PLANY I CELE MOJEGO DZIECKA - WARSZTATY DLA RODZICÓW -

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
1 Mój sposób na efektywną naukę Opracowała: Agnieszka Terebus studentka V roku Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie na kierunkach: Pedagogika Zdolności.
Advertisements

TEORIA I PRAKTYKA EDUKACJI UCZNIÓW ZDOLNYCH Realizacja przez szkoły zadań związanych z kształceniem i promowaniem uczniów szczególnie uzdolnionych w latach.
Podstawy Przedsiębiorczości Wykład 4h + Ćwiczenia 4h Rafał Paśko PWSW Przemyśl.
Zarządzanie jakością kształcenia. Poznajmy się Imię i nazwisko Skąd przyjechałaś/-eś? Podaj 3 informacje na swój temat: 2 prawdziwe i 1 fałszywą- informacje.
I.Efekty II.Procesy III.Funkcjonowanie szkoły IV.Zarządzanie szkołą.
Metodologia tworzenia strategii wg Mirosława Gębskiego Euroinvestment.
2015/2016.  określenie poziomu i rodzaju aktywności dzieci  pozyskanie informacji potrzebnych do pracy nad zwiększeniem aktywności dzieci podczas zajęć.
KOMUNIKOWANIE W PROCESIE WSPIERANIA ROZWOJU SZKOŁY Jarosław Kordziński NA.
EWALUACJA JAKO ISTOTNY ELEMENT PROJEKTÓW SYSTEMOWYCH Sonia Rzeczkowska.
MOTYWACJA. Słowo motywacja składa się z dwóch części: Motyw i Akcja. Aby podjąć działanie (akcję), trzeba mieć do tego odpowiednie motywy. Łaciński źródłosłów.
… przemy ś lenia pedagogiczne. „Najważniejszym okresem w życiu nie są lata studiowania na wyższej uczelni, ale te najwcześniejsze, czyli okres od narodzenia.
ZAPROSZENIE DO PRZYGODY 2. tura tutoringu dla Liderek i Liderów Pracowni Orange.
Coaching w poradnictwie zawodowym i edukacji. PLAN Definicja, proces - zmiana Możliwość wykorzystania coachingu w poradnictwie zawodowym i edukacji Model.
Wiem czego chcę!!!.  Każdy z Nas staje przed różnymi wyborami. Jednym z najważniejszych jest wybór ścieżki kształcenia.  Twoja Kariera jest w twoich.
Wybrane wyniki okresowej analizy realizowania przez szkołę zadań związanych z kształceniem i promowaniem uczniów szczególnie uzdolnionych w latach 2006/2007.
OPTYMALNY CEL I PODSTAWY ROZWOJU SZKOŁY. PRZEDE WSZYSTKIM DZISIEJSZA SZKOŁA POWINNA PRZYGOTOWYWAĆ DO ŻYCIA W DRUGIEJ POŁOWIE XXI WIEKU.
Jak sobie z nim radzić ?.
Konferencja nt. „Nowy wizerunek szkół zawodowych w Lublinie i Chełmie – większe szanse na rynku pracy” w ramach projektu współfinansowanego ze środków.
Po pierwsze: Bądź odważny! Weź los w swoje ręce, w końcu do odważnych świat należy. Niech Twoja odwaga nie oznacza jednak podejmowania ryzyka bez analizy.
ZMIANY ZWIĄZANE Z FORMUŁOWANIEM OCEN DLA UCZNIÓW Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ W STOPNIU UMIARKOWANYM I ZNACZNYM NA WSZYSTKICH ETAPACH EDUKACYJNYCH.
Podstawy przedsiębiorczości wg podręcznika „Z ekonomią na ty” Lekcja 6 – Młody człowiek myśli o przyszłości – wykształcenie, oferta edukacyjna, zawód,
„Jak zwiększyć bezpieczeństwo uczestników ruchu drogowego?” Co nam dała realizacja projektu?
