Informacja o stanie realizacji zadań oświatowych w Gminie Wielka Wieś w roku szkolnym 2016/2017 GMINA WIELKA WIEŚ.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
INFORMACJA o stanie wdrożenia modeli i standardów edukacyjnych w przedszkolach i szkołach prowadzonych przez miasto Opole.
Advertisements

KONFERENCJA METODYCZNA pod hasłem Diagnostyka i ewaluacja - konieczność czy potrzeba?  Organizatorzy: Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Koninie Miejski.
Realizacja programów rządowych Radosna Szkoła i Wyprawka szkolna.
Prawa dziecka/ucznia niepełnosprawnego wynikające z przepisów prawa oświatowego opracowała: Iwona Kapczyńska.
Szkoła nie musi być zamknięta. Realizacja polityki oświatowej w Opolu. Centrum Nauk Przyrodniczych przy PG nr 6, jako przykład zagospodarowania budynku.
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
Egzamin gimnazjalny od roku 2012 Podstawa prawna: Rozporządzenie MEN z r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania.
Oświata w Gminie Wielka Wieś Rok 2007/2008. Uczniowie szkół w Gminie Wielka Wieś Podstawowe uczniów Gimnazjalne uczniów.
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 30 kwietnia 2013 r.
Egzamin gimnazjalny – zasady r.szk. 2013/14
Rozporządzenie MEN z dnia 18 września 2008r
Agata Szuta I Małopolski Wicekurator Oświaty
NADZÓR PEDAGOGICZNY KURATORA OŚWIATY
Odsetek dzieci uczęszczających do przedszkoli publicznych i niepublicznych w Tychach w roku szkolnym 2009/2010.
Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
ELEKTRONICZNA REKRUTACJA DO SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH.
Zasady rekrutacji do szkół ponadgimnazjalnych na podbudowie gimnazjum w województwie wielkopolskim 2014/2015.
Podstawy prawne doradztwa zawodowego w Polsce
punktów – maksymalna liczba punktów możliwych do uzyskania za oceny z języka polskiego i trzech wybranych obowiązkowych zajęć edukacyjnych,
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
Informacja o stanie realizacji zadań oświatowych w Tychach w roku szkolnym 2013/2014 Opracowanie: Miejski Zarząd Oświaty, październik 2014r.
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
1. Składanie podań przez kandydatów (w przypadku rekrutacji elektronicznej do szkół pierwszego wyboru) od r. do r. do godz.
INFORMACJA O STANIE REALIZACJI ZADAŃ OŚWIATOWYCH W GMINIE MIASTO REDA W ROKU SZKOLNYM 2010/2011 REDA 3 LISTOPADA 2011 R.
INFORMACJA O STANIE REALIZACJI ZADAŃ OŚWIATOWYCH W GMINIE MIASTO REDA W ROKU SZKOLNYM 2013/2014 REDA 29 PAŹDZIERNIKA 2014 R.
INFORMACJA O STANIE REALIZACJI ZADAŃ OŚWIATOWYCH W GMINIE MIASTO REDA W ROKU SZKOLNYM 2011/2012 REDA 28 LISTOPADA 2012 R.
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2014/2015.
Cele i zadania doradztwa zawodowego na poszczególnych etapach edukacyjnych. mgr Monika Weryńska Doradca zawodowy.
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana uczniowi w przedszkolu, szkole i placówce polega na rozpoznawaniu i zaspokajaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych.
OŚWIATA W GMINIE STOSZOWICE DANE DEMOGRAFICZNE ORAZ INFORMACJE O WYNIKACH SPRAWDZIANÓW I EGZAMINÓW W PLACÓWKACH OŚWIATOWYCH NA TERENIE GMINY STOSZOWICE.
„Organ wykonawczy jednostki samorządu terytorialnego, w terminie do dnia 31 października, przedstawia organowi stanowiącemu jednostki samorządu terytorialnego.
„WSPÓŁPRACA-DOSKONALENIE-SAMOKSZTAŁCENIE. Kompleksowy program wspierania rozwoju szkół i przedszkoli w powiecie kolbuszowskim” KONKURS NR 1/3.5/POKL/2012.
