SZCZECIŃSKA KARTA PRZEDSIĘBIORCY

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Fundacja Inicjatyw Badawczo-Szkoleniowych WSP TWP w Warszawie
Advertisements

„Na dobry początek – staż”
Wrocław. Środki na przedsiębiorczość MŚP EFRREFS RPOPO KL Środki na wsparcie już funkcjonujących przedsiębiorstw Środki na założenie przedsiębiorstwa.
Departament Strategii i Rozwoju Regionalnego
Współpraca międzysektorowa na rzecz CSR: formy, korzyści
PARTNERSTWO na rzecz rozwoju rynku pracy powiatu starogardzkiego Projekt 50+ doświadczenie.
WIELKOPOLSKI OŚRODEK EKONOMII SPOŁECZNEJ PRZY STOWARZYSZENIU NA RZECZ SPÓŁDZIELNI SOCJALNYCH.
Grażyna Henclewska Podsekretarz Stanu Ministerstwo Gospodarki Warszawa, 1 lutego 2013 r.
Strategia Rozwoju Województwa Lubuskiego 2020.
Kryteria wyboru projektów w ramach Działania 8.2 Priorytetu VIII PO KL w 2009 r. w województwie warmińsko-mazurskim.
DOBRY PRZEPIS NA SUKCES
Jedyna taka sieć w Europie Sieć Regionalnych Ośrodków EFS Mirella Szeremeta Krajowy Ośrodek EFS Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości 4 grudnia 2007r.
Problemy turystyki w województwie podkarpackim Brak markowych produktów turystycznych Przeciętna oferta turystyczna, znacznie poniżej możliwości regionu.
Priorytet II Wzmocnienie rozwoju zasobów ludzkich w regionach Działanie 2.6. Regionalne Strategie Innowacyjne i transfer wiedzy Departament Rozwoju Regionalnego.
Katedra Ekonomii i Badań Regionalnych Politechniki Opolskiej
Slajd początkowy z animacją, animacja uruchamia się automatycznie po włączeniu tryby prezentacji 1 1.
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
ABC FUNDUSZY EUROPEJSKICH © Mariola Ciborowska, 11 grudnia 2012.
AUDYTY TECHNOLOGICZNE I TRANSFERY TECHNOLOGII DLA FIRM
Rozwój, koordynacja, monitoring i ewaluacja dolnośląskiego systemu innowacji współfinansowany z EFS w ramach poddziałania POKL Rozwój, koordynacja,
Pilotażowy Program LEADER+ Wsparcie tworzenia Lokalnej Grupy Działania i opracowania Zintegrowanej Strategii Rozwoju Obszarów Wiejskich w Dolinie Pilicy.
Mikroprzedsiębiorstwa Mikroprzedsiębiorstwa
Krajowy System Usług Kierunki rozwoju Krajowego Systemu Usług i jego oferta wsparcia przedsiębiorczości Warszawa, 26 listopada 2010 r. 1.
Społeczne partnerstwo na rzecz zdrowia środowiskowego
Centrum Inwestora i Eksportera
WORTAL TRANSFERU WIEDZY
Mazowiecka Sieć Ośrodków Doradczo-Informacyjnych w zakresie Innowacji MSODI Działania w ramach projektu: Działania promocyjne dostępne dla osób zainteresowanych.
2010 Aleksandra Herba Przewodnicząca Rady Punktów Konsultacyjnych KSU Prokurent, Zastępca Dyrektora Generalnego Regionalnej Izby Gospodarczej w Katowicach.
1 Wsparcie przedsiębiorczości z funduszy strukturalnych w latach 2007 – 2013 Tomasz Nowakowski Ministerstwo Rozwoju Regionalnego.
1 Priorytet 2 Rozwój społeczności lokalnej na obszarze pogranicza INTERREG IIIA Czechy – Polska.
Zamojskie Centrum Dialogu Społecznego
Inicjatywa MNiSW Inkubator Innowacyjności w Poznańskim Parku Naukowo -Technologicznym.
Wsparcie kapitału ludzkiego w przedsiębiorstwach MSP w perspektywie
Jak robić to efektywnie?
INNOpomorze INNOwacyjne powiązania IV edycja projektu
1 Targi Zarządzania Zasobami Ludzkimi 8-9 kwiecień 2008 r. Warszawa Wanda Powałka Zespół Wdrażania Instrumentów Instytucjonalnych PARP „Punkty Konsultacyjne.
Programowanie perspektywy finansowej
Regionalny Program Operacyjny Województwa Śląskiego na lata