WYNIKI EWALUACJI WEWNĄTRZSZKOLNEJ ROK SZKOLNY
NIE BÓJMY SIĘ INTEGRACJI! W dzisiejszych czasach widać jak pod mikroskopem ile jest jeszcze uprzedzeń i nietolerancji w stosunku do osób niepełnosprawnych.
Edukacja skuteczna, przyjazna i nowoczesna Reforma systemu oświaty.
Konsekwencje wprowadzonych zmian Edukacja przedszkolna Teresa Ogrodzińska Fundacja Rozwoju Dzieci im. J. A. Komeńskiego.
Definiowanie i planowanie zadań typu P 1.  Planowanie zadań typu P  Zadania typu P to zadania unikalne służące zwykle dokonaniu jednorazowej, konkretnej.
WYDZIAŁ OSWIATY URZEDU MIASTA POZNANIA REKRUTACJA ZASADY REKRUTACJI DO SZKÓŁ PONADGIMAZJALNYCH WSPOMAGANEJ SYSTEMEM KOMPUTEROWYM.
MODUŁ 3 TEMAT 1 POZIOM 2 Wyznaczani e celów. W TYM TEMACIE MŁODZI LUDZIE: Poznają, jak planowanie celów może pomóc im w ich przyszłej karierze Będą wyznaczyć.
1 Definiowanie i planowanie zadań budżetowych typu B.
VIII Liceum Ogólnokształcące im. Komisji Edukacji Narodowej w Gdańsku.
„Czy każdemu z nas jest bliska ochrona środowiska?”
Rozwój osobisty Moduł 6 PROJECT NO – UK/13/LLP-LdV/TOI-624.
Nauczyciel i uczeń zupełnie inaczej.  Proces zindywidualizowanej edukacji, nakierowany na integralny – obejmujący wiedzę, umiejętności i postawy – rozwój.
Moduł II. Obszar formułowania Programów i Projektów.
Bielski Model Doradztwa Zawodowego
Doradca zawodowy w szkole ponadgimnazjalnej
Aktywny RODZIC.
Co to jest spacer edukacyjny?
Rola książki w życiu człowieka
Kluczowe elementy skutecznej strategii analizy danych internetowych
Szkoła Podstawowa im. Tadeusza Kościuszki w Wawrzeńczycach
„Mały Mistrz” Ogólnopolski program na lata
Koncepcja i strategia Szkoły Promującej Zdrowie
Skuteczne nakłanianie do zmiany postaw wobec nikotyny
ORGANIZACJA.
RYNEK PRACY W PRZYSZŁOŚCI
Cele działania:  -rozwijanie zainteresowań uczniów  -umożliwienie uczniom prezentacji ich pasji i zdolności  -rozwijanie umiejętności autoprezentacji.
Edukacja matematyczna i przyrodnicza
Nazwa firmy Plan biznesowy.
Metoda projektu.
Szkoła Promująca Zdrowie
TRZECIE spotkanie Zespołu
Świetlice szkolne w rzeczywistości prawnej
10 kroków do zmiany nawyków
METODYKA KONSTRUOWANIA PROGRAMÓW WYCHOWAWCZYCH
Przedszkole Promujące Zdrowie
Moduł G Marketing w procesie tworzenia wartości
KONFERENCJA „Ogólnopolski Dzień Tornistra”
ZAWODOWCY Konkurs pt.”Zawodowcy” realizowany w ramach programu z zakresu doradztwa zawodowego w SP nr 370 w Warszawie.
Prezentacja planu biznesowego
„Żeby im się chciało, jak się nie chce”
Pomagam mojemu dziecku wybrać szkołę i zawód
Nazwa firmy Biznesplan.
Jak rozpoznać prawdziwy autorytet?
Wpływ czytania na rozwój dzieci i młodzieży
Aktywny RODZIC.
Program na dziś Wprowadzenie Logika prezentacji i artykułu
Wspomaganie pracy szkół

Zapis prezentacji:

PLANY I CELE MOJEGO DZIECKA - WARSZTATY DLA RODZICÓW - Publiczna Szkoła Podstawowa im. K. Makuszyńskiego w Natolinie PLANY I CELE MOJEGO DZIECKA - WARSZTATY DLA RODZICÓW -