Informacja o wynikach sprawdzianu i egzaminu w publicznych szk o ł ach podstawowych i gimnazj ach szk o ł ach podstawowych i gimnazj ach (dla których organem.
Kuratorium Oświaty w Lublinie Działania MEN. Kluczowe problemy edukacji 1 Lublin, r.
Egzamin gimnazjalny Informacje dla rodziców uczniów klas trzecich Egzamin * kwiecień * 2016r.
1 Plan nadzoru pedagogicznego Lubelskiego Kuratora Oświaty na rok szk. 2015/2016 wynikający z podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
Informacja o stanie realizacji zadań oświatowych w Gminie Wielka Wieś w roku szkolnym 2008/2009 Wielka Wieś, październik 2009.
1 Nadzór pedagogiczny Lubelskiego Kuratora Oświaty w roku szkolnym 2014/2015.
Edukacja skuteczna, przyjazna i nowoczesna Reforma systemu oświaty Reforma systemu oświaty.
Finansowe i organizacyjne uwarunkowania funkcjonowania przedszkoli, szkół podstawowych i gimnazjówsamorządowych Mariusz Tobor.
Raport o stanie oświaty Marzec 2006 rok. Przedszkola Miejskie i Przedszkole Niepubliczne.
BARBARA OGRODOWSKA WICESTAROSTA NOWODWORSKI GDAŃSK, 6 CZERWCA 2016 r. POWIAT NOWODWORSKI.
SPRAWOZDANIE Z WYKONANIA BUDŻETU GMINY RANIŻÓW ZA 2015 ROK.
POMORSKA RADA OŚWIATOWA. Ustawa z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym I.Art Zaspokajanie zbiorowych potrzeb wspólnoty należy do zadań własnych.
EGZAMIN GIMNAZJALNY 2016/17 NAJWAŻNIEJSZE INFORMACJE.
Gimnazjum nr 16 w Bydgoszczy
im. K. K. Baczyńskiego w Jasieńcu
Wspomaganie w nadzorze pedagogicznym
INFORMACJA o stanie realizacji zadań oświatowych w Gminie Kartuzy, w roku szkolnym 2015/2016 w tym o wynikach sprawdzianów i egzaminów w szkołach, których.
Podpisanie umów: Działanie 4. 1
Informacja o stanie realizacji zadań oświatowych
Spotkanie z rodzicami uczniów szkół podstawowych i gimnazjów
Zespół Szkół Szkoła Podstawowa i Gimnazjum im
Podstawowe dylematy oświaty w kontekście jej efektywności
Zmiany w prawie oświatowym
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach podstawowych.
Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo Oświatowe (Dz. U. z 2017 r., poz. 60) Delegatura w Płocku.
Wnioski z analizy arkuszy organizacyjnych szkół i placówek
Informacja O stanie realizacji zadań oświatowych w Gminie Kartuzy w roku szkolnym 2016/2017 GMINA KARTUZY.
Informacje o szkole w roku szkolnym 2017/2018
MIEJSKI OŚRODEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna a kształcenie specjalne
Projekty edukacyjne na terenie subregionu ciechanowskiego
Kształcenie specjalne
Rola Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej w procesie wsparcia ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
Akademia wychowawcy. Jak krok po kroku zorganizować pomoc psychologiczno – pedagogiczną? Elżbieta.
ZMIANY W PRAWIE OŚWIATOWYM – KWALIFIKACJE NAUCZYCIELI r.
WARTO WIEDZIEĆ…...
Ustawa z dnia 27 października 2017 r. o finansowaniu zadań oświatowych
Zapis prezentacji:

Informacja o stanie realizacji zadań oświatowych w Gminie Wielka Wieś w roku szkolnym 2016/2017 GMINA WIELKA WIEŚ

Obowiązek sporządzania informacji o stanie realizacji zadań oświatowych za miniony rok szkolny wynika z zapisów art. 11 ust. 7 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo Oświatowe (Dz. U. z 2017 r., poz. 59 ze zm.), w związku z art. 7 ust. 1 pkt 8 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t. j. w Dz. U. z 2016 r., poz. 446 ze zm.).

