Reklama akustyczna

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Dlaczego warto reklamować się w Radiu 7?
Advertisements

Marketing usług transportowych
i hałas ultradźwiękowy.
TVP GORZÓW WIELKOPOLSKI PARTNER W BIZNESIE
PSYCHOLOGIA REKLAMY wykład 4
Możliwości reklamowe widoczne dla wszystkich użytkowników.
BEZPIECZNA ELEKTRYCZNOŚĆ Kampania społeczna
Niestandardowe formy reklamowe
Klasyfikacja źródeł informacji
Promocja Narodowego Spisu Powszechnego Ludności i Mieszkań 2011 Zespół ds. promocji, popularyzacji oraz obsługi poligraficznej spisów Władysław Wiesław.
Możliwości KRRiT w kształtowaniu jakości reklamy w rtv
1 / 17 Komercyjne aspekty webcastingu z punktu widzenia nadawcy publicznego Warszawa 8 grudnia 2005 r. Warszawa, 8 grudnia 2005 r.
KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA
PSYCHOLOGIA REKLAMY wykład 7
Wybrane zagadnienia z logopedii i zaburzeń rozwoju mowy
Metoda graficzna opracowanie na podstawie „Metody wspomagające podejmowanie decyzji w zarządzaniu” D. Witkowska, Menadżer Łódź Zadania, w których.
Metoda graficzna opracowanie na podstawie Metody wspomagające podejmowanie decyzji w zarządzaniu D. Witkowska, Menadżer Łódź Zadania, w których występują
ZAPOBIEGANIE POWSTAWANIU ODPADÓW I WŁAŚCIWE POSTĘPOWANIE Z ODPADAMI
Katedra Marketingu Usług
Promocja destynacji turystycznej za granicą
Promocja destynacji turystycznej za granicą
Promocja jako element marketingu mix
Reklama prasowa.
Autorzy: Magdalena S Patrycja P Aneta W
Skuteczny savoir – vivre w biznesie,
Search Engine Marketing w promocji eventu
Norbert Kubiak Łukasz Łapanowski Aleksandra Nike Bartłomiej Stawski.
PROMES - PROMOCJA EKONOMII SPOŁECZNEJ II Ogólnopolskie Spotkania Ekonomii Społecznej Warszawa, października 2007 r. Inicjatywa Wspólnotowa EQUAL.
Prezentacja Agencji. Jesteś ambitny, pragniesz odnieść sukces, cenisz solidność i szanujesz swój czas Agencja Miami Design jest dla Ciebie Twoja Firma.
Interactive Marketing Partner marketing
REKLAMA – SZTUKA CZY TECHNIKA.
Oferta Rzeszów, 16 czerwca 2011 Cudze chwalicie ….
PLATFORMA BADAŃ ZMYSŁÓW Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 7
Mass media, publikatory
WARTO WIEDZIEĆ, ŻE…. Kiedy jesteś na spotkaniu religijnym albo służbowym, w kinie, restauracji lub w innym miejscu publicznym, wyłącz telefon bądź ustaw.
Budowa struktur dla właściwego przekazu i odbioru informacji
Edelman Polska 2007 Confidential Relacje z dziennikarzami AmCham / Edelman Warszawa,
Referencyjne metody pomiarów hałasu
Zaproszenie do współpracy. Religia.tv to jedyny kanał telewizyjny w Polsce prezentujący zagadnienia z obszaru szeroko pojętej wiary i różnych religii.
Kampania promocyjna Ekonomia Społeczna - Ekonomia Sukcesu GŁÓWNYM CELEM PROJEKTU JEST PROMOCJA EKONOMII SPOŁECZNEJ I ZATRUDNIENIA W SEKTORZE EKONOMII.
Rynek pracy i ja Oddziaływanie reklam. Rynek pracy i ja Oddziaływanie reklam Reklama to szczególny rodzaj komunikatu, zazwyczaj komercyjnego, mającego.
REKLAMA ZEWNĘTRZNA Cechy outdooru maj 2010.
Wyniki próbnego egzaminu gimnazjalnego z języków obcych 2008.
Historia reklamy Słowo reklama pochodzi z języka łacińskiego reclamo, reclamare i oznacza ogłaszać, krzyczeć. Najstarsze reklamy pojawiły się w starożytnej.
PAPKIN – KANDYDAT NA DZIENNIKARZA OPRACOWAŁA: Aneta Pyrgiel.
WSTĘP W dzisiejszych czasach reklamy w TV, banery czy ulotki to moim zdaniem przeżytek. W dzisiejszych czasach większą oglądalność mają różne kanały na.
Strategia Marketingowa i Handlowa KW SA
Metody komunikowania się
Komunikacja interpersonalna to wymiana informacji między jej uczestnikami. Mogą to być słowa (komunikacja werbalna), gesty, teksty, obrazy, dźwięki czy.
Media religijne i wyznaniowe w Polsce Stan i perspektywy na podstawie Informacji KRRiT 2013 oraz Strategii Regulacyjnej KRRiT na lata
Hałas. Hałas – dźwięk, który w określonym miejscu, czasie jest niepożądany lub szkodliwy dla zdrowia Hałas – wszelkie niepożądane, nieprzyjemne, dokuczliwe,
Aleksandra Kiełbania I G
Google AdWords.
Definicja oraz metody komunikowania się.  Komunikacja ( łac. communicatio) – jest to wymiana informacji między jej uczestnikami. Do komunikacji służyć.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
CYFROWA MOC LUTY Badania Nielsen Audience Measurement gwarantują wiarygodność, przejrzystość i niezależność danych. Dają pełny obraz widowni telewizyjnej.
Analiza premierowych audycji adresowanych dla mniejszości ukraińskiej nadawanych w programach mediów publicznych w okresie 23 maja – 6 czerwca 2016r.
Reklama to działania, które mają na celu zachęcić klienta do zakupu towaru lub skorzystania z jakichś usług.
Reklama VIB
INNOWACYJNE AKCJE SPECJALNE i EVENTY
INNOWACYJNE WYKORZYSTANIE TREŚCI VIDEO
Okno na Hooptymistyczny świat
Kategoria:ODWAGA W PLANOWANIU MEDIÓW
Elementy akustyki Dźwięk – mechaniczna fala podłużna rozchodząca się w cieczach, ciałach stałych i gazach zakres słyszalny 20 Hz – Hz do 20 Hz.
SYSTEMY REPREZENTACYJNE
Szkodliwość hałasu w szkole
REKLAMA AUDIOWIZUALNA Dawid Gawryluk. CZYM JEST? Reklama audiowizualna to reklama która oddziałuje jednocześnie na nasze zmysły wzroku i słuchu. Najpopularniejsza.
Reklama audiowizualna. Definicja reklamy Reklama jest najbardziej popularnym środkiem komunikowania się firm z odbiorcą. Jest istotnym elementem marketingu.
PODSTAWY PRZEDSIĘBIORCZOŚCI
Zapis prezentacji:

