁÓW ZAJĘĆ ROZBUDZENIE W MŁODZIEŻY CIEKAWOŚCI, KREATYWNOŚCI I CHĘCI POGŁĘBIANIA WIEDZY POPULARYZACJA NAUKI W ŚRODOWISKU LOKALNYM

PO WER Konkurs nr 4/SK2.0/POWER/3.1/2016 NOWOCZESNE METODY DYDAKTYCZNE – PBL – UCZENIE SIĘ POPRZEZ PRACĘ NAD KONKRETNYM PROJEKTEM; UCZENIE SIĘ POPRZEZ WSPÓŁPRACĘ W GRUPACH CYKL ZAJĘĆ W SEMESTRZE PODZIELONO NA SZEŚĆ MODUŁÓW OBEJMUJĄCYCH RÓŻNORODNĄ TEMATYKĘ, DOTYCZĄCĄ NAJBARDZIEJ CIEKAWYCH I NAUKOWO AKTUALNYCH ZAGADNIEŃ Z ZAKRESU INŻYNIERII ŚRODOWISKA I ENERGETYKI

Słowa kluczowe: mikroorganizmy, DNA, biochemia PO WER Konkurs nr 4/SK2.0/POWER/3.1/2016 MODUŁ 1 – „ENCYKLOPEDIA ŻYCIA DLA INŻYNIERA” CZAS TRWANIA: 2 TYGODNIE 12 GODZIN NA GRUPĘ/6 GODZIN NA TYDZIEŃ W konstrukcji kursu zostanie zachowany ciąg logiczny (od budowy DNA do budowy organizmów) ze szczególnym uwzględnieniem w jaki sposób zagadnienia biologiczne przenikają się z inżynierskimi, a umiejętność korzystania z wiedzy podstawowej leży u podstaw tworzenia innowacyjnych technologii Słowa kluczowe: mikroorganizmy, DNA, biochemia

LABORATORIUM BIOLOGII MOLEKULARNEJ

LABORATORIUM MIKROBIOLOGII I EKOTOKSYKOLOGII

Słowa kluczowe: oczyszczanie ścieków PO WER Konkurs nr 4/SK2.0/POWER/3.1/2016 MODUŁ 2 – „INŻYNIERIA INSPIROWANA PRZYRODĄ” CZAS TRWANIA: 2 TYGODNIE 12 GODZIN NA GRUPĘ/6 GODZIN NA TYDZIEŃ W ramach zajęć realizowane będą zagadnienia dotyczące takich procesów biotechnologicznych służących ochronie środowiska wodnego, w przypadku których myśl inżynierska doprowadziła do zintensyfikowania zjawisk przyrodniczych znanych człowiekowi Słowa kluczowe: oczyszczanie ścieków

LABORATORIUM TECHNOLOGICZNE

Słowa kluczowe: wentylacja, kanalizacja, odpady, spaliny samochodowe PO WER Konkurs nr 4/SK2.0/POWER/3.1/2016 MODUŁ 3 – „ŻYCIE MIASTA OKIEM INŻYNIERA” CZAS TRWANIA: 2 TYGODNIE 12 GODZIN NA GRUPĘ/6 GODZIN NA TYDZIEŃ Konstrukcja kursu będzie obejmowała wybrane zagadnienia dotyczące funkcjonowania nowoczesnych miast, począwszy od tego jak „oddychają” budynki, przez wodociągowe tętnice miasta aż do problemów związanych z gospodarką odpadami i zanieczyszczeniem powietrza w wyniku emisji spalin Słowa kluczowe: wentylacja, kanalizacja, odpady, spaliny samochodowe

PO WER Konkurs nr 4/SK2.0/POWER/3.1/2016 MODUŁ 4 – „ENERGIA PRZESZŁOŚCI, TERAŹNIEJSZOŚCI I PRZYSZŁOŚCI” CZAS TRWANIA: 3 TYGODNIE 18 GODZIN NA GRUPĘ/6 GODZIN NA TYDZIEŃ Kurs będzie obejmował wybrane zagadnienia dotyczące możliwości pozyskiwania energii ze źródeł konwencjonalnych i odnawialnych. Uczniowie zostaną zapoznani z zasadą działania zarówno pierwszych silników parowych, jak i nowoczesnych ogniw fotowoltaicznych. Uwaga zostanie również poświęcona energetyce jądrowej i zagrożeniom fikcyjnym i rzeczywistym, które związane są z pracą elektrowni. Słowa kluczowe: energia, silniki, ogniwa fotowoltaiczne, energia jądrowa

Słowa kluczowe: materiały, wytrzymałość, promieniotwórczość PO WER Konkurs nr 4/SK2.0/POWER/3.1/2016 MODUŁ 5 – „ZOBACZYĆ NIEWIDZIALNE, CZYLI BADANIA WŁAŚCIWOŚCI MATERIAŁÓW STOSOWANYCH W INŻYNIERII” CZAS TRWANIA: 1 TYDZIEŃ 6 GODZIN NA GRUPĘ/6 GODZIN NA TYDZIEŃ Zagadnienia z zakresu badania właściwości różnych materiałów stosowanych w naukach inżynierskich. Analiza pewnych cech materiałów, które to właściwości pomimo że nie są widoczne warunkują bezpieczeństwo konstrukcji (np. dzięki swojej wytrzymałości), a także determinują sposób postępowania z określonymi materiałami (np. materiały promieniotwórcze). Słowa kluczowe: materiały, wytrzymałość, promieniotwórczość

Słowa kluczowe: mechanika, Lego Mindstorms PO WER Konkurs nr 4/SK2.0/POWER/3.1/2016 MODUŁ 6 – „INŻYNIERIA W SPORCIE I ZABAWIE” CZAS TRWANIA: 2 TYGODNIE 6 GODZIN NA GRUPĘ/6 GODZIN NA TYDZIEŃ Nauka przez zabawę. Zajęcia będą obejmowały wybrane zagadnienia mechaniki newtonowskiej w sporcie, zabawę mechaniką płynów poprzez przygotowywanie płynów nienewtonowskich. Istotna część zajęć poświęcona zostanie systemowi Lego Mindstorms w konstrukcjach robotów mobilnych. Słowa kluczowe: mechanika, Lego Mindstorms

PO WER Konkurs nr 4/SK2.0/POWER/3.1/2016 ZAANGAŻOWANIE MIASTA PARTNERSKIEGO (ZABRZE) – EFEKT SYNERGII FESTIWAL NAUKI KONKURS „ZOSTAŃ INŻYNIEREM!”

Dziękuję za uwagę ANNA WĘGRZYN Anna.Wegrzyn@polsl.pl