Informacja na temat stanu przygotowania do wdrożenia RPO WKP ze szczególnym uwzględnieniem prac dot. Szczegółowego Opisu Osi Priorytetowych RPO.
Gmina Janów Lubelski podejmuje działania zmierzające do polepszenia warunków życiowych rodzin wielodzietnych zamieszkujących na swoim terenie. W 2014.
Możliwości pozyskania dofinansowania dla przedsiębiorców z Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój.
Pomorski System Wsparcia i Współpracy Organizacji Pozarządowych cele, narzędzie.
Sprzedaż lokalnych produktów trystycznych WARSZAWA_27_10_2015.
Studia miejskie i regionalne czyli do czego możecie wykorzystać wiedzę i umiejętności analityczne o miastach i regionach? Oferta dla Studentów II stopnia.
O NAS Stowarzyszenie Wsparcie Społeczne "Ja-Ty-My" jest organizacją pozarządową działającą od 2002 r. Powstało w wyniku doświadczeń ze współpracy z Community.
RODZINA 3+ PARTNER PROGRAMU.
Sylwia Badowska Sopot 23/03/2011 Klaster jako narzędzie rozwoju branży w regionie.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Kujawsko – Pomorskiego na lata Wsparcie dla przedsiębiorstw: Działanie 5.5. Promocja i rozwój markowych.
Plan konsultacji społecznych I część – prezentacja zakresu prac nad Strategią, celów strategicznych I i II rzędu II część – pytania skierowane do uczestników.
Pilotażowy Program Leader+ w Polsce.  Narodowy Plan Rozwoju  Sektorowy Program Operacyjny „Restrukturyzacja i modernizacja sektora żywnościowego oraz.
Poznań, r. Oddział Terenowy Stowarzyszenia „Wolna Przedsiębiorczość” Płock, ul. Nowy Rynek 3 tel. 24/ ;
Budowa Lubuskiego Systemu Innowacji , Żary Współfinansowane ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego Program Operacyjny Współpracy.
P RZEDSIĘBIORCZOŚĆ W KONTEKŚCIE WSPÓŁPRACY TRANSGRANICZNEJ - TERAŹNIEJSZOŚĆ I PRZYSZŁOŚĆ P RZEDSIĘBIORCZOŚĆ W KONTEKŚCIE WSPÓŁPRACY TRANSGRANICZNEJ - TERAŹNIEJSZOŚĆ.
Propozycje wyzwań, celów i programów opracowanych w ramach sekcji Gospodarka i Nauka.
2014 Wzmocnienie powiązań między nauką, a biznesem poprzez realizację projektów w ramach POIR Jakub Moskal Dyrektor Departamentu Koordynacji Wdrażania.
PROGRAM ROZWOJU GMINY CZŁUCHÓW NA LATA
Projekt systemowy LUBUSKIE CENTRUM INNOWACJI Deklaracje współpracy na rzecz rozwoju innowacji w regionie Maciej Nowicki Dyrektor Departamentu Rozwoju Regionalnego.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki Poddziałanie Wsparcie dla współpracy sfery nauki i przedsiębiorstw Krzysztof Krasowski Wydział Informacji i Promocji.
STREFA PRZYSZŁOŚCI -inicjatywy ŁSSE w celu pozyskiwania inwestycji Maciej Rapkiewicz – Prezes Zarządu Konferencja „Promocja atrakcyjności inwestycyjnej.
 promowanie rozwoju lokalnego Lublina i województwa lubelskiego,  budowa społeczeństwa obywatelskiego,  przeciwdziałanie wykluczeniu społecznemu osób.
Een.ec.europa.eu Wsparcie dla biznesu i innowacji.
Studia miejskie i regionalne
Alternatywny slajd początkowy – logo bez animacji
Wyzwania rozwojowe Gdańsk 2030+
Katarzyna Matuszak Dyrektor Działu Rozwoju Przedsiębiorczości
Paczków dnia r..
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
Potrzeby informacyjne ROT WŁ w kontekście monitorowania SRWŁ 2020 i RSI LORIS 2030 Maciej Bąk (BPPWŁ ROT)
Instrumenty zwrotne w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Świętokrzyskiego Kielce, 11 września 2018 r.
LEADER/RLKS po 2020 r. Ryszard Zarudzki Podsekretarz Stanu MRiRW
Zapis prezentacji:

