TRZECIE spotkanie Zespołu

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
TEORIA I PRAKTYKA EDUKACJI UCZNIÓW ZDOLNYCH Realizacja przez szkoły zadań związanych z kształceniem i promowaniem uczniów szczególnie uzdolnionych w latach.
Advertisements

Rekrutacja Rok szkolny 2016/2017. Postanowienie Śląskiego Kuratora Oświaty Nr OP-DO z dnia 29 stycznia 2016 r. w sprawie terminów przeprowadzania.
Podstawy Przedsiębiorczości Wykład 4h + Ćwiczenia 4h Rafał Paśko PWSW Przemyśl.
GRUPY I ZESPOŁY © dr E.Kuczmera-Ludwiczyńska, mgr D.Ludwiczyński.
PROJEKT „Doskonalenie szansą na rozwój” _____________________________________________________________________ Dorota Kamińska – Poradnia Psychologiczno.
Zarządzanie jakością kształcenia. Poznajmy się Imię i nazwisko Skąd przyjechałaś/-eś? Podaj 3 informacje na swój temat: 2 prawdziwe i 1 fałszywą- informacje.
Harmonogram działań KANDYDATA do samorządowego gimnazjum w ramach elektronicznej rekrutacji na rok szkolny 2016/2017 Szkolenie dla Rodziców uczniów Szkoła.
I.Efekty II.Procesy III.Funkcjonowanie szkoły IV.Zarządzanie szkołą.
Metodologia tworzenia strategii wg Mirosława Gębskiego Euroinvestment.
Projekt Regulaminu Działania Komitetu Monitorującego Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
EWALUACJA PROJEKTU WSPÓŁFINANSOWANEGO ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIE J „Wyrównywanie dysproporcji w dostępie do przedszkoli dzieci z terenów wiejskich, w.
REKRUTACJA –KROK PO KROKU Przygotowano na podstawie Zarządzenia nr 12/2016 Kujawsko-Pomorskiego Kuratora Oświaty z dnia 29 stycznia 2016 r. w sprawie ustalenia.
KOMUNIKOWANIE W PROCESIE WSPIERANIA ROZWOJU SZKOŁY Jarosław Kordziński NA.
EWALUACJA JAKO ISTOTNY ELEMENT PROJEKTÓW SYSTEMOWYCH Sonia Rzeczkowska.
Wybrane wyniki okresowej analizy realizowania przez szkołę zadań związanych z kształceniem i promowaniem uczniów szczególnie uzdolnionych w latach 2006/2007.
OPTYMALNY CEL I PODSTAWY ROZWOJU SZKOŁY. PRZEDE WSZYSTKIM DZISIEJSZA SZKOŁA POWINNA PRZYGOTOWYWAĆ DO ŻYCIA W DRUGIEJ POŁOWIE XXI WIEKU.
Założenia psychologii kognitywnej (poznawczej) jako innowacyjna forma pracy z uczniem realizowana w Zespole Szkół w Gębicach.
Po pierwsze: Bądź odważny! Weź los w swoje ręce, w końcu do odważnych świat należy. Niech Twoja odwaga nie oznacza jednak podejmowania ryzyka bez analizy.
LIDER PROJEKTUPARTNERZY PROJEKTU Towarzystwo Wiedzy Powszechnej Oddział Regionalny w Płocku Stowarzyszenie Academia Economica Projekt współfinansowany.
WYNIKI EWALUACJI WEWNĄTRZSZKOLNEJ ROK SZKOLNY
Dobre praktyki oraz najczęstsze błędy popełniane przez przedsiębiorców r. Piotr Nędzewicz.
Edukacja skuteczna, przyjazna i nowoczesna Reforma systemu oświaty.
Podsumowanie wdrażania części Osi „Przedsiębiorczość” RPO Warmia i Mazury 2007–2013 w 2008 roku.
Definiowanie i planowanie zadań typu P 1.  Planowanie zadań typu P  Zadania typu P to zadania unikalne służące zwykle dokonaniu jednorazowej, konkretnej.
MODUŁ 3 TEMAT 1 POZIOM 2 Wyznaczani e celów. W TYM TEMACIE MŁODZI LUDZIE: Poznają, jak planowanie celów może pomóc im w ich przyszłej karierze Będą wyznaczyć.
Nauczyciel i uczeń zupełnie inaczej.  Proces zindywidualizowanej edukacji, nakierowany na integralny – obejmujący wiedzę, umiejętności i postawy – rozwój.
Projektowanie prezentacji multimedialnych Piotr Rakowski Gliwice 2006.
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 4 w Żaganiu
Spotkanie z rodzicami- inauguracja roku szkolnego 2016/
Bielski Model Doradztwa Zawodowego
Opracowała: wicedyrektor Monika wołyńska, listopad 2016
Zespół Szkolno-Przedszkolny nr 1
Olga Wasilewska, Prezes Fundacji „Druga Strona Lustra”
Co to jest spacer edukacyjny?
Program eTwinning Planowanie projektów
NADANIE SZKOLE IMIENIA ZADANIA WYCHOWAWCZE I ORGANIZACYJNE
Innowacja pedagogiczna „ Mierzymy daleko, sięgamy wysoko” prowadzona w Szkole Podstawowej nr 21 w Lublinie w roku szkolnym 2016/2017 Autorki innowacji:
Szkoła Podstawowa im. Tadeusza Kościuszki w Wawrzeńczycach
PROJEKT EDUKACYJNY W GIMNAZJUM STO KATOWICE
RYNEK PRACY W PRZYSZŁOŚCI
Nazwa firmy Plan biznesowy.
Metoda projektu.
Szkoła Podstawowa nr 11 im. Henryka Sienkiewicza
PLANY I CELE MOJEGO DZIECKA - WARSZTATY DLA RODZICÓW -
METODYKA KONSTRUOWANIA PROGRAMÓW WYCHOWAWCZYCH
„Prawdziwy nauczyciel powinien być zawsze
Pomoc w planowaniu kariery edukacyjnej i zawodowej ucznia
Gimnazjum Nr 86 w Warszawie
HISTORIA 2009-Rozpoczęcie działań dla tworzenia Szkoły Promującej Zdrowie 2010-przyjęcie Zespołu Szkół nr 2 z Oddziałami Integracyjnymi w Brzegu.
Egzamin ósmoklasisty 2019.
Projekt edukacyjny w gimnazjum
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Narzędzie rozwoju i kształtowania kultury organizacyjnej
Program „Młodzi Przedsiębiorczy” jest realizowany przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i dofinansowany ze środków Narodowego Banku Polskiego oraz premiowany.
Uczeń na progu II etapu edukacyjnego. Cz.2
Prezentacja planu biznesowego
Priorytet MEN na rok szkolny 2017/2018
Priorytet III. Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3. 5
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
AGH: Wdrażanie przepisów U2.0
Nazwa firmy Biznesplan.
Liceum Ogólnokształcące im. Sebastiana Petrycego w Pilźnie
Priorytet III. Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3. 5
Jesteśmy „One PPG” Nasz cel We protect and beautify the world
Monitorowanie wdrażania opracowanie: Maria Utracka
Rozwój kompetencji kluczowych uczniów i ich kształcenie przez szkoły
Eksperyment edukacją przyszłości
SIEĆ WSPARCIA KOORDYNATORÓW POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ
Wspomaganie pracy szkół
Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w MAŁOPOLSKICH SAMORZĄDACH Zadać pytanie uczestnikom czym jest.
Zapis prezentacji:

