Bezpłatne bilety dla dzieci w Toruniu?

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Rozwój infrastruktury sportowej w Gminie Wyszków Analiza wariantowa.
Advertisements

Przedszkole Niepubliczne HAPPY w Wasilkowie. Przedszkole Niepubliczne HAPPY w Wasilkowie zostało powołane w 2014 roku przez Podlaską Akademię Kompetencji.
Urząd Miasta i Gminy Olkusz KONSULTACJE SPOŁECZNE W SPRAWIE ZAMIARU LIKWIDACJI GIMNAZJUM NR 2 IM. ŚWIĘTEJ KRÓLOWEJ JADWIGI W OLKUSZU Olkusz, dnia 14 marca.
TEORIA I PRAKTYKA EDUKACJI UCZNIÓW ZDOLNYCH Realizacja przez szkoły zadań związanych z kształceniem i promowaniem uczniów szczególnie uzdolnionych w latach.
Zagospodarowanie wysłodków problem czy szansa?. W warunkach polskiego rolnictwa rośliną z której można uzyskać duże plony biomasy są buraki cukrowe. Przez.
Urząd Transportu Kolejowego, Al. Jerozolimskie 134, Warszawa, Polityka regulacyjna państwa w zakresie dostępu do infrastruktury na.
Europejski Fundusz Społeczny (EFS), to nie inwestowanie w budowę dróg, świetlic, boisk sportowych, szkół czy tworzenie linii produkcyjnych - to INWESTYCJA.
Rok szkolny 2016/2017 w świetle nowych przepisów Referat Oświaty UMM.
Ćwiczenia Zarządzanie Ryzykiem Renata Karkowska, ćwiczenia „Zarządzanie ryzykiem” 1.
31 maja 2016r. 1 Regionalne badanie nastrojów społecznych wokół UEFA EURO 2012™ Prezentacja wyników badania z mieszkańcami Gdańska, Poznania,
Usługi socjalne dla osób starszych w Helsinkach Päivi Riikonen Satu Vihersaari-Virtanen
Działania Powiatowego Urzędu Pracy w Człuchowie na rzecz aktywizacji bezrobotnych Powiatowy Urząd Pracy w Człuchowie.
NOWA ustawa o zmianie ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz.U.z 2011r. nr 152, poz. 897 ze zm.) Dominika Kaszyńska-Fisiak Urząd Gminy.
Wybrane wyniki okresowej analizy realizowania przez szkołę zadań związanych z kształceniem i promowaniem uczniów szczególnie uzdolnionych w latach 2006/2007.
Równowaga rynkowa w doskonałej konkurencji w krótkim okresie czasu Równowaga rynkowa to jest stan, kiedy przy danej cenie podaż jest równa popytowi. p.
Czy będzie więcej przedszkoli? Placówki publiczne i niepubliczne w Gdańsku kwiecień 2010.
Przemoc w szkole Przemysław Urbański Mikołaj Wesołowski Dawid Zawadzki.
RAPORT Z BADAŃ opartych na analizie wyników testów kompetencyjnych przeprowadzonych wśród uczestników szkoleń w związku z realizacją.
Raport Electus S.A. Zapotrzebowanie szpitali publicznych na środki finansowe w odniesieniu do zadłużenia sektora ochrony zdrowia Rzeszów, 16 luty 2012.
Raport Electus S.A. Zapotrzebowanie szpitali publicznych na środki finansowe w odniesieniu do zadłużenia sektora ochrony zdrowia Olsztyn, r.
Miniprzedsiębiorstwo założyło 6 uczennic z klasy 2a.
Edukacja skuteczna, przyjazna i nowoczesna Reforma systemu oświaty.
Optymalna wielkość produkcji przedsiębiorstwa działającego w doskonałej konkurencji (analiza krótkookresowa) Przypomnijmy założenia modelu doskonałej.
Edukacja w badaniach - podstawowe dane Michał Sitek Warszawa,
AKCJA LATO 2016 GDAŃSKA GALERIA MIEJSKA. Oferta wakacyjna Gdańskiej Galerii Miejskiej Gdańska Galeria Miejska 2 ul. Powroźnicza 13/14 Gdańsk tel.
Czyli OTWIERAMY PRZEDSZKOLA LATEM Przedszkola po nowemu Zmiana organizacji pracy przedszkoli miejskich.
Młodzież a „dopalacze” - postawy i zachowania wprowadzenie Szkolenie pracowników Państwowej Inspekcji Sanitarnej.
Dolnośląski Wojewódzki Urząd Pracy