Opracowano na podstawie: sprawozdań Systemu Informacji Oświatowej, sprawozdania z wykonania budżetu, arkuszy organizacji pracy szkół i przedszkoli, analiz wyników egzaminów zewnętrznych sporządzonych przez Okręgową Komisję Egzaminacyjną w Krakowie oraz Centralną Komisję Egzaminacyjną, informacji organu nadzorującego - Małopolskiego Kuratora Oświaty, danych z ewidencji ludności Urzędu Gminy Wielka Wieś.

W roku szkolnym 2016/2017 Gmina Wielka Wieś była organem prowadzącym i dotującym dla:

GMINA WIELKA WIEŚ 5 przedszkoli, w tym: 2 niepublicznych 1 niepublicznego punktu przedszkolnego 5 szkół podstawowych, w tym, 1 prowadzonej przez stowarzyszenie 2 gimnazjów zespołu szkolno – przedszkolnego żłobka prowadzonego przez osobę fizyczną

Gimnazja i oddziały gimnazjalne Przedszkola i oddziały przedszkolne Wskaźniki szkół w roku szkolnym 2016/2017 w porównaniu do roku 2017/2018 Szkoły podstawowe 2016/2017 2017/2018 44 oddziałów 696 uczniów 49 oddziałów 823 uczniów Gimnazja i oddziały gimnazjalne 2016/2017 2017/2018 12 oddziałów 246 uczniów 8 oddziałów 171 uczniów Przedszkola i oddziały przedszkolne 2016/2017 2017/2018 23 oddziały 467 uczniów 24 511 uczniów Żłobki 2016/2017 2017/2018 2 grupy 13 dzieci 15 dzieci

Liczba dzieci uczęszczających do przedszkoli i punktów przedszkolnych oraz szkół podstawowych i gimnazjów na terenie Gminy w minionym i bieżącym roku szkolnym 2016/2017 2017/2018 Przedszkola publiczne 228 Przedszkola niepubliczne 70 75 Oddziały przedszkolne w szkołach 179 202 Punkty przedszkolne niepubliczne 12 Szkoły podstawowe 696 823 Gimnazja 246 171

Organizacja wychowania przedszkolnego – porównanie w latach 2008 – 2017 i prognoza 2017/2018

Stan organizacji gimnazjów – porównanie 2008/2017 i prognoza 2017/2018

Kadra pedagogiczna i niepedagogiczna W placówkach, które prowadzi Gmina Wielka Wieś zatrudnia się łącznie 163 nauczycieli (w osobach), co daje 150 etatów oraz 60 pracowników administracyjno – obsługowych (w osobach), co daje 55 etatów. W roku szkolnym 2016/2017 stopień awansu zawodowego nauczyciela kontraktowego uzyskało 10 nauczycieli, mianowanego uzyskało 6 nauczycieli i dyplomowanego 4 nauczycieli. W roku szkolnym 2016/2017 udzielono urlopów na poratowanie zdrowia łącznie 2 osobom.

Pracownicy administracyjni Pracownicy administracyjni Kadra Nauczyciele Pracownicy administracyjni Pracownicy obsługi 150 etatów 7,25 etatu 47,75 etatu Nauczyciele Pracownicy administracyjni Pracownicy obsługi 150 etatów 7,25 etatu 47,75 etatu

Nauczyciele wg stopnia awansu zawodowego

Klasy integracyjne z rozszerzoną ofertą edukacyjną w szkołach Oddziały integracyjne 1 Klasy z rozszerzoną ofertą edukacyjną Ilość dodatkowych godzin przydzielonych szkołom Nauczanie indywidualne 1 232 godziny 4 uczniów Rewalidacja 720 godzin 12 uczniów Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka 600 godzin 10 uczniów Zajęcia korekcyjno – kompensacyjne i wyrównawcze 900 godzin 15 uczniów Razem 3 452 godziny 41 uczniów Na pomoc psychologiczno – pedagogiczną oraz na zajęcia dodatkowe dla uczniów potrzebujących specjalnej metody nauki oraz na doposażenie w sprzęt i pomoce dydaktyczne w minionym roku wydatkowano kwotę 609.273,00 zł.

