CENTRUM KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO W WYSOKIEM MAZOWIECKIEM

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
CENTRUM KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO I USTAWICZNEGO W SOSNOWCU.
Advertisements

1 Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu EUROPEJSKI FUNDUSZ SPOŁECZNY W RAMACH WIELKOPOLSKIEGO REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO
Szkolnictwo ponadgimnazjalne ale jakie? „ Rozwój zawodowy (...) jest osią życia człowieka, wokół której koncentrują się, myśli, przeżycia, działania” K.
POWIATOWE CENTRUM KSZTAŁCENIA USTAWICZNEGO I PRAKTYCZNEGO W BĘDZINIE ul. I. Krasickiego 17, 42 – 500 Będzin tel , fax www:
Europejski Fundusz Społeczny (EFS), to nie inwestowanie w budowę dróg, świetlic, boisk sportowych, szkół czy tworzenie linii produkcyjnych - to INWESTYCJA.
I.Efekty II.Procesy III.Funkcjonowanie szkoły IV.Zarządzanie szkołą.
Bariery w rozwoju edukacyjnym ucznia Wicemarszałek Województwa Małopolskiego Leszek Zegzda Kraków, 13 czerwca 2008 r.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Działania Powiatowego Urzędu Pracy w Człuchowie na rzecz aktywizacji bezrobotnych Powiatowy Urząd Pracy w Człuchowie.
Agnieszka Pidek-Klepacz Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego w Lublinie Lublin, 6 luty 2014 r. Wsparcie edukacji zawodowej w ramach Regionalnego.
Konferencja nt. „Nowy wizerunek szkół zawodowych w Lublinie i Chełmie – większe szanse na rynku pracy” w ramach projektu współfinansowanego ze środków.
Ocena poziomu kompetencji i umiejętności administracji publicznej w zakresie zarządzania rozwojem i kreowania innowacji Urząd Marszałkowski Województwa.
Gimnazjum nr 2 z Oddziałami Integracyjnymi w Woli Gimnazjum i co dalej?
„Rozwój szkolnictwa zawodowego w Białymstoku w dostosowaniu do potrzeb rynku pracy” Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Realizacja działań w sferze nauki w ramach PO KL PRIORYTET IV – komponent centralny Działania w ramach Priorytetu IV koncentrują się na podwyższaniu.
Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 18 im. Mikołaja Reja w Łodzi ul. Edwarda 41 „POLIGRAFIK”
Środki na szkolnictwo zawodowe w nowej perspektywie finansowej Iwona Nakielska Dyrektor Departamentu EFS Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego.
Analiza wynagrodzeń nauczycieli za 2011 r. Opracowanie przygotowane przez Wydział Edukacji i Spraw Społecznych.
1 Kształtowanie sieci szkolnictwa ponadgimnazjalnego w Powiecie Starogardzkim Perspektywa 2020.
1 Studia o profilu praktycznym. Aspekty prawne i organizacyjne KONFERENCJA „PO PIERWSZE PRACA…” Konin, 18 września 2014 r. Artur Zimny Państwowa Wyższa.
USŁUGI SIECI EURES DLA PRACODAWCÓW
Bielski Model Doradztwa Zawodowego
TECHNIKUM NR 6 GRAFIKI, LOGISTYKI I SRODOWISKA
Doradca zawodowy w szkole ponadgimnazjalnej
Działania MCPS na rzecz rozwoju ekonomii społecznej II posiedzenie Mazowieckiego Komitetu Rozwoju Ekonomii Społecznej