Sześciolatek idzie do szkoły
Organizacja transportu na terenie gmin podwarszawskich
Dyrektor Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Łodzi
JPK_VAT dla mikroprzedsiębiorców
Przejście zakładu pracy na innego pracodawcę
WYNIKI BADANIA PROBLEMÓW I POTRZEB MIESZKAŃCÓW CZAJOWIC
BAROMETR HEDONIŚCI I OSZCZĘDNI 2017.
Czy według Państwa potrzebne są w szkole zajęcia dodatkowe?
Kopiowanie - w jakim celu, jakie materiały, jak często?
Sześciolatek idzie do szkoły
JPK_VAT dla mikroprzedsiębiorców
TRANSPORT W LUBLINIE WCZORAJ I DZIŚ
Moje szczęście.
„MEN Mazowieckie e-Możliwości
Młodzieżowa Rada Miejska Miasta Dąbrowa Górnicza
Bezpłatne bilety dla dzieci w Toruniu?
Świetlice szkolne w rzeczywistości prawnej
22 ZAGROŻENIA Czyhające na Ciebie podczas kontraktowania Energii Elektrycznej i Gazu Co zrobić, aby uniknąć kłopotów, nieprzewidzianych sankcji i kosztów.
Badanie #finanseprzyszlosci 3 - Czy jesteśmy gotowi udostępnić informacje o sobie i swoim koncie firmie niebędącej bankiem.
Pośrednictwo w Obrocie Nieruchomościami
BMI Body Mass Index.
JPK_VAT dla mikroprzedsiębiorców
Transportowy alarm dla Mazowsza
Finansowanie programu
Informacja o stanie realizacji wybranych zadań oświatowych w Gminie Janowiec Kościelny w roku szkolnym 2016/2017.
Realizacja budżetu edukacji w 2017 r.
RODZINA 500 PLUS #fakty.
TRANSPORT PUBLICZNY - WARSZAWA+ czy 1 STREFA
RODZINA 500 PLUS #fakty.
Konwencja Programowa kandydata na Prezydenta Miasta Pabianic Włodzimierza Stanka Pabianice, 18 września 2018.
Priorytet MEN na rok szkolny 2017/2018
WYNIKI BADAŃ SONDAŻOWYCH W BIAŁYMSTOKU
RODZINA 500 PLUS #fakty.
Liceum Ogólnokształcące im. Sebastiana Petrycego w Pilźnie
Pomoc dla Seniorów świadczona w ramach krakowskiego systemu pomocy społecznej, w tym przez MOPS w Krakowie.
JPK_VAT dla mikroprzedsiębiorców
RODZINA 500 PLUS #fakty.
Metro w Walencji.
Masz Okazję – Pomóż Sobie
w świetle Ustawy „Za Życiem”
Zapis prezentacji:

Bezpłatne bilety dla dzieci w Toruniu? Wyniki badania

Nota metodologiczna dystrybucja ok. 20.000 kwestionariuszy zwrot 8941 Próba dotarcia do pełnej populacji rodziców uczniów szkół podstawowych dystrybucja ok. 20.000 kwestionariuszy zwrot 8941 analiza 8541 wywiadów (rodzice 8612 dzieci) Wielkość próby odpowiada wielkości próby reprezentatywnej Torunia (poziom błędu 0,01) Ryzyko: próba może nie odzwierciedlać struktury społecznej rodziców – brak kontroli nad próbą Zaleta: udział osób zainteresowanych komunikacją

Korzystanie z transportu miejskiego 40,85% 3489 dzieci wymaga dowożenia do przedszkola lub szkoły 12,4% 1062 dzieci dojeżdża transportem miejskim 60% dojazdy komunikacją miejską w innych celach

Dojazdy do szkoły/Przedszkoli 81,2% (z 1062) korzysta z MZK codziennie 11,7% (z 1062) korzysta z MZK 3-4 razy w tygodniu; 4,4% rzadziej Docieranie do szkół komunikacją miejską 36,4% dzieci ze szkół specjalnych korzysta z MZK – 27,9% uczniów innych szkół publicznych 29,6% dzieci posiadających uprawnienia do bezpłatnych przejazdów – dociera samochodem z komunikacji miejskiej rzadziej korzystają rodzice przedszkolaków tylko nieliczne osoby dojeżdżają prywatnym środkiem transportu, ze względu na brak (234) lub niedogodność (87) połączeń miejskich

