Uczelniany System Zapewnienia Jakości Kształcenia

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
System Zapewnienia Jakości Kształcenia w AGH
Advertisements

Zapewnianie jakości kształcenia na Uniwersytecie Warszawskim w roku akademickim 2012/2013 Agata Wroczyńska i Paweł Stępień Uniwersytet Warszawski 30.
Zapewnianie jakości kształcenia w jednostkach Uniwersytetu Warszawskiego w warunkach znowelizowanego Prawa o szkolnictwie wyższym Paweł Stępień i.
Rola Wydziałowych Zespołów Zapewniania Jakości Kształcenia w pracach nad wewnętrznymi systemami zapewniania jakości kształcenia w jednostkach Uniwersytetu.
dr Anna Murkowska dr Przemysław Wolski
Uniwersytet Warszawski
KRK – na Uniwersytecie Warszawskim Marta Kicińska-Habior
Uniwersytet Warszawski
Wewnętrzny system zapewniania jakości KSZTAŁCENIA
Wewnętrzny system zapewniania jakości kształcenia
Międzynarodowa Konferencja Związku Miast: Bogatynia- Hradek-Zittau Mechatronika-Kształcenie Zittau 17 kwietnia 2008 r. Związek Miast Bogatynia- Hradek-Zittau.
Kształtowanie motywacji pracowników
Propozycje działań na rzecz jakości kształcenia przygotowane przez Uczelniany Zespół Zapewnienia Jakości Kształcenia na podstawie Raportu z drugiej Ogólnouniwersyteckiej.
Efekty kształcenia a zadania uczelnianego systemu doskonalenia jakości na przykładzie Uniwersytetu Warszawskiego Paweł Stępień Uniwersytet Warszawski 29.
Rola studentów w zapewnianiu jakości kształcenia w jednostkach Uniwersytetu Warszawskiego.
Mały Senat 23 listopada 2011 Marta Kicińska-Habior.
Uniwersytet Warszawski
Zapewnianie jakości kształcenia na Uniwersytecie Warszawskim w roku akademickim 2012/2013 Agata Wroczyńska i Paweł Stępień Uniwersytet Warszawski 5.
Projektowanie programów studiów
Pełnomocnik Rektora ds. Zapewnienia i Doskonalenia Jakości Kształcenia
System Zapewnienia i Doskonalenia Jakości Kształcenia w UMB obejmuje: Uczelniany Zespół do Spraw Zapewnienia i Doskonalenia Jakości Kształcenia. Wydziałowe.
RAPORT DOTYCZĄCY EWALUACJI
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2009/2010 Maków GIMNAZJUM ŚWIĘTEGO WOJCIECHA W MAKOWIE Hanna Głuszek Krystyna Strzemińska.
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ I SPORTU z dnia 23 kwietnia 2004 r. w sprawie szczegółowych zasad sprawowania nadzoru pedagogicznego, wykazu.
Dr Mariusz Maciejczak Pełnomocnik Rektora ds. Jakości Kształcenia
Zebranie Uczelnianego Zespołu ds. Jakości Kształcenia
1.Prezentacja zadań UZZJK zgodnie z zaleceniami PKA. 2.Przedstawienie bieżącej sytuacji dotyczącej przeprowadzonych hospitacji i ankietyzacji na poszczególnych.
Cele i zadania UZZJK zgodnie z Uchwałą Senatu 32/2012 z dnia 25 października 2012r.
Spotkanie dla Dziekanów i Prodziekanów Zasady kształcenia obowiązujące w Uniwersytecie Medycznym w Łodzi od roku akademickiego 2012/ Prorektor ds.
Warsztaty dla studentów z Jakości Kształcenia Prof. dr hab. n. med. Józef Kobos Pełnomocnik Rektora ds. Krajowych Ram Kwalifikacji i Jakości.
Ustawa Prawo o Szkolnictwie Wyższym
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
Zmiany instytucjonalne w monitorowaniu polityki rozwoju (KFT i RFT) Zielona Góra, 26 czerwca 2013 r. 1.
Jakość kształcenia w roku akademickim 2012/13
Wewnętrzny system zapewniania jakości PJWSTK - główne założenia i kierunki działań w ramach projektu „Kaizen - japońska jakość w PJWSTK” Projekt współfinansowany.
WYDZIAŁOWE SYSTEMY ZAPEWNIANIA JAKOŚCI KSZTAŁCENIA Szczecin 15 listopad 2013.