Sześciolatek idzie do szkoły
Projekt finansowany z Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój
CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA
Zawody nauczane we wrocławskich szkołach
Świętokrzyscy hotelarze dla rynku pracy
MÓJ ZAWÓD.
Technikum Żywienia i Usług Gastronomicznych
Pilotażowe wdrożenie programowania w edukacji formalnej w oparciu o innowacje pedagogiczne w szkołach - szkolenia realizowane w ramach projektu MEN.
Dyrektor Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Łodzi
Prowadzonych przez MIASTO BIAŁYSTOK na rok szkolny 2017/2018
Alternatywny slajd początkowy – logo bez animacji
Wizyty Studyjne Wizyty studyjne Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
WYNIKI BADANIA PROBLEMÓW I POTRZEB MIESZKAŃCÓW CZAJOWIC
Strategia RIT Subregionu Zachodniego Województwa Śląskiego – RIT.
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich
Statut Szkoły art. 98 ustęp 1.
kształcących w zawodach
Szkoła Podstawowa nr 11 im. Henryka Sienkiewicza
„Rola organizacji rzemiosła i MŚP w kształceniu zawodowym”
Pilotażowe wdrożenie programowania w edukacji formalnej w oparciu o innowacje pedagogiczne w szkołach - szkolenia realizowane w ramach projektu MEN.
SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH
DOBRY START szkolenia dla usługodawców osób niepełnosprawnych
Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im
Rekrutacja do szkół ponadgimnazjalnych
Doradztwo zawodowe w Publicznym Gimnazjum im. W. Witosa w Pławie
Staże europejskie drogą do sukcesu
Nowa jakość studiów II stopnia na PG
Technikum nr 6 Grafiki, Logistyki i Środowiska
BIZNES DLA SZKÓŁ SZKOŁY DLA BIZNESU
TECHNIKUM BUDOWLANE.
Międzynarodowy Rynek Pracy
CENTRUM KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO
DORADCA ZAWODOWY to osoba udzielająca pomocy, w formie grupowych i indywidualnych porad zawodowych, młodzieży i osobom dorosłym w wyborze zawodu, kierunku.
odbudowa prestiżu kształcenia zawodowego
Praktyczna nauka zawodu + Profesjonalne usługi doradcze
Szkoła podstawowa i co dalej?. Szkoła podstawowa i co dalej?
Otwarty konkurs ofert na dofinansowanie w roku 2018 zadań własnych realizowanych przez organizacje z udziałem środków zewnętrznych Rzeszów, 8 marca 2018.
Rozwijanie kompetencji kluczowych uczniów – szkolenia i doradztwo dla JST w województwie lubelskim Wsparcie kadry jednostek samorządu terytorialnego w.
Jakość – zespół działań danej organizacji (szkoły) ukierunkowany na spełnienie wymagań określonego klienta (ucznia).
Rozwój kompetencji kluczowych uczniów i ich kształcenie przez szkoły
Technik chłodnictwa i klimatyzacji
KRAJOWY FUNDUSZ SZKOLENIOWY
Zespół Szkół Ogólnokształcących Nr 1 w Opolu
Wspomaganie pracy szkół
Ramowy program szkolenia w zakresie wspomagania szkół w wykorzystywaniu nowoczesnych technologii w procesie nauczania/uczenia się Kompetencje informatyczne.
Zapis prezentacji:

CENTRUM KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO W WYSOKIEM MAZOWIECKIEM                                                                                                                                                                                                                                                                                                                        WSPÓŁPRACA CENTRUM KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO W WYSOKIEM MAZOWIECKIEM Z PRACODAWCAMI Warszawa 20.11.2017

Centrum Kształcenia Zawodowego w Wysokiem Mazowieckiem KILKA SŁÓW O SZKOLE Centrum Kształcenia Zawodowego w Wysokiem Mazowieckiem publiczna placówka oświatowa dla której organem prowadzącym jest Powiat Wysokomazowiecki; palcówka powstała w 2002 roku; posiada nową bazę dydaktyczną wybudowaną w latach 2002-2012 .

Centrum Kształcenia Zawodowego w Wysokiem Mazowieckiem KILKA SŁÓW O SZKOLE Centrum Kształcenia Zawodowego w Wysokiem Mazowieckiem Technikum im. Armii Krajowej Branżowa Szkoła I Stopnia im. Armii Krajowej Centrum Kształcenia Praktycznego Liceum Ogólnokształcące dla Dorosłych

Technikum im. Armii Krajowej KILKA SŁÓW O SZKOLE Technikum im. Armii Krajowej technik pojazdów samochodowych technik mechatronik technik chłodnictwa i klimatyzacji technik mechanizacji rolnictwa i agrotroniki technik rolnik technik grafiki i poligrafii cyfrowej

Branżowa Szkoła I Stopnia im. Armii Krajowej KILKA SŁÓW O SZKOLE Branżowa Szkoła I Stopnia im. Armii Krajowej mechanik pojazdów samochodowych rolnik kucharz zawody rzemieślnicze w ramach kształcenia młodocianych pracowników

Centrum Kształcenia Praktycznego KILKA SŁÓW O SZKOLE Centrum Kształcenia Praktycznego zajęcia praktyczne dla zawodów kształconych w technikum i w branżowej szkole I stopnia zawodowe kursy kwalifikacyjne przygotowujące do egzaminu potwierdzającego kwalifikacje w zawodzie prowadzenie działalności usługowej z wykorzystaniem posiadanej bazy kształcenia praktycznego

KILKA SŁÓW O LOKALNYM RYNKU PRACY Powiat Wysokomazowiecki bardzo dobrze rozwinięte i nowoczesne rolnictwo zakłady przetwórstwa spożywczego samochodowe firmy transportowe

KILKA SŁÓW O LOKALNYM RYNKU PRACY Powiat Wysokomazowiecki zakłady produkujące maszyny i urządzenia dla rolnictwa firmy i zakłady usługowe działające w otoczeniu rolnictwa rzemiosło i handel

WSPÓŁPRACA SZKOŁY Z PRACODAWCAMI Obszary współpracy Współczesna szkoła zawodowa, a w szczególności prowadząca kształcenie w kierunkach technicznych, bez współpracy z zakładami pracy, nie jest w stanie w sposób właściwy przygotować swoich uczniów do wejścia na współczesny rynek pracy. Zmieniające się niezwykle szybko technologie produkcji i urządzenia stosowane w działalności gospodarczej są praktycznie nieosiągalne dla szkoły bez współpracy z zakładami.

WSPÓŁPRACA SZKOŁY Z PRACODAWCAMI Obszary współpracy współpraca w zakresie uruchamiania nowych kierunków kształcenia realizacja zajęć praktycznych realizacja śródrocznych praktyk zawodowych realizacja zagranicznych staży zawodowych dla uczniów realizacja krajowych staży zawodowych dla uczniów

WSPÓŁPRACA SZKOŁY Z PRACODAWCAMI Obszary współpracy staże i szkolenia dla nauczycieli przedmiotów zawodowych organizacja wizyt studyjnych współpraca w zakresie prowadzenia rekrutacji uczniów do szkoły współpraca w zakresie podejmowania zatrudnienia przez absolwentów

WSPÓŁPRACA SZKOŁY Z PRACODAWCAMI Obszary współpracy współpraca w zakresie rozwoju bazy dydaktycznej szkoły prowadzenie przez pracodawców zajęć dydaktycznych w szkole współpraca w zakresie kształcenia młodocianych pracowników organizacja szkoleń dla pracodawców

WSPÓŁPRACA SZKOŁY Z PRACODAWCAMI Obszary współpracy świadczenie specjalistycznych usług na rzecz pracodawców uczestnictwo pracodawców w imprezach organizowanych przez szkołę uczestnictwo w inicjatywach organizowanych przez pracodawców promowanie zakładów współpracujących wśród społeczności szkolnej i w środowisku

WSPÓŁPRACA SZKOŁY Z PRACODAWCAMI Współpraca w zakresie uruchamiania nowych kierunków kształcenia uruchamianie kierunków kształcenia wychodzących naprzeciw oczekiwaniom pracodawców wsparcie w zakresie opracowywania programów kształcenia praktycznego ustalanie zakresów kształcenia, które będą realizowane u pracodawców.