SZCZECIŃSKA KARTA PRZEDSIĘBIORCY

CELE Strategiczne Umocnienie i rozpowszechnienie wizerunku Szczecina, jako przestrzeni miejskiej, w ramach której: atrakcyjnym staje się prowadzenie działalności gospodarczej, * istnieje współpraca i partnerstwo podmiotów gospodarczych i władz samorządowych, prężnie działają instytucje otoczenia biznesu, oferujące instrumenty wsparcia finansowego i doradczego dla przedsiębiorstw, funkcjonują innowacyjne i konkurencyjne przedsiębiorstwa, produkty lokalne i zasoby naturalne tworzą silną pozycję rynkową, marka gospodarcza jest rozpoznawalna nie tylko na arenie krajowej, ale i międzynarodowej.

Charakterystyka Inicjatywy: „Szczecińska Karta Przedsiębiorcy” jest programem stanowiącym odpowiedź na szereg dylematów i przeciwności trapiących ludzi, którzy po raz pierwszy decydują się na założenie własnej firmy. * Całokształt projektu będą tworzyły wzajemnie uzupełniające się filary, skupiające w swoich ramach różnorodne kierunki wsparcia stworzone przez podmioty partnerskie. I Filar Powiatowy Urząd Pracy II Filar Urząd Miasta i podmoty gospodarcze działające na rzecz Miasta III Filar Uczelnie wyższe, instytucje szkoleniowe IV Filar Podmioty gospodarcze działające na rynku

I Filar Powiatowy Urząd Pracy Filar I będzie opierał się na działaniach Powiatowego Urzędu Pracy dedykowanych wszystkim zarejestrowanym bezrobotnym, którzy decydujących się na wdrożenie własnego pomysłu na biznes. W tym miejscu, każda osoba stanowiąca grupę docelową będzie mogła zasięgnąć fachowej pomocny w kwestach związanych z rozpoczęciem działalności gospodarczej w tym także pozyskaniem niezbędnego wsparcia finansowego i merytorycznego.

II Filar Urząd Miasta i podmioty gospodarcze działające na rzecz Miasta II Filar będzie skupiał w sobie kompleksową ofertę udogodnień i ulg, dedykowanych poczatkującym przedsiębiorcom. W tym miejscu będą widoczne między innymi usługi świadczone na rzecz lokalnego biznesu, w celu wsparcia przedsiębiorczego potencjału szczecinian. Tym samym zarówno posiadacz karty jak i osoba korzystająca ze strony Szczecińskiej Karty Przedsiębiorcy, będzie miała pełny dostęp do wiedzy na temat wszystkich działań ( w tym ulg, udogodnień, zniżek) oferowanych przez jednostki budżetowe Gminy Miasto Szczecin. Taki zabieg będzie pełnił zarówno funkcję informacyjną dedykowaną społeczności lokalnej, ale i promocyjną ukazującą przychylność szczecińskiej administracji dla aktywności gospodarczej i przedsiębiorczości.