Dojazdy do Szkoły i poza szkołę 2,4% - dojazdy codzienne 3% - bilety miesięczne Bilety miesięczne 48,8% Bilety jedno/wieloprzejazdowe i krótkookresowe 38,1% Brak danych Zajęcia sportowe 27,8% Oferta kulturalna 28,2% Zajęcia pozaszkolne 41,9% Oferta rozrywkowa 46,4% 60% 12,4% 5142 1062 11,2% dojeżdża też do szkoły

Potrzeba bezpłatnych przejazdów? chciałoby skorzystać z bezpłatnych przejazdów dla dzieci rodziców dowożących dzieci zmieniłaby sposób transportu rodziców dowożących dzieci rowerem/docierających pieszo zmieniłoby ten sposób na komunikację miejską rodziców byłoby skłonnych także korzystać z komunikacji miejskiej (co trzecia osoba dowożąca dziecko jest skłonna zmienić swoje nawyki) przewidywany rzeczywisty wzrost liczby dorosłych korzystających z komunikacji miejskiej ze względu na zniesienie opłat dla dzieci 33,9% 42,9% 33/25% 20% 5%

Potrzeba zniesienia opłat – w opinii mieszkańców akceptacja związana z wiekiem (27-44 lata) miejscem zamieszkania – gęstość sieci szkolnej (Rudak, Stawki, Podgórz, Jakubskie-Mokre) lub rozległość dzielnicy (Chełmińskie)

Posumowanie Umiarkowane poparcie mieszkańców. Umiarkowane poparcie rodziców: Co trzeci byłby skłonny, żeby dziecko korzystało z transportu miejskiego Połowa z nich dowozi obecnie dziecko samochodem; pozostali już korzystają z komunikacji miejskiej Wsparcie ze względu na oddalenie placówek Co trzecie dziecko uczy się poza rejonem, ale tylko połowa wymaga dowozu Co trzecie z dzieci wymagających dowożenia do szkoły już korzysta z komunikacji miejskiej Są to dojazdy nieregularne Efekt społeczny (proekologiczny) Pozytywne deklaracje rodziców, ale nie potwierdzone w decyzjach zakupowych (rodzaj wybieranych biletów) Zniesienie opłat prawdopodobnie nie wpłynie w sposób zasadniczy na zmianę zachowań komunikacyjnych

Bilety długookresowe Wyniki badania

Nota metodologiczna Wywiady kwestionariuszowe Próba reprezentatywna – dorośli mieszkańcy (kobiety do 60 r. ż., mężczyźni do 65 r. ż.) Analizą objęto wypowiedzi 500 osób (z 542 – pozostałe odrzucono ze względu na to, że nie byli to pasażerowie MZK)

Korzystanie z przejazdów komunikacji miejskiej

Korzystanie z przejazdów komunikacji miejskiej

Ocena oferty MZK

Pożądane zmiany oferty

Podsumowanie Większość badanych (309 osób) nie korzysta z imiennych biletów okresowych. Tylko relatywnie niewielka część z nich (12,8%) wskazuje, że barierą dla korzystania z tego typu biletów jest jego miesięczny koszt. Pozostali wskazywali przede wszystkim na nieregularność korzystania z komunikacji miejskiej jako powód, który zniechęca do zakupu biletu okresowego. Grupa klientów MZK, którzy nie kupują biletu miesięcznego ze względu na cenę, a jednocześnie korzystają regularnie (5-7 dni w tygodniu) z tych środków komunikacji to 7,3% badanych. Można przyjąć, że to grupa potencjalnie zainteresowanych zakupem biletu długookresowego o obniżonej cenie w stosunku do biletu miesięcznego. Zainteresowanie biletami długookresowymi wyraziło 21,2% wszystkich badanych – jest to zatem grupa większa niż wskazywana wcześniej. To, czy deklaracja przerodzi się w faktyczne zachowania będzie zależało od poziomu cenowego biletów. Ta powinna być niższa nawet o 20% w stosunku do łącznej ceny biletów miesięcznych za dany okres, przy czym wskazano, że im dłuższy miałby być okres obowiązywania biletu, tym większej oczekiwano by zniżki. Bariera finansowa może być istotnym motywem korzystania z komunikacji miejskiej, o czym może świadczyć potrzeba utrzymania ulg dla mieszkańców i niechęć do wprowadzania bezpłatnych przejazdów dla uczniów, gdyby miało to oznaczać podwyższenie opłat dla pozostałych pasażerów.