realizowanych w ramach

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Światowy Dzień Zdrowia 2016 Pokonaj cukrzycę. Światowy Dzień Zdrowia 7 kwietnia 2016.
Advertisements

Teoria gry organizacyjnej Każdy człowiek wciąż jest uczestnikiem wielu różnych gier. Teoria gier zajmuje się wyborami podejmowanymi przez ludzi w warunkach.
Anna Karaś-Kierownik PCPR w Ciechanowie. Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w okresie czerwiec – grudzień 2008 roku realizowało: - Projekt „Aktywność szansą.
Europejski Fundusz Społeczny (EFS), to nie inwestowanie w budowę dróg, świetlic, boisk sportowych, szkół czy tworzenie linii produkcyjnych - to INWESTYCJA.
I.Efekty II.Procesy III.Funkcjonowanie szkoły IV.Zarządzanie szkołą.
ŻYJ z PASJĄ ! Program wspierania uzdolnień i zdrowego stylu życia dzieci i młodzieży Projekt współfinansowany przez Ministerstwo Edukacji Narodowej.
MAŁOPOLSKA OFERTA EDUKACYJNA 1 URZĄD MARSZAŁKOWSKI WOJEWÓDZTWA MAŁOPOLKIEGO Kraków, 2 października 2009 r.
Regionalny Ośrodek Europejskiego Funduszu Społecznego w Lesznie prowadzony przez: Stowarzyszenie Centrum Promocji i Rozwoju Inicjatyw.
EWALUACJA PROJEKTU WSPÓŁFINANSOWANEGO ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIE J „Wyrównywanie dysproporcji w dostępie do przedszkoli dzieci z terenów wiejskich, w.
Rewitalizacja Społeczna Dolnego Miasta w Gdańsku.
Pro-ekologiczny Konstantynów Ł ódzki „Dofinansowano ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Łodzi”
MOJE CZYSTE MIASTO Relacja Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych nr 7 w Rudzie Śląskiej.
AKCJA LATO 2016 Gdański Inkubator Przedsiębiorczości STARTER.
Ocena poziomu kompetencji i umiejętności administracji publicznej w zakresie zarządzania rozwojem i kreowania innowacji Urząd Marszałkowski Województwa.
„Jak zwiększyć bezpieczeństwo uczestników ruchu drogowego?” Co nam dała realizacja projektu?
ZAKRES I FORMY ZAANGAŻOWANIA LOKALNYCH GRUP DZIAŁANIA WE WDRAŻANIE REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO WOJEWÓDZTWA KUJAWSKO-POMORSKIEGO NA LATA
Ideą projektu jest polepszanie jakości życia osób niepełnosprawnych oraz wyrównywanie szans w dostępie do pełnego uczestnictwa w życiu społecznym jak.
Strategia Rozwoju Powiatu Kluczborskiego planowanie strategiczne w JST Małgorzata Ziółkowska tel kom
? ? ? ? ? ? ? ? ? ?. Podstawowe informacje Ogólnopolski program Od r. do r. 5 edycja „Czytamy i odkrywamy” Wykorzystanie technologii.
Fundacja Hospicyjna powstała na początku 2004 roku.
BEZPIECZNA+ Jest to Rządowy program wspomagania w latach 2015–2018 organów prowadzących szkół w zapewnieniu bezpiecznych warunków nauki, wychowania i.
SZKOLNY PROGRAM AKTYWNOŚCI SPOŁECZNEJ MŁODZIEŻY Projekt dofinansowany ze środków MRPiPS w ramach Programu Fundusz Inicjatyw Obywatelskich.
SZKOLNE KOŁO WOLONTARIATU W ZESPOLE SZKÓŁ TECHNICZNYCH I OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH IM. S. ŻEROMSKIEGO W CZĘSTOCHOWIE Al. Niepodległości 16/18 Częstochowa
ROK SZKOLNY 2015/16  Projekt edukacyjny: Szkoła miejscem działań kreatywnych – czyli jak rozwijamy nasze zainteresowania?
1 Studia o profilu praktycznym. Aspekty prawne i organizacyjne KONFERENCJA „PO PIERWSZE PRACA…” Konin, 18 września 2014 r. Artur Zimny Państwowa Wyższa.