WSPÓŁPRACA SZKOŁY Z PRACODAWCAMI Realizacja zajęć praktycznych zajęcia praktyczne u pracodawców realizowane są w obszarach w których szkolna baza kształcenia praktycznego nie jest dostatecznie wyposażona zakres zajęć jest ustalany z pracodawcą, który wyznacza pracownika odpowiedzialnego za realizację zajęć na zajęcia uczniowie idą wraz z nauczycielem, który wspiera realizację zajęć a jednocześnie ma możliwość kontaktu z technologiami stosowanymi w zakładzie

WSPÓŁPRACA SZKOŁY Z PRACODAWCAMI Realizacja śródrocznych praktyk zawodowych zgodnie z przyjętym ramowym planem kształcenia w zawodzie uczniowie w klasie trzeciej udają się na 4-ro tygodniowe praktyki zawodowe tematyka praktyk jest uzgadniana pomiędzy szkołą a pracodawcą zakład pracy wyznacza pracownika, który będzie kierował realizacją praktyki szkoła wyznacza swojego przedstawiciela do okresowej kontroli realizowanych praktyk decyzja w sprawie zaliczenia przez ucznia praktyki jest podejmowana w porozumieniu szkoły z pracodawcą

WSPÓŁPRACA SZKOŁY Z PRACODAWCAMI Realizacja zagranicznych staży zawodowych dla uczniów Portugalia Irlandia Turcja

WSPÓŁPRACA SZKOŁY Z PRACODAWCAMI Realizacja krajowych staży zawodowych dla uczniów W ramach RPOWP uczniowie biorą udział w 4-ro tygodniowych płatnych stażach w zakładach pracy na terenie powiatu i województwa. Przebieg i program stażu szkoła uzgadnia z pracodawcami przyjmującymi uczniów

WSPÓŁPRACA SZKOŁY Z PRACODAWCAMI Staże i szkolenia dla nauczycieli przedmiotów zawodowych W ramach RPOWP nauczyciele biorą udział w dwu tygodniowych stażach w zakładach pracy na terenie powiatu i województwa. Przebieg i program stażu szkoła uzgadnia z pracodawcami przyjmującymi nauczycieli . Jest on ukierunkowany na zapoznawanie się nauczycieli z nowymi technologiami oraz organizacją pracy w przedsiębiorstwach

WSPÓŁPRACA SZKOŁY Z PRACODAWCAMI Organizacja wizyt studyjnych Istotną formą współpracy szkoły z pracodawcami w procesie kształcenia zawodowego są wizyty studyjne w przedsiębiorstwach, których działalność jest zbieżna z profilem kształcenia. Uczniowie poznają nowoczesne rozwiązania technologiczne i organizacyjne właściwe dla ich branży zawodowej.

WSPÓŁPRACA SZKOŁY Z PRACODAWCAMI Współpraca w zakresie prowadzenia rekrutacji uczniów do szkoły Wsparcie ze strony pracodawców dla działań promujących w środowisku lokalnym kierunki kształcenia, na które jest prowadzona przez szkołę rekrutacja.

WSPÓŁPRACA SZKOŁY Z PRACODAWCAMI Współpraca w zakresie podejmowania zatrudnienia przez absolwentów Organizowanie u pracodawców spotkań dla uczniów kończących naukę, na których prezentowane są możliwości i warunki zatrudnienia w zakładzie.

WSPÓŁPRACA SZKOŁY Z PRACODAWCAMI Współpraca w zakresie rozwoju bazy dydaktycznej szkoły Przy ubieganiu się o środki finansowe na rozwój szkoły duże znaczenie mają porozumienia zawierane z pracodawcami. Uwiarygodniają one potrzebę realizacji ujętych w programie przedsięwzięć. Pracodawcy przekazują szkole wyposażenie techniczne, stosowane z zakładzie które jest wykorzystywane w procesie dydaktycznym.

WSPÓŁPRACA SZKOŁY Z PRACODAWCAMI Prowadzenie przez pracodawców zajęć dydaktycznych w szkole. W związku z trudnościami szkoły w zakresie znalezienia nauczyciela do prowadzenia przedmiotów zawodowych, takiej roli podjął się właściciel zakładów graficznych, który na początku swojej kariery zawodowej pracował jako nauczyciel. Pomoc ta była szczególnie istotna dla szkoły w związku z wprowadzaniem zawodu na potrzeby drukarni: technik cyfrowych procesów graficznych.