Dowóz uczniów Obowiązek gminy wynikający z art. 17 ustawy o systemie oświaty. Dowóz w systemie otwartym i zamkniętym. Gmina Wielka Wieś posiada 2 autobusy dostosowane do przewozu uczniów do szkół. 2016/2017 2017/2018 Liczba uczniów przewożonych do szkół 325 310 Uczniowie niepełnosprawni 25 26 Łączny koszt dowozu za rok szkolny 490 740,00 zł 564 201,00 zł

Inwestycje i remonty bieżące wykonane w placówkach 7 054 838 zł 332 738 zł W ramach remontów wykonano m.in.: remont łazienek szkolnych, podłóg i pomieszczeń szkolnych; remont ogrodzenia i malowanie elewacji budynku szkoły; wykonanie placu zabaw przy przedszkolu; doposażenie sali komputerowej w szkole; przebudowa sali szkolnej, wykonanie balustrad i zabudowa drzwi.

W ramach inwestycji wykonano m.in.: 1. Przebudowa budynku komunalnego na potrzeby przedszkola w Czajowicach – zmiana funkcji użytkowania = 1.604.285,- zł; 2. Rozbudowa i przebudowa Szkoły Podstawowej w Bęble wraz z instalacją wewnętrzną = 583.836,- zł; 3. Termomodernizacja budynku Szkoły Podstawowej w Modlnicy: roboty związane z wymianą stolarki okiennej i drzwiowej = 101.505,- zł; roboty związane z ociepleniem budynku szkoły = 284.809,- zł; 4. Rozbudowa budynku Szkoły Filialnej w Modlniczce o dodatkową powierzchnię i przedszkole wraz z zagospodarowaniem terenu = 4.460.578,- zł; 5. Adaptacja dwóch pomieszczeń I Piętra, z zabezpieczeniem stropów i wyburzeniem ściany dzielącej, w celu połączenia ich dla utworzenia jednej sali lekcyjnej Szkoły Podstawowej w Wielkiej Wsi.

Dotacja podręcznikowa 995 uczniów 143 258 zł Stypendia socjalne 39 uczniów 38 507 zł Zasiłki szkolne 3 uczniów 1 860 zł Wyprawka szkolna 18 uczniów 4 304 zł Wsparciem finansowym w ramach „Wyprawki szkolnej” w roku szkolnym 2016/2017 objęto wyłącznie dzieci niepełnosprawne, ponieważ dzieciom pełnosprawnym zabezpieczono podręczniki w ramach „Dotacji podręcznikowej”.

Stypendia za wyniki w nauce, osiągnięcia sportowe i artystyczne Rok szkolny Liczba uczniów szkół podstawowych i gimnazjów, którzy otrzymali stypendium motywacyjne Kwota wypłacona 2008/2009 41 33 400 zł 2009/2010 81 57 150 zł 2010/2011 75 60 000 zł 2011/2012 85 2012/2013 47 57 750 zł 2013/2014 51 2014/2015 34 55 550 zł 2015/2016 43 59 900 zł 2016/2017 54