Nauczyciel i uczeń zupełnie inaczej.  Proces zindywidualizowanej edukacji, nakierowany na integralny – obejmujący wiedzę, umiejętności i postawy – rozwój.
Program LEADER + Inicjatywa Wspólnotowa na rzecz rozwoju obszarów wiejskich.
System edukacji w Polsce
Program „Fundusz Inicjatyw Obywatelskich – Śląskie Lokalnie”
Bielski Model Doradztwa Zawodowego
Dolnośląski Wojewódzki Urząd Pracy
Aktywny RODZIC.
Rola książki w życiu człowieka
MAM PRAWO WIEDZIEC I DZIAŁAĆ!
Innowacja pedagogiczna „ Mierzymy daleko, sięgamy wysoko” prowadzona w Szkole Podstawowej nr 21 w Lublinie w roku szkolnym 2016/2017 Autorki innowacji:
Wizyty Studyjne Wizyty studyjne Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
WYNIKI BADANIA PROBLEMÓW I POTRZEB MIESZKAŃCÓW CZAJOWIC
ZARZĄDZANIE MUNICYPALNE
Koncepcja i strategia Szkoły Promującej Zdrowie
„Łączą nas efekty projektów” – wymagania programowe a doświadczenia po pierwszych naborach w Programie Interreg V-A Polska – Słowacja
„Od dziś pracuję na swój sukces”
„Taniec drogą do spełnienia marzeń”
Moje szczęście.
Metoda projektu.
Szkoła Podstawowa nr 11 im. Henryka Sienkiewicza
Oferta Programu.
„Człowiek jest wielki nie przez to, co posiada, lecz przez to, kim jest; nie przez to, co ma, lecz przez to, czym dzieli się z innymi.” ~Jan Paweł II.
Informacja w zakresie stanu wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego Toruń, 27 października 2016 r.
SZANSA Stowarzyszenie dla Dzieci i Młodzieży
Ten projekt został zrealizowany przy wsparciu Komisji Europejskiej
Edukacja globalna w przestrzeni lokalnej
CEL: - Osiągnąć równość płci oraz wzmocnić pozycję kobiet
Przedszkole Promujące Zdrowie
DOBRY START szkolenia dla usługodawców osób niepełnosprawnych
ZAWODOWCY Konkurs pt.”Zawodowcy” realizowany w ramach programu z zakresu doradztwa zawodowego w SP nr 370 w Warszawie.
Marszałek Województwa Podkarpackiego
SZANSA 2012 CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA
SPRAWOZDANIE Z DZIAŁALNOŚCI
Zmiany w podstawie programowej celem szerszego dostosowania przebiegu procesu edukacji dla najmłodszych uczniów i umożliwienie im łatwego przejścia do.
Zajęcia realizowane w ramach projektu nr
Wpływ czytania na rozwój dzieci i młodzieży
Aktywny RODZIC.
Otwarty konkurs ofert na dofinansowanie w roku 2018 zadań własnych realizowanych przez organizacje z udziałem środków zewnętrznych Rzeszów, 8 marca 2018.
Rozwijanie kompetencji kluczowych uczniów – szkolenia i doradztwo dla JST w województwie lubelskim Wsparcie kadry jednostek samorządu terytorialnego w.
Rozwój kompetencji kluczowych uczniów i ich kształcenie przez szkoły
KRAJOWY FUNDUSZ SZKOLENIOWY
Uzyskane Certyfikaty r.- Decyzją Rady Pedagogicznej Przedszkole Nr 7 w Łowiczu postanowiono włączyć do sieci Szkół i Przedszkoli Promujących.
Wspomaganie pracy szkół
Możliwości uzyskania dofinansowania na utworzenie gospodarstwa opiekuńczego w ramach dostępnych źródeł- Lokalne Grupy Działania.
Zapis prezentacji:

realizowanych w ramach E-raport z badań ewaluacyjnych realizowanych w ramach zadania publicznego pn. AFLATOUN w partnerstwie z Fundacją Dobra Sieć Projekt dofinansowany ze środków Programu Fundusz Inicjatyw Obywatelskich Projekt realizowany przez: Fundację Nauka dla Środowiska

