TRZECIE spotkanie Zespołu Planowanie i podział zadań
3. Określenie wskaźników sukcesu i zaplanowanie ewaluacji. agenda 1. Przypomnienie i podsumowanie ustaleń z tabeli i jej ewentualne uzupełnienie. 2. Rozpisanie planu działań wraz z terminami i osobami odpowiedzialnymi. 3. Określenie wskaźników sukcesu i zaplanowanie ewaluacji.
Przypomnienie wyników konsultacji: uczeń-nauczyciel-rodzic-absolwent (potrzeby i rekomendacje) POZIOM UCZEŃ-NAUCZYCIEL: Uczniom zależy na swobodnej komunikacji, rozmowie, dialogu z nauczycielem. Mamy pomysły – pozwólcie nam działać. Są nauczyciele (bardzo niewielu), którzy poniżają, boimy się ich, nie lubimy z nimi przebywać, wszystkich uczniów stawiają „pod jedną kreskę”. Chcemy, aby nauczyciele pytali i dbali o nasze potrzeby – „ludzka” twarz nauczyciela ;) Niektórzy nauczyciele nie mają „podejścia” do uczniów – widzą tylko swój przedmiot i uważają go za najważniejszy. Brak konsekwencji w działaniach nauczyciela – brak indywidualizacji pracy.
Przypomnienie wyników konsultacji: uczeń-nauczyciel-rodzic-absolwent (potrzeby i rekomendacje) POZIOM KLASA-WYCHOWAWCA: Wychowawca nie integruje klasy – najczęściej problem pojawia się w klasach łączonych, dwa kierunki technikum. Klasa chce działać – wychowawca hamuje. Brak współpracy, wspólnych celów. Uczniowie mają żal – czują, że z innym wychowawcą mogliby dużo zdziałać, myślą, że coś tracą
Jaki powinien być cel szczegółowy Jaki powinien być cel szczegółowy? -Zapisanie celu szczegółowego dla szkoły- przypomnienie Konkretny Określony w czasie Mierzalny Autentyczny/ambitny Realny Specyficzny Ambitny Terminowy
Krok po kroku..
NASZ CEL SZCZEGÓŁOWY Zespół Szkół nr 1 jest przyjaznym miejscem angażującym uczniów i nauczycieli w proces podejmowania partnerskich decyzji, pozwalającym na rozwój pasji, potrzeb i inicjatyw.
propozycje konkretnych rozwiązań - podsumowanie ustaleń z tabelki Czy rozwiązania i narzędzia można rozszerzyć? Nowe pomysły? Nowe możliwości konsultacji z ekspertami i specjalistami? Dodatkowe zasoby i narzędzia?
Rozpisanie planu działań wraz z terminami i osobami odpowiedzialnymi - tabela HARMONOGRAM: Rozłożenie zadań w czasie (ETAPY, terminy) Przypisanie osób odpowiedzialnych System monitoringu realizacji zadań
Określenie wskaźników sukcesu i zaplanowanie ewaluacji Cel – pokazuje, co chcemy osiągnąć, jaki jest stan idealny Osiągnięcie wskaźników sukcesu – dowód na to, że mamy stan idealny
Ewaluacja – jak przeprowadzać? Ciągły proces gromadzenia informacji, oceniania działań, wyciągania wniosków, formułowania rekomendacji na dalszą i bliższą przyszłość. Proces ewaluacji – 3 części: 1. Ewaluacja początkowa 2. Bieżąca ewaluacja zadań realizowanych w szkole 3. Ewaluacja końcowa
Co dalej…? Do następnego spotkania (do 19 czerwca): DZIAŁAMY WDRAŻAMY DOKUMENTUJEMY MOTYWUJEMY SIĘ NAWZAJEM!
Dziękuję