PLANY I CELE MOJEGO DZIECKA - WARSZTATY DLA RODZICÓW - Plany i cele mojego dziecka. Jak je konstruować? Planowanie kariery czy drogi zawodowej jest zadaniem niezwykle trudnym. Nasze dzieci muszą podejmować tę decyzję mając 15 (16) lat. Warto i należy wspierać dzieci, przy podejmowaniu decyzji edukacyjno – zawodowych. Pomóc im wytyczać cele, uczyć, jak planować przyszłość. Powinniśmy rozpocząć te działania jak najwcześniej. Dziecko powinno nauczyć się planować swoje działania w bieżącej edukacji, bo realizując cele małe, dochodzimy do tych największych. Motto: „Skup całą swoją energię na jednym celu. Powiedz sobie – zrobię to!”

PLANY I CELE MOJEGO DZIECKA - WARSZTATY DLA RODZICÓW - Po co planować? Jak pomóc dziecku znaleźć motywację w planowaniu? Warto szukać pomysłów na siebie; To my jesteśmy odpowiedzialni za drogę, jaką obraliśmy i jak zaplanowaliśmy przyszłość; Możemy dokonywać korekty, ale planowanie wytycza nam drogę, którą podążamy i pozwala wyznaczać cele pośrednie wiodące nas do celu ostatecznego;

PLANY I CELE MOJEGO DZIECKA - WARSZTATY DLA RODZICÓW - Jak planować karierę? Na co należy zwrócić uwagę? Należy zadbać o cel, aby został ściśle określony; Jeśli celów jest kilka, należy je uporządkować, realizację należy rozpocząć od celu dla nas najważniejszego; Cele powinny być realne, czyli w granicach możliwości danej osoby w danej sytuacji; Należy dokonać przeglądu zasobów, warunków, środków, z których można korzystać podczas realizacji planu; Konieczne jest dokładne i terminowe realizowanie zamierzeń zapisanych w planie; Powinien zawierać dokładne określenie działań na jeden dzień (tydzień), tak, aby można było sprawdzić, czy cel został osiągnięty; Należy kontrolować osiągnięte wyniki w poszczególnych etapach realizacji planu, porównywać je z zamierzonymi celami; Gdy pojawia się konieczność dokonania zmian w planie, należy reagować; Warto pytać, czy cel, do którego dążymy jest nadal ważny.

PLANY I CELE MOJEGO DZIECKA - WARSZTATY DLA RODZICÓW - Cele, jak je formułować? Wyznaczanie celów porządkuje funkcjonowanie człowieka, pobudza do działań, pomaga w odkrywaniu własnych możliwości, nadaje sens naszemu życiu i przyszłości. Ale nie każdy cel pełni taką rolę. Jeśli mówmy: „Kiedyś nauczę się angielskiego”, to z pewnością nigdy tego nie zrobimy. To kiedyś najprawdopodobniej nigdy nie nastąpi..

PLANY I CELE MOJEGO DZIECKA - WARSZTATY DLA RODZICÓW - Prawidłowo określony cel powinien być: Osobisty - mieć wysoką wartość dla osoby, która go realizuje, być jej wewnętrznym pragnieniem, nienarzuconym z zewnątrz, przez znajomych czy rodziców. Jeśli realizujemy własne pragnienia, mamy większą motywację; Pozytywny - określić stan pożądany zamiast wskazywać, czego chcemy uniknąć; Konkretny - być powiązany z konkretnymi działaniami w celu jego osiągnięcia. Najlepiej, jeśli będzie zapisany. Dziecko powinno do niego wracać, przypominać sobie; Osiągalny - dostosowany do możliwości, zainteresowań, warunków zdrowotnych dziecka; Realny - dający szansę na osiągnięcie sukcesu, związany z adekwatną samooceną, o odpowiednim stopniu trudności. Cel nie może być za łatwy, bo nie będzie satysfakcji z jego osiągnięcia ani za trudny, bo dziecko szybko się zniechęci;