III Filar Uczelnie wyższe, instytucje szkoleniowe III Filar natomiast będzie kreowany zarówno przez Uczelnie Wyższe jak i podmioty szkoleniowe, których celem jest efektowny rozwój przedsiębiorczości opierający się na merytorycznym i dydaktycznym wsparciu biznesu. Zostanie wypracowany tym samym program szkoleń oraz konferencji, które pozwolą spojrzeć na firmę kompleksowo, ukazując zależności pomiędzy poszczególnymi obszarami jej funkcjonowania. Kompleksowe działania w niniejszym zakresie uświadomią przedsiębiorcom jak istotne dla ich sukcesu jest min: właściwe odczytywanie danych z badań rynkowych, dostosowanie oferty do potrzeb rynku, właściwa konstrukcja przekazów reklamowych, przemyślane zarządzanie produkcją, motywowanie pracowników zgodnie z identyfikacją ich potrzeb, wpływ decyzji finansowych na powodzenie firmy, szacowanie konsekwencji finansowych podejmowanych decyzji biznesowych

IV Filar Podmioty gospodarcze działające na rynku IV Filar Karta przyjmę również charakter benefitu upoważniającego do korzystania z katalogu różnorodnych ulg i preferencji oferowanych przez podmioty działające na rynku i aktywnie wspierające przedsiębiorczość. Będzie on zawierał szczegółowy opis proponowanych ulg czy też udogodnień branżowych, takich jak np. procentowa zniżka na zakup materiałów budowlanych i remontowych, zniżka na zakup materiałów biurowych, ulgi w sektorze bankowości, preferencyjne ceny na usługi teleinformatyczne, energetyczne czy też księgowe. Wachlarz możliwości w niniejszym kontekście jest bardzo szeroki a jego wielkość jest zależna od ilości Partnerów chętnych do działania na rzecz projektu. Każdy posiadacz karty będzie zatem, upoważniony do korzystania z szeregu możliwości, które być może wpłyną na jego rozwój umacniając przy tym jego pozycję rynkową względem konkurencji.

Co w zamian?! Każdy Partner w ramach uczestnictwa w programie oraz w zamian za oferowane wsparcie, będzie zyskiwał możliwość bezpłatnej promocji swojej firmy na stronie internetowej ARMS i w katalogu partnerów. Ponadto dzięki prężnym działaniom marketingowym i informacyjnych ARMS, zostanie wzmocniony wizerunek firmy, jako instytucji wspierającej lokalną przedsiębiorczość oraz działającą na rzecz rozwoju gospodarczego regionu. Jednocześnie dzięki wsparciu przedsiębiorców, którzy w przyszłości będą doświadczonymi jednostkami gospodarczymi, posiadającymi bogatą bazę kontaktów, Partner zyskuje możliwość zwiększenia ilości klientów a co za tym idzie także umocnienia swojej pozycji rynkowej.

Charakterystyka Partnerów Każda osoba, która jest przedsiębiorcą, instytucją otoczenia biznesu lub podmiotem administracji publicznej może, poprzez wyrażenie chęć za pomocą formularza zgłoszeniowego (dostępnego na stronie Operatora) przystąpić do przedmiotowego projektu i zaoferować system preferencji dedykowanych przedsiębiorczym szczecinianom. Występując z taką inicjatywą Partner powinien szczegółowo opisać, jaką ulgę oferuje początkującemu przedsiębiorcy, określić czas jej obowiązywania oraz szczegółowe warunki współpracy z uczestnikiem, jeśli zamierza takie wprowadzić. Wszelkie informacje, które będą stanowiły podstawę do jasnego określenia specyfiki oferowanego systemu udogodnień będą zadaniem Partnera.

Zakończenie Corocznie beneficjentami Karty Młodego Przedsiębiorcy powinno być kilkuset młodych ludzi rozpoczynających lub prowadzących własne firmy. Tym samym, z uwagi na to, iż sektor MŚP odgrywa dominującą rolę w procesie tworzenia nowych miejsc pracy w gospodarce, budowanie odpowiednich postaw i warunków dla podejmowania i prowadzenia samodzielnej aktywności w tym sektorze będzie sprzyjać rozwojowi gospodarczemu Miasta. Jednocześnie wsparcie mieszkańców Szczecina we wdrażaniu ich innowacyjnych i nowatorskich pomysłów, przyczynić się może do wejścia ich działalności gospodarczych na rynek krajowy oraz międzynarodowy a co za tym idzie także do umocnienia pozycji Miasta Szczecin na arenie Międzynarodowej.