Udział budżetu gminy w finansowaniu szkół i przedszkoli w odniesieniu do subwencji oświatowej Rok Roczne wydatki bieżące poniesione na funkcjonowanie gminnej oświaty Budżet Państwa (subwencja oświatowa) Budżet Gminy Wielka Wieś (nakłady na oświatę) Wskaźnik procentowy udziału budżetu gminy w kosztach utrzymania szkół i przedszkoli w % 2008 6 832 259 4 286 626 2 545 633 37,26 2009 8 185 483 4 679 282 3 506 201 42,83 2010 8 696 971 5 100 765 3 596 206 41,35 2011 11 090 400 5 505 807 5 585 593 50,36 2012 11 937 951 6 521 988 5 415 963 45,37 2013 11 475 811 6 513 061 4 962 750 43,25 2014 11 497 281 6 957 506 4 539 774 39,49 2015 11 308 100 7 559 976 3 748 124 33,15 2016 12 160 589 8 051 603 4 108 986 33,79 2017 plan 13 245 795 8 445 625 4 800 170 36,24

Kwota przekazanej dotacji (w zł) Nazwa placówki Kwota przekazanej dotacji (w zł) 2011 2012 2013 2014 2015 2016 2017 Szkoła Podstawowa z Oddziałem Przedszkolnym w Będkowicach prowadzona przez Stowarzyszenie „Sokolica” 113 051 330 391 450 230 588 968 758 935 806 785 Niepubliczne Przedszkole „Zakątek Maluszka” w Modlnicy 90 515 207 890 272 334 280 443 341 188   354 227 375 844 Niepubliczne Przedszkole „Zaczarowany Ołówek” w Giebułtowie 33 590 60 590 59 664 61 496 69 480 180 822 Szkoła Podstawowa i Niepubliczny Punkt Przedszkolny „Przedszkole Pod Modrzewiami” w Czajowicach 105 096 157 574 144 509 93 239 37 477 Razem 195 611 512 105 807 824 883 576 1 029 129 1 182 642 1 363 451

Struktura całkowitych wydatków oświatowych dla szkół prowadzonych przez Gminę

Średnie wynagrodzenie nauczycieli w poszczególnych stopniach awansu zawodowego (realizacja art. 30 a Karty Nauczyciela)

Analiza wyników egzaminu gimnazjalnego w roku szkolnym 2016/2017

Wyniki egzaminów gimnazjalnych W 2016/2017 roku nie odbył się sprawdzian szóstoklasisty w związku z wprowadzaną reformą oświaty. W dniach 19-21 kwietnia 2017 roku 156 uczniów ostatnich klas gimnazjum przystąpiło do egzaminu gimnazjalnego.

Egzamin składał się z trzech części: humanistycznej: zestawy zadań z języka polskiego oraz historii i wiedzy o społeczeństwie, matematyczno – przyrodniczej: zestawy zadań z matematyki oraz przedmiotów przyrodniczych: chemii, biologii, geografii i fizyki, języków obcych: zestawy zadań na poziomie podstawowym, albo na poziomie podstawowym i rozszerzonym.

Egzamin gimnazjalny średnie wyniki w 2017 (%) Egzamin gimnazjalny – średni wynik 63,64%. Gimnazjaliści z Gminy Wielka Wieś osiągnęli wyższy wynik niż w zeszłym roku (62,1%).

Wyniki egzaminów Średni wynik procentowy i staninowy  Wyszczególnienie   Średni wynik procentowy i staninowy Część humanistyczna Część matematyczno- przyrodnicza Języki obce Język polski Historia i wiedza o społeczeńst wie Matematyka Przedmioty przyrodnicze Język angielski poziom podstawowy Język angielski poziom rozszerzony Język niemiecki poziom podstawowy % stani n Gimnazjum im. ks. Jana Twardowskiego w Białym Kościele 78,0 7 66,4 54,6 56,0 75,1 57,0 6 56,3 Gimnazjum im. Oskara Kolberga w Modlnicy 77,6 71,6 8 57,8 73,1 54,0 57,5 Gmina Wielka Wieś 77,8 69,0 56,2 74,1 55,5 56,9 Powiat krakowski 72,2 63,0 50,1 55,2 68,0 48,2 5 61,6 Województwo małopolskie 71,9 61,9 50,5 67,8 48,7 57,3 Kraj 59,0 47 52 67,0 49 54

