Refleksja zespołowa według Kim-Oliver Tietze

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
TUTORING W PRACY NAUCZYCIELA
Advertisements

Uprawnienia Inspektora Pracy w Portugalii
Ustny egzamin maturalny z języka obcego nowożytnego od 2012 roku
Zewnętrzne i wewnętrzne uwarunkowania inteligentnej specjalizacji regionów Toruń, 20 marca 2013 Instytut Badań nad Przedsiębiorczością i Rozwojem.
"Nowoczesny Nauczyciel
Mam skrzydła – lecę do pracy. Koszaliński program aktywizacji zawodowej osób niepełnosprawnych pozostających bez zatrudnienia.
Metoda projektu Opracowała: Katarzyna Otorowska.
Stanisław KOZIEJ BADANIA NAUKOWE 2007 r
1 EWALUACJA GŁÓWNYM NARZĘDZIEM PODNOSZENIA JAKOŚCI PRACY DORADCY ZAWODOWEGO Robert Fleischer –Zarząd Główny SDSiZ RP Lubniewice,
SZKOLNY OŚRODEK KARIERY
JAK PRACOWAĆ Z TEKSTEM LITERACKIM ?
Skuteczne zachowania na rynku pracy
Wprowadzenie do Areny. Zadanie domowe nr 5
METODA PROJEKTU Metoda ta polega na samodzielnym realizowaniu przez uczniów zadania przygotowanego przez nauczyciela na podstawie wcześniej ustalonych.
CO TO JEST ALGORYTM!.
Projekt bliźniaczy Wzmacnianie wdrażania Strategii Antykorupcyjnej Brendan ONeill Ministerstwo Finansów & Kadr Irlandia Północna Wielka Brytania.
- instrumenty ewaluacji i monitoringu RSI
Od pierwszego krzyku do …
PROJEKT 1.19 ZINTEGROWANY SYSTEM WSPARCIA EKONOMII SPOŁECZNEJ POŻYCZKI DLA PRZEDSIĘBIORSTW EKONOMII SPOŁECZNEJ - ROLA DORADCY BIZNESOWEGO OWES W SYSTEMIE.
Jak mierzyć efekty naszych działań, czyli ewaluacja w projekcie społecznym Agnieszka Iwaniak Warszawa, 10 czerwca 2009 r.
HISTORIA MÓWIONA JAKO NARZĘDZIE ODCZYTYWANIA DZIEDZICTWA SPOŁECZNO- KULTUROWEGO ŚRODOWISKA LOKALNEGO.
„Plant a Future” metoda projektu w bibliotece szkolnej
Jak z wykorzystaniem literatury prowadzić ciekawe zajęcia z uczniami realizujące zadania wychowawcze szkoły Bożena Prażmo, maj 2011 r.
Projekt Kompleksowe wsparcie szkół – sukces edukacji współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
KONFERENCJA: Województwo Świętokrzyskie wobec wyzwań rozwojowych w świetle Krajowej Strategii Rozwoju Regionalnego oraz strategii zintegrowanych Kielce,
W poszukiwaniu granic BEx Michał Kociankowski
Debata na temat: Czy samorząd uczniowski jest w szkole potrzebny?
Projekt jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Warszawa, 13 listopada 2012 r. Wiedza w procesach decyzyjnych polityk publicznych.
Zmiany instytucjonalne w monitorowaniu polityki rozwoju (KFT i RFT) Zielona Góra, 26 czerwca 2013 r. 1.
Indywidualny plan działania
KIM JEST SZKOLNY DORADCA ZAWODOWY?
Rozumienie czytanego tekstu
PEDAGOG SZKOLNY.
Doradztwo zawodowe w Publicznym Gimnazjum nr 12
Plan debaty i zasady. Debata przewidziana jest na ok. 50 minut.
Umiejętność komunikowania się i pracy zespołowej
Gimnazjum w Starym Kurowie, r. ZZZ- ZAPLANUJ, ZARZĄDŹ, ZREALIZUJ Debata o wykorzystaniu członkostwa w UE w Gminie Stare Kurowo.
1 Moduł IV. Obszar formułowania zadań budżetowych typu B.
Metoda studium przypadku jako element XI Konkursu Wiedzy Ekonomicznej
Ewaluacja konferencja 11 czerwca 2014 RODN „WOM” w Katowicach.
Debata Jakie wsparcie dyrekcji szkoły, nauczycieli i innych dorosłych jest potrzebne uczniom chcącym rozwijać samorządy w swoich szkołach?
Projektowanie procesu badawczego
„ Szkolna demokracja ”,, SZKOLNA DEMOKRACJA” Czy wiek członków samorządu ma wpływ na zajmowaną przez nich pozycję?
PORADA PRAWNA - SCHEMAT BUDOWY NA POTRZEBY ZAJĘĆ DYDAKTYCZNYCH.
Nauczyciel – mentor, tutor, coach
Zygmunt Korzeniewski. O co prosimy? W pierwszej chwili wydawać się może, że prosić można tylko o coś, czego zyskanie zależy tylko od dobrej woli osoby,
Wybory Sejm i Senat Proszę sprawdzić Czy Państwo posiadają komplet dokumentów tj.:  Oświadczenie zleceniobiorcy  1 rachunek 
Komentarz Ankietę przeprowadzono wśród studentów ostatniego roku studiów stacjonarnych II stopnia kierunku Oceanografia wszystkich uruchomionych.
SPRAWDZIAN W KLASIE SZÓSTEJ SZKOŁY PODSTAWOWEJ OD ROKU SZKOLNEGO 2014/2015.
Ergonomia w kształtowaniu warunków pracy
Zarządzanie zmianą Sesja 5 Zarządzanie interesariuszami – stronami procesu zmiany.
SPRAWDZIAN W KLASIE SZÓSTEJ SZKOŁY PODSTAWOWEJ OD ROKU SZKOLNEGO 2015/2016.
Wyniki przeprowadzonej ankiety dotyczącej organizacji zewnętrznego nadzoru pedagogicznego skierowanej do dyrektorów szkół i placówek oświatowych województwa.
Sprawdzian został przeprowadzony 1 kwietnia 2015 r. Uczniowie, którzy z przyczyn losowych lub zdrowotnych nie przystąpili do sprawdzianu tego dnia, pisali.
Ro Roczny Plan Wspomagania Roczny Plan Wspomagania – plan zbudowany na bazie oferty doskonalenia realizowanej w danej szkole/ przedszkolu. RPW obejmuje.
ROBICIE PROJEKT!!! A ja Wam pomogę. Kiedy Wasza mama musi przygotować kolację, czy przejęcie, albo upiec ciasto też realizuje projekt. PROJEKT, A CO TO.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
UWAGA: Aby zmienić obraz na tym slajdzie, zaznacz go i usuń. Następnie kliknij ikonę Obrazy w symbolu zastępczym, aby wstawić własny obraz. DEBATA Zadanie.
Prezentacja lekcji przeprowadzonej w klasie IVD w Szkole Podstawowej nr 85 w Warszawie im. Benito Juareza Rośliny Się Rumienią Beata Krysiak.
Spotkanie ze Słowem Mk 8, Z Ewangelii według świętego Marka:
ROLA RODZICÓW W WYBORZE SZKOŁY ŚREDNIEJ i wyższej dziecka
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 12 WE WROCŁAWIU   RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ WYMAGANIE Szkoła lub placówka wspomaga rozwój uczniów z uwzględnieniem ich indywidualnej.
IM. IZABELI Z CZARTORYSKICH
Pytania i odpowiedzi - Etap 1 - KTO
{ Wsparcie informacyjne dla zarządzania strategicznego Tereshkun Volodymyr.
Nazwa firmy Produkty i usługi
…czyli nie taki diabeł straszny
Budowa planu strategicznego – formułowanie celów.
Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w MAŁOPOLSKICH SAMORZĄDACH Zadać pytanie uczestnikom czym jest.
Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w MAŁOPOLSKICH SAMORZĄDACH.
Zapis prezentacji:

Refleksja zespołowa według Kim-Oliver Tietze Etapy Casting Opowiadanie Kluczowe pytania Wybór metod Porady Zakończenie 16.12.2015

Refleksja zespołowa według Kim-Oliver Tietze Postacie/role Narrator/narratorka Moderator/moderatorka Doradca Sekretarz Widz (ewentualnie) 16.12.15

Etap 1 Casting Podczas castingu zostaną przydzielone role spośród wymienionych wyżej. Pierwszy moderator. Moderator inicjuje wybór narratora. Inni zostają doradcami. Jedna osoba jako sekretarz. Ewentualnie jeden widz/obserwator na 5 etapie.

Refleksja zespołowa według Kim-Oliver Tietze Etap 2 Opowieść Moderator prosi narratora aby opisał przypadek (10 min) Doradca może na koniec zadawać pytania wyjaśniające.

Refleksja zespołowa według Kim-Oliver Tietze Etap 3 Kluczowe pytania Kluczowe pytanie jest konkretnym działaniem lub celem porady, sformułowanej w formie pytania. Narrator formułuje swoje kluczowe pytanie i jest wspierany przez moderatora. Jeśli potrzebuje pomocy, doradca może mu coś doradzić.

Refleksja zespołowa według Kim-Oliver Tietze Etap 4 Wybór metod Moderator inicjuje wybór modelu konsultacji (Actstorming, Brainstorming, interpretacja, rozwinięcie hipotez, identyfikacja itp), który prowadzi do opracowania kluczowych pytań.

Refleksja zespołowa według Kim-Olivier Tietze Etap 5 Konsultacja Zgodnie z wybranym na poprzednim etapie modelem konsultacji , narrator zada swoim doradcom kluczowe pytania. „Sekretarz” napisze protokół z działań doradcy. Oferuje to narratorowi możliwosć skoncentrowania się na ich zawartości. Doradca kształtuje swoje działania według wybranego modelu konsultacji. Na tym etapie narrator jedynie słucha i pozwala by różne sugestie doradcy mogły na niego zadziałać. Moderator pilnuje by nie przekraczano określonego czasu ok. 10 minut. Oprócz tego zwraca uwagę by te działania nie przebiegały zbyt szybko, jedno po drugim i by jedynym wkładem radcy był jego głos.

Refleksja zespołowa według Kim-Oliver Tietze Etap 6 Zakończenie Moderator pyta narratora które sugestie doradcy wydają mu się najbardziej użyteczne i godne uwagi, w odniesieniu do jego kluczowego pytania. Narrator zajmuje stanowisko wobec użytecznych z jego punktu widzenia sugestii, a następnie dziękuje wszystkim swoim kolegom doradcom za wsparcie. Widz/obserwator może zrelacjonować również swój punkt widzenia.