Główny cel projektu AFLATOUN Głównym celem projektu (zadania publicznego) „Aflatoun” jest podniesienie kompetencji społecznych i obywatelskich oraz stopnia zaangażowania społecznego i kreatywności dzieci i młodzieży w wieku 6-20 lat. Projekt ma za zadanie: upowszechnić na terenie kraju innowacyjny międzynarodowy program edukacyjny „Aflatoun” o zasięgu światowym, adresowany do dzieci i młodzieży, który w zrównoważony sposób „omawia” zagadnienia społeczne i finansowe „odkrywać” potencjał dzieci i młodzieży, rozwijać krytyczne myślenie oraz pomagać ujawnić zaangażowanie najmłodszych w lokalne otoczenie przygotować młodych ludzi do bycia otwartymi, tolerancyjnymi i aktywnymi obywatelami

Czym jest projekt AFLATOUN ? to przedsięwzięcie z zakresu edukacji finansowo-społecznej Edukacja finansowo-społeczna oznacza proces upowszechniania wiedzy społecznej wraz z kształceniem umiejętności w zakresie zarządzania finansami osobistymi oraz finansami gospodarstw domowych z uwzględnieniem określonych, właściwych postaw społecznych.

Sposoby osiągnięcia celu projektu AFLATOUN Działania edukacyjne – poprzez dostosowanie metodyczne min. 100 stron materiałów dydaktycznych i ujęcie ich w nowoczesnej formie „Aplikacji Edukacyjnej Aflatoun„ Działania szkoleniowe – poprzez przygotowanie ogólnopolskiej grupy edukatorów oraz przeprowadzenie innowacyjnego programu szkoleniowego dla dzieci i młodzieży Działania animacyjne – poprzez realizację lokalnych inicjatyw młodzieżowych oraz promocję rezultatów projektu w ogólnopolskiej sieci klubów Aflatoun Działania ewaluacyjne - poprzez zorganizowanie ogólnopolskich badań społecznych określających poziom wpływu nieformalnej edukacji społeczno-finansowej na uczestników projektu

Cel ewaluacji projektu AFLATOUN Ocena materiałów dydaktycznych oraz prowadzonych z ich wykorzystaniem szkoleń w kontekście ich wpływu na docelową grupę odbiorców - dzieci i młodzież w wieku 6-20 lat Względnie obiektywna ocena wpływu zastosowania materiałów dydaktycznych podczas zajęć z młodzieżą na ich umiejętności społeczne i zarządcze (perspektywa edukatorów) Ocena zastosowanego w projekcie podejścia metodycznego – wybór grupy do szkoleń (tj. edukatorów), sposób ich przygotowania, sposób szkolenia, metoda pracy z odbiorcami, kwestie techniczne związane ze szkoleniami

Odbiorcy projektu Osoby pracujące z młodzieżą, tzw. edukatorzy (96 osób) – grupa ta obejmuje grono ludzi zajmujących się na co dzień szeroko rozumianą pracą z młodzieżą i na jej rzecz, a więc m.in. wychowawców w placówkach opiekuńczo-wychowawczych, pedagogów i wychowawców w szkołach podstawowych, pracowników z domów kultury, świetlic środowiskowych, organizacji pozarządowych. Dzieci i młodzież w wieku 6-20 lat (960 osób), którzy dzięki uczestniczeniu w zajęciach „AFLATOUN” z edukatorami, mieli szansę zdobyć umiejętności krytycznego myślenia i jak najlepszego wykorzystania swojego potencjału. Organizacje pozarządowe – grupa obejmuje lokalne lub regionalne organizacje pozarządowe działające w obszarze edukacji (nieformalnej lub formalnej), które we współpracy z innymi placówkami edukacyjnymi lub samodzielnie powołały w ramach przedsięwzięcia kluby AFLATOUN