DOSKONALENIE PROGRAMÓW KSZTAŁCENIA WARSZTATY 8 maj 2013.
Zasady i tryb przeprowadzania ankiet oceny przedstawianej przez studentów i doktorantów po zakończeniu każdego cyklu zajęć Szczecin,13 grudnia 2013.
RAPORT WYDZIAŁ TEOLOGICZNY Rada ds. Jakości Kształcenia Badanie jakości kształcenia na UAM 2011/2012 Grudzień 2012 Samoocena wydziałowa 1.
Projekt jako element strategii doskonalenia nauczycieli Ewa Superczyńska Konferencja Doskonalenie nauczycieli powiatu wolsztyńskiego 14 listopada.
Projekt Kwalifikacja jakości w Uniwersytecie Nr POKL /11 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu.
Wydział Prawa Kanonicznego UKSW OCENA EFEKTÓW REALIZOWANEGO PROCESU KSZTAŁCENIA Studia jednolite magisterskie Projekt Kwalifikacja jakości w Uniwersytecie.
Projekt Kwalifikacja jakości w Uniwersytecie Nr POKL /11 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu.
Budowa i funkcjonowanie systemu zapewniania jakości kształcenia na Wydziale Lingwistyki Stosowanej UW.
ZASADY FUNKCJONOWANIA UCZELNIANEGO SYSTEMU ZAPEWNIANIA JAKOŚCI KSZTAŁCENIA W POLITECHNICE WROCŁAWSKIEJ § 3. W celu realizacji zadań USZJK na szczeblu uczelnianym,
DOBRE PRAKTYKI W ZAPEWNIANIU I DOSKONALENIU JAKOŚCI KSZTAŁCENIA
CELE I ZAKRES EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Najważniejsze efekty pracy rok szkolny 2013/2014
Sprawozdanie Uczelnianej Komisji ds. Jakości Kształcenia i Wydziałowych Komisji ds. Jakości Kształcenia w roku akademickim 2013/2014.
Jakość kształcenia, a potrzeby osób z niepełnosprawnościami Monika Szpringer Robert Dutkiewicz.
Omówienie formularza Sprawozdania z oceny własnej – doświadczenia jednostek w uznawaniu efektów uczenia się osiągniętych poza edukacją formalną (2014)
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
System zapewniania i doskonalenia jakości kształcenia na Uniwersytecie Warszawskim – wybrane zagadnienia Agata Wroczyńska i Paweł Stępień Spotkanie z Przewodniczącymi.
KRK – na Uniwersytecie Warszawskim 7czerwca 2011 Marta Kicińska-Habior.
Jak w Krakowskiej Akademii im. A. F. Modrzewskiego w Krakowskiej Akademii im. A. F. Modrzewskiego potwierdzać efekty uczenia się zdobyte poza systemem.
Priorytety Ministra Edukacji Narodowej i Sportu na rok szkolny 2005/2006.
Uczelniany System Zapewnienia Jakości Kształcenia w Akademii im. Jana Długosza w Częstochowie Sprawozdanie z działalności w roku akademickim 2014/2015.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2014/2015.
POTWIERDZANIE EFEKTÓW UCZENIA SIĘ Szczecin 26 październik 2015.
OCENA INSTYTUCJONALNA W ŚWIETLE AKTUALNYCH KRYTERIÓW OCENY JAKOŚCI Stanisław Kondracki Ekspert Polskiej Komisji akredytacyjnej Uniwersytet Przyrodniczo-Humanistyczny.
Wydział Ekonomii, Zarządzania i Turystyki ul. Nowowiejska Jelenia Góra.
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
Raport roczny 2014/2015 z działania Uczelnianego Systemu Jakości Kształcenia AWF we Wrocławiu Akademia Wychowania Fizycznego we Wrocławiu Komisja Jakości.
Dokument: ZASADY FUNKCJONOWANIA SYSTEMU ZAPEWNIENIA JAKOŚCI KSZTAŁCENIA
Kielce, 25 października 2018 r. (UKJK)
Wyniki ankiety oceny jakości kształcenia przeprowadzonej wśród nauczycieli w roku akademickim 2017/2018 Realizując zadania wynikające z Wewnętrznego Systemu.
AGH: Zamierzenia Spotkanie Władz AGH,
Jakość kształcenia w szkolnictwie wyższym
NOWY STATUT UNIWERSYTETU JAN KOCHANOWSKIEGO W KIELCACH
PROJEKTY POWER
Zapis prezentacji:

Uczelniany System Zapewnienia Jakości Kształcenia w Akademii im. Jana Długosza w Częstochowie

Rada ds. Jakości Kształcenia Uczelniany Zespół ds. Ankietyzacji i Ewaluacji Wydziałowe Zespoły ds. Jakości Kształcenia Wydziałowe Zespoły ds. Oceny Jakości Kształcenia* * powoływane ewentualnie na podstawie decyzji Wydziału Kierunkowe Zespoły ds. Jakości Kształcenia

Rada ds. Jakości Kształcenia Wydziałowe Zespoły ds. Jakości Kształcenia Kierunkowe Zespoły ds. Jakości Kształcenia Uczelniany Zespół ds. Ankietyzacji i Ewaluacji

Rada ds. Jakości Kształcenia

Do zadań Rady ds. Jakości Kształcenia należą przede wszystkim: opracowanie strategii działań mających na celu zapewnianie i doskonalenia jakości kształcenia w AJD na wszystkich poziomach i formach studiów, a także ciągłego doskonalenia USZJK; opracowanie prawnych, merytorycznych i technicznych zasad funkcjonowania USZJK;

3) koordynowanie prac zespołów USZJK, wsparcie i monitorowanie działań Wydziałowych Systemów Zapewnienia Jakości Kształcenia, w tym tworzenie wytycznych dla zespołów Uczelnianych, wydziałowych i kierunkowych w zakresie zapewniania jakości kształcenia; 4) wskazywania możliwości rozwoju systemu obsługi studentów i doktorantów USOS;

5) określanie planu działań zmierzającego do podniesienia wiedzy nauczycieli akademickich w zakresie działalności dydaktycznej i jakości kształcenia (szkolenia, seminaria, warsztaty, itp.); 6) rozwijania mobilności studentów i doktorantów; 7) przedstawianie rektorowi oraz Senatowi propozycji działań mających na celu doskonalenie jakości kształcenia.

Wydziałowych Zespołów ds. Jakości Kształcenia Otrzymuje raporty od: Wydziałowych Zespołów ds. Jakości Kształcenia

WYNIKI DZIAŁAŃ RJK Przewodniczący RJK przedstawia Rektorowi coroczne sprawozdanie z funkcjonowania USZJK oraz działań w zakresie zapewnienia i doskonalenia jakości kształcenia. Sprawozdanie jest przedstawiane Senatowi na posiedzeniu wrześniowym.

Uczelniany Zespół ds. Ankietyzacji i Ewaluacji

Działa przy Radzie Jakości ds. Kształcenia Otrzymuje zalecenia od Rady ds. Jakości Kształcenia

Do zadań Uczelnianego Zespołu ds. Ankietyzacji i Ewaluacji należy opracowanie propozycji dotyczących: 1) opracowanie form, formularzy i harmonogramu badań ankietowych studentów, doktorantów, pracowników i absolwentów, zgodnie z wytycznymi Rady ds. Jakości Kształcenia, dotyczących w szczególności programów kształcenia, efektów kształcenia, oceny zajęć, warunków prowadzenia zajęć, bazy dydaktycznej, itp.;

2) analiza wyników i przygotowanie raportów z badań ankietowych; 3) upowszechnianie wyników i raportów z badań ankietowych na poziomie ogólnouczelnianym

Wydziałowe Zespoły ds. Jakości Kształcenia

Wydziałowe Zespoły ds. Jakości Kształcenia podejmują działania na rzecz zapewnienia i doskonalenia jakości kształcenia na prowadzonych w jednostce studiach I, II i III stopnia oraz na studiach podyplomowych i kursach.