REKLAMA AKUSTYCZNA

Reklama akustyczna czyli dźwiękowa forma oddziaływania na konsumentów działająca na narząd słuchu. Reklama radiowa jest idealnym przykładem reklamy akustycznej, ale zaliczają się do niej również: -informacje reklamowe sklepach, -piosenki reklamowe, -sygnał dźwiękowy identyfikujący lub wyróżniający dany podmiot gospodarczy.

Cechy reklamy akustycznej: krótka, zwięzła, czytelna, treściwa; krótka, zwięzła, czytelna, treściwa; posiada oryginalny sposób przekazu zwracający uwagę; posiada oryginalny sposób przekazu zwracający uwagę; wykorzystuje język grupy docelowej; wykorzystuje język grupy docelowej; ma mało szczegółów; ma mało szczegółów; posiada odpowiednio dobraną muzykę i efekty dźwiękowe; posiada odpowiednio dobraną muzykę i efekty dźwiękowe; cechuje ją szybkość wypowiedzi; cechuje ją szybkość wypowiedzi; ilość słów (30 sekund około 65 słów); ilość słów (30 sekund około 65 słów); wykorzystuje percepcje słuchową (akustyka, samogłoski, poziom głośności); wykorzystuje percepcje słuchową (akustyka, samogłoski, poziom głośności);

REKLAMA RADIOWA Jest to forma reklamy, która wykorzystuje radio w celu dotarcia do potencjalnego klienta. Jest to forma reklamy, która wykorzystuje radio w celu dotarcia do potencjalnego klienta. Ma zróżnicowany zasięg. Może być nadawana przez stacje lokalne, regionalne, ogólnokrajowe oraz międzynarodowe.

REKLAMA RADIOWAZALETY: -pobudza wyobraźnię, -nie irytuje – w przeciwieństwie do reklamy np. telewizyjnej, -nie irytuje – w przeciwieństwie do reklamy np. telewizyjnej, -jest powszechna – jadąc samochodem, siedząc w pracy, będąc na zakupach, radia możemy słuchać wszędzie, -jest powszechna – jadąc samochodem, siedząc w pracy, będąc na zakupach, radia możemy słuchać wszędzie, -niskie koszty produkcji.

Niskie koszty produkcji skutkują niższymi kosztami reklamy, widać jednak ogromną różnicę pomiędzy radiem lokalnym, a krajowym.

REKLAMA RADIOWA WADY: -ulotność i krótkotrwałość (niska percepcja), -duża ilość powtórzeń (znudzenie), -ograniczenia przekazu werbalnego, -trudność przekazywania skomplikowanej treści, -niewystarczający prestiż.

