T5. Reengineering - restrukturyzacja procesów

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
OSIEM ZASAD ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ.
Advertisements

Definicja Benchmarking definiowany jest jako „nieprzerwany proces porównywania wyników przedsiębiorstwa, systemów zarządzania, procesów, produktów i usług.
Definicja Clienting to nowe pojęcie, które umożliwia odmiennie niż w tradycyjny sposób postrzeganie marketingu i klientów. Prekursorem tego nurtu jest.
Zarządzanie logistyczne
Charakterystyka systemów zarządzania w przedsiębiorstwie
Analizy marketingowe – analizy odbiorców.
ZARZĄDZANIE PROCESOWE
PROCES - baza systemu Jacek Węglarczyk.
SYSTEM ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ
Struktura SYSTEMU Jacek Węglarczyk.
DOKUMENTOWANIE PROCESU ZINTEGROWANEGO
Węgiel jako wyrób Jacek Węglarczyk.
Wartość czynności doradczych audytu Agata Kumpiałowska
Definicje operacji.
Mapowanie procesów pracy i organizacja stanowisk
Eksploatacja zasobów informatycznych przedsiębiorstwa
KONCEPCJA DZIAŁALNOŚCI
STRATEGIE MARKETINGOWE FIRM
Prof. dr hab.. Małgorzata – Piasecka Szkoła Główna Handlowa Warszawa
Zarządzanie procesami transportowo-logistycznymi
Analiza i projektowanie Informacyjnych Systemów Zarządzania
Techniki i rozwiązania IT w optymalizacji procesów
Zarządzanie strategiczne
Diagramy obiegu dokumentów a UML w modelowaniu procesów biznesowych
Jak optymalizować procesy. Jak działać efektywniej
Koszty produkcji pod kontrolą z systemem SIMPLE.ERP
Idea Klastra - korzyści z punktu widzenia przedsiębiorstw
Z wykorzystaniem z wykorzystaniem wirtualnego przedsiębiorstwa Greenpole Sp. z o. o. Blok Specjalnościowy ZINTEGROWANE ZARZĄDZANIE FIRMĄ
Wykorzystanie nowoczesnych systemów zarządzania w celu zwiększenia
Organizacja – misja, budowa, struktura organizacyjna.
Operacyjne sterowanie produkcją
Analiza kluczowych czynników sukcesu
Model łańcucha wartości
Moduł III Definiowanie i planowanie zadań typu P 1.
Geneza podejścia procesowego w zarządzaniu dr Grzegorz Jokiel.
Wprowadzenie teoretyczne
Organizacja pracy biurowej i techniki korespondencji
Sieć współpracy i samokształcenia Nowa forma doskonalenia nauczycieli i rozwoju szkoły dr Danuta Elsner.
SYSTEM FUNKCJI, PROCESÓW I PRZEDSIĘWZIĘĆ W ORGANIZACJI.
Proces tworzenia oprogramowania Proces tworzenia oprogramowania jest zbiorem czynności i związanych z nimi wyników, które prowadzą do powstania produktu.
Koncepcja zakładu naukowego ZARZĄDZANIE FINANSAMI.
ZINTEGROWANE SYSTEMY ZARZĄDZANIA
Różne perspektywy postrzegania firmy Misja/wizjastrategie Spojrzenie zorientowane na procesy spojrzenie humanistyczne spojrzenie zewnętrzne spojrzenie.
Nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć na wszystkie wyzwania... ~ … ale jesteśmy Nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć na wszystkie wyzwania... ~ … ale jesteśmy.
Efektywność systemu Jacek Węglarczyk
Logistyk.
Strategie marketingowe przedsiębiorstw na rynku UE A.M. Zarzycka.
Plan ćwiczeń: Identyfikacja procesów: podstawowe cele identyfikacji procesów, podział procesów, przykłady procesów. Mapowanie: korzyści płynące z mapowania,
Wyższa Szkoła Bankowa, Poznań, dr inż. mirosław Loręcki
ORGANIZACJA PROCESOWA I JEJ DETERMINANTY
ORGANIZOWANIE I PROJEKTOWANIE ORGANIZACJI PROCESOWEJ
ZARZĄDZANIE PROCESAMI W PRZEDSIĘBIORSTWIE
T8. Metodologia a podejście „czystej kartki”.
Kontrolowanie Mateusz Turczyn.
T12. Metodologia Rapid Re - etapy projektowo - wdrożeniowe.
T13. Narzędzia wspomagające reengineering - wymagania.
T. 18. E Proces DGA - Działania (operatorka).
T. 25 Więcej o wartości dodanej
T7. Reengineering a inne programy usprawnień.
T 10. Metodologia Rapid Re - wprowadzenie
T. 14 Platforma systemowa dla informatycznych narzedzi reengineeringu.
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
LOGISTYKA KRAJOWA I MIĘDZYNARODOWA
Zarządzanie produkcją – różne określenia
T4. Automatyzacja w zarządzaniu.
T9. Jak wybrać odpowiednią metodologię reengineeringu
CIS Polska - mgr inż. Mirosław Pułyk
Co to jest logistyka? Logistyka jest terminem opisuj ą cym wszelkie dzia ł ania zwi ą zane z : procesem planowania, organizowania, realizowania, kontrolowania.
Zapis prezentacji:

T5. Reengineering - restrukturyzacja procesów Funkcje (zadania, działania, ...) - Procesy. Funkcja. Proces . Procesy w strukturze hierarchicznej. Główne typy procesów w reengineeringu. Procesy wg ważności. Reengineering - definicje. Wybór procesów do reengineeringu. Wyższa Szkoła Bankowa w Poznaniu, dr inż. Mirosław Loręcki

Funkcje (zadania, działania, ...) - Procesy . . . FIRMA PROCESY Funkcje (zadania, czynności) . . . KLIENT Wyższa Szkoła Bankowa w Poznaniu, dr inż. Mirosław Loręcki

Wyższa Szkoła Bankowa w Poznaniu, dr inż. Mirosław Loręcki Funkcja Specyficzne zadanie (działanie, czynność, operacja, ... ) wykonywane w obszarze aktywności rzeczowej i/lub finansowej i /lub informacyjnej firmy, po to aby by realizować określony cel (cele) firmy. Rodzaje funkcji w firmie: - tworzące wartość dodaną dla klienta, - inne. W strukturach organizacyjnych typu gwiazda (faza „pionierska” rozwoju firmy) lub typu hierarchia (faza „różnicowania”) zadania są kojarzone z pracownikami bądź bezpośrednio bądź pośrednio poprzez elementy struktury organizacyjnej (komórki organizacyjne). Wyższa Szkoła Bankowa w Poznaniu, dr inż. Mirosław Loręcki

Wyższa Szkoła Bankowa w Poznaniu, dr inż. Mirosław Loręcki Proces ( [13], s. 27). Dostawca Odbiorca (KLIENT) Funkcje Proces jest ciągiem, powiązanych ze sobą funkcji, które doprowadzają do przekształcenia wszelkich nakładów w produkt procesu. Wyższa Szkoła Bankowa w Poznaniu, dr inż. Mirosław Loręcki

Procesy w strukturze hierarchicznej Prezes Finanse ... Marketing Produkcja . . .    Zlecenie     Produkt Wyższa Szkoła Bankowa w Poznaniu, dr inż. Mirosław Loręcki

Główne typy procesów ([14], s. 58). Procesy zarządzania Potrzeby klienta Produkt  Procesy podstawowe Procesy pomocnicze Wyższa Szkoła Bankowa w Poznaniu, dr inż. Mirosław Loręcki

Procesy wg ważności ([13], s. 28) Strategiczne Inne Tworzące wartość dodaną Tworzące wartość dodaną Inne Inne Wyższa Szkoła Bankowa w Poznaniu, dr inż. Mirosław Loręcki

Reengineering - definicje. Reengineering jest metodą szybkiego i radykalnego przeprojektowania procesów strategicznych , dodających wartość z punktu widzenia klienta, oraz powiązanych z nimi systemów, procedur a także struktury organizacyjnej, w celu optymalizacji toku pracy i produktywności organizacji ( [13], s. 26). . . . Reengineering to gruntowne przemodelowanie lub radykalne przekształcenie procesów podstawowych, pomocniczych i zarządzania, z wykorzystaniem techniki informatycznej, przy pełnym spożytkowaniu potencjału intelektualnego i emocjonalnego zaangażowania załogi ( [14], s. 71 ). Wyższa Szkoła Bankowa w Poznaniu, dr inż. Mirosław Loręcki

Wybór procesów do reengineeringu ([13], s. 8) Wpływ strategiczny Procesy do usprawnienia Wartość dodana Wyższa Szkoła Bankowa w Poznaniu, dr inż. Mirosław Loręcki

Pytania kontrolne do tematu 5. 1. Uzasadnij celowość kompleksowego (z różnych perspektyw) oglądu firmy. 2. Wyjaśnij siłę powiązań faz rozwojowych firmy i formy organizacji pracy. 3. Określ funkcję i proces , zinterpretuj obydwa pojęcia w kontekście klienta. 4. Przedstaw wagę ujęcia procesowego w różnych fazach rozwoju firmy. 5. Uzasadnij celowość przyjęcia, podczas analizy procesowej [14, 20], wartości dodanej z punktu widzenia klienta, za wielkość kryterialną. 6. Przedstaw , na przykładzie firmy handlowej, uzasadnienie dla celowości restrukturyzacji najpierw procesów strategicznych. Wyższa Szkoła Bankowa w Poznaniu, dr inż. Mirosław Loręcki