WSPÓŁPRACA SZKOŁY Z PRACODAWCAMI Współpraca w zakresie kształcenia młodocianych pracowników Szkoła współpracuje w tym zakresie z małymi przedsiębiorstwami a w szczególności z zakładami rzemieślniczymi: uczeń podpisuje z zakładem umowę o pracę w celu przygotowania zawodowego, zakład organizuje zajęcia praktyczne, szkoła prowadzi kształcenie ogólnokształcące, szkoła organizuje teoretyczne kształcenie zawodowe w formie kursowej, szkoła koordynuje i monitoruje cały proces dydaktyczny.

WSPÓŁPRACA SZKOŁY Z PRACODAWCAMI Organizacja szkoleń dla pracodawców W ramach działalności CKP organizujemy dla zainteresowanych pracodawców szkolenia prowadzone przez osoby dysponujące wiedzą w zakresie nowych technologii lub uwarunkowań organizacyjno -prawnych występujących w określonej dziedzinie: szkolenia doradcze dla przedsiębiorców prowadzących stacje kontroli pojazdów, prezentacje nowych technologii w zakresie „building management system”.

WSPÓŁPRACA SZKOŁY Z PRACODAWCAMI Świadczenie specjalistycznych usług na rzecz pracodawców W ramach działalności przez szkołę działalności usługowej z wykorzystaniem bazy dydaktycznej CKP prowadzimy dla pracodawców i mieszkańców naszego terenu usługi – głównie z zakresu motoryzacji: badania techniczne wszystkich kategorii pojazdów w ramach prowadzonej przez szkołę Okręgowej Stacji Kontroli Pojazdów, badanie tachografów cyfrowych, obsługę i regulację pojazdów.

WSPÓŁPRACA SZKOŁY Z PRACODAWCAMI Uczestnictwo pracodawców w uroczystościach szkolnych Pracodawcy są zapraszani przez szkołę do udziału w ważnych wydarzeniach, które mają miejsce w szkole, a w szczególności w uroczystościach okolicznościowych.

WSPÓŁPRACA SZKOŁY Z PRACODAWCAMI Uczestnictwo pracodawców w imprezach organizowanych przez szkołę Pomoc szkole w organizacji zaplanowanych przedsięwzięć

WSPÓŁPRACA SZKOŁY Z PRACODAWCAMI Uczestnictwo w inicjatywach organizowanych przez pracodawców Umożliwienie przedsiębiorcom przeprowadzenia dla uczniów szkoły szkoleń specjalistycznych Udział uczniów w pokazach maszyn organizowanych przez przedsiębiorców

WSPÓŁPRACA SZKOŁY Z PRACODAWCAMI Promowanie zakładów współpracujących wśród społeczności szkolnej i w środowisku Działania realizowane przy współpracy z pracodawcami są upowszechniane na szkolnej stronie internetowej oraz w prasie lokalnej. W szkole jest przygotowane miejsce gdzie zamieszczane są informacje o partnerach szkoły

WSPÓŁPRACA SZKOŁY Z PRACODAWCAMI Podsumowanie Kształtowanie współpracy z pracodawcami jest znacznie łatwiejsze w dużych ośrodkach miejskich i przemysłowych gdzie występuje wielość i różnorodność zakładów. Współpraca z pracodawcami ma szansę rozwoju tylko wówczas jeśli obie strony tj. zakład pracy i szkoła widzą korzyści dla funkcjonowania swoich instytucji. Obecny okres tj. zwiększone zapotrzebowanie na wykwalifikowanych pracowników, szczególnie sprzyja budowaniu współpracy gdyż to zakłady z własnej inicjatywy interesują się współpracą ze szkoła zabiegając o przyszłych pracowników.

WSPÓŁPRACA SZKOŁY Z PRACODAWCAMI szkołą pozytywnego wyboru Szkoła zawodowa szkołą pozytywnego wyboru Dziękuję za uwagę