Porównanie średnich wyników z egzaminu gimnazjalnego w roku szkolnym 2016/2017

Realizacja zadań oświatowych gminy W roku szkolnym 2016/2017, tak jak i w latach ubiegłych realizowano zadania wynikające z ustawowych obowiązków gminy na rzecz uczniów i szkół. Między innymi zabezpieczono na odpowiednim poziomie środki finansowe jednostkom oświaty, zorganizowano dowóz do szkół dzieciom niepełnosprawnym, wspomagano uczniów w formie stypendiów oraz w zakresie zakupu podręczników, wsparto pracodawców w szkoleniu młodocianych pracowników, a także czyniono stałe działania dla poprawy stanu technicznego i funkcjonalności budynków szkolnych poprzez remonty i inwestycje. Największy wpływ na poziom edukacyjny ucznia mają czynniki edukacyjne, czyli planowanie działań edukacyjnych w placówkach, dobór programów nauczania i podręczników, czy też projektów oświatowych dofinansowanych ze środków krajowych i zagranicznych. W naszej gminie realizowane są następujące projekty, w których uczniowie biorą udział:

„Plecak Wiedzy” Projekt realizowany przez Gminę Wielka Wieś  w latach szkolnych 2017/2018, 2018/2019. Projektem objęci są uczniowie Szkoły Podstawowej w Modlnicy oraz uczniowie Gimnazjum w Białym Kościele tj. ok. 75% uczniów w/w szkół – po reformie wejdą też uczniowie starszych klas Szkoły Podstawowej w Białym Kościele. W ramach projektu realizowane są zajęcia pozalekcyjne dla uczniów, doposażenie pracowni tematycznych przyroda, matematyka, fizyka, chemia, wycieczki edukacyjne, szkolenia dla nauczycieli z nowatorskich sposobów nauczania. Celem Projektu jest rozwijanie kompetencji matematycznych i naukowo- technicznych. Wartość projektu: 1.437.000,00 w tym wysokość dofinansowania  1.365.150,00 tj. 95%, pozostała wartość to wkład własny niefinansowy Gminy.

„Przedszkole Samorządowe w Czajowicach - ogród rozwoju, edukacji i integracji dzieci w wieku przedszkolnym na terenie Gminy Wielka Wieś” W dniu 23 sierpnia 2017 r. pomiędzy Małopolskim Centrum Przedsiębiorczości- wojewódzką samorządową jednostką organizacyjną Województwa Małopolskiego a Gminą Wielka Wieś została podpisana umowa o dofinansowanie projektu „Przedszkole samorządowe w Czajowicach-ogród rozwoju, edukacji i integracji dzieci w wieku przedszkolnym na terenie Gminy Wielka Wieś”. Całkowita wartość projektu wynosi 1.356.187,20 zł w tym kwota dofinansowania ze środków UE 1.152.757,20. Gmina Wielka Wieś wniesie wkład własny do projektu w wysokości 15% wartości całego projektu. Projekt będzie realizowany od 01.07.2018 r. do 31.08.2019 r. Pozyskane środki pozwolą na zwiększenie o 70 liczby miejsc przedszkolnych na terenie Gminy Wielka Wieś. W ramach projektu zostaną utworzone 3 oddziały przedszkolne, zakupione zostaną zabawki i pomoce dydaktyczne dla dzieci, przeprowadzone będą różnorodne zajęcia dodatkowe dla dzieci (zajęcia z rytmiki, gimnastyki korekcyjnej, zajęcia logopedyczne, zajęcia języka angielskiego, zajęcia szachowe, zajęcia terenowe wyjazdowe, warsztaty tematyczne), zatrudniona zostanie wykwalifikowana kadra pedagogiczna, specjaliści: logopeda, psycholog, oligofrenopedagogik, terapeuta i pracownicy obsługi.