OCENA SZKOLEŃ I MATERIAŁÓW DYDAKTYCZNYCH Średnia ocena organizacji warsztatów Średnia ocena wartości merytorycznej warsztatów (w skali od 1 - nisko do 6 - bardzo wysoko) (w skali od 1 - nisko do 6 - bardzo wysoko)

OCENA SZKOLEŃ I MATERIAŁÓW DYDAKTYCZNYCH Ocena programu warsztatu Ocena czasu trwania warsztatów

OCENA SZKOLEŃ I MATERIAŁÓW DYDAKTYCZNYCH Ocena wykładowców prowadzących warsztaty (w skali od 1 - nisko do 6 - bardzo wysoko) Ogólna ocena warsztatów i poruszanej tematyki (w skali od 1 - nisko do 6 - bardzo wysoko)

OCENA SZKOLEŃ I MATERIAŁÓW DYDAKTYCZNYCH Zdjęcia ze szkolenia edukatorów

OCENA MATERIAŁÓW I SZKOLEŃ EDUKATORSKICH ORAZ ANALIZA WPŁYWU NA DZIECI I MŁODZIEŻ W zajęciach klubów AFLATOUN dotyczących edukacji finansowo-społecznej uczestniczyło 1178 dzieci i młodzieży w wieku 6-20 lat w tym 654 dziewcząt i 524 chłopów Uczestniczące w zajęciach dzieci i młodzież pochodziły z rodzin o zróżnicowanym statusie materialnym, społecznym oraz rodzinnym

Mapa prowadzenia szkoleń AFLATOUN Zajęcia z zakresu edukacji społeczno-finansowej były prowadzone na terenie całej Polski, głównie w: szkołach (rożnych szczebli) świetlicach wiejskich przedszkolach domach kultury ośrodkach szkolenia i wychowania klubach ośrodkach pomocy społecznej bibliotekach a nawet w jednym przypadku w domu prywatnym

OCENA MATERIAŁÓW I SZKOLEŃ EDUKATORSKICH ORAZ ANALIZA WPŁYWU NA DZIECI I MŁODZIEŻ Podczas zajęć dzieci i młodzież zdobyły wiedzę i kompetencje w następujących obszarach: Zarządzanie budżetem domowym Racjonalne wydatkowanie środków finansowych Planowanie wydatków i rozpoznawanie zagrożeń finansowych Aktywne poszukiwanie oszczędności i dodatkowych źródeł dochodu Identyfikacja złych nawyków finansowych Rozpoznawanie nierówności i niesprawiedliwości społecznej Zrozumienie i odkrywanie siebie Zaznajomienie z prawami i obowiązkom Odpowiedzialność, wytrwałość w dążeniu do celu, rozwijanie krytycznego myślenia i kreatywności

OCENA MATERIAŁÓW I SZKOLEŃ EDUKATORSKICH ORAZ ANALIZA WPŁYWU NA DZIECI I MŁODZIEŻ Dzięki udziałowi w programie AFLATOUN dzieci coraz bardziej odsłaniały siebie, stawały się coraz bardziej przejrzyste i czytelne dla innych. Wspólnie spędzony czas pozwolił na wzajemne poznanie się dzieci oraz poznanie samego siebie. Podczas wspólnych zajęć dzieci mogły ocenić swoje możliwości, co spowodowało, że: uwierzyły we własne siły rozwinęły swoje umiejętności koleżeńskie nauczyły się współdziałać w zespole stały się uczynne pomagały sobie nawzajem Dzieci uświadomiły sobie, że każde z nich jest w czymś dobre, co mobilizowało je do dalszej pracy !!!