PLANY I CELE MOJEGO DZIECKA - WARSZTATY DLA RODZICÓW - Prawidłowo określony cel powinien być: cd… Mierzalny – cel i korzyści powinny być możliwe do zrealizowania; Umiejscowiony w czasie – powinien zawierać daty realizacji poszczególnych etapów. Takie działanie dyscyplinuje, motywuje do pracy nad wyznaczonym celem, zwiększa szansę jego osiągnięcia. Powinniśmy podjąć próbę poćwiczenia z dzieckiem formułowania celów z zachowaniem powyższych cech. Cele mogą dotyczyć niedalekich w czasie aktywności (np.: poprawy ocen na I semestr). Cele powinny być atrakcyjne dla dziecka.

PLANY I CELE MOJEGO DZIECKA - WARSZTATY DLA RODZICÓW - Jak skutecznie dążyć do celu? Najważniejsze zasady. Należy określić cel- nie tylko, jaki chcemy osiągnąć, ale także w jaki sposób możemy to zrobić Opisanie działań, które prowadzą do celu; Uwzględniamy możliwości czyli stan realny, jaki jesteśmy w stanie osiągnąć; Nie należy planować zbyt dużo naraz. Stosujmy metod małych kroków. Ta metoda jest najbardziej skuteczna; Dziecko powinno przejąć odpowiedzialność za wykonanie planów. To ma być Jego plan, to dziecko powinno powiedzieć CHCĘ, MAM ZAMIAR, TO JEST MOJA DECYZJA zamiast, MUSZĘ, POWINIENEM;

PLANY I CELE MOJEGO DZIECKA - WARSZTATY DLA RODZICÓW - Jak skutecznie dążyć do celu? Najważniejsze zasady. Cd:. Należy wyznaczyć z dzieckiem kilka dróg. Rzadko się zdarza, że do celu prowadzi tylko jedna droga; Omówmy z dzieckiem, jakie posiada zasoby – uzdolnienia, zainteresowania, umiejętności; Dbajmy o kształtowanie poczucia własnej wartości. Dziecko nie może być bezkrytyczne ale też nie może mieć niską samoocenę; Pomóż dziecku dzielić działania, cele długofalowe dzielić na mniejsze; Omawiaj i wyjaśniaj z dzieckiem przyczyny porażek i sukcesów, zwróć większą uwagę na przykładanie się do pracy. O SUKCESIE NIE DECYDUJĄ JEDYNIE ZDOLNOŚCI!

PLANY I CELE MOJEGO DZIECKA - WARSZTATY DLA RODZICÓW -

PLANY I CELE MOJEGO DZIECKA - WARSZTATY DLA RODZICÓW - Czynniki utrudniające podejmowanie decyzji przez młodzież

PLANY I CELE MOJEGO DZIECKA - WARSZTATY DLA RODZICÓW - Rola rodziców w podejmowaniu decyzji przez dzieci edukacyjno - zawodowych: Zachęcenie młodzieży do spojrzenia na decyzję o wyborze szkoły ponadgimnazjalnej w perspektywie całożyciowej; Wspieranie młodych ludzi w gromadzeniu informacji o sobie oraz o świecie pracy celu podjęcia optymalnej decyzji; Zachęcenie do korzystania do racjonalnych argumentów w procesie podejmowania decyzji; Wspieranie młodzieży w radzeniu sobie ze stresem i niepokojem związanym z podejmowanymi decyzjami; Stwarzanie warunków do samodzielnego podejmowania decyzji; Wspieranie dzieci przez akceptację dokonywanych przez nich wyborów.

PLANY I CELE MOJEGO DZIECKA - WARSZTATY DLA RODZICÓW - Pomocy oraz wsparcia uczniom i rodzicom na terenie szkoły udzielają doradcy zawodowi: Maria Trzos Iwona Syta oraz pedagog szkolny. PLANY I CELE MOJEGO DZIECKA - WARSZTATY DLA RODZICÓW -

… PYTANIA I UWAGI