„Między tablicą a smartphone”-

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
BEZPIECZNA i PRZYJAZNA SZKOŁA
Advertisements

Wyrównywanie szans edukacyjnych
Program wychowawczy szkoły
Istnieje coś rzadszego od talentu - talent do tego, by dostrzec talent. … Elbert Hubbart.
Technologie informacyjno-komunikacyjne w kształceniu ustawicznym
Rola nauczyciela w szkole wychowującej
STRATEGIA ROZWOJU PRZEDSZKOLA MIEJSKIEGO NR 29 IM
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Człowiek – najlepsza inwestycja Uniwersytet im. Adama Mickiewicza.
Koncepcja rozwoju Szkoły Podstawowej nr 6 im. W. Chotomskiej w Dzierżoniowie na lata 2008 – 2013.
Projekt Szkoła z klasą 2.0 Edycja 2011/2012. Cele projektu Celem Programu jest promowanie wykorzystywania w nauczaniu nowoczesnych technologii informacyjno.
POKAZ EFEKTÓW PRACY UCZNIÓW W RAMACH REALIZOWANEGO PROJEKTU
Pojęcie integracji Bariery architektoniczne Nauczyciele w integracji
ZESPÓ Ł SZKÓ Ł PONADGIMNAZJALNYCH NR 2 W MYS Ł OWICACH ZNAM KONCEPCJĘ PRACY MOJEJ SZKOŁY.
OŚRODEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI w SŁUPSKU
SPECJALNOŚĆ NAUCZYCIELSKA NA STUDIACH I i II STOPNIA FILOLOGIA POLSKA OFERTA.
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
Analizuje się wyniki sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego.
SPOTKANIE Z RODZICAMI 10 WRZEŚNIA 2013 ROK ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM.ORLĄT LWOWSKICH W STOPNICY.
Zuzanna Szereniuk Michał Iwan
wsparciem dla ucznia, pomocą dla nauczyciela,
KLASY INNOWACYJNE alternatywa dla … ”Nauka to pokarm dla rozumu”
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
PEDAGOGIZACJA RODZICÓW
Nadzór pedagogiczny a nowy system doskonalenia nauczycieli
POZNAJEMY TRADYCJE ANDRZEJKOWE - DZIS BĘDZIEMY WRÓZYĆ SOBIE
Projekt jako element strategii doskonalenia nauczycieli Ewa Superczyńska Konferencja Doskonalenie nauczycieli powiatu wolsztyńskiego 14 listopada.
Ankietowaniem objęto uczniów kl. IV – VI, oraz rodziców Liczba ankietowanych uczniów – 29 na 32 ogółem Liczba ankietowanych rodziców – 4 na 15 wydanych.
PODSTAWY PRAWNE DZIAŁALNOŚCI SAMORZĄDÓW UCZNIOWSKICH
„Samorząd - realnie czy na papierze?”
Pisanie i modyfikowanie programów, pisanie innowacji i projektów edukacyjnych w edukacji wczesnoszkolnej Joanna Dembowa.
Poradnictwo edukacyjno – zawodowe w Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej dla Młodzieży.
Szkoła z pasją... Klasa Va.
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY NA LATA
RODZICE W SZKOLE.
PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIEJ W RAMACH EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU SPOŁECZNEGO Podnoszenie kompetencji uczniowskich w dziedzinie nauk.
Cele: 1. poznanie i rozumienie podstaw nowoczesnego procesu kształcenia oraz jego uwarunkowań, 2. wyposażenie studentów w treści teoretyczne, niezbędne.
Akademia aktywności politycznej i społecznej ludzi młodych.
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 166 W ŁODZI
Wrocławska Koncepcja Edukacyjna
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
Grupa reprezentująca społeczność uczniowską danej szkoły (klasy), Wybrana w celu rozwiązywania ważnych problemów swego środowiska; Działa pod opieką i.
Wychowanie ekologiczne
Technologia kształcenia zawodowego 3. Proces kształcenia
REKOMENDACJE WIELKOPOLSKIEGO KURATORA OŚWIATY DOTYCZĄCE PLANOWANIA NADZORU PEDAGOGICZNEGO NA NASTĘPNY ROK SZKOLNY: Podsumowanie nadzoru pedagogicznego.
GIMNAZJUM NR 5 W LUBINIE TO DOBRY WYBÓR.
Finansowanie kształcenia zawodowego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Alternatywne formy realizacji czwartej godziny wychowania fizycznego na przykładzie Gimnazjum nr 3 im. Podróżników i Odkrywców Polskich w Oleśnicy Syców,
Biblioteka szkolna we współczesnym świecie
Możliwości rozwoju szkolnictwa zawodowego i edukacji przedszkolnej RPO WŚ
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Jak przenieść diagnozę ujętą w koncepcji dotyczącej szkolnictwa zawodowego do wniosku o dofinansowanie w ramach Poddziałania Konkurs numer: RPPM IZ /16.
Ewaluacja pracy szkoły – drogą do wszechstronnego rozwoju uczniów.
Ewaluacja w pracy nauczyciela
Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów.
Przedszkole nr 71 „Chatka Małego Skrzatka”
Wizja i misja szkoły Zespół Szkół Specjalnych nr 110 przy Szpitalu Klinicznym im. K. Jonschera Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu.
ŻYJ z PASJĄ ! Program wspierania uzdolnień i zdrowego stylu życia
Doskonalenie nauczycieli granty
OBYWATELSKA POLITYKA EDUKACYJNA
Pomoc psychologiczno- pedagogiczna
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ W UCIECHOWIE
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
rozwój kompetencji kluczowych w Szkole Podstawowej nr7
rozwój kompetencji kluczowych w Szkole Podstawowej nr7
MARKETING INTERNETOWY
Jak skutecznie realizować podstawę programową?
Szkoła z mocą zmieniania świata!
SZKOŁA PODSTAWOWA im. MARII KONOPNICKIEJ W STĘŻYCY
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
Rodzicom dziękuję za zaangażowanie, pomoc i wspieranie działań szkoły.
Zapis prezentacji:

„Między tablicą a smartphone”- dylematy współczesnego nauczyciela

Kim jest współczesny nauczyciel ?

Nauczyciel w czasach wielkich przeobrażeń Ani w teorii, ani w praktyce nie mamy dziś do czynienia z jednym uzgodnionym modelem czy koncepcją nauczycielskiego profesjonalizmu

SĄ JEDNAK OCZEKIWANIA WOBEC NAUCZYCIELI! JAKI POWINIEN BYĆ NAUCZYCIEL? ZDANIEM RODZICÓW : kompetentny ciekawie prowadzący zajęcia schludnie wyglądający kreatywny sprawiedliwy JAKI POWINIEN BYĆ NAUCZYCIEL? ZDANIEM UCZNIÓW : sprawiedliwy dowcipny z pasją potrafiący ciekawie prowadzić lekcje nowoczesny

JAKI POWINIEN BYĆ NAUCZYCIEL? ZDANIEM DYREKTORÓW DOBREGO NAUCZYCIELA CECHUJE : duży potencjał merytoryczny umiejętności wychowawcze aktywność w rozwoju zawodowym umiejętności negocjacyjne i mediacyjne ambicja , sumienność

Kim jest współczesny nauczyciel ? Nauczyciel to człowiek , który prowadzi ucznia do pełni rozwoju , kto przewodzi wśród zawiłości ścieżek życiowych i nieustannych wyborów , kto umie mądrze doradzić lub odradzić , kto troszczy się o to, aby inni ludzie , aby każdy człowiek nie stawał się biernym tworzywem dziejów i wielkich mocy politycznych , lecz był samodzielnym podmiotem , sprawcą własnego losu i współtwórcą pomyślności i społeczeństwa

Zadania współczesnego nauczyciela : Przekazywanie wiedzy / transmisja/, Pobudzanie uczniowskiej aktywności, Rozwijanie zainteresowań uczniów, Kształcenie ich kompetencji, Rozwijanie uczniowskich systemów wartości , Kształtowanie postaw i charakterów , Rozwijanie zainteresowań, Pomoc w formułowanie planów zawodowych i życiowych

Płaszczyzna działań nauczycielskich Podstawą działania nauczyciela jest porozumienie z uczniem Wszelkie podejmowane przez nauczyciela działania powinny być dostosowane do potrzeb i możliwości uczniów. Sytuacje , w których działa nauczyciel są niepowtarzalne . Nauczyciel musi wykazać się elastycznością i być otwarty na modyfikowanie ,uzupełnianie oraz zmienianie sposobu własnej pracy Modyfikacja dotyczy zarówno metod , jak i pomocy dydaktycznych.

Od tablicy do urządzeń mobilnych w dydaktyce Metody klasyczne Metody aktywizujące Wycieczki szkolne , Wystawy szkolne , muzealna , w przestrzeni miejskiej lub środowiska Projekty umożliwiające realizację uczniowskich zainteresowań /z wykorzystaniem nowoczesnych mediów

W przyszłość ! W zgodzie z samym sobą !

Dziękuję za uwagę ! Wiesława Surdyk-Fertsch