OCENA MATERIAŁÓW I SZKOLEŃ EDUKATORSKICH ORAZ ANALIZA WPŁYWU NA DZIECI I MŁODZIEŻ Metody zastosowane w trakcie szkoleń pozwoliły na: wyrobienie samodzielności u uczestników rozwinęły ich twórcze myślenie pozwalały dzieciom odsłaniać się przed innymi wzmacniały poczucie sukcesu dziecka mobilizowały do odkrywania W trakcie zajęć dzieci: pragnęły zaspokajać swoją ciekawość podejmowały śmiało wszystkie zaproponowane tematy zachęcały do podejmowania działania inspirowały, umożliwiały dzieciom samodzielne próbowanie i poszukiwanie, rozbudzały wyobraźnię zachęcały do poszukiwań skłaniały do refleksji zarówno nad sobą, jak i omawianymi zagadnieniami

OCENA NOWEJ FORMY MATERIAŁÓW DYDAKTYCZNYCH IT (TABLET) Zdaniem edukatorów: tablet był bardzo pomocny (tablet sprawdzał się fantastycznie) dzięki niemu obszerny materiał był dostępny w całości w każdej chwili ćwiczenia zostały w nim dobrze opisane jest to bardzo dobra formą korzystania z materiałów dydaktycznych ułatwiała przygotowanie się do zajęć, nie zajmuje dużo miejsca niektórzy edukatorzy nigdy nie pracowali w ten sposób, dlatego było to dla nich nowe doświadczenie

KLUBY AFLATOUNA POWSTAŁE PO ZAJĘCIACH w ramach projektu zostały utworzone 72 kluby AFLATOUN (o 12,5 % więcej niż zakładano w projekcie). w powstających klubach opracowywano jego cele działania a także wybierano np. jego zarząd w zajęciach klubów AFLATOUN uczestniczyło 1178 dzieci i młodzieży w tym 654 dziewcząt i 524 chłopów przeciętna liczba osób uczestnicząca w zajęciach klubu AFLATOUN to 10 – 12 osób. Są także kluby, w których liczba osób jest nieco niższa 7 - 9 osób, ale też i znacznie wyższa np. 15,26 osób. zajęcia klubów AFLATOUN odbywają się w większości raz w tygodniu i średnio trwają od 1,5 do 2 godzin siedzibami klubów są głównie szkoły, ale także inne instytucje (np. Dom Matki i Dziecka, Fundacje, Stowarzyszenia )

WYBRANE PRZEDSIĘWZIĘCIA ZREALIZOWANE RAZEM Z KLUBEM AFLATOUN Turniej Ekonomicznych Gier planszowych oraz pozyskali część kwoty potrzebnej na sfinansowanie wyjazdu do Centrum Pieniądza Akcja charytatywna „Nie jest kolorowo” Młodzież zbierała artykuły szkolne, papiernicze plastyczne, zeszyty, które potem zostały przekazane uczniom zza wschodniej granicy „Klub Wędrującej Książki”- pomysł na utworzenie małej biblioteki ciekawych książek, które na regale swobodnie staną na szkolnym korytarzu. Każdy może pożyczyć książkę i dołożyć swoją Klub zorganizował akcje „Nie jest kolorowo”. Młodzież zbierała w szkole artykuły, które zostały przekazane uczniom ze wschodniej granicy „Wszystkie Kolory Świata” uczestnicy klubu AFLATOUN szyli laleczki na aukcję charytatywną. Udało się zebrać 600 zł., które zostały przekazane na konto UNICEF by kupić szczepionki dla dzieci w Angoli Młodzież z klubu AFLATOUN zorganizował zbiórkę starych płyt CD/DVD. Uzyskane pieniądze ze zbiórki zostały przeznaczone na zakup książek do biblioteki szkolnej Przy współudziale klubu AFLATOUN zorganizowana została pomoc na rzecz adoptowanego przez dzieci świetlicowe psa Miśka podopiecznego Kaliskiego Schroniska dla Bezdomnych Zwierząt „Pomagamy zwierzętom” „Wigilia dla mieszkańców naszej miejscowości” „Praca z seniorami” „Nocowanie” „Kiermasz zdrowej żywności”