TRZECIE spotkanie Zespołu Planowanie i podział zadań

3. Określenie wskaźników sukcesu i zaplanowanie ewaluacji. agenda 1. Przypomnienie i podsumowanie ustaleń z tabeli i jej ewentualne uzupełnienie. 2. Rozpisanie planu działań wraz z terminami i osobami odpowiedzialnymi. 3. Określenie wskaźników sukcesu i zaplanowanie ewaluacji.

Przypomnienie wyników konsultacji: uczeń-nauczyciel-rodzic-absolwent (potrzeby i rekomendacje) POZIOM UCZEŃ-NAUCZYCIEL: Uczniom zależy na swobodnej komunikacji, rozmowie, dialogu z nauczycielem. Mamy pomysły – pozwólcie nam działać. Są nauczyciele (bardzo niewielu), którzy poniżają, boimy się ich, nie lubimy z nimi przebywać, wszystkich uczniów stawiają „pod jedną kreskę”. Chcemy, aby nauczyciele pytali i dbali o nasze potrzeby – „ludzka” twarz nauczyciela ;) Niektórzy nauczyciele nie mają „podejścia” do uczniów – widzą tylko swój przedmiot i uważają go za najważniejszy. Brak konsekwencji w działaniach nauczyciela – brak indywidualizacji pracy.

Przypomnienie wyników konsultacji: uczeń-nauczyciel-rodzic-absolwent (potrzeby i rekomendacje) POZIOM KLASA-WYCHOWAWCA: Wychowawca nie integruje klasy – najczęściej problem pojawia się w klasach łączonych, dwa kierunki technikum. Klasa chce działać – wychowawca hamuje. Brak współpracy, wspólnych celów. Uczniowie mają żal – czują, że z innym wychowawcą mogliby dużo zdziałać, myślą, że coś tracą

Jaki powinien być cel szczegółowy Jaki powinien być cel szczegółowy? -Zapisanie celu szczegółowego dla szkoły- przypomnienie Konkretny Określony w czasie Mierzalny Autentyczny/ambitny Realny Specyficzny Ambitny Terminowy

Krok po kroku..

NASZ CEL SZCZEGÓŁOWY  Zespół Szkół nr 1 jest przyjaznym miejscem angażującym uczniów i nauczycieli w proces podejmowania partnerskich decyzji, pozwalającym na rozwój pasji, potrzeb i inicjatyw.

propozycje konkretnych rozwiązań - podsumowanie ustaleń z tabelki Czy rozwiązania i narzędzia można rozszerzyć? Nowe pomysły? Nowe możliwości konsultacji z ekspertami i specjalistami? Dodatkowe zasoby i narzędzia?

Rozpisanie planu działań wraz z terminami i osobami odpowiedzialnymi - tabela HARMONOGRAM: Rozłożenie zadań w czasie (ETAPY, terminy) Przypisanie osób odpowiedzialnych System monitoringu realizacji zadań

Określenie wskaźników sukcesu i zaplanowanie ewaluacji Cel – pokazuje, co chcemy osiągnąć, jaki jest stan idealny Osiągnięcie wskaźników sukcesu – dowód na to, że mamy stan idealny 

Ewaluacja – jak przeprowadzać? Ciągły proces gromadzenia informacji, oceniania działań, wyciągania wniosków, formułowania rekomendacji na dalszą i bliższą przyszłość. Proces ewaluacji – 3 części: 1. Ewaluacja początkowa 2. Bieżąca ewaluacja zadań realizowanych w szkole 3. Ewaluacja końcowa

Co dalej…? Do następnego spotkania (do 19 czerwca): DZIAŁAMY WDRAŻAMY DOKUMENTUJEMY MOTYWUJEMY SIĘ NAWZAJEM!

Dziękuję 