Do zadań WZZJK w należą w szczególności: proponowanie metod doskonalenia procesu kształcenia, w tym m.in. metod i form kształcenia, realizacji i weryfikacji efektów kształcenia, itp. z uwzględnieniem opinii interesariuszy wewnętrznych i zewnętrznych; proponowanie działań mających na celu podnoszenia kwalifikacji dydaktycznych kadry akademickiej;

3) proponowanie działań mających na celu podnoszenie jakości obsługi administracyjnej procesu dydaktycznego; 4) proponowanie sposobów poprawy warunków studiowania studentów, doktorantów i słuchaczy studiów podyplomowych;

5) analizowanie, przygotowywanie raportów i publikowanie wyników badań ankietowych; 6) przygotowanie i upowszechnianie informacji na temat jakości kształcenia prowadzonego na wydziale.

WZJK przedstawiają propozycje rozwiązań i procedur dotyczących zapewnienia jakości kształcenia RJK. W zakresie dotyczącym programów kształcenia i zapewnienia jakości kształcenia na kierunkach prowadzonych przez wydział WZJK przedstawiają propozycje działań dziekanom i Radom Wydziałów.

WZJK przekazują coroczne (do 30 lipca) informacje o swojej działalności do dziekana i RJK.

Kierunkowe Zespoły ds. Jakości Kształcenia

Kierunkowe Zespoły ds. Jakości Kształcenia podejmują działania na rzecz zapewnienia i doskonalenia jakości kształcenia na kierunkach. Zespoły Jednostek Międzywydziałowych ds. Jakości Kształcenia podejmują działania na rzecz zapewnienia i doskonalenia jakości kształcenia w jednostkach międzywydziałowych

KZJK otrzymują zalecenia przede wszystkim od: Wydziałowych Zespołów ds. Jakości Kształcenia Występują o materiały dotyczące monitorowania losów absolwentów do Biura Karier

Do zadań Kierunkowego Zespołu ds Do zadań Kierunkowego Zespołu ds. Jakości Kształcenia należą w szczególności: 1) określanie celów i metod zapewniania i doskonalenia jakości kształcenia na wybranym kierunku oraz wdrażanie działań na rzecz podnoszenia jakości kształcenia; 2) analizowanie zgodności kształcenia prowadzonego na kierunkach, specjalnościach i specjalizacjach ze strategią, misją i polityką jakości Uczelni i wydziału;

3) proponowanie zmian w programach kształcenia zgodnie z obwiązującymi aktami prawnymi oraz z uwzględnieniem oczekiwań rynku pracy, opinii interesariuszy wewnętrznych i zewnętrznych, a także wniosków z monitorowania kariery zawodowej absolwenta; 4) inicjowanie zmian w zakresie metod doskonalenia procesu kształcenia na kierunku, w tym m.in. metod i form kształcenia, realizacji i weryfikacji efektów kształcenia, infrastruktury dydaktycznej i warunków prowadzenia zajęć, itp.

5) analiza sposobów weryfikacji zakładanych efektów kształcenia na danych kierunkach; 6) nadzorowanie realizacji systemu akumulacji i transferu punktów ECTS na kierunku i monitorowanie systemu przy uwzględnieniu opinii studentów, doktorantów i słuchaczy;

7) monitorowanie prawidłowości zasad oceniania studentów i doktorantów na kierunku; 8) monitorowanie jakości prac dyplomowych, rzetelności ich oceniania na poszczególnych kierunkach oraz sposobu przeprowadzania egzaminów dyplomowych.

Kierunkowe Zespoły i Zespoły Jednostek Międzywydziałowych przedstawiają propozycje rozwiązań i działań dotyczących jakości kształcenia innym zespołom USZJK zgodnie z zakresem ich kompetencji. W zakresie dotyczącym jakości kształcenia na kierunku Kierunkowe Zespoły przedstawiają propozycje działań dyrektorom i Radom Instytutów.

Kierunkowe Zespoły dokonują corocznej oceny efektów kształcenia oraz przedstawiają syntetyczne i szczegółowe wyniki działań dyrektorowi Instytutu, dziekanowi Wydziału oraz wydziałowym zespołom ds. jakości kształcenia do 15 lipca.

Zespoły Jednostek Międzywydziałowych dokonują corocznej oceny efektów kształcenia i przedstawiają ją przed zakończeniem roku akademickiego (do 15 lipca) dziekanom oraz Radzie ds. Jakości Kształcenia..