W reklamie radiowej wykorzystuje się: W reklamie radiowej wykorzystuje się: dżingle – czyli krótkie, kilkunastosekundowe melodie lub piosenki, dżingle – czyli krótkie, kilkunastosekundowe melodie lub piosenki, rozmowy sponsorowane – polegające na udzielaniu krótkich wywiadów radiowych na ściśle określony temat, rozmowy sponsorowane – polegające na udzielaniu krótkich wywiadów radiowych na ściśle określony temat, konkursy dla słuchaczy – w których reklamodawca finansuje nagrody. konkursy dla słuchaczy – w których reklamodawca finansuje nagrody. Podstawową formą reklamy radiowej są radiowe spoty reklamowe.

RADIOWY SPOT REKLAMOWY Jest to krótki, zazwyczaj 30-sekundowy materiał reklamowy, emitowany w przerwach między audycjami albo w ich trakcie. Jest to krótki, zazwyczaj 30-sekundowy materiał reklamowy, emitowany w przerwach między audycjami albo w ich trakcie. Spoty nadawane są w ramach bloków reklamowych. Emisja spotów reklamowych jest jednym z głównych źródeł utrzymania prywatnych stacji radiowych oraz stanowi pokaźne źródło dochodów radiofonii publicznych. Spoty nadawane są w ramach bloków reklamowych. Emisja spotów reklamowych jest jednym z głównych źródeł utrzymania prywatnych stacji radiowych oraz stanowi pokaźne źródło dochodów radiofonii publicznych.

Z kogni-punktu widzenia… Z kogni-punktu widzenia… Spoty telewizyjne mają przewagę nad reklama radiową, ponieważ działają za pomocą obrazu, a większość społeczeństwa to wzrokowcy. Niestety w przypadku reklamy radiowej twórcy mogą operować tylko dźwiękiem. Jednak fachowcy wyśmienicie radzą sobie z ograniczeniami. Bardzo skutecznym i często wykorzystywanym chwytem jest oddziaływanie na wszystkie zmysły za pomocą odpowiednio dobranych słów Spoty telewizyjne mają przewagę nad reklama radiową, ponieważ działają za pomocą obrazu, a większość społeczeństwa to wzrokowcy. Niestety w przypadku reklamy radiowej twórcy mogą operować tylko dźwiękiem. Jednak fachowcy wyśmienicie radzą sobie z ograniczeniami. Bardzo skutecznym i często wykorzystywanym chwytem jest oddziaływanie na wszystkie zmysły za pomocą odpowiednio dobranych słów.

Najlepszym chwytem przyciągającym uwagę słuchaczy jest żart sytuacyjny. Najlepszym chwytem przyciągającym uwagę słuchaczy jest żart sytuacyjny. Śmieszne reklamy najdłużej pozostają w pamięci odbiorców. Śmieszne reklamy najdłużej pozostają w pamięci odbiorców. Słynne „a świstak siedzi i zawija je w te sreberka” doczekało się mnóstwa kontynuacji i wyjaśnień internautów, dlaczego „świstak siedzi i zawija”, czy też odwrotnie – już nie zawija „bo sreberka były kradzione”. Słynne „a świstak siedzi i zawija je w te sreberka” doczekało się mnóstwa kontynuacji i wyjaśnień internautów, dlaczego „świstak siedzi i zawija”, czy też odwrotnie – już nie zawija „bo sreberka były kradzione”. Bardzo popularne stały się także charakterystyczne maskotki występujące w serii reklam, jak np. Serce i Rozum.

PRZYKŁADY REKLAM RADIOWYCH Reklama Proliver - "koko spoko" Wykorzystanie rozpoznawalnej w pewnym okresie melodii, kojarzonej przez wszystkich, zwracająca uwagę, rozpoznawalna

PRZYKŁADY REKLAM RADIOWYCH Reklama radiowa Dacia – “Samolot" Szokująca, zabawna, dająca do zrozumienia że to nasza ostatnia szansa na skorzystanie z promocji;

PRZYKŁADY REKLAM RADIOWYCH Reklama radiowa, kampania społeczna – “Słowa ranią całe życie Inna strona reklam, promująca kampanię społeczną, wpływająca bezpośrednio na odbiorcę, mająca za zadanie dosadnie zwrócić jego uwagę poprzez nie do końca stosowne słownictwo, dopuszczalne w tego typu spotach, wykorzystująca formę przekazu w lepszym celu;

PRZYKŁADY REKLAM RADIOWYCH Reklama radiowa jednego z producentów podłóg - Nawiązanie do tematyki religijnej.

Dziękujemy za obejrzenie naszej prezentacji! <3