„Modernizacja kształcenia zawodowego w Małopolsce II” Celem projektu jest zapewnienie dostępu do doradztwa edukacyjno-zawodowego dla wszystkich zainteresowanych uczniów Gimnazjum im. Ks. J. Twardowskiego w Białym Kościele oraz Gimnazjum im. Oskara Kolberga w Modlnicy. W ramach projektu utworzone zostaną w gimnazjach Szkolne Punktu Informacji i Kariery (SPInKa) - po 1 w każdym gimnazjum, zapewniające dostęp do poradnictwa edukacyjno-zawodowego dla gimnazjalistów. W ramach SPInKa zostanie przeprowadzony przez cykl zajęć z doradztwa zawodowego w formie warsztatów, zajęć indywidualnych z uczniami oraz spotkań z rodzicami w wymiarze 180 godzin doradztwa rocznie. Działania realizowane będą przez Doradców-nauczycieli wyznaczonych w gimnazjach. Podjęte działania maja na celu ułatwienie dokonywania wyborów uczniom aby ich kariera zawodowa wynikała z właściwego rozpoznania ich predyspozycji w odniesieniu do sytuacji na rynku pracy. W ramach projektu uczniowie gimnazjów będą brali udział w trzydniowych Targach Edukacyjnych pod nazwą Festiwal Zawodów. Projekt będzie realizowany w latach 2017-2020. Dofinansowanie Projektu z UE dla Gminy Wielka Wieś: 63 052,69 zł. Wkład własny Gminy Wielka Wieś: 7 005,85 zł.

„Lokalne Ośrodki Wiedzy i Edukacji na rzecz aktywizacji edukacyjnej osób dorosłych” Celem LOWE jest wykorzystanie potencjału szkoły i środowisk lokalnych do prowadzenia działań na rzecz aktywności edukacyjnej osób dorosłych, w zakresie rozwijania kompetencji kluczowych, w tym kompetencji wychowawczych, społecznych oraz potrzebnych na rynku pracy, jak również rozwijania metod i narzędzi pracy kadry nauczycielskiej szkoły z osobami dorosłymi, w szczególności w małych środowiskach lokalnych i na terenach defaworyzowanych. LOWE funkcjonuje w oparciu o potencjał szkoły i służy jako baza infrastrukturalna, instytucjonalno-organizacyjna oraz baza kapitału ludzkiego i społecznego dla aktywizowania osób dorosłych poprzez pozaformalną i nieformalną edukację w połączeniu z szerszą aktywizacją społeczności lokalnych. Działalność LOWE służy zwiększeniu udziału dorosłych w edukacji, poprzez uaktywnienie i zaangażowanie osób dotychczas biernych, nieuczestniczących w jakichkolwiek zorganizowanych formach edukacji. Koszt projektu 249 000,00 zł.

Podsumowanie Baza oświatowa w Gminie Wielka Wieś jest w dobrym stanie, zapewnione są bezpieczne i higieniczne warunki nauki, zabawy i pracy. Występuje jednak konieczność rozbudowy obiektów szkolny i przedszkolnych w celu zwiększenia ilości pomieszczeń dydaktycznych w szkołach podstawowych i przedszkolach. Wyposażenie szkół w pomoce dydaktyczne i sprzęt potrzebny do realizacji zadań oświatowych jest wystarczające, ale wymagające ciągłego uzupełniania i unowocześniania. Dotyczy to głównie pracowni tematycznych, które muszą powstać w szkołach podstawowych po wprowadzonej reformie oświatowej. Kadra pedagogiczna jest kompetentna, wykształcona, posiadająca wysokie stopnie awansu zawodowego i wysoki poziom wykształcenia, ustawicznie doskonaląca się. Przedszkolaki osiągają dojrzałość szkolną, biorą aktywny udział w projektach i innych zajęciach wykraczających poza podstawę programową. Należało dostosować organizację oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych do warunków zbliżonych w przedszkolach, aby wszystkim dzieciom biorących udział w rekrutacji zapewnić i wskazać miejsce realizacji wychowania przedszkolnego. Uczniowie chętnie uczestniczą w zajęciach pozalekcyjnych, godnie reprezentują szkoły i gminę na zawodach, olimpiadach i konkursach zdobywając tytuły laureatów i finalistów.

Dziękuję za uwagę